5 مزیت خرید گلخانه پیش ساخته + نکات کلیدی راه‌اندازی

راهنمای خرید گلخانه پیش ساخته

آیا شما هم به دنبال خرید گلخانه پیش ساخته هستید؟ امروزه باتوجه‌به مشکلات و هزینه‌های ساخت گلخانه‌، استفاده از گلخانه‌های پیش‌ساخته یکی از کاربردی‌ترین روش‌های احداث گلخانه است که تا حد زیادی مشکلات مربوط به هزینه‌های زیاد و دردسرهای ساخت‌وساز گلخانه را برطرف نموده است.

ما در این مقاله به بررسی مزایا، نکات نصب و راه‌اندازی و عوامل مؤثر بر قیمت گلخانه پیش‌ساخته می‌پردازیم تا در هنگام خرید و اجاره گلخانه پیش‌ساخته از نکات لازم بهره‌مند شوید؛ پس با ما همراه باشید.

مزایای خرید گلخانه پیش ساخته

گلخانه‌های پیش‌ساخته سازه‌هایی هستند که در مقیاس کوچک عموماً برای بهره‌برداری غیرتجاری ساخته می‌‌شوند و مراحل نصب و راه‌اندازی راحت‌تری نسبت به دیگر گلخانه‌های تجاری و صنعتی دارند. در ادامه مزایای خرید گلخانه‌های پیش‌ساخته را عنوان می‌کنیم:

  • نصب و راه‌اندازی آسان
  • قیمت مناسب
  • طول عمر بالا
  • تنوع مدل و طرح
  • قابلیت جابه‌جایی

نصب و راه‌اندازی گلخانه پیش ساخته

گلخانه پیش‌ساخته در حیاط، کنار ساختمان‌های مسکونی، کنار دیوارها، گاراژ، انبار و همچنین درصورتی‌که عایق‌کاری مناسب داشته باشد و یا از خاک سبک و یا کشت‌های بدون خاک استفاده شده باشد، روی پشت‌بام نیز قابل‌نصب و بهره‌ برداری است.

بر اساس راهنمای خرید گلخانه پیش ساخته، نصب و راه‌اندازی گلخانه پیش‌ساخته معمولاً یک‌روزه انجام می‌شود و درصورتی‌که نیاز به جابه‌جایی سازه‌ها باشد، به دلیل ساختار پیچ‌ومهره‌ای که سازه‌ها دارند، به‌راحتی با بازکردن آن امکان اتصال مجدد نیز وجود دارد.

همه سازه‌های گلخانه پیش‌ساخته در فضاهای بسته و باز قابل‌استفاده هستند. اصلی‌ترین قسمت سازه گلخانه، پوشش پلی‌کربنات است که حداقل ۱۰ سال عمر مفید دارد و بعد از آن می‌توان آن را تعویض کرد.

نکات مهم نصب گلخانه پیش ساخته

جهت انتخاب گلخانه پیش‌ساخته، شما باید ابتدا نیاز خود از ساخت گلخانه، میزان فضای مفید و قابل‌استفاده، اقلیم آب‌وهوایی، نوع سازه و پوشش گلخانه و همچنین گونه‌های گیاهی جهت پرورش را تعیین کنید.

بر اساس راهنمای خرید گلخانه پیش ساخته، باید نکات و شرایط نصب گلخانه پیش‌ساخته را در نظر بگیرید تا هنگام خرید و نصب آن دچار مشکل نشوید.

مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در نصب گلخانه پیش‌ساخته شامل موارد زیر هستند:

  • اندازه گلخانه: اندازه گلخانه پیش‌ساخته به فضای شما بستگی دارد. اندازه گلخانه به نحوه پرورش گیاهان نیز کمک می‌کند؛ زیرا هرچه برای گیاه خود فضای کافی در نظر بگیرید، امکان رشد و گردش هوا در آن نیز افزایش می‌یابد.
  • انتخاب مکان مناسب: گلخانه باید در مکانی که آفتابی است و تهویه مناسبی دارد، قرار بگیرد.
  • نصب سیستم گرمایشی: بر اساس راهنمای خرید گلخانه پیش ساخته، اگر گلخانه شما در آب‌وهوای سرد نصب می‌شود، برای گرم‌کردن آن باید یک سیستم گرمایشی مناسب نصب کنید.
  • انتخاب گیاهان مناسب: گیاهانی را انتخاب کنید که با شرایط آب‌وهوایی و داخل گلخانه سازگاری دارند.
  • تهویه مناسب: تهویه مناسب برای سلامت گیاهان گلخانه بسیار ضروری است. از جمله راهکارهای تهویه مناسب برای گلخانه، نصب فن‌هایی جهت گردش هوا در گلخانه و یا بازکردن درها و پنجره‌ها برای جریان‌یافتن هوا به داخل و خارج گلخانه هستند.
  • کنترل دما: اطمینان حاصل کنید که دمای گلخانه برای گیاهان درحال‌رشد مناسب است.

 

سایر خدمات:

مشاوره گلخانه
مشاوره کشاورزی
مشاوره ساخت گلخانه
مشاوره کشت گلخانه
مشاوره کشت گوجه فرنگی

خرید انواع گلخانه پیش ساخته

جهت خرید گلخانه پیش ساخته باید عوامل متعددی را در نظر بگیرید. مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت گلخانه پیش ساخته و  قیمت انواع سازه گلخانه شامل موارد زیر هستند:

  • متراژ موردنظر برای ساخت
  • پوشش و سازه گلخانه خانگی
  • تجهیزات موردنیاز برای گلخانه خانگی
  • نوع برند و میزان بودجه شما

مشاوره خرید گلخانه پیش ساخته با گلخانه آوین

گلخانه آوین با بهره‌گیری از بهترین تکنولوژی و علوم روز دنیا، بهترین مشاوره را به کمک افراد باتجربه و متخصص جهت ساخت، تأسیس و توسعه گلخانه در اختیار شما قرار می‌دهد؛ همچنین شما می‌توانید جهت خرید و فروش گلخانه پیش ساخته از مشاورین آوین گرین کمک بگیرید.

سخن پایانی

ساخت و احداث گلخانه امکان دارد شما را دچار مشکلات و هزینه‌های زیادی کند؛ ازاین‌رو شما می‌توانید برای ساخت گلخانه در مقیاس کوچک از گلخانه‌های پیش‌ساخته استفاده کنید تا در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و گلخانه شخصی خود را احداث کنید.

ما در این مقاله به بررسی مزایا، نکات نصب و راه‌اندازی و عوامل مؤثر بر قیمت گلخانه پیش‌ساخته پرداختیم تا در صورت احداث گلخانه از نکات مهم گلخانه پیش‌ساخته بهره‌مند شوید.

سؤالات متداول

۱. مهم‌ترین مزایای خرید گلخانه پیش ‌ساخته چیست؟

نصب و راه‌اندازی آسان، قیمت مناسب، طول عمر بالا، تنوع مدل و طرح، قابلیت جابه‌جایی

۲. عوامل مؤثر در نصب گلخانه پیش‌ساخته چیست؟

اندازه گلخانه، انتخاب مکان مناسب، نصب سیستم گرمایشی، انتخاب گیاهان مناسب، تهویه مناسب، کنترل دما

۳. قیمت گلخانه پیش‌ساخته چقدر است؟

قیمت گلخانه پیش‌ساخته به عواملی همچون: متراژ موردنظر برای ساخت، پوشش و سازه گلخانه خانگی، تجهیزات موردنیاز برای گلخانه خانگی، نوع برند و میزان بودجه شما بستگی دارد.

سایر مقالات:

6 مورد از ویژگی‌ها و شرایط محل احداث گلخانه + مشاوره تخصصی
5 مزیت گلخانه طبقاتی نسبت به سایر گلخانه‌ها + تجهیزات موردنیاز
4 نکته کلیدی برای انتخاب ابعاد مناسب گلخانه و طراحی اصولی آن

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *