خرید نشا سوئیس چارد رنگی و خونی – قیمت 1402 گلخانه آوین


شماره تماس خرید نشا

نشا سوئیس چارد رنگی و خونی

بدون شک با پرورش نشا سوئیس چارد رنگی و خونی در تمام طول سال، از باغچه یا زمین می‌توان محصول برداشت کرد. این سبزی زیبا یکی از محبوب‌ترین سبزی‌های مورد استفاده در سوپ یا انواع پاستا بوده و همچنین بیشترین کاربرد آن در رستوران‌ها است؛ زیرا با وجود رنگ‌های قرمز، صورتی، بنفش، زرد، سبز و نارنجی سوپ یا پاستا زیبا‌تر خواهد بود.

البته پرورش نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی در گلدان نیز امکان‌پذیر است. طی این مقاله به بیان مطالبی در رابطه با نشا سوئیس چارد رنگی و خونی پرداخته‌ایم. ‌امیدواریم این مطالب در زمان تولید نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی برای شما مفید باشند.

نشا سوئیس چارد رنگی و خونی

 

ویدیو: خرید نشا سوئیس چارد رنگی و خونی

 

 

مشخصات نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی

بسیاری از افراد علاقه‌مند به کاشت انواع سبزیجات به ویژه نشا سوئیس چارد رنگی و خونی هستند، زیرا این سبزی با رنگ‌های جذاب در کنار زیبا نمودن محیط کشت، قابلیت استفاده در غذا‌های مختلف را دارند. البته امکان استفاده از ساقه و برگ در کنار دیگر بخش‌های این سبزی هفت رنگ نیز وجود دارد.

از اصلی‌ترین مشخصات نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی، رشد سریع آن است. افراد به دلیل وجود خواص بسیار و ارزش غذایی بسیار آن، حتماً این سبزی را در برنامه غذایی خود قرار دهند. پس از کشت نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی، محصول تقریباً ۵۰ تا ۶۰ روز بعد قابل برداشت خواهد بود.

شماره تماس خرید نشا

یکی از مهم‌ترین مزیت استفاده از نشا سوئیس چارد رنگی و خونی، وجود ماده‌ای به نام بتالاین است که از خاصیت سم زدایی برخوردار است؛ بنابراین بسیاری از کارشناسان تغذیه استفاده از این سبزی خوش رنگ در برنامه غذایی را، توصیه کرده‌اند.

البته استفاده از برگ‌های ‌تر و تازه نشا سوئیس چارد رنگی و خونی به شکل خام، توصیه شده و همچنین می‌توان از این سبزی به عنوان جایگزینی مناسب برای کاهو یا اسفناج نام برد.

مشخصات نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی

 

 

تولید نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی

کشاورزان یا افراد بسیاری برای تولید نشا سوئیس چارد رنگی و خونی، به دنبال کسب درآمد هستند. آن‌ها با پرورش نشا سوئیس چارد رنگی و خونی، برای فروش یا کشت در زمین مورد نظر اقدام خواهند کرد. برخی از افراد نیز با خرید نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی، جهت تولید آن تلاش خواهند کرد.

اما افرادی که به دنبال تولید نشا سوئیس چارد رنگی و خونی هستند، می‌توانند مراحل کشت بذر و تبدیل آن نشاء بپردازند. مطمئناً با انجام مراحل کشت این گیاه، قیمت نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی برای آن‌ها کمتر خواهد بود. اما مراحل تولید نشا سوئیس چارد رنگی و خونی، به ترتیب شامل لیست زیر خواهد بود:

شماره تماس خرید نشا

 

  • بذر‌های گیاه سوئیس چارد رنگی و خونی را، به مدت ۲۴ ساعت در آب قرار دهند تا خیس بخورد.
  • اکنون سوراخ‌های به عمق 1 تا 5/1 سانت ایجاد کرده و بذر‌های خیس خورده را در آن‌ها بریزند.
  • در مرحله بعد، با استفاده از خاک نرم روی سطح سوراخ‌ها را پوشانده و آبیاری کنند.
  • با استفاده از یک پلاستیک شفاف و تمیز، روی زمین مورد نظر را بپوشانند تا بذر‌ها جوانه بزنند.
  • پس از جوانه زدن نشا سوئیس چارد رنگی و خونی و وجود ۴ تا ۶ برگ در آن، امکان انتقال به باغچه یا زمین اصلی پرورش نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی وجود دارد.
  • در زمان کاشت نشا سوئیس چارد رنگی و خونی در زمین اصلی، توجه به فاصله ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متری بین نشاها بسیار مهم است.

پس از گذشت یک ماه از کاشت نشا سوئیس چارد رنگی و خونی، امکان برداشت محصول وجود دارد. البته بیشتر کشاورزان زمان کشت این گیاه را، آخرین ماه فصل تابستان در نظر خواهند گرفت تا امکان برداشت سبزی با کیفیت در فصل پاییز را داشته باشند.

در صورتی که افراد به دنبال خرید عمده نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی هستند، حتماً به گلخانه‌های معتبر مراجعه کنند تا نشاهای خریداری شده در بهترین وضعیت ممکن باشد.

تولید نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی

 

 

خواص سوئیس چارد رنگی و خونی

سوئیس چارد رنگی و خونی، دارای خواص بسیار متعددی بوده و به همین دلیل از سوی پزشکان بر قرار دادن آن در برنامه غذایی، تأکید بسیاری خواهند کرد. همچنین امکان سرو سبزی سوئیس چارد رنگی و خونی به شکل خام یا پخته، وجود دارد.

هر کدام از این خواص، به تنهایی برای بدن مفید بوده و مطمئناً به دلیل وجود منابع غنی از این ویتامین‌ها، باید آن مصرف کنند تا از ایجاد بیماری‌های متنوع، جلوگیری شود. اصلی‌ترین خواص موجود در سبزی سوئیس چارد رنگی و خونی، عبارت هستند از:

  • اسید پانتونیک
  • ویتامین B1، B2 و B6
  • مس
  • آهن
  • فولات
  • کولین
  • سلنیوم
  • فیبر

خواص سوئیس چارد رنگی و خونی

 

 

مزایای نشا سوئیس چارد رنگی و خونی

کارشناسان بسیاری بر قرار دادن گیاه و نشا سوئیس چارد رنگی و خونی در برنامه غذایی، تأکید زیاد کرده‌اند. البته این عزیزان برای پیشنهاد خود، دلایل بسیاری را بر شمرده‌اند. آن‌ها معتقد هستند که در صورت استفاده از انواع نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی، بدون شک از شر بیماری‌های بسیاری در‌امان خواهند بود.

اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از نشا سوئیس چارد رنگی و خونی، شامل موارد زیر خواهد بود:

مزایای نشا سوئیس چارد رنگی و خونی

 

قند خون و سبزی سوئیس چارد رنگی

پزشکان به افرادی که میزان قند خون آن‌ها زیاد است یا به اصطلاح، دچار بیماری دیابت هستند؛ بر قرار دادن گیاه سوئیس چارد رنگی و خونی را در برنامه غذایی توصیه خواهند کرد. زیرا این گیاه در کاهش قند خون، نقش تأثیر‌گذاری را بازی خواهد کرد.

ضد التهابی بودن سبزی چارد رنگی و خونی

نشا سوئیس چارد رنگی و خونی منیعی غنی از ویتامین  A، C، روی، بتاکاروتن، منگنز و بسیاری از آنتی اکسیدان است. هر کدام از این ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها، خاصیت ضد التهابی داشته و به همین دلیل استفاده از آن بسیار توصیه شده است.

بدون شک در صورت استفاده از این سبزی پر خاصیت، باعث کاهش میزان التهاب‌های مزمن خواهد شد. همچنین از ایجاد التهاب‌ها در بدن افراد، جلوگیری خواهد کرد.

سلامتی استخوان و نشا سوئیس چارد رنگی و خونی

بدون شک افراد در صورت خرید نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی در کنار پرورش آن، می‌توانند از آن برای سلامتی استخوان‌های خود بهره ببرند. زیرا این گیاه سرشار از کلسیم، منیزیم و ویتامین K است. البته تقریباً تمام مردم سراسر دنیا از اهمیت وجود کلسیم بر سلامت ماندن استخوان‌ها، آگاه هستند.

دقیقاً به همان اندازه اطلاعات لازم در رابطه با اهمیت نقش ویتامین K بر سلامتی استخوان‌ها، ناشناخته است. با این وجود کارشناسان پزشکی به دلیل وجود این منابع مهم غذایی، استفاده از سبزی سوئیس چارد رنگی و خونی را توصیه کرده‌اند.

تولید استئوکالین

پس از مصرف سبزی سوئیس چارد رنگی و خونی، این گیاه در روده به واسطه باکتری‌های هم زیست ویتامین K1  را به ویتامین   K2تبدیل خواهند کرد. در نتیجه فرایند این تبدیل، استئوکالین یا پروتئین‌های غیر کلاژنی فعال خواهند شد. ماده استئوکالسین در ایجاد مولکول‌های کلسیم استخوان‌ها مؤثر هستند.

از دیگر مزیت‌های استفاده از سبزی سوئیس چارد رنگی و خونی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش ابتلا به چاقی و اضافه وزن
  • تنظیم و کم کردن فشار خون
  • جلوگیری از ایجاد یا حداقل درمان دیابت نوع ۲
  • تأثیر مثبت این سبزی بر تصلب شرائین

شماره تماس خرید نشا

 

مراقبت از سوئیس چارد رنگی و خونی

بسیاری از کشاورزان با خرید عمده نشاء چارد رنگی و خونی در کنار پرورش آن، به دنبال کسب درآمد است. البته آن‌ها، امکان خرید اینترنتی نشاء چارد رنگی و خونی یا حضوری را دارند. در زمان خرید باید به کیفیت و مرغوبیت نشاها، توجه بسیار کرد تا محصول تولیدی نیز از مرغوبیت لازم برخوردار باشد.

اما برای برداشت سبزی سوئیس چارد رنگی و خونی، فقط خرید نشاهای با کیفیت مهم نیست. باید مراقبت‌های لازم از آن‌ها صورت بگیرد تا سبزی رشد لازم را داشته باشد. اما از جمله مراقبت‌های که لازم است که کشاورزان، باید به آن توجه کنند؛ شامل نکات زیر خواهد بود:

  • کشاورزان عزیز پس از رسیدن ارتفاع گیاه سوئیس چارد رنگی و خونی به عدد ۸ تا ۱۲ سانتی‌متر آن را کوتاه کنند تا گیاه امکان رشد بیشتری را، داشته باشد.
  • بین دو نشا سوئیس چارد رنگی و خونی، باید یک فاصله ۱۸ سانتی وجود داشته باشد. اگر کشاورزان به دنبال تولید گیاهانی بزرگ‌تری هستند، حتماً این فاصله بین ۲۷ تا ۳۶ سانتی‌متر باشد.
  • گیاه سوئیس چارد رنگی و خونی بدون وجود کود، از رشد بسیار زیادی برخوردار است. البته در صورت استفاده از کود شیمیایی، مطمئناً بر میزان رشد این گیاه افزوده خواهد شد. البته بهترین زمان افزودن کود شیمیایی به زمین سطح زیر کشت این گیاه، اواسط فصل رشد خواهد بود.
  • کشاورزان به آبیاری منظم، مرتب و کافی گیاه خود باید توجه کنند. البته توجه به این مسئله در اواسط فصل تابستان، اهمیت بیشتری دارد.
  • خاک زمین سطح زیر کشت نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی، حتماً مالچ دهی شود. مطمئناً این‌گونه خاک، می‌تواند رطوبت لازم به واسطه آبیاری را در خود حفظ کند.
  • بهترین زمان کشت سبزی سوئیس چارد رنگی و خونی، در وسط‌های فصل بهار است.
  • کشاورزان باید توجه کنند که قبل از گلدهی این گیاه زیبا، آن را برداشت کنند.
  • این گیاه سبزی دوست داشتنی، عاشق نور مستقیم خورشید است. با وجود نور مستقیم خورشید، این گیاه از رشد بهتری برخوردار بوده و در نتیجه محصول برداشت شده، از کیفیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.
  • بهترین دما جهت رشد گیاه سوئیس چارد رنگی و خونی، ۱۸ تا ۴۰ درجه سانتی گراد است.

مراقبت از سوئیس چارد رنگی و خونی

 

 

نحوه پخت سوئیس چارد رنگی و خونی

کارشناسان تغذیه به دلایل بسیار متعدد، استفاده از این سبزی چارد رنگی را در برنامه غذایی توصیه کرده‌اند. همچنین آن‌ها این سبزی پر فایده را بهترین جایگزین برای اسفناج و کاهو معرفی کرده‌اند؛ بنابراین افرادی که علاقه‌مند به مصرف سبزیجات هستند، می‌توانند این گیاه را به شکل خام یا پخته مصرف کنند.

بدون شک در صورت پختن این گیاه، از میزان تلخی آن کاسته شده و یک طعم شیرینی به آن، بخشیده خواهد شد. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان توصیه کرده‌اند که سبزی سوئیس چارد رنگی را، قبل از مصرف پخته شود. این‌گونه اسید‌های مضر گیاه را از بین خواهد رفت.

همچنین به دلیل ایجاد طعم بهتر و مزه شیرین‌تر، هضم سبزی سوئیس چارد رنگی برای افراد آسان‌تر خواهد شد. آن‌ها می‌توانند از دو روش جهت پخت گیاه سوئیس چارد رنگی بهره ببرند. در روش اول برای ۲ تا ۳ دقیقه آن را، در یک قابلمه پر از آب بریزند تا بپزد.

در روش دوم، می‌توانند سبزی مورد نظر را روغن نارگیل یا زیتون سرخ کنند. البته منظور از سرخ کردن، پژمرده شده گیاه است.

نحوه پخت سوئیس چارد رنگی و خونی

 

 

روش‌های استفاده از چارد رنگی در برنامه غذایی

اکنون با توجه به اهمیت و ارزش غذایی بسیار زیاد این گیاه، حتماً آن را در برنامه غذایی قرار دهند. البته افراد می‌توانند با توجه به ذائقه خود، از میان چندین روش استفاده از این گیاه مناسب‌ترین را انتخاب کنند. اصلی‌ترین روش‌های استفاده از سوئیس چارد رنگی و خونی، شامل موارد زیر هستند:

  • اضافه کردن در سالاد سبزیجات
  • تفت دادن با روغن زیتون و بعد اضافه کردن به املت
  • استفاده از آن در اسموتی
  • ترکیب آن با هوموس
  • اضافه کردن به مرغ در زمان پخت به عنوان چاشنی
  • اضافه کردن چند برگ از آن به ترشی

روش‌های استفاده از چارد رنگی در برنامه غذایی

 

 

برای خرید اینترنتی نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی به کجا مراجعه کنیم؟

در صورتی که به دنبال خرید نشا سوئیس چارد رنگی و خونی هستید، حتماً به گلخانه آوین مراجعه کنید. زیرا در این گلخانه می‌توانید بهترین نشاهای این گیاه و دیگر گیاهان مورد نظر را با بهترین کیفیت تهیه کنید. در صورت مراجعه حضوری با شماره تماس گلخانه نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی تماس بگیرد.

پس از برقراری تماس، آدرس گلخانه نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی را بگیرد. همچنین پس از برقراری تماس، می‌توانید با مشاوران این مجموعه در زمینه چگونگی پرورش یا میزان کود مورد استفاده اطلاعات لازم را کسب کنید.

البته امکان خرید سم یا کود لازم برای زمین زیر کشت سوئیس چارد رنگی و خونی را، نیز از این گلخانه خواهید داشت.

برای خرید اینترنتی نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی به کجا مراجعه کنیم؟

 

 

سخن پایانی

بسیاری از کشاورزان نشا سوئیس چارد رنگی و خونی را، خرید کرده و سپس با پرورش آن، به دنبال کسب درآمد هستند. البته آن‌ها می‌توانند بذر این گیاه را تهیه کنند. بعد با تولید نشاهای با کیفیت از سوئیس چارد رنگی و خونی، برای فروش آن به دیگران بپردازند.

مصرف سبزی سوئیس چارد رنگی و خونی، به همگان توصیه شده است. در این بین افرادی که دچار مشکل دیابت هستند، حتماً این سبزی را در برنامه غذایی خود قرار دهند تا از میزان قند خون آن‌ها، کاسته شود.

 

شماره تماس خرید نشا

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

مقالات پیشنهادی:

پرورش نشا کلم کیل سبز
پرورش نشا فلفل
پرورش نشا فیسالیس
پرورش نشا کرفس

شماره تماس خرید نشا

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *