خرید نشا کلم پیچ قرمز – مزایا و معایب + قیمت 1403 گلخانه

نشا کلم پیچ قرمز

شماره تماس خرید نشا

نشا کلم پیچ قرمز

افراد با کاشت نشا کلم پیچ قرمز و برداشت محصولات مرغوب، به دنبال کسب درآمد هستند. این عزیزان برای تولید این گیاه و برداشت محصولات با کیفیت، باید فصل بهار را انتخاب کنند. البته امکان تولید گیاه کلم پیچ قرمز در گلدان برای خانم‌ها خانه به راحتی امکان‌پذیر است.

امروزه پزشکان مصرف کلم پیچ قرمز را به دلیل مزیت‌های بسیار آن برای چشم، تقویت سیستم ایمنی و زخم معده توصیه کرده‌اند. در این مقاله به بیان مطالبی در رابطه با نشا کلم پیچ قرمز و خواص قرار دادن آن در برنامه غذایی خواهیم پرداخت. در صورت علاقه به مطالعه چنین موضوع جذابی تا انتها مطلب همراه ما باشید.

نشا کلم پیچ قرمز

 

 

ویدیو : کلم پیچ قرمز

خواص بی‌نظیر کلم پیچ قرمز

پزشکان و متخصصان تغذیه مصرف کلم پیچ قرمز را، به دلیل خواص کلم پیچ قرمز آن توصیه کرده‌اند. از نظر این عزیزان کلم پیچ قرمز، باید در برنامه غذایی قرار بگیرد تا بدن انسان از خواص آن، بهره‌مند شود. اما مهم‌ترین خواصی که در رابطه با کلم پیچ قرمز، مطرح شده است؛ شامل موارد زیر خواهد بود.

کمک به کاهش وزن

میزان کالری موجود در کلم پیچ قرمز، بسیار کم بوده و در مقابل سرشار از فیبر غذایی است. همچنین این سبزی منبع غنی از انواع مواد معدنی و ویتامین‌های مهم است. همه این ویتامین‌ها، فیبر و مواد مغذی، در تأمین شدن نیاز‌های تغذیه‌ای انسان‌ها مؤثر هستند.

بنابراین افراد در صورت قرار دادن آن در برنامه غایی روزانه و هفتگی خود، از پرخوری منع خواهند شد. در نتیجه پس از اندک زمانی، متوجه کاهش وزن خود خواهند شد.

شماره تماس خرید نشا

 

پیشگیری از سرطان

سبزی کلم پیچ قرمز، سرشار از آنتی اکسیدان است که در پیشگیری از سرطان نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. آنتی اکسیدان‌ها باعث خنثی شدن رادیکال‌های آزاد در بدن خواهند شد. این رادیکال‌های آزاد، برای بدن بسیار ضرر دارند.

ضد پیری

وجود آنتی اکسیدان‌های موجود در کلم پیچ قرمز، باعث افزایش طراوت و شادابی پوست خواهد شد. همچنین این آنتی اکسیدان‌ها، در کاهش چین و چروک‌های پوستی بسیار مؤثر هستند. البته وجود ویتامین A در کلم پیچ قرمز، از پوست در برابر نور خورشید محافظت خواهد کرد.

همچنین این ویتامین A، نقش تعیین‌کننده در رشد دوباره سلول‌های پوستی داشته و در تقویت قابلیت ارتجاعی پوست مفید است.

تقویت سیستم ایمنی

یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های موجود در کلم پیچ قرمز، ویتامین C است. در صورت استفاده از کلم پیچ قرمز در برنامه هفتگی غذایی، مطمئناً بدن از وجود این ویتامین بهره‌مند خواهد شد. ویتامینی که نقش مؤثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

شماره تماس خرید نشا

 

دیابت و کلم پیچ قرمز

در کلم پیچ قرمز، انسولین طبیعی وجود دارد که در کنترل قند بدن، تأثیر‌گذار است. دقیقاً به همین دلیل مصرف کلم پیچ قرمز به بیماران دیابتی، پیشنهاد شده است.

درمان زخم معده

وجود اسید گلوتامین در کلم پیچ قرمز بسیار زیاد بوده و این اسید در کاهش التهاب‌های در ارتباط با معده، تأثیر بسیار دارد. همچنین مصرف آب کلم پیچ قرمز، نقش مهمی در درمان زخم معده ایفا خواهد کرد. البته استفاده از آب کلم پیچ قرمز یک روش خانگی و سنتی جهت درمان زخم معده، شناخته شده است.

تقویت بینایی

ویتامین A موجود در کلم پیچ قرمز، تأثیر بسیاری بر تقویت بینایی چشم‌ها خواهد گذاشت. این ویتامین از سلامتی چشم‌ها، محافظت کرده و از ایجاد بیماری‌های مانند آب مروارید یا دژنراسیون ماکولا، جلوگیری خواهد کرد.

البته ویتامین A، در بدن تبدیل به بتاکاروتن خواهد شد که خود بتاکاروتن نیز، در تقویت بینایی چشم‌ها بسیار مؤثر است.

خواص بی‌نظیر کلم پیچ قرمز

 

 

روش‌های کشت نشا کلم پیچ قرمز

افرادی که قصد کشت نشا کلم پیچ قرمز را دارند، می‌توانند از بین روش‌های متعدد کاشت در گلدان، زمین کشاورزی و شاسی سرد‌ ایده‌آل‌ترین را انتخاب کنند. سپس آن‌ها برای خرید انواع نشا کلم پیچ قرمز، می‌توانند به گلخانه‌های معتبر مراجعه کنند.

البته برای خرید نشا کلم پیچ قرمز، می‌توان از کشاورزانی که بذر این گیاه را پرورش داده‌اند؛ کمک بگیرند. آن‌ها بذر گیاه را، خریداری کرده و سپس با تولید نشا کلم پیچ قرمز، برای فروش به متقاضیان اقدام خواهند کرد. مطمئناً فروش نشا کلم پیچ قرمز برای کشاورزان، سودآور خواهد بود.

شماره تماس خرید نشا

اما اصلی‌ترین روش‌های تولید نشا کلم پیچ قرمز و برداشت محصول، شامل لیست زیر هستند:

  • پرورش مستقیم بذر گیاه کلم پیچ قرمز در گلدان، باغچه و مزرعه
  • تولید نشاهای کلم پیچ قرمز در خزانه فضای باز (مرسوم‌ترین روش در کشور ایران)
  • کاشت نشاهای کلم پیچ قرمز در شاسی سرد

یک نکته بسیار مهم در رابطه با پرورش نشا کلم پیچ قرمز در شاسی سرد، کوتاه‌تر شدن دوره رشد محصول است. به عبارتی دیگر در صورت استفاده از این روش پرورش این گیاه، محصولات زود‌تر به مرحله برداشت خواهند رسید.

در نتیجه کشاورزان با فروش محصولات زود‌‌تر نسبت به روش کشت در زمین کشاورزی، به درآمد خواهند رسید.

روش‌های کشت نشا کلم پیچ قرمز

 

 

 

تولید گیاه کلم پیچ در گلدان

بسیاری از خانم‌ها علاقه‌مند به داشتن یک گلدان از گیاه کلم پیچ قرمز هستند، آن‌ها می‌خواهند که در زمان نیاز به کلم پیچ قرمز، محصول تازه‌ای داشته باشند. برای اینکه گیاه کلم پیچ آن‌ها، رشد خوبی داشته باشد؛ باید چند نکته مهم را در رابطه با گلدان و خرید آن رعایت کنند.

در زمان انتخاب گلدان برای کاشت گیاه کلم پیچ، به سایز آن دقت شود. زیرا این گیاه ریشه‌های سطحی بسیاری داشته و در نتیجه انتخاب گلدانی با سایز متوسط، می‌تواند بهترین گزینه جهت پرورش نشاهای کلم پیچ قرمز در آن باشد. به عبارتی دیگر، ارتفاع و قطر گلدان انتخابی ۳۰ سانتی‌متر باشد.

همچنین خاک گلدان از نوع غنی، زهکشی شده و نیمه سبک باشد. مطمئناً با رعایت این نکات به ظاهر ساده و مهم، منجر به برداشت محصولات بسیار با کیفیت از نشاء کلم پیچ قرمز خواهد بود. اما مراحل کاشت گیاه کلم پیچ در گلدان، شامل موارد زیر خواهد بود:

 

شماره تماس خرید نشا

  • ابتدا برای خرید بذر‌های گیاه کلم پیچ قرمز به یک مرکز معتبر مراجعه کنند تا با خرید دانه‌های ریز و گرد آن، مراحل کاشت نشا در گلدان شروع شود.
  • بذر‌های گیاه کلم پیچ قرمز را به مدت ۲۴ ساعت در آب قرار دهند تا خوب خیس بخورد.
  • خاک نیمه سبک، زهکشی شده و غنی را در گلدان ریخته و سپس سوراخی به عمق ۱ سانتی‌متر در گلدان، ایجاد کنند.
  • اکنون ۲ تا ۳ بذر را، در درون سوراخ گذاشته و سپس روی آن را، با خاک بپوشانند.
  • در این مرحله خاک گلدان و بذر‌های کاشته شده، نیاز‌مند آبیاری هستند.
  • بهترین دما جهت رشد بذر‌ها و تبدیل آن به نشاء‌های کلم پیچ قرمز، بین ۲۰ تا 25 درجه سانتی گراد است.

پس از جوانه زدن گیاه کلم پیچ قرمز و رسیدن ارتفاع آن به ۱۰ الی ۱۵ سانتی‌متر، امکان انتقال آن به باغچه وجود دارد. خانم‌ها می‌توانند در باغچه خانه خود، سوراخ‌های با عمق ۳ سانتی‌متر ایجاد کنند. سپس نشا کلم پیچ قرمز کاشته شده توسط خود را به آن انتقال دهند.

البته فاصله هر نشاء از دیگر، حدود ۵۰ سانتی‌متر باشد تا گیاه محیط کافی برای رشد، داشته باشد. همچنین خانم‌ها، می‌توانند نشاهای خود را به شکل ردیفی یا افقی بکارند.

تولید گیاه کلم پیچ در گلدان

 

 

تشخیص بذر مرغوب گیاه کلم پیچ قرمز

در صورتی که کشاورزان یا افراد دیگر هدف تولید گیاه کلم پیچ قرمز دارند، می‌تواند با خرید نشاء این گیاه یا بذر آن کار خود را شروع کنند. البته با توجه به مناسب بودن قیمت نشا کلم پیچ قرمز، خرید آن برای کشاورزان به شکل عمده بسیار به صرفه خواهد بود.

البته در صورتی که تمایل به خرید بذر این گیاه داشته باشند، باید هنگام انتخاب بذر‌ها نکاتی را رعایت کنند. بدون شک خرید بذر‌های با کیفیت و انجام مراقبت‌های لازم در رابطه با تولید آن‌ها، می‌تواند محصولات مرغوب به همراه داشته باشد.

اما اصلی‌ترین نکات در رابطه با خرید بذر گیاه کلم پیچ قرمز عبارت‌اند از:

  • ظاهر با کیفیت
  • یکدستی و یک اندازه بودن بذر‌ها
  • برخورداری از قوه نامیه

تشخیص بذر مرغوب گیاه کلم پیچ قرمز

 

 

 

نکات مهم در رابطه با پرورش نشا کلم پیچ قرمز

کشاورزان با توجه به مناسب بودن قیمت نشا کلم پیچ قرمز، برای خرید آن اقدام خواهند کرد. بدون تردید خرید نشاء عمده کلم پیچ قرمز و پرورش آن برای کشاورزان، بسیار به‌صرفه‌تر از نظر اقتصادی است تا اینکه بذر گیاه را خریداری کنند.

البته کشاورزان عزیز برای اینکه محصولات مرغوب از نشاهای کلم پیچ قرمز خود برداشت کنند، باید به چند مسئله توجه ویژه نشان دهند. اصلی‌ترین این نکات شامل موارد زیر می‌شوند.

خاک زمین کشاورزی

در مشخصات نشا کلم پیچ قرمز بیان شده است که این گیاه، علاقه بسیار به خاک مرطوب و حاصلخیز دارد. PH استاندارد خاک  برای پرورش هر چه بهتر نشا کلم پیچ قرمز، باید بین عدد ۵/۶ الی ۵/۷ باشد. در صورت کم بودن PH خاک، با اضافه کردن آهک می‌توان آن را به اندازه استاندارد رساند.

شماره تماس خرید نشا

 

مرحله آبیاری

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با نشا کلم پیچ قرمز باید به آن دقت کرد، مرطوب بودن همیشگی خاک است. البته خیس بودن بیش از اندازه خاک، باعث پوسیده شدن ریشه‌های نشاء کلم پیچ قرمز خواهد شد. در نتیجه تمام تلاش‌های کشاورز به هدر خواهد رفت.

کود دهی خاک

قبل از کاشتن نشاهای کلم پیچ قرمز در زمین کشاورزی، باید به زمین کود اضافه کرد. بدون تردید انجام این کار، در برداشت محصولات با ‌کیفیت و مرغوب بسیار لازم خواهد بود.

نکات مهم در رابطه با پرورش نشا کلم پیچ قرمز

 

 

 

اصول کوددهی گیاه کلم پیچ قرمز

یکی از مهم‌ترین مشخصات کلم پیچ قرمز، وجود خاک زهکشی شده و غنی است. مطمئناً در صوت استفاده از کود تازه در زمین محل کاشت گیاه کلم پیچ قرمز، علف‌های هرز رشد خواهند کرد. البته علف‌های هرز در کنار باکتری‌های همراه با آن‌ها، منجر به ایجاد آسیب‌های در محصولات خواهند شد.

بنابراین کشاورزان باید قبل از کاشت نشاها در محیط، از غنی بودن خاک و وجود مواد مغذی در آن مطمئن شوند. البته برای تشخیص این مسئله، امکان انجام آزمایش‌های خاک وجود دارد.

اگر به هر دلیلی کشاورز امکان انجام این آزمایش در خاک محل کشت نشا کلم پیچ قرمز را نداشت، حتماً دو هفته قبل از کاشت کود ۸-۱۶-۱۶ به خاک آن محل اضافه کند.

اما بسیاری از مهندسان رشته کشاورزی، هنگام اضافه کردن کود به خاک محل کاشت نشاء کلم پیچ قرمز نکاتی را در نظر گرفته‌اند. مطمئناً با رعایت این نکات، محصولات برداشت شده از نشاهای کلم پیچ قرمز بسیار مرغوب خواهند بود.

شماره تماس خرید نشا

 

  • کشاورزان در زمان کوددهی به گیاه کلم پیچ قرمز، حتماً مطابق با دستورالعمل اشاره شده روی آن کود پیش روند. البته آن‌ها قبل از کاشت گیاه کلم پیچ در زمین، باید کود را به شکل گرانوله و رهش به خاک اضافه کنند.
  • هنگام بارندگی، کوددهی کلم پیچ قرمز ممنوع است؛ زیرا اشکال جامد کود با باران حل شده و درصد زیادی از کود به ریشه کلم‌ها، انتقال پیدا خواهد کرد. نتیجه این کار، بدون شک باعث ایجاد مشکلاتی در گیاه خواهد شد.
  • کشاورزان هنگام کوددهی، به میزان آن دقت بسیار کنند؛ زیرا کوددهی بیش از اندازه، منجر به ترک خوردگی در کلم خواهد شد.

اصول کوددهی گیاه کلم پیچ قرمز

 

 

 

برای خرید اینترنتی نشا کلم پیچ قرمز به کجا مراجعه کنیم؟

گلخانه آوین یکی از بهترین مراکز جهت خرید اینترنتی نشا کلم پیچ قرمز است. مطمئناً با خرید نشاء این سبزی خوش طعم از این مرکز، می‌توانید محصولات با کیفیت و مرغوب تولید کنید. البته در صورت تمایل امکان خرید بذر این گیاه را نیز، برای شما فراهم است.

همچنین می‌توانید با مشاوران متخصص و کاربلد این مجموعه خوشنام، در رابطه با تولید نشاء‌های کلم پیچ قرمز خود صحبت کنید. این عزیزان مشاوره‌های لازم برای تولید محصولات با کیفیت را به شما ارائه خواهند داد. البته در این مرکز امکان خرید سموم و کود لازم برای گیاه کلم پیچ را دارید.

گلخانه آوین تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا رضایت خریداران نشاهای گیاهان مختلف از جمله کلم پیچ قرمز را فراهم کند. البته کشاورزان که قصد کشت این گیاه را دارند، می‌توانند برای خرید عمده نشاهای کلم پیچ قرمز به این گلخانه معتبر مراجعه کنند.

برای خرید اینترنتی نشا کلم پیچ قرمز به کجا مراجعه کنیم؟

 

 

شماره تماس خرید نشا

 

سخن پایانی

نشا کلم پیچ قرمز، سرشار از خواص متعدد بوده و به همین دلیل متخصصان تغذیه توصیه به استفاده از آن خواهند کرد. برخی از افراد علاقه‌مند به داشتن گلدانی از گیاه کلم پیچ قرمز هستند، این افراد می‌توانند با خیال راحت نشاء این سبزی را خریداری کرده و برای تولید محصولات با کیفیت اقدام کنند.

البته برای تولید محصولات مرغوب، باید چند نکته از جمله خاک حاصلخیز و فرایند کوددهی را رعایت کنند. به طور مثال اضافه کردن کود در روز‌های بارانی به گیاه کلم پیچ قرمز ممنوع است؛ زیرا این کود به واسطه باران با خاک ترکیب شده و در نتیجه منجر به آسیب در ریشه کلم خواهد شد.

سخن پایانی

 

شماره تماس خرید نشا

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

 

سایر مقالات:

انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای
پیوند نشا گوجه فرنگی
 
آموزش کاشت انواع نشا گوجه فرنگی
بهترین نوع نشا گوجه فرنگی

 

شماره تماس خرید نشا

1 نظر دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *