خرید نشا جعفری فر- ویژگی و مشخصات نشاء جعفری فر-قیمت1402+عکس


مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

نشا جعفری فر

نشا جعفری فر گیاهی است که در برابر سرما و شرایط آب هوایی معتدل، امکان رشد دارد. به عبارت دیگر در فصل بهار و در زمستان، امکان کشت نشاء جعفری فر وجود دارد. با توجه به اهمیت صنعت کشاورزی و تلاش تمام کشور‌های جهان جهت رسیدن به خودکفایی در امور کشاورزی، نشا کاری را باید از مهم‌ترین روش‌های در این زمینه معرفی کرد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

مسئولان سران کشور‌ها تمان تلاش خود را برای رسیدن به امنیت غذایی و همچنین کسب درآمد از طریق این صنعت جذاب، خواهند کرد. طی این مقاله به بیان مطالبی در رابطه با نشا جعفری فر و مباحث مرتبط با آن، پرداخته‌ایم. ‌امیدواریم این مطالب در صورت پرورش نشاء جعفری فر، کمک بزرگی برای شما باشد.

نشا جعفری فر

 

ویدیو: نشا جعفری فر

منظور از نشا جعفری فر چیست؟

در صورت استفاده از نشاء جعفری یا نشا هر گیاهی دیگری مانند توت فرنگی، سرعت رشد صنعت کشاورزی به شکل قابل توجهی بالا خواهد رفت. از مهم‌ترین مشخصات نشاء جعفری فر می‌توان به عضویت در خانواده شوید، مقاومت دو‌ساله و وجود برگ‌های به رنگ سبز تیره در کنار طعم و عطر فوق‌العاده خوش اشاره کرد.

در صورتی که کشاورز یا فرد علاقه‌مند به سبزی کاری، نشا جعفری فر را در زمین وسیع با باغچه خانه خود پرورش داد. پس از طی مدت زمانی، اندازه این نشا به حداقل ۱۵ سانتی رسیده و سپس امکان برداشت برگ‌های گیاه برای او، فراهم خواهد شد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

در زمان برداشت محصول، ساقه‌های که زود‌تر رشد کرده‌اند را ببرند. زیرا هم زمان با برداشت ساقه‌های نزدیک به زمین، نشا جعفری فر با رشد جدید از قسمت مرکز پاسخ مثبت به این نوع برداشت کشاورز خواهد داد. همچنین از برداشت قسمت‌های بالایی ساقه‌های، جدا خودداری باید کرد؛ زیرا این عمل از رشد مجدد گیاه جلوگیری خواهد کرد.

البته بهترین فصل برای کشت نشاء جعفری فر، فصل بهار است. در این فصل با توجه به حاصلخیز‌تر بودن زمین و آماده‌تر بودن دیگر شرایط تولید نشاء جعفری فر مانند دما و آبیاری، بدون تردید محصولات با کیفیت‌ بهتری نصیب کشاورز خواهند شد.

منظور از نشا جعفری فر چیست؟

 

انواع نشاء جعفری فر

استفاده از سبزی جعفری فر به عنوان چاشنی و البته دارو، از گذشته‌های دور با استقبال بسیاری مواجه بود. یونانیان باستان این گیاه را، مقدس دانسته و برای آن ارزش بسیار، قائل بودند. امروزه متخصصان این گیاه را به انواع مختلف تقسیم‌بندی کرده‌اند. در تقسیم‌بندی جعفری فر، به انواع زیر اشاره شده است:

انواع نشاء جعفری فر

 

جعفری معمولی

این نوع از انواع جعفری، دارای برگ‌های مجعد بوده و رایج‌ترین نوع این سبزی در سراسر دنیا است. افراد با پرورش نشاء جعفری فر معمولی، از آن به عنوان چاشنی خورشت یا سوپ استفاده خواهند کرد.

جعفری آلمانی

تولید این مدل جعفری، بیشتر به خاطر ریشه آن است. زیرا افراد ریشه جعفری آلمانی را معمولاً به شکل سرخ شده، بوده داده یا خرد شده در سوپ یا خورشت‌ها استفاده خواهند کرد.

جعفری ایتالیایی

جعفری ایتالیایی دارای برگ‌های تخت و صافی بوده و طعم آن به جعفری معمولی بسیار نزدیک است. افراد از این نوع جعفری در سالاد، سوپ و سس بهره خواهند برد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

تولید نشاء جعفری فر

گیاه جعفری فر به دلیل عطر و طعم فوق‌العاده، در بسیاری از غذا‌ها یا سوپ‌ها و حتی سالاد‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ بنابراین پرورش نشاء جعفری فر در خانه یا گلخانه، با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است. برای اینکه مراحل کاشت انواع نشاء جعفری فر، به بهترین شکل خود سپری شود؛ کشاورزان باید به چند نکته مهم در مراحل کاشت آن توجه کنند.

کشاورزان برای تولید این گیاه کاربردی امکان خرید نشاء جعفری فر یا بذر آن را برای تولید دارند. اما اصلی‌ترین مراحل کاشت نشا جعفری فر، شامل لیست زیر خواهد بود:

  • کشاورزان پس از خرید بذر طبیعی و ارگانیک گیاه جعفری فر، آن‌ها را به مدت حداقل ۲۴ ساعت خیس دهند.
  • تقریباً ۳ تا ۴ هفته قبل از رسیدن به فصل بهار، بذر‌های خیس خورده را در زمین کشاورزی یا باغچه بکارند. زیرا این نوع نشا در مرحله جوانه زدن، کمی کند بوده و حدود ۳ هفته زمان برای عبور از مرحله جوانه زدن، لازم دارد.
  • اکنون بذر‌های خیس خورده را در فاصله ۱۲ تا ۱۶ سانت از یکدیگر در زمین مورد نظر بکارند.
  • بذر‌ها را در عمق ۶ تا ۸ میلی‌متری، در زمین قرار دهند.
  • سپس روی بذر‌های کاشته شده، پلاستیک شفاف قرار دهند تا این امر، فرایند جوانه زدن جعفری فر را تسریع ببخشد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

پس از جوانه زدن بذر‌ها و رشد کردن گیاه جعفری فر، امکان جابه‌جایی نشاها وجود دارد. کشاورز می‌تواند اکنون نشاها تولید شده را به زمین اصلی انتقال دهد تا پس از طی مراحل رشد و برداشت محصولات با کیفیت، درآمد کسب کند.

البته برخی از افراد پس از کاشت بذر و تولید نشا جعفری فر، آن را برای فروش به دیگران ارائه خواهند داد. به عبارتی دیگر آن‌ها به واسطه فروش نشاء جعفری فر، به دنبال کسب درآمد هستند. آن‌ها با تولید این محصول به خریداران امکان خرید نشاء جعفری فر را به شکل حضوری یا اینترنتی خواهند داد.

همچنین مطمئناً در صورت خرید عمده نشاء جعفری فر از این افراد، قیمت پرداخت شده آن برای خریدار کمتر خواهد بود.

تولید نشاء جعفری فر

 

چند نکته کلیدی در رابطه با نشا جعفری فر

با توجه به اهمیتی که این نوع نشا دارد، خرید و استفاده از آن باید با دقت زیادی انجام شود؛ مهم‌ترین نکات در این باره عبارت‌اند از:

  • یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی در رابطه با این نوع نشاء، پاک کردن زمین از هرگونه علف هرز است. زیرا این گیاه توانایی رقابت با علف‌های هرز را ندارد.
  • خرید اینترنتی نشاء جعفری فر را، باید از گلخانه‌ها معتبر صورت بگیرد. زیرا در صورت خرید عمده نشاء جعفری فر از یک گلخانه بی نام و نشان، مطمئناً محصولات از کیفیت و مرغوبیت لازم برخوردار نخواهند بود.
  • بهترین زمان برای برداشت محصول، تقریباً ۵۵ تا ۶۰ روز پس از مراحل کاشت خواهد بود.
  • از دیگر نکات مهم در رابطه با نشا جعفری فر، ارتفاع آن است. این گیاه خوش طعم و عطر تا ۳۰ الی ۵۰ سانتی‌متر، امکان رشد دارد.
  • قیمت نشاء جعفری فر به شکل عمده، مطمئناً ارزان‌تر از خرید به شکل جزئی برای کشاورز تمام خواهد شد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

شرایط لازم جهت کشت نشاء جعفری فر

کشاورزان باید قبل از خرید عمده نشاء جعفری فر جهت کشت، تمام شرایط لازم برای تولید این گیاه خوش طعم را در نظر بگیرند. مطمئناً در صورت آماده نبودن یک مورد از شرایط لازم، محصول با کیفیتی برداشت نخواهند کرد. اما اصلی‌ترین شرایط برای کشت نشا جعفری فر، شامل موارد زیر خواهند بود:

شرایط لازم جهت کشت نشاء جعفری فر

 

کود

کشاورزان با کشت نشا جعفری فر و برداشت محصول با کیفیت از آن، به دنبال درآمد هستند؛ بنابراین در زمان تولید این گیاه معطر، باید ماهی یک بار به گیاه کود بزنند. البته جهت بالا بردن کیفیت محصول برداشتی و همچنین افزایش مواد مغذی خاک، حتماً قبل از کشت نشا جعفری فر کمپوست را به خاک اضافه کنند.

خاک مناسب

مناسب‌ترین خاک جهت کشت نشا جعفری فر خاک‌های ماسه لومی، هوموس و نیمه سنگین با لومی است. این نوع خاک‌ها دارای منابع غنی از انواع ویتامین‌ها، بوده و در نتیجه در رشد گیاه جعفری فر، تأثیر مثبت خواهند گذاشت.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

آبیاری

گیاه جعفری فر در مقابل خشک و بی‌آبی، بسیار حساس است؛ بنابراین این گیاه، باید روزانه آبیاری شود تا امکان برداشت محصول با کیفیت از نشا جعفری فر وجود داشته باشد. زمین مورد استفاده برای کشت نشا‌های جعفری فر، باید از رطوبت کافی برخوردار باشد. در صورتی که افراد گیاه جعفری فر را در فصل‌های سرد کشت کردند، از میزان و اندازه آبیاری گیاه کم خواهد شد.

نور

گیاه جعفری فر در برابر سرما، دارای مقاومت بسیاری بوده و همچنین سایه را بیشتر از نور آفتاب دوست دارد. به همین دلیل این گیاه را در گروه، سبزیجات فصل سرد سال قرار داده‌اند.

 

برداشت نشا جعفری فر

در صورتی کشاورزان از نشا جعفری فر جهت کشت در زمین‌های وسیع کشاورزی بهره ببرند، در زمان برداشت نیاز‌مند تجهیزات روز دنیا هستند. برگ‌های جعفری فر با توجه به نوع بذر کاشته شده، میزان و نحوه آبیاری در کنار شرایط آب و هوایی منطقه در فاصله‌های ۳ تا ۴ هفته قالب برداشت خواهد بود.

از اواسط ماه خرداد بهار تا مهر ماه پاییز، به طور معمول باید ۳ تا ۴ بار از نشا جعفری فر محصول برداشت شود. ریشه نشا‌های جعفری نیز به واسطه استفاده از کمپاین مخصوص چغندر یا سیب زمینی، در حد فاصله زمانی اواخر مهر تا اواخر آبان جمع‌آوری خواهد شد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

دانه‌های نشا جعفری فر نیز در ماه شهریور، قابل برداشت است. در حالت کلی کشاورز، باید در هر هکتار زمین کشاورزی ۲/۱ تن دانه جعفری پاک شده و تقریباً ۳۰ تن گیاه جعفری فر به دست آورد. البته برخی برگ‌های جعفری را، برای فروش به بازار خواهند فرستاد.

برخی دیگر ریشه‌های جعفری فر پس از شستشو و تقسیم به قطعات کوچک به واسطه دستگاه‌های مخصوص، خشک خواهند کرد. این ریشه‌ها در دستگاه‌های با میزان حرارت ۶۰ تا ۸۰ درجه سانتی گراد، قرار خواهند داد تا خشک شوند.

البته در کنار فروش برگ‌های تازه سبزی، از برای خشک کردن نیز استفاده خواهند کرد. برگ‌ها در دستگاه‌های خشک با تنظیم حرارت روی عدد ۴۰ درجه سانتی گراد، فرایند خشک کردن سبزی جعفری فر انجام خواهد شد.

دانه‌های به دست آمده را نیز در دستگاه بذر پاک کن ریخته و در یک شرایط کاملاً استاندارد آن‌ها را، بسته‌بندی خواهند کرد. با توجه به استفاده از همه بخش‌های گیاه جعفری فر و همچنین فروش آن، بدون شک درآمد کشاورز از کاشت این گیاه سودآور است.

برداشت نشا جعفری فر

 

خواص و مزایا استفاده از گیاه جعفری فر

بدون شک با توجه به خواص بی‌نظیر این گیاه خوش طعم و عطر، آن را باید در برنامه غذایی به شکل روزانه و هفتگی قرار داد. حتی استفاده از گیاه جعفری فر به عنوان بخشی از تزئین بشقاب غذا و سرو آن، می‌تواند در افزایش شاخص‌های سلامتی مؤثر باشد. اما مهم‌ترین خواص و مزیت‌های استفاده از جعفری فر در برنامه غذایی، عبارت هستند از:

سرشار از آنتی اکسیدان

روغن فلاوونوئید موجود در این سبزی به ویژه لوتئولین، از ایجاد تخریب‌های در بدن به واسطه رادیکال‌های آزاد اکسیژن جلوگیری خواهد کرد. ناین گیاه را باید یک منبع غذایی غنی از انواع ویتامین‌ها مانند A معرفی کرد. بنابراین افراد با وجود مصرف این گیاه به دلیل این ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن، از وجود بیماری‌های مانند دیابت، سرطان روده و آسم در ‌امان خواهند بود.

بتاکاروتن

گیاه جعفری مقدار بسیار زیادی از کارتنوئید‌های پیش ساز مخصوص به ویتامین A را دارا است؛ بنابراین این بتا کاروتن از ایجاد بیمار‌های در ارتباط با التهاب استخوان و مفصل جلوگیری خواهد کرد. البته ویتامین A در تقویت سیستم دفاعی بدن، بسیار تأثیر‌گذار است.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

ویتامین B

گیاه جعفری فر، یک منبع غنی از اسیدفولیک است که آن را باید از مشخص‌ترین ویتامین‌های گروه B معرفی کرد. مهم‌ترین وظیفه این گروه از ویتامین‌ها، محافظت از قلب است. به همین دلیل به افرادی که دارای مشکلاتی قلبی و عروقی هستند، استفاده از جعفری در برنامه غذایی توصیه شده است.

همچنین به دلیل تأثیر مهم اسیدفولیک در تقسیم مناسب و به موقع سلول‌ها، استفاده از آن به خاطر پیشگیری از انواع سرطان‌های روده و به ویژه در خانم‌ها سرطان رحم توصیه به مصرف شده است.

آهن

سبزی جعفری سرشار از آهن، بوده و مطمئناً در درمان کم خونی تأثیر فوق‌العاده بر بدن خواهد گذاشت.

فیبر

فیبر موجود در گیاه جعفری، در تنظیم میزان کلسترول خون نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

خواص و مزایا استفاده از گیاه جعفری فر

 

بهترین مرکز برای خرید نشا جعفری فر کجا است؟

گلخانه آوین را باید معتبر‌ترین مرکز جهت خرید انواع نشاء جعفری فر، معرفی کرد. مطمئناً در صورتی که شما به دنبال خرید این نوع نشا یا نشا گیاهان دیگر برای کاشت در باغچه خانه خود هستید، می‌توانید به سایت گلخانه مراجعه کنید تا خرید‌های خود را با کیفیت عالی انجام دهید.

البته با مراجعه به آدرس گلخانه نشا جعفری فر آوین، امکان خرید حضوری این گیاه را دارید. همچنین در صورت تماس با شماره تلفن گلخانه نشاء جعفری فر آوین، می‌توانید با متخصصان حاضر در این مجموعه صحبت کنید. آن‌ها با راهنمایی‌ها خود، شما را در مراحل کشت سبزی جعفری و دیگر سبزی‌ها یاری خواهند کرد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

سخن پایانی

امروزه کشاورزی، تبدیل به یک صنعت بزرگ شده است؛ بنابراین کشاورزان برای حضور موفق در این عرصه، باید از انواع تجهیزات و شیوه‌های نوین کشاورزی بهره ببرند. یکی از راه‌های مؤثر جهت موفقیت در این عرصه، خرید نشا جعفری فر است.

کشاورزان با تولید و فروش نشاء جعفری فر یا خشک کردن این گیاه، می‌توانند به درآمد عالی برسند. البته برای تولید و برداشت با کیفیت، باید شرایطی مانند آبیاری و خاک مناسب را در نظر بگیرند.

 

بهترین مرکز برای خرید نشا جعفری فر کجا است؟

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

سایر مقالات:

انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای
پیوند نشا گوجه فرنگی
 
آموزش کاشت انواع نشا گوجه فرنگی
بهترین نوع نشا گوجه فرنگی

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *