خرید نشا کلم کیل سبز – انواع نشا کلم – عکس و مشخصات + قیمت 1403


مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

نشا کلم کیل سبز

نشا کلم کیل سبز در برابر سرما، دارای مقاومت بسیار زیادی است؛ بنابراین کشت نشاء کلم کیل سبز در فصل سرد سال یعنی زمستان، امکان‌پذیر خواهد بود. طعم و عطر این گیاه، بسیار خوشمزه و دلپذیر است. افراد در صورت استفاده از آن در سالاد، طعم متفاوتی را تجربه خواهند کرد.

در صورت خرید نشاء کلم کیل سبز با کیفیت و کاملاً ارگانیک، خیال کشاورز از نبودن انواع آفت کش یا مواد شیمیایی راحت خواهد بود. طی این مقاله به بیان اطلاعاتی مفید در رابطه با نشا کلم کیل سبز و مراحل پرورش نشاء کلم کیل سبز، خواهیم پرداخت. ‌امیدواریم این مطالب در زمان تولید نشاء کلم کیل سبز برای شما، مفید واقع شود.

نشا کلم کیل سبز

 

 

منظور از نشا کلم کیل سبز چیست؟

امروزه یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین روش جهت کشت گیاه به ویژه کلم کیل سبز، استفاده از نشا آن است. امروزه بسیاری از گلخانه‌ها بزرگ و کوچک به منظور فروش نشاء کلم کیل سبز یا توت فرنگی، اقدام تولید آن کرده‌اند. آن‌ها با تولید و فروش این نشاها، باعث افزایش بازدهی عملیات زراعی محصولات کشاورزی خواهند شد.

در رابطه با تاریخچه نشاء کلم کیل سبز، باید بیان داشت که این گیاه متعلق به جنوب و غرب اروپا است. در حالت عادی این گیاه در قسمت‌های ساحلی رشد خواهد کرد؛ زیرا دارای مقاومت بسیار بالای در برابر آهک و نمک از خود نشان خواهد داد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

همچنین این گیاه در برابر سرما نیز بسیار مقاوم است. از دیگر ویژگی‌های نشاء کلم کیل سبز، امکان کشت آن در هر زمینی و با شرایط آب و هوایی است. البته باید کشاورزان باید قبل از تصمیم‌گیری برای خرید نشا کلم کیل سبز، شرایط لازم جهت کاشت مانند زمین حاصلخیز یا آبیاری مناسب را فراهم کنند.

مطمئناً بسیاری از افراد جامعه، این گیاه را در برنامه غذایی خود قرار خواهند داد؛ زیرا به دلیل وجود خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهابی در کاهش وزن بسیار تأثیر‌گذار است.

منظور از نشا کلم کیل سبز چیست؟

 

 

 

اصلی‌ترین خواص کلم کیل سبز

در صورت استفاده و قرار دادن ۱۰۰ گرم کلم کیل سبز خام در برنامه غذایی، فرد حدوداً ۴۹ کالری و ۷/۳ برابر میزان روزانه ویتامین K برای بدن خود، تأمین خواهد کرد. این گیاه از ۸۴ درصد آب، ۴ درصد پروتئین، ۹ درصد کربوهیدرات و ۱ درصد چربی تشکیل شده است.

همچنین سرشار از ویتامین‌های مانند A، C  و 6B  در کنار منگنز و فلات است. از دیگر ویتامین‌های موجود در کلم کیل سبز، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پتاسیم
  • ویتامین E
  • تیامین
  • کلسیم
  • اسید پانتونیک
  • آهن

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

البته مصرف خام کلم کیل سبز، توصیه شده است؛ زیرا در صورت جوشاندن این گیاه، بخش بزرگی از این ویتامین‌ها و منابع معدنی، از بین خواهند رفت. ارزش غذایی کلم کیل سبز در هر ۱۰۰ گرم عبارت است از:

  • معادل ۴/۰ گرم چربی
  • ۲۸ کیلو کالری انرژی
  • معدل ۲۵/۱ گرم قند
  • حدود ۲ گرم فیبر رژیمی
  • حدود ۹/۱ گرم پروتئین
  • معادل ۶۳/۵ گرم کربوهیدرات

اصلی‌ترین خواص کلم کیل سبز

 

 

مشخصات نشاء کیل سبز

نام علمی کلم کیل سبز Bracica oleracea است. بدون شک پرورش نشا کلم کیل سبز در سرما، امکان‌پذیر است؛ زیرا این گیاه در برابر سرما، از مقاومت بسیاری بالایی برخوردار است. البته این کلم را در باید در گروه کلم بروکلی قرار دارد.

از دیگر مشخصات نشاء کلم کیل سبز وجود برگ‌های ضخیم، پهن، پیچ در پیچ و همچنین با رنگ سبز تیره است. این برگ‌ها در انتهای کلم کیل سبز، چین خورده‌اند؛ بنابراین با توجه به شباهت کلم بروکلی و نشا کلم کیل سبز، کشاورزان می‌توانند از شرایط رشد، نگهداری یا کاشت کلم بروکلی بهره ببرند.

البته نشا کلم کیل سبز را در باغچه، گلدان و زمین‌های کشاورزی در سطح وسیع با شرایط آب و هوایی متنوع، می‌توان پرورش داد. کشاورزان در صورت اقدام برای پرورش نشاء کلم کیل سبز، این نکته را به یاد داشته باشند که آن را می‌توان در دمای بالای ۲۷ درجه سانتی گراد و منفی ۷ درجه سانتی گراد تولید کرد.

البته با توجه به اینکه این گیاه در برابر سرما، مقاومت بسیار دارد؛ معمولاً از بذر آن برای تولید نشاء کلم کیل سبز، حدود ۸ تا ۱۰ هفته یا به عبارتی وسط‌های تابستان یا اوایل بهار بهره خواهند برد. همچنین برای اینکه مراحل رشد نشا کلم کیل سبز، به خوبی طی شود؛ نشاها را فاصله ۵۰ سانتی از هم و با فاصله ۸۰ سانتی دو ردیف کلم کیل سبز در زمین قرار خواهند داد.

البته با توجه به خواص بی‌نظیر این گیاه برای لاغر شدن به دلیل وجود آنتی اکسیدان، بسیاری از افراد آن را حتماً در برنامه غذایی خود قرار خواهند داد. همچنین برخی از خانم‌ها به دلیل این مزیت عالی، آن را در داخل گلدان یا باغچه منزل خود پرورش خواهند داد تا از کلم کیل سبز تازه برای لاغر شدن بهره ببرند.

مشخصات نشاء کیل سبز

 

 

مراحل کاشت بذر کلم کیل سبز

کشاورزانی که به دنبال کشت نشاء کلم کیل سبز هستند، می‌توانند بذر یا نشا کیل سبز را تهیه کنند. البته در صورت انجام خرید عمده نشاء کلم کیل سبز به شکل مجازی یا اینترنتی، قیمت نشا‌ها ارزان‌تر برای آن‌ها تمام خواهد شد. البته هنگام خرید اینترنتی نشاء کلم کیل سبز یا حضوری، مراجعه به گلخانه معتبر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اما در صورت عدم تهیه نشا کلم کیل سبز، می‌توانند از بذر آن برای تولید این گیاه خوش عطر و طعم استفاده کنند. بدون شک قیمت نشاء کلم کیل سبز نسبت به بذر آن، کمی گران‌تر خواهد بود. اما در صورت تهیه بذر به جای نشا کلم کیل سبز، باید مراحلی را جهت تولید آن طی کنند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

اما مراحل اصلی کشت بذر و سپس نشا کیل سبز عبارت‌اند از:

  • بذر‌های نشا کلم کیل سبز را، یک شبانه روز در آب خیس دهند. استفاده از این روش، در ایجاد و رشد سریع جوانه‌های بذر کلم کمک‌کننده خواهد بود.
  • اکنون برای بستر کشی زمین برای کشت، ابتدا دو ماده کمپوست و پیت ماس با هم ترکیب کرده و سپس آن را با خاک ترکیب کنند.
  • خاک را خوب و با دقت آبیاری کنند تا زمین کاملاً مرطوب باشد.
  • اکنون بذر‌های کلم کیل سبز را در عمق یک سانتی‌متری از سطح زمین، کاشته و سپس به واسطه افشانه، مجدداً خاک را مرطوب کنند. در این زمان توجه به این نکته ضروری است که بذر‌ها، بیشتر از یک سانت در زمین قرار نگیرند؛ زیرا در صورت قرار‌گیری در عمقی بیشتر، بذر اصطلاحاً خفه خواهد شد. در نتیجه رشد نخواهد کرد.
  • پس از انجام مرحله کشت بذر‌ها، کشاورزان می‌توانند روی سطح زمین زیر کشت بذر کلم کیل سبز را با پلاستیکی شفاف و تمیز بپوشانند. انجام این کار، باعث رشد سریع جوانه‌های کلم کیل سبز و حفظ رطوبت زمین خواهد شد.

البته محل کشت بذر‌های نشا کلم کیل سبز باید، در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرد. البته دمای این محیط پرنور، تقریباً ۲۵ درجه سانتی‌گراد باشد. معمولاً بذر‌های این گیاه، پس از ۴ تا ۷ روز جوانه خواهند زد. اکنون که بذر‌ها، تبدیل به نشاء کلم کیل سبز شدند؛ باید آن‌ها در محیطی که روزانه بین ۶ تا ۸ ساعت نور داشته باشد، انتقال داد.

بدون شک در صورت انجام این کار، نشا کلم کیل سبز سریع‌تر رشد کرده و در نتیجه محصول باکیفیت‌تری می‌توان از نشا‌ها، برداشت کرد. در تمام مدت زمان رشد بذر و نشا کلم کیل سبز، زمین باید مرطوب باشد. اکنون که نشا‌های کلم رشد کرده و ارتفاع آن‌ها، حدوداً ۱۵ سانتی‌متر شد؛ کشاورزان این نشا کلم کیل سبز را می‌توانند به زمین اصلی انتقال دهند.

همچنین در صورت تمایل می‌توانند آن‌ها را در گلدان، بکارند تا رشد کند؛ بنابراین خریداران در زمان خرید نشاء کلم کیل سبز به شیوه اینترنتی یا حضوری، ارتفاع ۱۵ سانتی آن را باید در نظر داشته باشند.

مراحل کاشت بذر کلم کیل سبز

 

 

 

ایده‌آل‌ترین شرایط جهت نگهداری کلم کیل سبز

کشاورزان پس از خرید نشاء کلم کیل سبز و کاشت آن، با انجام مراقبت‌های لازم محصولی با کیفیتی از آن‌ها برداشت خواهند کرد. اما در زمان کشت و نگهداری از نشا کلم کیل سبز، باید چند نکته مهم و لازم را رعایت کنند. هر یک از این نکات در حفظ نشا و رشد آن، نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

اما اصلی‌ترین شرایط جهت حفظ نشا کلم کیل سبز، شامل لیست زیر خواهد بود:

استفاده از کود شیمیایی

در فصل و مراحل رشد نشا کلم کیل سبز، باید از کود شیمیایی استفاده کرد. این زمان حدود ۶ تا ۸ هفته بوده و کود در استحکام برگ‌های کلم، کمک خواهد کرد. همچنین در سالم و شیرین بودن برگ‌های کلم کیل سبز، تأثیر بسیاری دارد.

دما

بهترین دما محیط در مرحله کاشت و جوانه زدن بذر کلم کیل سبز، ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتی گراد است. اما در زمان رشد نشا کلم کیل سبز، دما محیط باید بین ۱۳ تا ۲۴ درجه سانتی گراد باشد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

آبیاری

یکی از مهم‌ترین نکات زمان کاشت نشا کلم کیل سبز، آبیاری دقیق و منظم است. البته منظور از آبیاری دقیق و منظم، مرطوب بودن همیشگی زمین است. مطمئناً آبیاری بیش از اندازه، منجر به مرگ گیاه کلم کیل سبز خواهد شد.

خاک

کشاورزانی که قصد کشت نشا کلم کیل سبز را دارند، باید از حاصلخیز و مرطوب بودن خاک زمین کشت گیاه مطمئن باشند. همچنین PH خاک زمین زیر کشت کلم کیل سبز، باید بین عدد ۶ تا ۵/۷ باشد تا کشاورزان امکان برداشت محصولات با کیفیت را داشته باشند.

ایده‌آل‌ترین شرایط جهت نگهداری کلم کیل سبز

 

 

مزیت استفاده از کلم کیل سبز

بدون شک استفاده از کلم کیل سبز در برنامه غذایی افراد، مزیت‌های بی‌شماری را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. اصلی‌ترین این مزیت‌ها، شامل لیست زیر خواهد بود:

کاهش بیماری‌های قلبی

کلم کیل سبز حاوی مقدار زیادی از اسید‌های صفراوی بوده که مصرف آن، باعث کاهش سطح کلسترول خون خواهد شد. این کاهش کلسترول، منجر به کاهش احتمال ایجاد بیماری‌های قلبی خواهد شد. البته در صورت استفاده کلم کیل سبز پخته، میزان اسید‌های صفراوی افزایش چشمگیری خواهند داشت.

سرشار از آنتی اکسیدان

کلم کیل سبز، سرشار از آنتی اکسیدان بوده و قرار دادن آن در برنامه غذایی، فرد را از بیماری‌های مختلفی مانند انواع سرطان‌ها در ‌امان نگه خواهد داشت. همچنین در صورت استفاده از این منبع غنی آنتی اکسیدان، تأثیرات مثبتی بر شخص مانند ضد ویروسی، ضد التهاب و درد یا ضد افسردگی از خود بر جای خواهد گذاشت.

کاهش وزن

میزان کم کالری موجود در کلم و آب زیاد در آن، در کاهش وزن بسیار مؤثر است. از سوی دیگر وجود فیبر و پروتئین کلم کیل سبز در زمان کاهش وزن، تأثیر مثبتی بر بدن خواهند گذاشت.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

بتاکارروتن

یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های موجود در کلم کیل سبز، ویتامین  A  است. آنتی اکسیدان بتاکاروتن در کلم، باعث افزایش سطح ویتامین A در بدن خواهد شد؛ زیرا بدن امکان تبدیل این آنتی اکسیدان به ویتامین A را دارد.

سلامتی چشم

یکی از رایج‌ترین بیماری‌های دوران پیری و همچنین میان‌سالی، کاهش دید چشمان است؛ بنابراین در صورت قرار دادن این کلم در برنامه غذایی، تا حد زیادی از ایجاد این مشکل جلوگیری خواهد شد. دو ماده اصلی موجود در کلم کیل سبز، زاگزآنتین و لوتئین است.

بدون شک با مصرف کلم کیل سبز و افزایش این ماده در بدن، از ایجاد دو بیماری چشمی آب مروارید در کنار دژنراسیون ماکولا جلوگیری خواهد کرد.

خرید اینترنتی نشاء کیل سبز

در صورتی که شما به دنبال خرید نشا کلم کیل سبز به شیوه اینترنتی هستید، می‌توانید به سایت گلخانه آوین مراجعه کنید. در این سایت انواع بذر‌ها و نشا‌های گیاهان موجود بوده و مطمئناً به واسطه خرید عمده نشاء کلم کیل سبز، قیمت کمتری را پرداخت خواهید کرد.

البته در صورت تمایل می‌توانید به آدرس گلخانه نشاء کلم کیل سبز، به شکل حضوری مراجعه کنید. در کنار خرید نشا گیاهان، امکان خرید سم یا کود را نیز خواهید داشت. همچنین به واسطه حضوران مشاوران متخصص در این سایت، می‌توانید با شماره تماس گلخانه نشاء کلم کیل سبز صحبت کنید.

در این چنین موقعیتی، می‌توانید از راهنمایی آن‌ها برای کاشت کلم کیل سبز کمک بگیرید. در صورت خرید نشا‌های با کیفیت و ارگانیک از این گلخانه، محصولات تولید مرغوبی برداشت خواهید کرد.

خرید اینترنتی نشاء کیل سبز

 

 

سخن پایانی

امروزه کشاورزان برای تولید محصولات کشاورزی مانند کلم کیل سبز، می‌توانند از نشا یا بذر آن کمک بگیرند. بدون تردید نشا کلم کیل سبز با کیفیت و طبیعی، باعث تولید محصولات مرغوب خواهد شد. البته قبل از خرید نشاء کلم و تصمیم‌گیری برای کاشت آن، باید شرایطی پرورش این گیاه را فراهم کرد.

از اصلی‌ترین این شرایط جهت کاشت کلم کیل سبز، خاک حاصلخیز و مرطوب است. در صورت وجود این شرط در کنار آبیاری منظم و مراقبت از نشا‌ها، کشاورزان محصولات مرغوبی را برداشت خواهند کرد. در نتیجه با فروش این محصولات، درآمد خوبی نصیب کشاورزان خواهد شد.

سخن پایانی

 

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

سایر مقالات:

آموزش کاشت انواع نشا گوجه فرنگی
بهترین نوع نشا گوجه فرنگی
مزایای نشا گوجه فرنگی 8320
پرورش نشا گوجه فرنگی

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *