خرید نشا توت فرنگی – مشخصات رقم بذر نشاء توت فرنگی -قیمت1402


مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

نشا توت فرنگی

امروزه نشا توت فرنگی با استقبال بسیاری مواجه شده است. باغداران و کشاورزان در کنار زنان خانه دار، علاقه‌مند به کشت نشاء توت فرنگی در محیط مورد نظر خود هستند. البته میوه توت فرنگی، یک میوه تقریباً جدید بوده و در کنار مصرف خوراکی، از خواص دارویی نیز بهره است.

با توجه به پیشرفت‌های بسیار در زمینه علم ژنتیک و ابزار آلات کشاورزی، پرورش نشاء توت فرنگی بسیار آسان‌تر بوده و در‌نهایت درآمد خوبی نصیب پرورش دهنده این میوه لذیذ خواهد شد. در این مقاله به بیان برخی مطالب در رابطه با نشا توت فرنگی پرداخته و امیدواریم این مطالب برای شما مفید باشد.

نشا توت فرنگی

 

ویدیو: نشا توت فرنگی

مشخصات نشاء توت فرنگی

این نشا یک گیاه علفی از تیره رزاسه، با ساقه‌های از استولون و جنس فراگاریا است. به عبارتی دیگر نشا توت فرنگی در روی سطح زمین کشیده شده و رشد خواهد کرد. از دیگر مشخصات نشاء توت فرنگی، وجود ۵ گلبرگ سفید در آن است.

اما در زمان خرید نشاء توت فرنگی به این نکته توجه باید کرد که این نشا توت فرنگی، دارای برگ‌های سالم باشد. همچنین وجود ۳ برگچه کرک دار و زبر در این نشا، لازم و ضروری است. نشانه مادگی این میوه خوشمزه به صورت مارپیچ است که در قسمت نهنج گیاه، قرار گرفته است.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

لقاح در این نوع نشا، به صورت گرده افشانی بوده و همچنین گل توت فرنگی به صورت دو جنسه است. پس از تمام شدن مراحل لقاح، گلبرگ‌های گیاه توت فرنگی، ریزش خود را آغاز خواهند کرد.

مشخصات نشاء توت فرنگی

 

خواص میوه توت فرنگی

به دلیل خواص متعدد میوه توت فرنگی، خرید نشاء توت فرنگی بسیار پر درآمد خواهد بود. البته در گذشته‌های دور از میوه توت فرنگی به عنوان یک دارو کاربرد داشت. اما امروزه میوه لذیذ آن، یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های فصل اواخر بهار و اوایل تابستان به شمار خواهد رفت.

اما خواص بسیار مهم میوه توت فرنگی عبارت‌اند از:

  • جلوگیری از ایجاد بیماری‌های قلبی
  • پیشگیری از سرطان
  • سرشار از ویتامین ث و مناسب برای سرماخوردگی
  • جلوگیری از ایجاد سکته مغزی
  • تقویت حافظه

میوه گیاه توت فرنگی، سرشار از اسیدفولیک بوده و به همین دلیل مصرف آن به خانم‌های باردار، توصیه شده است.

خواص میوه توت فرنگی

 

منظور از نشا توت فرنگی چیست؟

امروزه خرید عمده نشاء توت فرنگی به شکل مجازی یا حضوری، با استقبال بسیار مواجه شده است. شاید مهم‌ترین دلیل این میزان استقبال از خرید اینترنتی نشاء توت فرنگی یا حضوری، درآمد به دست آمده پس از برداشت محصول است؛ بنابراین قیمت نشا توت فرنگی در برابر درآمد آن از پرورش نشاء توت فرنگی، بسیار ناچیز است.

این نوع نشا، گیاه کوچکی است که قسمتی از دوره رشد را تکمیل کرده است. البته گاهی اوقات امکان برداشت محصول از گیاه توت فرنگی در همان سال اول کشت، ممکن خواهد بود. البته در بسیاری از زمان‌ها نیز، باید صبر و بردباری به خرج داد تا میوه مرغوب و با کیفیت را از گیاه توت فرنگی برداشت کرد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

قیمت نشاء توت فرنگی از ساقه رونده آن، بیشتر است. همچنین کشت نشاء توت فرنگی و برداشت محصول از آن نیز نسبت به ساقه رونده، نیازمند زمان کوتاه‌تری است. البته در صورتی که کشاورز خرید عمده نشاء توت فرنگی را انتخاب کند؛ مطمئناً هزینه کمتری پرداخت خواهد کرد.

منظور از نشا توت فرنگی چیست؟

 

انواع نشاء توت فرنگی

کشاورزانی که قصد تولید نشاء توت فرنگی را دارند، می‌توانند با توجه به انواع نشا توت فرنگی موجود یکی را انتخاب کرده و پس از کشت آن، محصول با کیفیت برداشت کنند. بدون شک در صورت خرید نشا توت فرنگی مناسب با شرایط آب و هوایی در کنار توانایی‌های خود برای پرورش، می‌توانند کسب درآمد پر سود را تجربه کنند.

انواع نشاء توت فرنگی

 

انواع نشاء توت فرنگی، به سه بخش زیر تقسیم‌بندی خواهد شد:

نشا توت فرنگی  Juneberries

در صورت خرید اینترنتی نشاء توت فرنگی Juneberries، مراحل مربوط به تولید نشاء توت فرنگی در گلخانه صورت بگیرد. این نوع از انواع نشا‌های توت فرنگی نسبت به روز، حساسیت داشته و پس از جوانه زدن در فصل بهار، امکان برداشت محصول در بهار خواهد بود.

البته در صورت یک سال صبر کردن پس از کشت نشا‌های توت فرنگی، بدون تردید کیفیت و مرغوبیت محصولات برداشت شده بسیار عالی خواهد بود.

نشا توت فرنگی  Day nutral

این نشا توت فرنگی حساسیت نسبت به روز ندارد. همچنین در شرایط آب و هوایی که درجه هوا ۳۵ تا ۸۵ درجه سانتی گراد، امکان رشد داشته و امکان برداشت محصول به طور مداوم را دارد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

نشا توت فرنگی همیشه بارده

در صورت شکل‌گیری عمل لقاح و به وجود آمدن جوانه در تابستان، بدون تردید در فصل پاییز گل و میوه آن نمایان خواهد شد. اما اگر جوانه‌های نشا توت فرنگی در فصل زیبا پاییز، شروع به رشد کنند؛ در فصل بهار باید منتظر تولید محصول بود.

مراحل کشت نشا توت فرنگی در زمین کشاورزی

پس از خرید نشا توت فرنگی با توجه به شرایط آب و هوایی در کنار فناوری‌های لازم برای رشد آن، اکنون نوبت به کاشت آن خواهد رسید. برای اینکه این گیاه، بهترین و مرغوب‌ترین محصول را به کشاورز ارائه دهد؛ باید مراحل کاشت آن دقیق انجام بگیرد. این مراحل، عبارت هستند از:

  • در سطح زمین، سوراخ‌های که دارای عمق کافی بوده و همچنین به اندازه‌ای بزرگ باشد که ریشه گیاه، در آن بدون خم شدن قرار بگیرد. البته ریشه نشا‌های توت فرنگی نباید خیلی عمیق کاشته شوند.
  • تاج این گیاه باید روی سطح خاک قرار بگیرد. اما ریشه به خوبی با خاک پوشش داده شود.
  • فاصله این گیاهان از یکدیگر ۱۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر، باشد.
  • اندازه ریشه‌ها نباید بیشتر از عدد ۲۲ سانتی‌متر باشد. در صورت بیشتر بودن، آن را اصلاح کنند.
  • با توجه به نیاز نشاء توت فرنگی به ۶ تا ۸ ساعت نور مستقیم خورشید به صورت روزانه، انتخاب محل کشت بسیار مهم است.
  • نشا‌های توت فرنگی در هر خاکی رشد خواهند کرد، اما در صورت کاشت در گلدان و محیط خانه، بهتر است از خاک‌های گلدانی استفاده شود. البته قبل از کشت توت فرنگی، خاک را با کود به خوبی باید مخلوط کرد.
  • در صورت کشت توت فرنگی در یک محیط بزرگ و وسیع، مراحل زه کشی آب به درستی انجام بگیرد.
  • توجه به این نکته بسیار ضروری خواهد بود که از کاشت گیاه توت فرنگی جدید در محلی که قبلاً در آن فلفل، بادمجان یا گوجه فرنگی و حتی توت فرنگی کشت شده است؛ خودداری شود.

مراحل کشت نشا توت فرنگی در زمین کشاورزی

 

آبیاری نشاء توت فرنگی

ریشه‌های گیاه توت فرنگی روی سطح زمین قرار گرفته و همچنین به دلیل کم عمق بودن آن‌ها، میزان آب مصرفی این گیاه بسیار زیاد است. البته اگر افراد به دنبال میوه با کیفیت و مرغوب هستند، باید مراحل آبیاری را به شکل مرتب تا زمان برداشت محصول انجام دهند.

امروزه از روش‌های آبیاری متنوع، برای گیاه توت فرنگی استفاده خواهد شد. اما بهترین روش آبیاری، آبیاری قطره‌ای خواهد بود. البته مراحل و چگونگی آبیاری، بسته به نوع گیاه توت فرنگی در کنار شرایط محیط کشت آن دارد. با توجه به این مسائل، باید بین ۲ تا ۷ روز برای آبیاری گیاه توت فرنگی اقدام کرد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

در صورتی که پس از برداشت محصول، مراحل آبیاری همچنان ادامه داشته باشد؛ مطمئناً در رشد و تولید محصولات با کیفیت در سال‌های بعد مؤثر خواهد بود؛ بنابراین در صورت توجه به این نکته ظریف و ساده، میزان درآمد کشاورزان در سال‌های بعد بیشتر خواهد شد.

یکی دیگر از کلیدی‌ترین نکات در رابطه با آبیاری توت فرنگی، خرید گیاه مقاوم و با کیفیت است. بدون تردید در صورت انتخاب درست گیاه و کاشت آن در فصل بهار که زمین توانایی کاشت را دارد، در کنار آبیاری منظم در تولید محصول با کیفیت تأثیر مثبت دارد.

آبیاری نشاء توت فرنگی

 

پرورش نشا توت فرنگی و مراقبت‌های لازم از آن

مطمئناً برای اینکه نشا توت فرنگی، میوه و محصول با کیفیت داشته باشد؛ نیاز‌مند یک سری مراقب‌های است. از مهم‌ترین این مراقبت‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در اولین سال پس از کشت گیاهان توت فرنگی، شکوفه‌ها را بچینند تا در سال بعد، گیاه محصولی باکیفیت‌تر و دو برابر تولید کند.
  • مرطوب بودن زمین محل کاشت توت فرنگی در رشد آن بسیار با اهمیت است. نشا توت فرنگی در زمان رشد، به آب بسیاری نیاز‌مند است.
  • علف‌های هرز به ویژه در اولین سال کشت، از روی زمین و اطراف توت فرنگی باید پاک کرد.
  • پس از تمام شدن مراحل رشد، ابتدا برگ‌ها و شاخه‌های گیاه را به اندازه ۲ تا ۳ سانتی‌متر کوتاه کرده و همچنین به اندازه ۱۰ سانتی‌متر کود، در اطراف آن بریزند.

پرورش نشا توت فرنگی و مراقبت‌های لازم از آن

 

آفات نشا توت فرنگی

نشا توت فرنگی مانند هر گیاه دیگری، در معرض انواع امراض و آفات قرار خواهد گرفت؛ بنابراین کشاورزان نشانه‌های هر یک از آفات را، به طور دقیق بشناسند تا در صورت لزوم، از راهکار‌های مناسب استفاده کنند. بیشترین آفاتی که ممکن است گیاه توت فرنگی با آن مواجه شود، عبارت هستند از:

  • سفیدک آردی
  • کنه عنکبوتی
  • کپک خاکستری
  • سوسک ژاپنی
  • وجود حلزون در گیاه

آفات نشا توت فرنگی

 

طرز کاشت نشاء توت فرنگی در گلدان

آخرین روز‌های سرما و یخ‌بندان یا به عبارتی پایان اسفند و اوایل فروردین، می‌تواند بهترین زمان جهت کاشت توت فرنگی دانست. خانم‌های علاقه‌مند به گل و گیاه، می‌توانند با تهیه نشاء توت فرنگی سالم و با کیفیت آن را در گلدانی بکارند. البته انجام این کار، باید بر طبق مراحل خاصی صورت بگیرد.

در روش کاشت توت فرنگی به شکل نشاء، باید مطابق با مراحل زیر و به ترتیب باشد:

  • یک گلدان انتخاب کرده و سپس تقریباً، دو سوم آن را پر از خاک کنند.
  • اکنون خاک داخل گلدان را آبیاری کنند. زیرا انجام این آبیاری اولیه خاک و قبل از کاشت نشا‌های توت فرنگی، باعث محکم شدن ریشه‌های گیاه خواهد شد.
  • چند سوراخ به عمق ۵ سانتی‌متر در گلدان ایجاد کنند.
  • اکنون خیلی آرام، ریشه نشا‌های توت فرنگی را در داخل حفره‌های ایجاد شده قرار دهند. مراقبت از ریشه در این زمان، بسیار حائز اهمیت است.
  • در این مرحله، مجدداً خاک و گیاه توت فرنگی را آبیاری کرده و سپس گلدان را، در پرنورترین فضا خانه قرار دهند.

خانم‌ها اکنون، باید منتظر بمانند تا نشاء توت فرنگی داخل گلدان آن‌ها به بار بنشیند.

طرز کاشت نشاء توت فرنگی در گلدان

 

 

چگونگی کاشت بذر توت فرنگی در باغچه

امروزه تهیه بذر توت فرنگی مانند نشا آن، بسیار ساده و آسان است؛ بنابراین افراد در صورت علاقه به داشتن یک باغچه پر از توت فرنگی‌های خوشمزه، می‌توانند ابتدا بذر سالم توت فرنگی را تهیه کنند. سپس با توجه به مراحل کاشت بذر توت فرنگی پیش بروند:

  • قبل از انجام هر کاری، بذر توت فرنگی را تهیه کنند.
  • سپس بذر‌ها را در یک پارچه خیس، به مدت یک هفته پیچانده و بعد آن را در یک محیط خنک، قرار دهند تا جوانه بزند.
  • اکنون این بذر‌های جوانه‌زده را روی سطح باغچه ریخته و سپس با مقدار کمی خاک، آن‌ها را بپوشاند. البته میزان خاک، به شکل فشرده نباشد؛ زیرا این احتمال وجود دارد که جوانه‌ها، نتوانند سر از خاک فشرده در آورند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

  • اکنون یک پلاستیک شفاف و تمیز، روی این بخش از باغچه کشیده و صبر کنند تا جوانه‌های توت فرنگی از زیر خاک، بیرون بیایند.
  • آبیاری باغچه را به شکل مرتب انجام داده و پس از بیرون آمدن جوانه‌های بذر توت فرنگی، پلاستیک را از روی آن‌ها بردارند.
  • بعد از آن که جوانه‌های بذر گیاه، از دو برگ برخوردار شدند؛ در صورت تمایل، افراد می‌توانند آن‌ها را به گلدان منتقل کنند.

چگونگی کاشت بذر توت فرنگی در باغچه

خرید نشا توت فرنگی

نشا توت فرنگی یک گیاه از تیره رزاسه با ساقه استولون و جنس فراگاریا است. از مشخصات ظاهری بوته توت‌فرنگی سه برگ زبر و کرک‌دار بوده و با کشیده‌شدن روی زمین رشد می‌کند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  برای خرید نشا بهتر است به زمان خرید و مشخصات ظاهری آن‌ها توجه داشته باشید.

توت‌فرنگی‌ یک میوه خوش‌طعم و پرخاصیت بوده که میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است. این میوه در دو نوع بهاره و چهارفصل کاشته می‌شود. در نوع بهاره بوته‌ها سالی یک‌بار میوه می‌دهند؛ ولی در نوع چهارفصل هم رشد گیاه سریع‌تر وهم اینکه چندین بار در سال میوه می‌دهد.

امروزه کشاورزان و حتی زنان خانه‌دار تمایل به پرورش توت‌فرنگی دارند و از این طریق دست به یک کسب‌وکار پر سود می‌زنند. با خرید نشا توت‌فرنگی سالم و اصلاح شده تقریباً نیمی از راه را گذرانده‌اید و در روند رشد احتمال موفقیت و برداشت محصول باکیفیت بیشتر است.

تولیدکنندگان نشا آماده تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مشکلات احتمالی در روند رشد گیاهان را بررسی کرده و با بذرهای اصلاح شده و مقاوم با شرایط آب‌وهوایی نشاهایی پرورش دهند که کمتر در معرض آفات قرار گرفته و سریع‌تر روند محصول دهی را طی کنند.

مزایای خرید نشا توت فرنگی باکیفیت

کسانی که دست به پرورش توت‌ فرنگی می‌زنند در صورت انتخاب نشا توت فرنگی مناسب با شرایط آب‌و‌هوایی می‌توانند محصول خوبی را برداشت کنند. گاهی این سؤال پیش می‌آید که آیا قیمت انواع نشا با هم تفاوت دارد؟ قطعاً با شناخت انواع نشا و بررسی شرایط پرورش بهتر می‌توانید در مورد قیمت هم تصمیم بگیرید.

وقتی نشای مرغوب را انتخاب می‌کنید حتماً به این نکته توجه داشته باشید که از بذرهایی تولید شده باشند که دارای گواهی کنترل کیفیت بوده تا روند کاشت بهتری را طی کنند. چندین مورد مزیت قابل‌ذکر برای خرید نشا وجود دارد:

  • سریع‌تر به مرحله رشد و ثمره دادن خواهد رسید؛ زیرا نیمی از مرحله رشد سپری شده است.
  • خطرات احتمالی از وجود آفت در بذر را ندارید.
  • می‌توان گیاه را تکثیر کرد و این کار به‌راحتی با نشا انجام می‌شود.
  • در شرایط سخت فصلی مانند پاییز قابلیت کاشت وجود دارد.
  • نسبت به شرایط محیطی که برای کاشت در دسترس وجود دارد نشای متناسب انتخاب می‌شود.

آشنایی با انواع نشا برای خریدی بهتر

کشاورزانی که قصد دارند پرورش توت فرنگی را انجام دهند، ابتدا باید با نمونه‌های آن آشنا شوند تا متناسب با شرایط آب‌وهوای محل پرورش گزینه‌ای مناسب را انتخاب کنند. با درنظرگرفتن همه موارد روند کاشت و انتخاب نشا مناسب، درآمد خوبی را در برداشت محصول خواهید داشت.

نشا توت فرنگی juneberries

این نشا نسبت به روز حساسیت دارد؛ پس باید در شرایط گلخانه نگهداری و پرورش یابد و اگر در فصل بهار جوانه بزند در همان فصل بهار هم امکان برداشت میوه را خواهید داشت؛ اما این نکته را بدانید که همیشه با صبوری پس از یک سال محصول باکیفیت‌تری را برداشت می‌کنید.

نشا توت فرنگی day nutral

این نوع نشا دمای هوای بین 35 تا 85 درجه را تحمل کرده و به رشد خود ادامه می‌دهد. این‌گونه حساسیتی نسبت به روز ندارد و می‌تواند در فضای آزاد یعنی خارج از گلخانه و حتی در گلدان پرورش داده شود و در همه فصول امکان برداشت محصول وجود دارد. درصورتی‌که بستر گلخانه‌ای برای پرورش گیاه ندارید با قیمت مناسب این نوع نشا را انتخاب کنید.

نشا توت فرنگی همیشه بارده

اگر شرایط باردهی یک محصول برای شما اهمیت دارد با قیمتی مناسب و مقرون‌به‌صرفه این نوع نشا را تهیه کنید و در کمترین زمان به محصولی باکیفیت دست یابید. در این نمونه از نشا بعد از انجام عمل لقاح و نمایان‌شدن جوانه‌ها در تابستان بدون شک در فصل پاییز گل و میوه می‌دهد.

 

برای خرید نشاء توت فرنگی به کجا مراجعه کنیم؟

در صورت تمایل به کاشت گیاه توت فرنگی در محیط وسیع یا در گلدان، می‌توانید به سایت گلخانه آوین مراجعه کنید. در این سایت امکان خرید به شیوه اینترنتی نشا توت فرنگی که به کمک بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا تهیه شده را، خواهید داشت.

البته با توجه به وجود شماره تماس گلخانه نشاء توت فرنگی آوین، می‌توانید تماس گرفته و سپس با مشاوران متخصص این مجموعه صحبت کنید. این عزیزان در کنار فروش نشا توت فرنگی، مشاوره‌های لازم در رابطه با کاشت آن را به شما ارائه خواهند داد.

برای خرید نشاء توت فرنگی به کجا مراجعه کنیم؟

 

 

سخن پایانی

کشت نشا توت فرنگی و سپس برداشت محصول با کیفیت از آن، درآمد بسیاری را نصیب کشاورزان خواهد کرد. البته در برخی از اوقات خانم‌ها، این گیاه را در گلدان کاشته و سپس پس از انجام مراقبت‌های لازم، میوه‌های خوشمزه را برای خانواده برداشت خواهند کرد.

یک نکته مهم در زمان خرید گیاه توت فرنگی، توجه به نوع نشا و شرایط آب و هوایی محیط کشت است. بدون تردید در صورت رعایت این نکته مهم و انجام تمام مراحل کشت در کنار آبیاری مرتب، میوه‌های مرغوبی را برداشت خواهند کرد.

سخن پایانی

 

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

سایر مقالات:

مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی
بیماری برگ گوجه فرنگی
خواص گوجه فرنگی
مزیت های نشا گل کلم دیررس
خواص گل کلم

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

17 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *