خرید نشا فلفل دلمه در گلخانه آوین – بهترین نشاء + 10عکس و مشخصات


نشا فلفل دلمه

نشا فلفل دلمه چه خصوصیاتی دارد؟ پزشکان بسیاری بر مصرف فلفل دلمه‌های رنگارنگ، تأکید دارند. زیرا این بخش از سبزیجات، کمک بسیاری به هضم غذا خواهند کرد. در نتیجه به همین دلیل بسیاری از خانم‌ها در انتخاب نشاء فلفل دلمه‌ و پرورش آن، عجله خواهند کرد.

آن‌ها با پرورش این فلفل دلمه‌های رنگارنگ در باغچه خانه خود، امکان استفاده تازه آن را خواهند داشت. البته کشاورزان بسیاری نیز با خرید انواع نشاء فلفل دلمه و تولید آن در زمین‌های کشاورزی وسیع، به دنبال کسب درآمد از طریق فروش در بازار هستند.

طی این مقاله به بیان مطالبی در رابطه با نشا فلفل دلمه‌ و نحوه تولید آن، خواهیم پرداخت. در صورت علاقه به پرورش نشا فلفل دلمه‌، تا انتها مطلب همراه ما باشید.

نشا فلفل دلمه

 

ویدیو: خرید نشا فلفل دلمه از گلخانه آوین

 

 

تولید نشاء فلفل دلمه‌ در گلدان

بسیاری از خانم‌ها علاقه‌مند به داشتن چند گلدان از انواع نشاء فلفل دلمه‌ هستند. این عزیزان با کاشت فلفل دلمه‌ای، به دنبال مصرف تازه این سبزی بوده و همچنین با کاشت فلفل دلمه‌ در گلدان، کدبانو بودن خود را نشان خواهند داد.

کشاورزان عزیز برای تولید نشا فلفل دلمه‌ در گلدان، مراحل زیر را به ترتیب طی کنند:

  • ابتدا بذر نشا فلفل دلمه‌ای را از یک مرکز معتبر خریداری کرده و سپس به مدت ۱۰ ساعت در آب قرار دهند تا خیس بخورد. البته برای اینکه این بذر‌ها، زودتر به مرحله جوانه زنی برسند؛ می‌توانند از چای بابونه گرم استفاده کنند. آن‌ها با ریختن چای بابونه روی بذر‌ها، باعث شکسته شدن پوسته آن‌ها خواهند شد.
  • سینی نشاء سبزی خود را، از قبل خریداری کنند. اکنون در آن خاک مرغوب و حاصلخیز بریزند تا برای مرحله بعد آماده باشد.
  • سوراخ‌های با عمق ۱ سانت در خاک، ایجاد کرده و سپس بذر‌ها را در درون آن قرار دهند. سپس روی بذر‌ها قرار گرفته در سوراخ، خاک بریزند.
  • اکنون سینی نشا فلفل دلمه‌ای را در محل گرم و پر نور قرار دهند. بهترین دما برای رشد و تولید نشاء فلفل دلمه‌، دما بین ۲۱ تا ۲۶ درجه سانتی گراد خواهد بود.
  • برای آبیاری سینی حاوی بذر‌های فلفل دلمه‌، از اسپری استفاده کنند. خاک سینی حاوی بذر‌ها، همیشه باید مرطوب باشد. البته تا جای که ممکن است از خیس شدن خاک، جلوگیری باید کرد.

بدون تردید سختی‌ها و مراقبت‌های کشت نشاء فلفل دلمه‌ در خانه کمتر از تولید نشاء فلفل دلمه‌ در گلخانه یا زمین‌های وسیع کشاورزی نیست. مطمئناً مهم‌ترین کار در زمان پرورش نشاء فلفل دلمه‌، مرطوب نگه داشتن خاک و آبیاری آن است. فراهم نمودن دیگر شرایط تولید گیاه فلفل دلمه‌، خیلی سخت نخواهد بود.

پس از جوانه زدن بذر‌ها و تبدیل آن‌ها به نشاء با دو برگ کامل، زمان انتقال آن به گلدان خواهد بود. خانم‌های عزیز در این مرحله انتقال نیز، باید چند مرحله را انجام دهند. مراحل انتقال نشا فلفل دلمه‌ای از سینی نشاء به گلدان، عبارت است از:

  • در صورت انتخاب گلدان‌های بزرگ، نشاهای فلفل را در حد فاصله ۵ سانتی‌متر از دیگری بکارند. اما اگر به دنبال کشت نشاء فلفل دلمه‌ در یک گلدان هستند، حتماً طول گلدان ۱۰ سانتی‌متر باشد تا گیاه را دقیقاً در مرکز گلدان، بکارند.
  • خاک گلدان انتخابی، سرشار از مواد آلی باشد تا مراحل رشد گیاه فلفل دلمه‌ای بدون هرگونه مشکلی، سپری شود.
  • سوراخ‌های ایجاد شده در گلدان مورد نظر، دقیقاً به اندازه عرض و عمق خانه‌های سینی نشا باشد.
  • اکنون به آرامی، گیاه فلفل دلمه‌ای را به خاک گلدان منتقل کرده و سپس خاک اطراف نشاها را با دست فشار دهند.

تولید نشاء فلفل دلمه‌ در گلدان

 

 

مراقبت‌های نشا فلفل دلمه‌

با توجه به مشخصات نشاء فلفل دلمه‌، این گیاه برای ادامه رشد و امکان برداشت محصولات با کیفیت نیازمند مراقبت‌های است. مطمئناً کشاورزان با انجام مراقبت‌های لازم، امکان فروش نشاء فلفل دلمه‌ را خواهند داشت. اما اصلی‌ترین نیاز‌های نشا فلفل جهت مراقبت و امکان برداشت محصولات مرغوب، شامل موارد زیر است.

نور و گرما

گیاه فلفل برای رشد بهتر، نیاز‌مند به نور بین ۸ تا ۱۶ ساعت در روز دارد؛ بنابراین با توجه به این میزان نور به شکل روزانه، استفاده از چراغ‌های فلورسنت بسیار توصیه شده است. البته این چراغ‌ها در فاصله ۸ سانتی‌متری در بالا گیاه فلفل دلمه‌ای قرار بگیرد.

خاک حاصلخیز

خاک مورد نیاز برای تولید نشا فلفل دلمه‌ای، باید حاصلخیز و دارای PH بیا ۵/۵ تا ۵/۷ باشد؛ بنابراین در صورت کم بودن PH خاک از میزان استاندارد، از آهک برای زیاد کردن آن استفاده کنند. همچنین با استفاده از کمپوست، PH  خاک را می‌توانند کاهش دهند.

مراقبت‌های نشا فلفل دلمه‌

 

 

 

زمان برداشت

از زمان باروری فلفل‌های دلمه‌ای تا برداشت محصول با کیفیت از بوته‌های آن، حدود ۶۰ تا ۱۲۰ روز طول خواهد بود. فلفل‌های بالغ شده را، به کمک قیچی تیز و با ساقه ۲ تا ۵ سانتی‌متری از بوته جدا کنند.

فاصله نشا‌ها

در صورت کاشت نشاهای فلفل دلمه‌ای در زمین‌های کشاورزی وسیع، حتماً آن‌ها را در عمقی ۳۰ تا ۴۵ سانتی‌متری قرار دهند و فاصله نشاها از یکدیگر، از ۳۰ سانتی‌متر بیشتر باشد.

تکیه گاه

پس از قد کشیدن نشا فلفل دلمه‌ای و تبدیل آن‌ها بوته در کنار بارور شدن، برای اینکه ساقه گیاه بتواند وزن محصولات را تحمل کند؛ حتماً از تکیه‌گاه کنار هر بوته قرار دهند. این تیرک‌های می‌توانند چوبی یا فلزی باشند.

انواع فلفل‌های دلمه رنگارنگ

کشاورزان و علاقه‌مندان به تولید نشا فلفل دلمه، می‌توانند از بین انواع مختلف و رنگارنگ یکی را انتخاب کنند. البته این عزیزان با انجام تمام مراحل نشا فلفل دلمه، امکان خرید اینترنتی را برای علاقه‌مندان به وجود خواهند آورد. نشا فلفل دلمه در رنگ‌های مختلف شامل موارد زیر می‌شوند.

انواع فلفل‌های دلمه رنگارنگ

 

 

فلفل دلمه‌ای سبز

افرادی که دارای مشکل فشار خون هستند، حتماً از رنگ سبز فلفل‌های دلمه‌ای در برنامه غذایی قرار دهند. رنگ سبز آن به دلیل وجود منیزیم است که در بهبود حافظه نیز، تأثیر‌گذار است. وجود ویتامین B و منیزیم فلفل سبز دلمه‌ای، در کاهش درد‌های سندروم پیش از قاعدگی نقش مهمی را بازی خواهد کرد.

فلفل دلمه قرمز

فلفل‌های دلمه‌ای قرمز سرشار از آهن، پتاسیم و کلسیم است. بسیاری از پزشکان بر قرار دادن این نوع از فلفل در برنامه غذایی توصیه کرده‌اند. البته این عزیزان مهم‌ترین دلیل توصیه خود را، تأمین مواد مغذی جهت سلامتی استخوان‌ها معرفی کرده‌اند.

فلفل دلمه‌ای نارنجی

در صورت مصرف فلفل دلمه‌ای، بدن از وجود آنتی اکسیدان‌های مانند بتاکاروتن یا کارتنوئید که پیش ساز ویتامین A است؛ بهره‌مند خواهد شد. البته خواص این نوع از فلفل دلمه‌ای را بسیار شبیه به هویج بوده و برای سلامت چشم‌ها، مفید است. البته نام دیگر این فلفل دلمه را، عینک آفتابی نهاده‌اند.

فلفل دلمه‌ای زرد

فلفل‌های دلمه‌ای زرد رنگ یک منبع غنی از ویتامین C، هستند. همچنین رنگ زرد این فلفل دلمه‌ای، در پیشگیری از ایجاد بیماری مانند آرتریت و نقص‌های مادرزادی در جنین جلوگیری خواهد کرد.

یک نکته بسیار جالب در رابطه با مصرف فلفل‌های دلمه‌ای، بخارپز یا تفت دادن آن است. در صورت تفت دادن یا بخارپز کردن، خواص یا ویتامین‌های آن از بین نخواهد رفت؛ بنابراین افراد حتماً در برنامه غذایی خود، مصرف فلفل دلمه را قرار دهند.

تشخیص نر و مادگی فلفل‌های دلمه‌ای

یک نکته جالب در رابطه با نشا فلفل دلمه، نر و ماده بودن میوه آن است. البته برای تشخیص درست و دقیق نر یا مده بودن میوه گیاه فلفل دلمه‌ای، نیاز به صبر تا بالغ شدن نیست. در صورتی که برجستگی ته فلفل، چهار‌تایی باشد؛ فلفل دلمه ماده است.

البته به واسطه طعم شیرین و تخمه‌های بسیار در آن، امکان تشخیص ماده بودن فلفل دلمه‌ای بسیار است. معمولاً موارد مصرف این فلفل‌ها، در سالاد یا به شکل خام است. محصولاتی از این گیاه که برجستگی ته آن، سه تا بوده و از تخم کمتر با طعم تند‌تری برخوردار است؛ فلفل دلمه‌ای نر است.

آشپز‌ها به طور فلفل‌های دلمه‌ای نر را، به صورت پخته یا تفت داده شده در غذا مورد استفاده قرار خواهند داد. زیرا این نوع از فلفل‌ها به واسطه تفت یا پخته شدن، طعم تلخی به خود نخواهند گرفت.

تشخیص نر و مادگی فلفل‌های دلمه‌ای

 

 

مزیت استفاده از فلفل دلمه‌ای

محصولات با کیفیت گیاه فلفل دلمه‌ای، سرشار از انواع ویتامین‌ها یا منابع معدنی بوده و تقریباً ۹۲ درصد از فلفل دلمه را، آب تشکیل خواهد داد. اصلی‌ترین خواص یا ویتامین‌های مانند E، فسفر، سلنیوم در کنار آنتی اکسیدان‌هایی مثل وایولکسانتین یا لوتئولیتن بوده و هر یک از این مواد برای سلامتی جسم انسان، مؤثر هستند.

اما مهم‌ترین خواص فلفل دلمه و مزیت مصرف آن، شامل لیست زیر خواهد بود.

مو و تأثیر فلفل دلمه‌ای

یکی از مهم‌ترین مواد موجود در فلفل‌های دلمه‌ای، کپسایسین است که در حفاظت از فولیکول‌ها مؤثر بوده و در نتیجه منجر به افزایش رشد مو خواهد شد. همچنین وجود ویتامین C و کلاژن‌سازی آن نیز در بدن، برای رشد مو تأثیر‌گذار هستند.

البته برای تحریک یا ترغیب مو‌ها برای رشد و افزایش میزان گردش خون، به طور معمول از فلفل‌های دلمه‌ای قرمز رنگ استفاده خواهد شد.

مزیت استفاده از فلفل دلمه‌ای

 

 

سلامتی پوست

در صورتی که افراد به دنبال کاهش روند پیری و چین و چروک پوست هستند، حتماً فلفل دلمه را در برنامه غذایی خود قرار دهند. زیرا این سبزی دارای آنتی اکسیدان‌ها مؤثر برای طراوت پوست بوده و همچنین مراحل آزاد‌سازی رادیکال‌های آزاد را نیز کند خواهد کرد.

مزیت فلفل دلمه‌ای برای زنان باردار

فلفل دلمه‌ای سرشار از فولات بوده و به خانم‌های باردار در دوران بارداری، توصیه به استفاده از فولات خواهد شد. زیرا این ماده غذایی نقش مهمی را بر سلامت ماندن جنین، ایفا خواهد کرد.

خاصیت ضد التهابی

شاید التهاب در بدن، ساده به نظر برسد؛ اما پس از تداوم آن احتمالاً خطرات جبران ناپذیری را به وجود خواهد آورد؛ بنابراین باید مواد غذایی که خاصیت ضد التهابی دارند را، در برنامه غذایی قرار داد. یکی از مهم‌ترین این مواد غذایی، فلفل‌های دلمه هستند که در کاهش التهاب مفاصل یا عضله‌ها تأثیر مثبتی از خود برجای خواهند گذاشت.

تقویت سیستم دفاعی بدن

وجود آنتی اکسیدان‌های متعدد در فلفل دلمه‌ای، در تقویت سیستم دفاعی بدن و حفاظت از جسم در برابر انواع بیماری‌های مؤثر است. همچنین وجود ویتامین C در این سبزی و مصرف به شکل خام آن، تأثیر بیشتری بر سیستم ایمنی بدن خواهد داشت.

وجود ویتأمین B3  در این سبزی، در تقویت سیستم گوارشی مفید است. بنابراین قرار دادن این سبزی در برنامه غذایی، در افزایش سلامتی انسان نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا خواهد کرد.

فلفل دلمه و ماسک صورت

در نظر بسیاری از افراد جامعه، موارد مصرف فلفل دلمه‌ای فقط در غذا است. در حالی که برخی از افراد به خاصیت معجزه آسای این سبزی در ایجاد پوستی شفاف و بدون عارضه، پی برده‌اند. در نتیجه از آن به عنوان ماسک صورت، استفاده خواهند کرد.

یکی از این ماسک‌های صورت مؤثر ماسک فلفل دلمه‌ای، کاکائو و آووکادو است.

فلفل دلمه و ماسک صورت

 

 

 

مواد مورد نیاز

فلفل دلمه‌ای رنده شده: ۱ قاشق چای خوری

آووکادو: نصف قاشق چای خوری

پودر کاکائو خام: ۱ قاشق چای خوری

نحوه تهیه ماسک فلفل دلمه، کاکائو و آووکادو:

  • در اولین مرحله فلفل دلمه را با کاکائو، باید خوب ترکیب کرد.
  • سپس با اضافه کردن آووکادو، یک خمیر یکدست شکل خواهد گرفت.
  • اکنون این خمیر را با قلم مو یا انگشت، روی پوست صورت قرار داده و برای مدتی زمان تقریبی ۵ دقیقه، صبر کنند.
  • اکنون به واسطه آب سرد، صورت را از وجود این مواد پاک کنند.

مطمئناً در صورت استفاده مرتب و منظم از این ماسک صورت، بخش بزرگی از لکه‌های پوستی از بین رفته و همچنین طراوت و شادابی به پوست، برخواهد گشت.

برای خرید عمده نشا فلفل دلمه کجا بریم؟

بهترین مرکز جهت خرید نشا فلفل دلمه‌ رنگارنگ و زیبا، گلخانه آوین است. شما با مراجعه به این گلخانه می‌توانید نشا گیاه فلفل و دیگر سبزیجات را تهیه کنید. سپس آن‌ها را در باغچه خانه خود کاشته و از محصولات با کیفیت سبزیجات بهره ببرید.

البته با توجه به حضور افراد متخصص و دریافت مشاوره‌های لازم برای کشت فلفل دلمه‌ای، بدون تردید بهترین محصولات را از باغ خود برداشت خواهید کرد. البته در صورت نیاز، می‌توانید سموم یا کود لازم را نیز از این گلخانه معتبر تهیه کنید.

برای خرید عمده نشا فلفل دلمه کجا بریم؟

 

 

 

سخن پایانی

با توجه به خواص بی‌نظیر فلفل دلمه‌ای به ویژه برای خانم‌های باردار، قرار دادن آن در برنامه غذایی هفتگی به همگان توصیه شده است. البته با توجه به امکان کاشت نشا فلفل دلمه در گلدان یا باغچه، افراد می‌توانند محصولات را به شکل ‌تر و تازه مصرف کنند.

یکی از شیوه‌های مصرف فلفل دلمه‌ای، تبدیل آن به ماسک صورت است. در صورت استفاده از فلفل دلمه‌ای در کنار مواد مغذی دیگری مانند آووکادو و کاکائو، پوست طراوت و شادابی خود را بازخواهد یافت. همچنین بخش بزرگی از آکنه یا جای جوش نیز، از بین خواهد رفت.

 

سخن پایانی

 

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

 

سایر مقالات:

پرورش نشا فلفل
پرورش نشا فیسالیس
پرورش نشا کرفس
 

 

9 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *