10 مدل نشا گوجه فرنگی – بررسی و مقایسه انواع نشاء گوجه فرنگی + خرید

نشا گوجه فرنگی

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

نشا گوجه فرنگی

نشا گوجه فرنگی، در روش کاشت سنتی و گلخانه‌ای به کار رفته و روش نشا کاری برای کشت اکثر صیفی‌جات روش مرسوم و کاربردی است. نشا از کاشته شدن بذر نشا در شرایطی خاص پدید می‌آید و اگر شما در زمین کشاورزی یا گلخانه خود گیاهچه‌های قوی و سالم گوجه فرنگی را با روش نشا کاری و رعایت اصول خاصی مثل فاصله کشت مناسب بکارید؛ گوجه فرنگی‌ها بسیار زودتر و قوی‌تر رشد خواهند کرد.

 

 

 

ویدیو : انواع نشا گوجه فرنگی

 

 

 

ما در گلخانه آوین کنار شما هستیم تا با مشاوره در مورد زمین‌های کشاورزی و مشاوره ساخت گلخانه، روش کشاورزی نوین و کاربردی را به شما آموزش دهیم تا این صنعت کاربردی و مهم هر روز در کشور و دنیا شکوفاتر شده و از طرف دیگر شما را به درآمد عالی برسانیم.

نشا گوجه فرنگی
نشا گوجه فرنگی

انواع نشا گوجه فرنگی

نشا‌های گوجه فرنگی بسته به نوع گوجه فرنگی‌ها وجود دارند و هر کدام هم بر همین اساس قیمت‌های متنوعی دارند. انواع این نشاها به شرح زیر هستند.

  • نشا گوجه فرنگی کانیون تخم مرغی
  • نشا گوجه فرنگی کانیون گرد
  • سوپر چف
  • نشا سوپر لونا
  • سوپر استون
  • گوجه فرنگی ژیوان
  • نشا گوجه کارون
  • گوجه زمان
  • نشا گوجه زیتونی
  • و نشا گوجه گیلاسی

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

همچنین تفاوت‌های خاصی بین نشا فضای باز و نشا گلخانه نیز وجود دارد، زیرا که نشا فضای باز باید واریته مناسبی برای کشت دو‌منظوره صنعتی و تازه خوری داشته باشد، اندازه بوته به‌گونه‌ای باشد که میوه را پوشش دهد و نسبت به دماهای بالا و شرایط نامساعد جوی هم مقاوم باشد.

انواع نشا گوجه فرنگی
نشا گوجه فرنگی

تفاوت کشت مستقیم گوجه‌فرنگی با کشت نشایی

شاید از خود سؤال کنید که تفاوت کشت نشا گوجه فرنگی با کشت به روش مستقیم چیست؟ در کاشت مستقیم، بذر را در زمین کشت می‌کنند؛ اما کشت نشایی باید اول کشت بذر در سینی و شرایطی که آب هوا در آن کنترل شده، کشت شود.

پس از اینکه بذر کاشت شده به گیاهچه‌ای بزرگ و مقاوم تبدیل شود، قلمه را به زمین اصلی انتقال می‌دهند. اگر گلخانه دارید، باید بیشتر درباره تفاوت این دو بدانید و از مزایا و معایب این دو اطلاعات کافی داشته باشید.

مزایای کشت نشایی

یکی از مزایای کشت نشا گوجه فرنگی این است که باعث کاهش هزینه می‌شود؛ اما در حال حاضر کشاورزان برای تولید محصول باکیفیت ترجیح می‌دهند که از بذرهای هیبرید استفاده کنند. معمولاً هزینه بذر هیبرید بیشتر است. در تفاوت کشت مستقیم با کشت قلمه، کشاورزان در کشت مستقیم تعداد بذر بیشتری برای حصول گیاهچه موردنیاز کاشت می‌کنند.

از مزایای دیگر کشت به روش نشا به جای کشت مستقیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر به هر دلیلی زمان کشت به تأخیر بیفتد، کشت قلمه زمان ازدست‌رفته را جبران می‌کند.
  • کشاورزان می‌توانند در زمان انتقال قلمه‌ها، بوته‌هایی را که قوی هستند به زمین کشاورزی انتقال دهند. آن‌ها با این کار می‌توانند یک مزرعه پر از بوته‌های یک‌دست و مقاوم داشته باشند.
  • برای کوتاه‌شدن فصل رشد و یک‌نواختی مزرعه، کشاورزان از نشا گوجه فرنگی استفاده می‌کنند.
  • در کشت نشاء، مزرعه ۲ تا ۳ هفته یک بار آبیاری می‌شود. با استفاده از قلمه به‌جای بذر در هزینه آب نیز صرفه‌جویی خواهد شد.
  • کشت نشا گوجه فرنگی قابلیت مبارزه بهتر و آسان‌تر را با علف‌های هرز دارد و تاحدامکان رشد علف‌های هرز را متوقف می‌سازد.
  • برای آماده‌سازی زمین و عملیات زراعی پیش از کشت مانند مبارزه با بیماری‌های انگلی، کشت قلمه این فرصت را به کشاورزان می‌دهد که کنترل بیشتری بر روی شرایط رشد و محافظت گیاهان در برابر بیماری های خاکزی داشته باشند؛ چراکه بیماری‌های خاکزی، منجربه پوسیدگی ریشه و ساقه می‌شوند. به همین دلیل کشت قلمه‌ای بیشتر از کشت مستقیم بذر می‌شود و محصول بیشتری را نیز تولید می‌کنند.

معایب کشت نشایی

هر نوع کشتی علاوه بر مزایایی که برای کشاورزان و محصولات دارد، با معایبی هم همراه است که لازم است تا قبل از انتخاب نوع کشتی که انجام می‌دهید، آن‌ها را بشناسید.کشت نشا گوجه فرنگی هم از این قاعده مستثنی نیست و معایبی دارد. از معایب کشت به روش نشایی می‌توان به وارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه کشت اولیه قلمه بیشتر است؛ هرچند هزینه کلی کشت مستقیم بیشتر از کشت نشایی است.
  • اگر قلمه از قلمه کار مورد اطمینان تهیه نشود، بسیار خطرناک است یا اینکه نشاء از گلخانه به بیماری‌های خطرناکی مانند: بوته میری و حتی ویروسی مبتلا باشند.

مزایای کشت مستقیم بذر

هرکدام از کشت‌ها دارای معایب و مزایایی هستند.که کشاورزان باید قبل از انجام انتخاب نوع کشت خود باید از مزایای آن اطلاع داشته باشند. از مزایای کشت به روش کشت مستقیم بذر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کشت مستقیم هزینه کمتری دارد؛ بنابراین نگرانی بابت هزینه نداشته باشید.
  • این کشت به حدی ساده و راحت است که کشاورزان به‌راحتی قادر به انجام‌دادن آن هستند.

معایب کشت مستقیم بذر

هرکدام از انواع کشت‌هایی که کشاورزان برای محصولات خود انجام می‌دهند، باید معایب نوع کاشت خود را نظر بگیرند تا با انجام کار درست تا حد امکان از معایب نوع کاشت خود جلوگیری کنند و محصول خوبی را برداشت کنند. معایب کشت گوجه‌فرنگی به روش مستقیم می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • در مزرعه گوجه فرهنگی، کشت مستقیم باعث یکنواخت نشدن بوته‌ها می‌شود.
  • در کشت مستقیم، بازدهی مصرف آب، کود و سم کمتر از کشت نشا گوجه فرنگی است. در کل بازدهی کشت مستقیم کمتر است.
  • در کشت مستقیم برای رسیدن به تراکم مناسب، گوجه‌کار باید تعداد بذر بیشتری کاشت کند. این کار باعث می‌شود چند بوته کنار هم رشد و با هم برای جذب آب و مواد غذایی رقابت کنند.جالب است بدانید این گیاهان به دلیل نداشتن تهویه مناسب، بیشتر درگیر بیماری می‌شوند و عملکرد پایینی دارند.
  • در کشت مستقیم برداشت محصول حدود دو ماه به عقب میفتد.

 

پرورش انواع نشا گوجه فرنگی

پرورش همه نوع نشا‌های گوجه فرنگی یکسان بوده و برای انجامشان کافی است مراحل زیر را با دقت و درست انجام دهید تا بعد از مدت کوتاهی نشا‌های شما رشد کرده و آماده کشت باشند.

نشا گوجه فرنگی
نشا گوجه فرنگی

پر کردن سینی با خاک

کاشت و پرورش انواع نشا سینی‌‎های مخصوص خودشان را دارند تا نشا در فضای خودش و با بهترین کیفیت رشد کند. در مرحله اول پرورش نشا گوجه فرنگی، باید جاهای خالی داخل سینی را تا لبه پر کنید.

پر کردن سینی نشا با خاک
نشا گوجه فرنگی

 

انداختن بذر داخل خاک

داخل هر خانه را به وسیله یک چوب کوچک تا ارتفاع 0.5 سانتی متر باز کرده و چند بذر را داخل آن بیندازید و بعد رویش را با خاک بپوشانید.

 

آبیاری

خاک داخل هر خانه را به طور کامل خیس کنید. مرحله آبیاری را با دقت هرچه‌تمام‌تر انجام دهید.

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

پوشاندن سینی

سینی نشا گوجه فرنگی را با یک ورقه پلاستیکی که یک سمتش کاملاً تیره و سمت دیگرش شفاف است باید پوشاند؛ به این منظور طرف تیره را به سمت بیرون و طرف روشن روی خاک قرار گیرد. اگر چه گوجه فرنگی علاقه بسیار زیادی به نور دارد اما در مرحله جوانی زنی اصلاً این طور نیست و ورقه پلاستیکی کمک می‌کند تا مقدار نور و گرمایی که به بذر می‌رسد کنترل شود.

 

چک کردن

در این مرحله باید بر روند جوانه زنی و شرایط محیطی نشاها مثل دما و نور نظارت داشته باشید و دمای محیط را بین 75 درجه فارنهایت تا 90 درجه فارنهایت نگه دارید و  بعد از دیدن اولین جوانه سینی را به یک نقطه آفتاب گیر انتقال دهید و سه هفته به آن‌ها فرصت دهید تا نهال‌ها آماده پیوند زایی شوند و تا زمان کاشت اصلی هم خاک زیرشان را نگه دارید.

چک کردن نشا
نشا گوجه فرنگی

 

بیماری‌های انواع نشا گوجه فرنگی

وجود هر گونه بیماری روی نشا گوجه فرنگی موجب پایین آمدن کیفیت گوجه فرنگی یا به طور کلی در نیامدن هیچ گوجه‌ای روی آن شود؛ از همین رو در همان مراحل اولیه باید بیماری‌های نشا شناسایی و درمان شوند. در مورد بیماری‌های رایج برای بوته می‌توان به تغییر رنگ ساقه، تغییر رنگ برگ‌ها، خشک شدن قسمتی از بوته، زرد بودن بوته در صبح و … اشاره کرد.

اما هر کدام از این مشکلات دلایلی دارند که باید آن‌ها را بررسی و در صورت امکان حل کنیم. این موارد به شرح زیر هستند.

  • کافی نبودن یا عدم وجود کود کشاورزی در خاک
  • هرس بیشتر از مقدار مورد نیاز
  • کافی نبودن کلسیم
  • بذرها در زمان مناسب کاشته نشده‌اند.
  • کم آبی یا پرآبی
  • آبیاری سربار انجام شده که باعث رشد قارچ می‌شود و با سم کشاورزی قارچ کش می‌توان آن را حل کرد.
  • جریان هوا در اطراف نشا کم است.
بیماری نشا گوجه فرنگی
نشا گوجه فرنگی

بیماری‌های گوجه فرنگی و درمان آن

بعد از بررسی بیماری‌های نشا گوجه فرنگی، بررسی آفات خود گوجه فرنگی و پیدا کردن دلایل و درمان آن‌ها نیز ضروری است. این بیماری‌‌ها شامل موارد زیر هستند.

بیماری های گوجه فرنگی و درمان آن
نشا گوجه فرنگی

 

ایجاد پوسیدگی در انتهای شکوفه

در این آفت گوجه‌ها ابتدا سالم به نظر می‌رسند تا این که به مرحله بزرگ شدن و قرمزی برسند و در انتهای آن‌ها لکه‌های سیاه چرمی پدید می‌آید. این آفت به علت کمبود کلسیم در خاک یا پایین بودن PH خاک برای جذب کلسیم به وجود می‌آید. خاک‌هایی با PH حدودی 6.5 توانایی جذب کلسیم را دارند. اگر آبیاری گوجه فرنگی‌ها هم در زمان‌های مناسب انجام نشود به این مشکل دامن زده می‌شود.

برای رفع و جلوگیری از این مشکل باید قبل از کاشتن نشا در زمین خاک را برای آزمایش به آزمایشگاه‌های کشاورزی ببرید تا با نظر متخصصان اصلاحاتی برای بهبود آن بسته به کمبودهای خاک به آن اضافه کنند. برای افزودن کلسیم به خاک می‌توان از آهک، گچ، پوست تخم مرغ در کمپوست و محلول پاشی کلرید کلسیم استفاده کنید

نکته: محلول پاشی کلرید کلسیم باید در اوایل صبح انجام شود و از انجام آن در اواسط ظهر جدا خودداری کنید زیرا این کار باعث سوختن برگ‌های بوته خواهد شد و آبیاری خاک را به طور منظم انجام دهید.

ایجاد پوسیدگی در انتهای شکوفه گوجه فرنگی
نشا گوجه فرنگی

 

کاهش مقدار گل‌دهی

در این آفت گل‌ها روی نشا گوجه فرنگی ظاهر شده اما قبل از رشد و تبدیل شدن به گوجه می‌ریزند. این اتفاق به دلیل نوسانات آب و هوایی می‌افتد زیرا گوجه فرنگی برای نگهداری گل‌هایش به دمای شبانه بین 55 تا 75 درجه فارنهایت نیاز دارد و اگر دما از این محدوده خارج شود شکوفه‌ها می‌ریزند.

از جمله دلایل دیگر ریختن شکوفه می‌توان به آسیب حشرات، کم‌آبی، کم و زیاد بودن ازُت و کمبود گرده افشانی اشاره کرد؛ برای حل این مشکل اگر توانایی کنترل دما را ندارید می‌توان از کود، حشره‌کش و گرده اقشانی مصنوعی استفاده کرد.

کاهش مقدار گل دهی گوجه فرنگی
نشا گوجه فرنگی

 

آفتاب سوختگی

در این آفت گیاه کاملاً سالم و بدون مشکل به نظر می‌رسد و میوه‌ها هم طبیعی رشد می‌کنند، اما وقت رسیدن لکه‌هایی زرد رویشان تشکیل شده و بعد از مدتی این لکه‌ها کاغذی شده و روی ظاهر و حتی طعم گوجه تأثیر می‌گذارند. با توجه به این که علت این آفتاب اشعه خورشید است می‌توان با ایجاد سایه‌بان از آن جلوگیری کرد.

آفتاب سوختگی گوجه فرنگی
نشا گوجه فرنگی

 

میوه ضعیف

در این حالت نشا گوجه فرنگی تعدادی گل دارد اما مقدار گوجه فرنگی‌ها کم است، یا گوجه‌‎ها کوچک و بی‌مزه هستند. اگر مقدار نیتروژن در خاک زیاد باشد برگ‌های بوته سبز و انبوه می‌شوند اما باعث کم شدن گل‌های بوته هم است. دلیل دیگر این مشکل هم نزدیک بودن بیش از حد بوته‌ها به هم است که از گردش هوا بین آن‌ها و در نتیجه گرده افشانی جلوگیری می‌شود.

میوه ضعیف بوته گوجه فرنگی
نشا گوجه فرنگی

 

پیچیدگی در برگ‌ها

این مشکل ناگهانی اتفاق افتاده و باعث جمع شدن برگ‌های بوته می‌شود این اتفاق به دلایل بالا بودن درجه حرارت، رطوبت خاک و هرس بیش از اندازه می‌افتد اما خوشبختانه تأثیری روی خود میوه گوجه فرنگی نخواهد گذاشت.

پیچیدگی در برگ ها

 

پف کردگی

در این آفت هم هیچ مشکلی در بوته به وجود نیامده و تمام مراحل رشد و نمو بدون مشکل پیش خواهند رفت و حتی موقع رسیدن گوجه فرنگی نیز مشکلی در آن احساس نمی‌شود و گوجه فرنگی ظاهری درشت و سرخ دارد، فقط ممکن است کمی گوجه‌ها زاویه داشته باشند. اما درون این گوجه فرنگی‌ها پوک و بدون گوشت است.

علت این آفت کم بودن کود خاک، تغذیه نامناسب خاک و یا گرده افشانی کمتر از مقدار مورد نیاز است و برای درمانش هم باید به نشا گوجه فرنگی و بوته‌ها کود بدهید یا رویه خاک را با کمپوست‌های خانگی بپوشانید.

پف کردگی گوجه فرنگی

 

آفت برفک باکتریایی

این آفت معمولاً با لکه ابری اشتباه گرفته می‌شود و روش تشخیص آن‌ها از یکدیگر این است که در هر دو آن‌ها لکه‌هایی زرد روی گوجه سرخ رسیده ایجاد می‌شود اما در شانکر باکتریایی (برفک باکتریایی) اگر ذره‌ای روی زردی باشد و با دقت نگاه کنید، لکه‌های زردی شبیه چشم پرندگان مشاهده خواهید کرد.

این اتفاق به دلیل وجود باکتری کلاویبکتر میچیگاننسیس اتفاق افتاده و اگر چه آمدن این باکتری به طور طبیعی اتفاق می‌افتاد اما گیاهان و ابزارآلات آلوده نیز در این مسئله دخیل هستند و متأسفانه تنها راه درمان این خاک این است که گیاه آلوده را سریعاً از بین ببرید و تا مدت سه سال هیچ نشا گوجه فرنگی در این خاک قرار نداده و حتی گیاهان مرده این زمین را هم کمپوست نکنید.

آفت برفک گوجه فرنگی

 

پژمردگی بوته

لکه‌هایی قهوه‌ای‌رنگ روی برگ‌ها پدید می‌آیند و سپس باعث افتادن آن‌ها می‌شود و تعداد برگ‌های بوته خیلی کم می‌شود. علت بروز این مشکل وجود قارچی به نام آلترناریا سولانی بوده و حتی امکان انتقال آن به سال آینده نیز وجود داشته و به همین علت راه درمانش این است که در یک نقطه دو سال پشت سر هم یک چیز نکارید.

پژمردگی بوته

 

لکه برگ یا سپوتوریا

بعد از این که بذر رشد می‌کند روی برگ‌های پایینی آن لکه‌هایی زرد رنگ ایجاد شده و درون لکه‌ها در مرکزشان نقاطی به رنگ خاکستری تیره پدید می‌آید و کم‌کم شاخ و برگ بوته از بین رفته و در نهایت گیاه می‌افتد؛ برای رفع این آفت از آبدهی بیش از اندازه پرهیز کرده و از باکتری‌کش‌ها و قارچ‌کش‌ها استفاده کنید.

لکه برگ سپوتوریا گوجه فرنگی

 

بیماری‌های ویروسی

در این آفات عموماً خود گوجه هدف قرار می‌گیرد و مشکلی برای نشا گوجه فرنگی یا بوته آن به وجود نیامده و  روی خود گوجه‌ها لکه‌هایی سیاه یا خط‌هایی با شکل‌های عجیب و غریب پدید می‌آید. علت به وجود آمدن و گسترش این آفت قرار گرفتن گیاه تحت گرمای زیاد، خشکسالی یا خاک ضعیف است و راه درمانش اسپری روغن چریش به میوه، مدریت خاک و کود دهی است.

علاوه بر این موارد بیماری‌های دیگری هم مثل فوزاریوم، ورتیسیلیوم، کپک پودری و … روی گوجه فرنگی هم وجود دارند که هر کدام از دلایل یا میکروب‌های خاصی نشئت گرفته و درمان آن‌ها نیز با هم متفاوت است. در صورت دیدن هر علامت مشکوکی روی میوه یا بوته‌ها مشکل را با متخصصین کشاورزی در میان گذاشته تا برای رفع آن به شما کمک کنند.

بیماری های ویروسی گوجه فرنگی

 

فروش انواع نشا گوجه فرنگی

در گلخانه آوین بهترین نوع نشاهای گوجه فرنگی با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت برای کشاورزان عزیز و حتی برای کاشت گلدانی در خانه وجود دارد. این نشاها اصلاح شده‌اند و در مقابل آفات مقاوم هستند. در گلخانه آوین انواع نشا گوجه فرنگی صادراتی را برای شما کشاورزان عزیز فراهم کرده‌ایم.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

اگر شما خودتان هم قصد دارید نشا گوجه فرنگی برای فروش پرورش دهید، برای خرید بذر و وسایل مورد نیاز می‌توانید از مشاوره متخصصین ما استفاده کنید تا کشاورزی خود را به سطح کیفیت جهانی برسانید. این کار سود خوبی هم برایتان خواهد داشت.

فروش انواع نشا گوجه فرنگی

 

قیمت انواع نشا گوجه فرنگی

اگر قصد خرید نشا گوجه فرنگی دارید و کیفیت و قیمت به یک اندازه برایتان مهم است؛ از طریق سایت آوین اقدام به خرید آن کنید. قیمت حدودی انواع نشا گوجه فرنگی معمولی از 700 تومان شروع شده و تا 2500 الی 3000 تومان قیمت می‌خورند و از طرف دیگر انواع نشا گوجه گیلاسی و زیتونی قیمت‌هایی بین 500 تومان تا 1000 تومان دارند.

قیمت نشا گوجه فرنگی

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

تقویت انواع نشا گوجه فرنگی

برای تقویت و افزودن به کیفیت نشا گوجه فرنگی می‌توانید به خاک آن مواد مغذی و کود اضافه کنید؛ اما قبل از اضافه کردن هر نوع تقویت کننده‌ای لازم است خاک مورد کشت را آزمایش کنید تا مقدار مواد مغذی موجود و مورد نیاز آن را بررسی کنید.

بعد از بررسی مواد مغذی موجود در خاک متوجه می‌شوید که باید چه چیزهایی را به خاک اضافه کنید تا نشاها به بهترین بوته تبدیل شوند، اما نکته قابل توجه این است که باید مراحل اضافه کردن این مواد به خاک را بدانید و هر کدام را در وقت خود به خاک اضافه کنید. از جمله مواردی که باعث تقویت نشا گوجه فرنگی و بقیه نشاها می‌شوند به شرح زیر هستند که هرکدام خاصیت‌های فراوانی برای آن دارند.

تقویت نشا گوجه فرنگی

  • نیتروژن: باعث رشد و افزوده شدن به برگ‌ها و ساقه
  • پتاسیم و فسفر: تولید میوه
  • انواع کود‌های طبیعی و شیمیایی: کود‌ها خودشان شامل عناصر مفیدی مثل نیتروژن، پتاسیم و … هستند.
  • کمپوست: دارای ویتامین‌های ضروری و میکروب‌های مفید است که به بهبود خاک هم کمک می‌کند.
  • سولفات دو منیزی یا نمک اسپم: از آنجایی که دارای مقادیر زیادی منیزیم است بسیار مفید بوده زیرا گوجه فرنگی در روند رشد به منیزیم نیاز داشته و وجود آن باعث بیشتر شدن گل‌دهی و در نتیجه میوه بیشتر می‌شود. همچنین باعث افزایش طول عمر بوته و حتی خوشمزه‌تر شدن گوجه‌ها نیز می‌شود.
  • امولسیون ماهی: این ماده هم عناصر مفیدی مثل فسفر، پتاسیم، نیتروژن، کلسیم، منیزیم و … دارد که در تمام مراحل کاشت و برداشت مفید است.
  • دانه‌های کتان و کنجاله پنبه: این موارد نیز دارای مقادیر زیادی پتاسیم، نیتروژن، فسفات و … هستند.
  • جلبک دریایی: دارای 60 عنصر کمیاب است که در رشد گیاه خیلی تأثیر گذار است.
  • عصاره ملاسیز سیاه: دارای مواد مغذی بسیار است.

توجه داشته باشید که هر کدام از این موارد را در صورت نیاز و در زمان مناسب به خاک اضافه کنید.

تقویت نشا گوجه فرنگی

 

 

انواع نشا گوجه فرنگی در گلخانه

در گلخانه‌ها هم می‌توان انواع نشا گوجه فرنگی اعم از کانیون تخم مرغی، کانیون گرد، ژیوان، کارون، زمان، سوپر لونا، سوپر چف، سوپر استون گوجه زیتونی و گیلاسی را پرورش داد و میوه‌اش را برداشت کرد.

انواع نشا گوجه فرنگی در گلخانه

 

زمان آبیاری انواع نشا گوجه فرنگی

نشاهای گوجه فرنگی را باید بلافاصله بعد از کشت بذر آبیاری کرد و بعد از آن باید روی آن پلاستیک بکشید تا اولین جوانه شکل بگیرد. بعد از دیدن اولین جوانه آن را به محلی آفتاب گیر ببرید و همیشه خاکش را نمناک نگه دارید. بعد از اینکه نشاها را در زمین کاشتید حدوداً هفته‌ای دو بار به آن‌ها آب بدهید و بعد از قرمز شدن گوجه‌ها دو روز در میان آن‌ها را آبیاری کنید.

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

شرایط نگهداری انواع نشا گوجه فرنگی

اگر می‌خواهید گوجه‌فرنگی‌هایتان بهترین کیفیت را داشته باشند، شرایطی خاص را باید رعایت کنید تا نشاها مریض و آسیب دیده رشد نکنند. سعی کنید بذر آن را درون سینی‌های مخصوص کاشته و شرایط نوری و محیطی را برایش رعایت کنید. دمایی که نشاها باید در آن رشد کنند تا 24 درجه سانتی گراد است و به هیچ عنوان نباید نور مستقیماً به آن بتابد.

بعد از تکمیل رشد نشا و رسیدن تعداد برگ‌ها به 4 الی 6 عدد وقت انتقال آن‌ها به زمین اصلی است. البته دقت داشته باشید که باید قبل از انتقال علف‌های هرز را بکنید.

شرایط نگهداری انواع نشا گوجه فرنگی

خرید نشاء گوجه فرنگی در شهرهای مختلف

نشاء گوجه فرنگی یکی از محصولات محبوب و پرکاربرد در زراعت و باغبانی است. این محصول به عنوان یک قلمه از گوجه‌فرنگی برای تولید صدها نوع محصول کشاورزی و صنایع غذایی استفاده می‌شود.

هنگامی که صاحبان باغات و مزارع در اهواز قصد دارند گوجه‌فرنگی بکارند، بهترین روش برای این کار خرید نشا گوجه فرنگی است. قیمت نشا گوجه فرنگی و نحوه سفارش نشا گوجه فرنگی در شهرهای مختلف شامل موارد زیر می‌شود.

خرید نشاء گوجه فرنگی در شهرهای مختلف

 

خرید نشا گوجه فرنگی در اهواز

باید بدانید که برای خرید نشا گوجه فرنگی در اهواز می‌توانید به فروشگاه‌های آنلاین یا فروشگاه‌های محلی کشاورزی مراجعه کنید. در این فروشگاه‌ها معمولاً گونه‌های مختلف نشا گوجه‌فرنگی به فروش می‌رسند.

همچنین می‌توانید ارزان‌ترین قیمت نشا گوجه فرنگی در اهواز را از کشاورزان و فروشندگان مستقل نیز پیدا و تهیه کنید. قبل از خرید نشا گوجه فرنگی بهتر است از فروشنده در مورد نوع و کیفیت نشا، شرایط مناسب کاشت و نگهداری آن، جوانه‌زنی و مراحل رشد، مدت‌زمان برداشت محصول نهایی، نیازهای آبی و تغذیه‌ای اطلاعات دقیقی دریافت کنید.

همچنین قیمت نشا گوجه فرنگی در اهواز بر اساس نشاهای مختلف مانند گوجه‌فرنگی شیرین، گوجه‌فرنگی ترش و گوجه‌فرنگی دارای فلفل بسیار متفاوت است.

خرید نشا گوجه فرنگی در اهواز
نشا گوجه فرنگی

 

 

خرید نشا گوجه فرنگی در دزفول

اگر شما قصد خرید نشا گوجه فرنگی در دزفول را دارید، بهتر است بدانید که می‌توانید به فروشگاه‌های بذر و اصلاح نژاد مراجعه کنید. همچنین قیمت نشا گوجه فرنگی در دزفول وابسته به متغیرهای مختلفی مانند سرشاخه‌ها، نژاد گوجه‌فرنگی، آب‌وهوا، زمان کشت، مراقبت‌های فیزیکی، تغذیه مناسب و…است.

با رعایت این مسائل شما می‌توانید به رشد خوب فروش و سطح بالایی از قیمت نشا گوجه فرنگی در دزفول دست یابید و محصول با کیفیتی برداشت کنید و آنها را به فروش برسانید.

خرید نشا گوجه فرنگی در دزفول
نشا گوجه فرنگی

 

خرید نشا گوجه فرنگی در بهبهان

بهتر است بدانید که خرید نشا گوجه فرنگی در بهبهان بسیار پرفروش است؛ زیرا این نشاها شامل تنوعی از گوجه‌فرنگی‌های تازه و فراوری شده مانند رب گوجه‌فرنگی، پودر گوجه‌فرنگی و ترشیجات گوجه‌فرنگی است.

همچنین قیمت نشا گوجه فرنگی در بهبهان به دلیل کیفیت بالا و طعم خوب بسیار مناسب است و مورد استقبال مردم و بازار قرار می‌گیرد.

برای رشد خوب و بالارفتن سطح قیمت نشا گوجه فرنگی در بهبهان باید به مسائلی مانند نور و حرارت مناسب، دمای معتدل خاک قابل تخلیه که حاوی عناصر غذایی ph  باشد، آبیاری درست، استفاده از سموم و کودهای شیمیایی و… بسیار مهم است؛ بنابراین کشاورزان و باغداران باید به این مسائل توجه ویژه‌ای داشته باشند.

خرید نشا گوجه فرنگی در هرمزگان

نشا گوجه‌فرنگی به‌عنوان نقطه شروع رشد گیاه گوجه‌فرنگی استفاده می‌شود و در فصل بهار برای کاشت به کار می‌رود؛ به همین دلیل قیمت نشا گوجه فرنگی در این فصل بسیار مناسب است.

برای خرید نشا گوجه فرنگی در هرمزگان می‌توانید به فروشگاه‌های کشاورزی و نهاد‌های مختلف مربوط به زراعت و باغبانی در این منطقه مراجعه کنید. همچنین این نشاها را می‌توانید از تولیدکنندگان و عامل‌های دست‌اول نیز خریداری کنید.

قیمت نشا گوجه فرنگی در هرمزگان به عوامل مختلفی از جمله سطح تقاضا، عرضه، نوع و کیفیت نشا، شغل تولیدکننده و سودآوری آن بستگی دارد.

همچنین قیمت نشا گوجه فرنگی در هرمزگان که شامل گوجه‌فرنگی آلما، گوجه‌فرنگی همیلتون، گوجه‌فرنگی آستروفی، گوجه‌فرنگی اسانو و گوجه‌فرنگی ریا قرمز است؛ به دلیل کیفیت بالا و مقاومت در برابر شرایط آب‌وهوایی مناسب بسیار مورد استقبال خریداران قرار می‌گیرند.

خرید نشا گوجه فرنگی در هرمزگان
نشا گوجه فرنگی

 

خرید نشا گوجه فرنگی در بندر عباس

 بندر عباس مهم‌ترین مرکز تجارت و توزیع کالاهای کشاورزی در استان است که خرید نشا گوجه فرنگی در آن انجام می‌شود. همچنین شما می‌توانید در هنگام خرید نشا گوجه فرنگی در بندر عباس آنها را به‌صورت پاکت بندی شده و در سیستم‌های نهایت شده دریافت کنید.

قیمت نشا گوجه فرنگی در بندر عباس وابسته به عواملی مانند گونه گوجه‌فرنگی، برند، کیفیت و محل تولید است. در نشا گوجه‌فرنگی عوامل دیگری مانند میزان آبیاری، مواد آلی و شیمیایی، تغذیه گیاهی دما و روش‌های حفظ رطوبت خاک در بالارفتن قیمت نشا گوجه فرنگی در بندر عباس دخیل هستند.

 

خرید نشا گوجه فرنگی در بندر عباس
نشا گوجه فرنگی

 

خرید نشا گوجه فرنگی در میناب

نشاء گوجه فرنگی یکی از محصولات مهم در زراعت و باغبانی است و در مناطق میناب نیز کاشته می‌شود. در هنگام خرید نشا گوجه فرنگی در میناب بهتر است شما با انواع مختلفی از نشاء گوجه فرنگی آشنا شوید و بر اساس نیازها آن‌ها را انتخاب کنید.

همچنین سفارش نشا گوجه فرنگی و قیمت نشا گوجه فرنگی در میناب بر اساس نوع آنها که شامل گوجه‌فرنگی کانیون تخم‌مرغی، گوجه‌فرنگی ژیوان، گوجه‌فرنگی زیتونی و گوجه‌فرنگی گیلاسی متغیر است.

البته باید توجه داشته باشید که قیمت نشا گوجه فرنگی در میناب ممکن است باتوجه‌به فصل کاشت، رقم گوجه‌فرنگی و… متفاوت باشد.

خرید نشا گوجه فرنگی در میناب
نشا گوجه فرنگی

 

سخن پایانی

کاشت و پرورش انواع نشا و نشا گوجه فرنگی در گلخانه آوین با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت برای شما کشاورزان عزیز فراهم است. اگر قصد کاشت و پرورش گوجه فرنگی در زمین کشاورزی یا گلخانه را دارید و حتی هیچ تجربه‌ای ندارید مشاوران آوین کنار شما خواهند بود.

قبل از کاشت هر میوه یا صیفی‌جات مختلف حتماً خاک زمین را برای آزمایش به آزمایشگاه‌های کشاورزی ببرید تا مقدار مواد مغذی موجود و مورد نیاز خاک بررسی شود و با توجه به این موارد سم، کود، ترکیبات و … برای خاک تجویز شود.

تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت را طبق اصول انجام دهید تا بالاترین بهره‌وری را از کشاورزی‌تان داشته باشید و از تجربیات دیگران و دانش روز غافل نشوید؛ هر علامتی اعم از زرد شدن برگ‌ها یا میوه را جدی بگیرید و در اولین فرصت اقدام لازم برای بهبود را انجام دهید.

انواع نشا گوجه فرنگی
نشا گوجه فرنگی

 

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

سایر مقالات:

پیوند نشا گوجه فرنگی
بیماری نشا گوجه فرنگی
آموزش کاشت انواع نشا گوجه فرنگی

 

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

18 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *