خرید نشا کاهو رسمی – بررسی مزایا و ویژگی ها + قیمت 1403


مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

نشا کاهو رسمی

نشا کاهو رسمی، یکی از انواع نشا کاهو است که طرف‌داران زیادی دارد و برای مناطق زیادی از کشورمان قابل کشت بوده و به همین دلیل در بین ایرانیان طرف‌داران زیادی دارد. از طرف دیگر این کاهو را می‌توان در انواع سالاد به کار برد و همین مورد باعث محبوبیت آن در بین مصرف کننده‌ها می‌شود.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

در گلخانه آوین، انواع نشا کاهوی رسمی موجود است که با کیفیت بالای خود و طی فرایند خاص تولید آن در مقابل بسیاری از بیماری‌ها و آفات مقاوم شده و شما را از بسیاری از کودها و سموم کشاورزی بی‌نیاز می‌کند و مناسب کشت در گلخانه یا زمین کشاورزی هستند.

نشا کاهو رسمی

 

 

 

ویدیو : نشا کاهو رسمی

انواع نشا کاهو رسمی

 نشا کاهو رسمی انواع متفاوتی داشته که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند و برای منطقه آب و هوایی مختلف مناسب هستند. اگر تصمیم به کاشت کاهو رسمی گرفتید، با کمک مشاور گلخانه نوع مناسب این بذر برای زمین کشاورزی یا گلخانه خود را هم انتخاب کنید. مدل‌های مختلف نشا رسمی کاهو به شرح زیر هستند:

  • اگروتیپ
  • M
  • N
  • هد
  • هانا
  • گاردسکو
  • کنگیستادور
  • فردوس
  • سیاهو

توضیحات تکمیلی راجع به این نشاها و تفاوت‌هایشان، در تماس تلفنی و مشاوره حضوری نمایندگی‌ها برای شما کشاورزان و گلخانه داران عزیز ارائه خواهد شد.

انواع نشا کاهو رسمی

 

ویژگی‌های کاهو رسمی

قبل از بررسی نکاتی دیگر راجع به نشا کاهو رسمی، خوب است ویژگی‌های خود این کاهو را هم بدانیم تا تفاوت‌های آن با سایر کاهوها را بفهمیم. کاهو رسمی یا رومی یکی از پرطرف‌دارترین نوع کاهو بین 70 نوع آن است که در انواع سالاد  به خصوص سالاد سزار استفاده شده و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

وزن مدل کوچک این کاهو بین 300 تا 600 گرم و سایز بزرگ آن بین 1200 تا 1500 گرم است، رنگ اصلی این نوع کاهو سبز و گاهی اوقات به قرمزی می‌زند که در بین برگ‌های زودرس کاهوی رسمی رگه‌های درشت قرار دارد و همین موضوع باعث زودرس بودن و سبز شدن مدام برگ‌های جدید می‌شود.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

این کاهو همچنین بسیار ترد است و نسبت به خیلی از کاهوهای دیگر مثل کاهو پیچ دارای مواد مغذی نسبتاً بالاتر و در نتیجه خواص بیشتری است.

همچنین نسبت به کاهو پیچ شیرینی بیشتر و طعم و مزه بهتری دارد که همین موضوع باعث می‌شود علاوه بر سالادها در ساندویچ‌ها، انواع سوپ (به شرطی که در مراحل آخر آشپزی برای جلوگیری از له شدن در آن وارد شود) هم مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی‌های کاهو رسمی

 

خرید نشا کاهو رسمی

برای خرید نشا رسمی، کافی است از طریق سایت آوین اقدام به خرید اینترنتی نشا کاهو رسمی کنید یا حتی در صورت تمایل به یکی از نمایندگی‌های گروه آوین مراجعه کرده و نشایی با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت را تهیه کنید و خیالتان از بابت نشا، مراحل مختلف رشد، باروری و … راحت باشد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

همچنین مشاوره پشتیبانی که بعد از خرید نشا کاهو رسمی و محصولات دیگر گلخانه شامل پک شما خواهد بود؛ باعث می‌شود کیفیت کشاورزی، میوه‌ها و در نتیجه سود شما بیشتر شده و کم‌ترین اصطکاک و پرتی (مثل جلوگیری از مصرف بیش از اندازه آب) را در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت تجربه کنید.

خرید نشا کاهو رسمی

 

فروش نشا کاهو رسمی

اگر شما نیاز به خرید عمده نشا کاهو رسمی دارید یا حتی فکر می‌کنید قصد دارید فروش نشا کاهو رسمی داشته باشید، پیشنهاد ما این است بدون تجربه و علم و دانش وارد این کار نشده و از قبل بازار فروش خود را تعیین کنید و پس از آن بر اساس تقاضا مقدار تولید را مشخص کنید تا خدایی نکرده در این اقدام متضرر نشده و حتماٌ به سود برسید.

حتی اگر فقط قصد تولید نشا رسمی کاهو برای خودتان را دارید، قبل از پرورش آن با مشاوران تیم آوین مشورت کنید تا هم تعداد مورد نیاز بر اساس متراژ زمین به دستتان آید و هم از جدیدترین روش‌های تولید مطلع شوید تا نشای تولیدی در مقابل بسیاری از بیماری‌ها مقاوم بوده و نیاز شما به انواع کودها و سم کشاورزی را کم‌تر کند و یا حتی به صفر برساند.

فروش نشا کاهو رسمی

 

 

مشخصات نشا کاهو رسمی

نشا کاهو رسمی در آوین درون سینی‌های مخصوص نشا با بهترین کود و در شرایط بی‌نقص گلخانه‌ای طبق اصول کشاورزی روز دنیا تولید شده که باعث می‌شود در مقابل آفات مقاوم باشند و از نظر ظاهری دارای 2 الی 4 برگ کوچک سر گرد (نمونه کوچک‌تر برگ اصلی کاهوی رسمی)  است، در انتهای برگ‌ها و ساقه کوچک نشا کاهو رسمی ریشه‌ای کوچک قرار داشته که حین کشت باید زیر زمین قرار گیرد.

مشخصات نشا کاهو رسمی

 

 

قیمت نشا کاهو رسمی

با این که نشاهای انواع کاهو در آوین از کیفیت بالایی برخوردار است و با تجهیزات و علم کشاورزی روز دنیا در مقابل بسیاری از آفات مقاوم شده است، و حتی بعد از خرید نشا، بذر یا رزرو هر خدمت دیگری از آوین شامل مشاوره پشتیبانی نیز خواهید بود؛ اما قیمت‌ها بسیار منصفانه در مقابل سایر مراکز فروش و گلخانه‌ها بر اساس قیمت مصوب تعیین شده است.

هر چند این قیمت‌ها بر اساس بازار روز متغیر بوده و ممکن است تغییر کند، اما امروز قیمت نشا کاهو رسمی بین اعداد 200، 250 تا 500 تومان متغیر است و ممکن است هر لحظه دچار تغییراتی شود. اما مهم کیفیت است که همیشه در آوین بالا خواهد بود.

قیمت نشا کاهو رسمی

 

تولید نشا کاهو رسمی

تولید نشا کاهو نیاز به تجربیات و علم و دانشی دارد تا نشاهای تولید شده از کیفیت قابل قبول برخوردار بوده و در نتیجه مقدار تولید شما را هم بالا ببرند، برای تولید نشا کاهوی رسمی، ابتدا باید بذر نشا را تهیه کنید و دقت داشته باشید حتماٌ بذر را از جایی معتبر و مطمئن خریداری کنید.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

بذرها را در عمق 0.5 سانتی متری زمین قرار داده و رویش را بپوشانید، حالا نوبت آبیاری بذرها و مراقبت از شرایط محیطی آن تا مشاهده اولین جوانه است. بعد از مشاهده اولین جوانه سینی نشا را به جایی آفتاب‌گیرتر منتقل کنید تا نشاها به خوبی رشد کنند و آماده انتقال به زمین و کشت شوند.

تولید نشا کاهو رسمی

 

کشت نشا کاهو رسمی

کاهو صیفی ای آب‌دوست و گرما گریز است، بعد از اینکه نشاهای تولیدی یا خریداری شده را به زمین کشاورزی یا گلخانه منتقل کردید؛ آن‌ها را از قسمت ریشه در خاک قرار داده و روی ریشه کوچک را با مقداری خاک بپوشانید و بلافاصله آبیاری را انجام دهید، مدام حواستان به رطوبت زمین باشد تا خیس بماند. برای اقدامات پرورشی دیگر مثل کوددهی و سم‌پاشی از یک متخصص کمک بگیرید.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

نگهداری از کاهو رسمی

کاهو رسمی یکی از صیفی‌جات است که باید به طور تازه خوری سرزنده سبز مصرف شود. پس بیشتر از چند روز قابل نگهداری نیست چون در مدتی بیشتر از این برگ‌ها دچار تغییر رنگ به زردی و حتی عوض شدن مزه به تلخی می‌شوند.

برای نگهداری از آن کاهو را خوب بشویید و مقداری که در حال حاضر مورد نیازتان نیست را پس از اینکه کاملاٌ خشک شد درون مشما یا ظرفی پلاستیکی قرار دهید تا به آن هوا نرسد.

از آنجایی که ترکیبات هوا موجب کهنه شدن کاهو می‌شود، کاهوها را به هیچ عنوان قبل از استفاده برش نزنید؛ چرا که این کار باعث برخورد هوا به آن و در نتیجه کهنه شدن و تغییر رنگش خواهد شد.

همچنین کاهو در دماهای پایین و یخ‌زدگی هم  می‌تواند طی چند ساعت تبدیل به کاهویی زرد و غیر قابل خوردن تبدیل شود پس سعی کنید آن‌ها را در قسمت پایینی یخچال نگهداری کنید.

نگهداری از کاهو رسمی

 

آفات و بیماری‌های کاهو

معمولاً کشت انواع نشا کاهو رسمی آسان است؛ اما فقط کشت کاهو کافی نیست و نیاز به مراقبت‌هایی در برابر آفات و بیماری‌ها دارد. اکثر کاهوها به آفات حشره‌ایی حساس هستند که به کاهوها حمله می‌کنند و آن‌ها را کامل از بین می‌برند. حال به برسی آفات و بیماری‌های کاهو رسمی می‌پردازیم.

سوختگی انتهایی کاهو

یکی از بیماری‌های نشا کاهو رسمی، سوختگی انتهایی است که با نکروزه شدن لبه برگ‌های درحال‌رشد و جوان سریع مشخص می‌شود. بیماری سوختگی انتهایی به علت کمبود کلسیم در برگ‌های جوانی دیده می‌شود که رشد سریع‌تری دارند.

کلسیم موجود در گیاه از طریق آوند چوبی حرکت می‌کند و انتقال آن به بافت‌هایی که تعرق شدیدی دارند، بیشتر است. وقتی هوا به درون برگ‌های جوانی که در حال تشکیل هد کاهوی نوع باترهد هستند، می‌دمد، سوختگی انتهایی آن‌ها حذف می‌شود.

فراهم‌کردن آب کافی در خاک و کاهش رطوبت نسبی هوا به مدت کوتاه باعث به حداکثر رسیدن تعرق گیاه و کنترل این ناهنجاری در گلخانه می‌شود. هر عاملی که باعث محدودشدن جذب کلسیم در برگ‌های بیرونی باشد، باعث سوختگی انتهایی می‌شود. همچنین عواملی مثل: افزایش شدت نور، افزایش دما، افزایش نیتروژن منجر به سوختگی انتهایی می‌شوند.

هر عاملی که باعث افزایش سرعت رشد شود، منجر به ایجاد ناهنجاری نیز خواهد شد. افزایش فاصله کشت بین گیاهان نسبت به کاهش فاصله کاشت باعث تشدید ناهنجاری می‌شود.

کاهوهای کشت شده در گلخانه بیشتر نسبت به کاهوهای کشت شده در هوای آزاد، دچار این ناهنجاری می‌شوند. متحرک نبودن کلسیم در گیاه، کنترل آن را مشکل می‌کند. با استفاده از محلول‌پاشی بر روی برگ‌های جوان کاهوباترهد، بانمک‌های کلسیم از بروز آفات و بیماری‌های کاهو رسمی جلوگیری می‌کند.

استفاده از نمک‌های آلی مانن به دلیل داشتن ترکیب کلسیم محلول برگ منجر به القای این نوع ناهنجاری می‌شود. با تنظیم دما در گلخانه می‌توان از تغییرات ناگهانی سرعت رشد جلوگیری کرد.

لکه زنگاری در کاهو

این ناهنجارها، لکه‌های کوچک قهوه‌ای‌رنگی هستند که روی رگبرگ‌های بیرونی دیده می‌شوند و ممکن است به درون برگ‌های درونی نیز برسند. آتیلن با غلظت کمتر از ۱/۰ میلی‌گرم باعث ایجاد این ناهنجاری می‌شود. از عوامل دیگر این بیماری در نشا کاهو رسمی می‌توان به دما، مقدار اکسیژن و دی‌اکسیدکربن اشاره کرد.

راه‌هایی برای کنترل این ناهنجاری وجود دارند؛ مثل: عدم استفاده از ماشین‌های خنک‌کننده و تولیدکننده آتیلن، عدم قراردادن کاهو در انبار و یا سردخانه‌هایی که میوه‌های تولیدکننده آتیلن و…

قهوه‌ای شدن برگ‌های کاهو

بیماری نشا کاهو رسمی به‌صورت لکه‌های قهوه‌ای در نزدیکی رگبرگ میانی برگ‌های به‌هم‌پیوسته دیده می‌شود؛ این ناهنجاری در نشا کاهو نوع رسمی بر اثر غلظت زیاد دی‌اکسیدکربن در انبارها و یا کانتینرهایی است که تهویه در آن‌ها به‌خوبی انجام نمی‌شود.

برای جلوگیری از این ناهنجاری باید اکسیژن کافی تأمین شود و از کاهش مقدار دی‌اکسیدکربن و مونوکسید کربن و استفاده از انبارهای کنترل اتمسفر استفاده کرد. انداختن کاهو در سدیم دهیدرواستات باعث تأخیر در تغییر رنگ کاهو رسمی می‌شود.

بیماری بولینگ در کاهو

در بیماری نشا کاهو رسمی در گیاهان پیر اغلب برگ‌هایی مشاهده می‌شود که به رنگ صورتی تغییر رنگ داده‌اند. این بیماری در اثر کاهش غلظت اکسیژن و دمای بالای انبار ایجاد می‌شود.

شیشه‌ای شدن برگ‌های کاهو

شیشه‌ای شدن برگ‌ها از بیماری‌های نشا کاهو رسمی است. در صورتی برگ‌ها به این حالت تغییر شکل می‌دهند که رطوبت نسبی و بالابودن دمای خاک تعرق کم منجر به شیشه‌ای شدن برگ‌ها شود.

از آفات و بیماری‌های مهم کاهو رسمی می‌توان به مینوزبرگی، شته کاهو، وتر پیس اشاره کرد. سفیدک دروغی، پوسیدگی طوقه، پوسیدگی خاکستری، لکه‌های باکتری از دیگر بیماری‌های نشاکاهو رسمی هستند.

 

ترکیبات و خواص کاهو

کاهو خواص فراوانی داشته که باعث شده این صیفی خوش مزه از پرمصرف‌ترین سبزیجات سراسر دنیا باشد. برای اولین بار در قرن‌ها پیش مصری‌ها کاهو را کشف و از دانه‌هایش روغن تهیه کرند و برگ‌هایش را به عنوان غذا مورد استفاده قرار دادند.

امروزه نیز کاهو به صورت خام و در انواع غذاها و سوپ‌ها استفاده می‌شود. به طور کلی طبع کاهو سرد بوده که از مواردی مثل سکنجبین، نعناع، زیره و کرفس برای مصلح آن می‌توان استفاده کرد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

این صیفی به دلیل ترکیبات فوق‌العاده خود برای درمان بیماری‌های مختلف و تقویت قسمت‌هایی از بدن مثل کبد چرب، اسپرم، پوست، مو، فشار خون، دیابت، بی‌خوابی، لاغری، بهبود هضم، غلظت خون، پیشگیری از سرطان، هنگام بدنسازی برای تناسب اندام و موقع بارداری بسیار مفید است.

اما تمام این موارد به خاطر ترکیبات کاهو است که موجب این اتفاقات فوق‌العاده در بدن می‌شود و این ترکیبات به شرح زیر هستند که مقدارشان در هر 100 گرم محاسبه شده است.

ترکیبات و خواص کاهو

 

  • انرژی: 400 کیلو کالری
  • چربی کل: 0.2 گرم _ چربی اشباع: 0 گرم_ کلسترول: 0 میلی گرم
  • سدیم: 28 میلی گرم
  • پتاسیم: 194 میلی گرم
  • کربوهیدرات کل: 2.9 گرم
  • فیبر خوراکی: 1.3 گرم
  • قند: 0.8 گرم
  • پروتئین: 1.4 گرم
  • ویتامین ث: 9.2 میلی گرم
  • آهن: 0.9 میلی گرم
  • ویتامین ب 6: 0.1 میلی گرم
  • منیزیم: 13 میلی گرم
  • کلسیم: 36 میلی گرم
  • ویتامین دی: 0 میکرو گرم
  • ویتامین ب 12: 0 میکرو گرم

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

سخن پایانی

به طور کلی قبل از تصمیم برای پرورش نشا کاهو رسمی باید مطمئن شوید این صیفی برای منطقه شما سودآور و مناسب باشد، همچنین در تمام مراحل تولید نشا یا حتی کاشت خود نشا فقط به نوشته‌های این مقاله اکتفا نکنید و راهنمایی‌های تکمیلی را از مشاوران جویا شوید. حتماً کاهو را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید تا بدنتان تقویت شده و حتی در مقابل بسیاری از بیماری‌ها مقاوم شوید.

سخن پایانی

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

سایر مقالات:

خواص گوجه فرنگی
مزیت های نشا گل کلم دیررس
خواص گل کلم

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

8 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *