سفارش 5 مدل از انواع نشا گل کلم – بررسی و مقایسه + مشاوره رایگان

انواع نشا گل کلم

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

نکاتی در مورد انواع نشا گل کلم

انواع نشا گل کلم برای کشت گلخانه‌ای و همچنین کشت در زمین کشاورزی با بهترین کیفیت و با پتانسیل صادرات در گلخانه آوین پرورش داده می‌شوند تا نیاز شما کشاورزان عزیز و تقاضای مردم تأمین شود. این نشاها بسیار مقاوم و مناسب اقلیم ایران هستند.

نوع نشا قوی گلخانه آوین باعث می‌شود بوته شاخ و برگ‌های پیچ خورده و بزرگ تولید کرده و از میوه محافظت کنند. به خاطر روند تولیدی مهندسی شده و دقیق نشاها شما می‌توانید از هر هکتار کشت تا 50 تن و حتی بیشتر محصول برداشت کنید.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

اما کاشت این صیفی‌جات نیاز به مهارت‌ها و تجاربی خواهد داشت که در ادامه این مقاله کنار شما هستیم تا مهارت‌های لازم را در این زمینه به شما آموزش دهیم و حتی می‌توانید از مشاوره گلخانه ما استفاده کنید تا توضیحات و نکات تکمیلی را هم فرا بگیرید و کشاورزی با بالاترین سود را داشته باشید.

نکاتی در مورد انواع نشا گل کلم

 

 

ویدیو : انواع نشاء گل کلم

 

 

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

انواع نشا گل کلم

انواع نشاها برای مدل‌های مختلف گل کلم موجود بوده و در هر دو حالت گلخانه‌ای و زمین زراعی قابل کشت هستند. موقع خرید نشا بررسی کنید که قصد کاشت کدام نوع از گل کلم را دارید و در مورد آن‌ها تحقیق و پرس‌و‌جو کنید. انواع کلم‌ها مدل‌های زیر هستند:

  • اویندولی
  • اسپیس استار
  • استدی
  • آریزونا
  • صدف
  • سنتروم

انواع نشا گل کلم

 

گل کلم اویندلی

این نوع گل کلم را می‌توان از اوایل تا اواخر تابستان کشت، و در اواخر پاییز بعد از 90 الی 95 روز بعد از منتقل کردن نشا برداشت کرد. از نظر ظاهری دارای پوشش برگی بسیار خوبی بوده و سر آن‌ها خیلی سفید، دارای تراکم بالا و شلجمی شکل است؛ همچنین این نوع گل کلم برای صادرات بسیار مناسب است.

گل کلم اویندلی

 

گل کلم اسپیس

گل کلمی که برای تازه خوری و فراوری پیشنهاد می‌شود، گل کلم اسپیس است که بوته‌ای قوی با برگ‌هایی کشیده و با پوشش فوق‌العاده داشته و در شرایط گرم تحمل نسبتاٌ بالایی را دارد. این نوع گل کلم را می‌توان در بهار و پاییز کشت کرد و 85 الی 90 روز پس از انتقال نشا برداشت کرد.

از لحاظ ظاهر، این گل کلم‌ها سری کاملاً گرد، خیلی سفید و سفت داشته و وزنشان در کشت بهاره حدود 2.5 تا 3 کیلوگرم و 3 الی 4 کیلوگرم در کشت پاییزه است.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

گل کلم استدی

این مدل گل کلم به نسبت زودرس است و بعد از 70 الی 75 روز از انتقال نشا قابل برداشت است. هد این گل کلم‌ها نیمه تخت است و در بهار و پاییز امکان کشت دارد؛ بوته آن نسبت به ترک خوردگی تحمل بالایی داشته و وزن آن به 2 تا 4 کیلوگرم خواهد رسید. این نوع را بهتر است در هوای آزاد کشت کنید، همین‌طور برای تازه خوری و فراوری پیشنهاد می‌شود.

گل کلم استدی

 

گل کلم آریزونا

نشا گل کلم آریزونا در بین انواع نشا گل کلم به نسبت مقاوم و سازگار است و حالتی بیضی شکل دارد که باعث می‌شود بازار پسند باشد. شاخ و برگ‌های قوی بزرگ از 45 تا 70 سانتی متر داشته که در اطرافش آن پیچ خورده هستند و در اوایل بهار تا اوایل تابستان امکان کشت آن را دارید. همچنین 75 الی 80 روز بعد از کاشت نشا امکان باروری وجود دارد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

گل کلم صدف

صدف نوعی دیگر از انواع نشا گل کلم بوده که به نسبت زودرس است و امکان رشد بهتری در خاک‌های هوموسی یا سبک دارد به شرطی که آب‌دهی هم به طور مرتب و طبق اصول انجام شود. این نوع گل کلم هم در بهار و تابستان کشت شده و می‌توان آن‌ را در خاک باتلاقی یا رسی نیز کاشت و بعد از 70 الی 75 روز برداشت کرد.

از لحاظ شکل و ظاهر، صدف هدی سفید داشته که توسط برگ‌های بزرگ پوشیده و محافظت می‌شود و وزنی بین 2 الی 2.5 کیلوگرم دارد.

گل کلم صدف

 

گل کلم سنتروم

سنتروم نسبتاً دیر رس بوده و بعد از کشت انواع نشا گل کلم سنتروم حدود 90 روز فرصت لازم است تا به بار بنشینند. این گل کلم سری گنبدی شکل و سفید داشته که توسط برگ‌های پیچ خورده اطرافش محافظت می‌شود و از لحاظ وزن به 1.5 تا 2 کیلو می‌رسند.

گل کلم سنتروم

 

خرید  نشا گل کلم

در گلخانه آوین امکان خرید انواع نشا گل کلم با کیفیت‌ بالا وجود دارد که برای بهبود کشاورزی ایران و با هدف توسعه آن تولید شده تا خیال شما کشاورزان عزیز از بابت کیفیت راحت باشد و نکته قابل توجه دیگر در گلخانه آوین خرید اینترنتی نشا گل کلم است که باعث می‌شود مقدار قابل توجهی از هزینه و وقت شما ذخیره شده و هدر نرود.

موضوع دیگری که احتمالاً برای خیلی از شما مهم خواهد بود، امکان خرید عمده نشا گل کلم بوده که در آوین این امکان هم فراهم است تا حتی خریدی با تعداد بالا هم با کیفیت انجام شود و کشاورز بالاترین بهره برداری را داشته باشد تا این اعتبار و افتخاری برای گروه آوین شود و همکاری‌ بین گلخانه و کشاورز ادامه داشته باشد.

خرید  نشا گل کلم

 

فروش نشا گل کلم

اگر شما خودتان قصد پرورش و فروش انواع نشا گل کلم را دارید، می‌توانید با خرید بذر نشا از سایت آوین و گرفتن مشورت از متخصصان تیم گلخانه آوین بهترین و باکیفیت‌ترین نشا را برای فروش یا حتی مزرعه و گلخانه خود پرورش دهید تا بهترین باروری را داشته باشد و همین‌طور شما به سود برسید.

حواستان باشد اگر در مناطق سردسیری که دیرتر هوا گرم می‌شود زندگی می‌کنید؛ نمی‌توانید بذر را مستقیم در زمین زراعتی بکارید و باید قبل از آن در شرایط آب و هوایی مناسب آن‌ها را در گلدان‌ها یا سینی‌های مخصوص نشا بکارید. اما فقط به همین نکات اکتفا نکنید چون گرفتن مشاوره از متخصصان مطمئناٌ باعث بهبود بیشتر کیفیت محصولات شما و در نتیجه موفقیت بیشتر خواهد شد.

فروش نشا گل کلم

 

مشخصات نشا گل کلم

انواع نشا گل کلم در گلخانه آوین با ویژگی‌های کیفی فوق‌العاده تولید شده‌اند که باعث باردهی بالا، وزن مناسب، مقاوم به شرایط محیطی، تولید برگ‌های بزرگ برای محافظت از گل کلم و … می‌شوند. انواع نشا گل کلم بر اساس شکل ظاهری اصلی آن‌ها در زمان رسیدن برگ‌هایی با همان شکل فقط در اندازه کوچک‌تر دارند و ریشه‌ای در پایین آن‌ها که باید در زمین قرار گیرد.

 

 

“در مورد سایبان مغازه بیشتر بخوانید”

 

 

انواع نشا گل کلم با کود کشاورزی مناسب تولید شده‌اند تا نشا غنی و مقاوم شده و نیاز شما به انواع سم و کود برطرف شده یا کمتر شود، زیرا در این حالت خیلی از آفات به سراغ گل کلم نخواهند رفت و بوته آن شامل برگ‌ها، ساقه‌ها و خود میوه است.

مشخصات نشا گل کلم

 

قیمت نشا گل کلم

انواع نشا گل کلم، در گلخانه آوین در کنار کیفیت فوق‌العاده با قیمتی بسیار مناسب به فروش می‌رسد تا خیال کشاورزان و گلخانه داران عزیز از این بابت هم راحت باشد و مشکلی برای شروع کسب و کار خودشان نداشته باشند.

هر چند گروه آوین در کنار فروش مشاوره هم برای شما عزیزان دارد؛ اما این موضوع باعث نشده تا قیمت محصولات خود را بیشتر از رقبا تعیین کند و قیمت‌هایش بر اساس قیمت‌های مصوب برای انواع نشا گل کلم بین 1000 تومان، 1500 تا 2500 تومان قیمت گذاری کرده است.

قیمت نشا گل کلم

 

تولید نشا گل کلم

برای تولید انواع نشا گل کلم ابتدا باید خزانه‌ای درست کنید و برای برداشت 1000 نشا پاشیدن 8 گرم بذر در 2 متر مربع کافی بوده تا شما هزار نشا را برداشت کنید. باید سعی کنید دمای محیطی بذر را برای تولید و پرورش نشا بین 13 درجه سانتی گراد و نهایتاٌ 22 درجه نگه دارید.

هر چند دمای ایده آل برای آن‌ها 15 الی 19 درجه سانتی گراد است. بذرها بهتر است در خاک هوموس و غنی با پی اچ (PH) مناسب کاشته شوند تا از بسیاری از بیماری‌های آن در آینده جلوگیری شود. بعد از کاشت بذرها و رسیدگی و مراقبت از آن‌ها بعد از 6 الی 8 هفته می‌توانید نشاها را به مزرعه منتقل کنید.

تولید نشا گل کلم

 

کشت نشا گل کلم

شما باید کشت بذر و نشا را در مناطق گرمسیری در فصل پاییز و در مناطق معتدل در فصل بهار انجام دهید تا از آفت جلوگیری کنید. یکی از مهم‌ترین مسائل در کشت گل کلم فاصله مناسب ردیف‌ها و خود نشاها است که فاصله ردیف‌ها باید 50 سانتی متر و فاصله خود نشاها باید بین 40 تا 50 سانتی متر باشد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

داشتن برگ‌هایی با اندازه مناسب برای انواع نشا گل کلم واجب بوده تا از خود میوه محافظت شود، برای داشتن برگ‌های مناسب باید به مسائلی مثل PH  خاک، مواد مغذی آن و … توجه کنید و برای برداشت این محصول باید دقت کنید تا گل کلم را همراه با چند برگ و به وسیله چاقو به آرامی جدا کنید تا آسیبی به بوته نرسد.

اگر گل کلم را دیرتر از موعد مقرر برداشت کنید باعث قهوه‌ای شدن، تلخ شدن و باز شدن گل‌های آن شده که در نتیجه پایین آمدن کیفیت و قیمش را به همراه خواهد شد.

کشت نشا گل کلم

 

پرورش نشا گل کلم

انواع نشا گل کلم برای بهبود در اندازه خودشان و برگ‌هایشان نیاز به مواد مغذی خاصی دارند تا بهتر پرورش یابند. یکی از موارد مورد نیاز انواع نشا گل کلم برای تولید میوه بهتر نیتروژن و پتاسیم هستند و اگر خود خاک این دو مورد را نداشته باشد شما حتماً باید کودهایی را به خاک وارد کنید که شامل آن‌ها باشند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

از جمله این کودها می‌توان به انواع کود پتاس اشاره کرد. همچنین PH خاک در کشت این صیفی‌جات تأثیر مستقیم دارد و حتماً باید 6.5 تا 7 باشد تا از بیماری‌های خاصی مثل ریشه چماقی جلوگیری شود.

مورد مهم دیگر برای پرورش بهتر انواع نشا گل کلم و تولید میوه با کیفیت آبیاری مناسب و به موقع است که گل کلم نیاز دارد خاکی همیشه مرطوب داشته باشد زیرا خشکی باعث بی‌ثباتی آن‌ها و در نتیجه طعم و مزه کم‌کیفیت خواهد شد. همچنین مالچ پاشی خاک باعث سبکی خاک خواهد شد که بهترین خاک برای گل کلم است.

پرورش نشا گل کلم

 

آدرس گلخانه نشا گل کلم

گلخانه آوین در شهرهای مختلفی به دلیل سهولت در ارسال و مشاوره برای گلخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی نمایندگی دارد و در همه آن‌ها مشاوران و مهندس‌هایی با تجربه و متخصص مشغول فعالیت هستند تا به شما در موارد مختلفی مثل کاشت میوه و صیفی‌جات، انتخاب خاک مناسب، کاشت، داشت، برداشت انواع نشا، سم مورد نیاز، کود دهی و هر چیزی که برای کشاورزی نیاز است کمک کنند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

مثلاً برای انتخاب انواع نشا گل کلم شما می‌توانید با شماره تماس گلخانه نشا گل کلم و انواع نشاها در شهرها و نمایندگی‌های مختلف در سنندج، کامیاران، شویشه، قروه و موچش (نمایندگی دهگلان) تماس بگیرید و بعد از مشاوره انواع نشا گل کلم یا هر مورد دیگر که نیاز دارید را سفارش دهید. نمایندگی‌ها و آدرس و شماره تلفن نمایندگی‌های آوین به شرح زیر هستند.

آدرس گلخانه نشا گل کلم

 

  • قروه: این نمایندگی نامش گلخانه آوین است و توسط آقای مهندس جلیلی به شماره تماس 09182115522 مدیریت شده و آدرس دقیق آن قروه_ جاده همدان_ روستای نارنجک_ مجتمع گلخانه‌ای آوین است و تمام خدمات کشاورزی مورد بحث را ارائه می‌دهد.
  • نمایندگی سنندج: که در کردستان_ سنندج_ خیابان نمکی_ روبروی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سنندج با نام فروشگاه باغبان قرار دارد و خدماتی مثل فروش نشا، قرارداد تولید نشا با فروشگاه‌های نهاده کشاورزی و … دارند. برای هماهنگی و خرید می‌توانید با شماره‌های 09921151702_ 09186592335_ 09183734895 و شماره ثابت 08733236758 با مدیریت خانم مبارکی تماس بگیرید.
  • نمایندگی کامیاران: در کردستان_ شهر کامیاران_ در چهار راه اصلی 200 متر بالاتر از بانک ملی مرکزی شهر با نام فروشگاه زارع است که تمام خدمات ذکر شده را دارد که برای مشاوره و هماهنگی می‌توانید با 09183738958 با مدیریت فرزاد محمدی تماس بگیرید.
  • این نمایندگی در خیابان اصلی شهر شویشه کردستان با نام شویشه است که خدمات گلخانه آوین را ارائه داده و شماره تماسش 09186592335 با مدیریت مهندس میلاد مبارکی است.
  • موچش: این نمایندگی برای دهگلان است و توسط خانم مبارکی مدیریت می‌شود که برای مشاوره و خرید نشا می‌توانید با شماره تماس 09186592335 تماس بگیرید و ثبت سفارش و درخواست مشاوره کنید.

این‌ها نمایندگی‌های فعلی گلخانه آوین هستند و مسلماٌ به‌مرورزمان افزایش پیدا خواهند کرد و حتی به شهر شما هم خواهند رسید تا برای خرید با کیفیت انواع نشا گل کلم مشکل و نگرانی نداشته باشید و همچنین بتوانید از پشتیبانی مشاوره گلخانه آوین هم بهره‌مند شوید تا کشاورزی‌تان بالاترین رونق را داشته باشد و طبق علم روز دنیا انجام شود.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

آفات انواع نشا گل کلم

در کشت انواع نشا گل کلم مثل سایر صیفی‌جات و میوه‌ها ممکن است آفات و مشکلات زیادی برای آن‌ها به وجود آید که تمام آن‌ها با کمک یک متخصص قابل درمان و حتی پیشگیری هستند.

مثلاً در شرایط رشد و گل دهی ممکن است عواملی مثل کمبود یا زیاد بودن آب یا آفتاب بیش از اندازه موجب خرابی و پژمردگی گل کلم‌ها شوند. یا حتی ممکن است در مراحل میوه دهی و برداشت با حمله حشراتی مثل کرم، کفشدوزک یا … مواجه شوید که با سم پاشی می‌توان آن را حل کرد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

دقت داشته باشید که بسیار خوب و حتی واجب است که قبل کشت هر محصولی خاک را برای آزمایش به آزمایشگاه‌های کشاورزی ببرید و از مقدار مواد معدنی و مغذی مورد نیاز و موجود در خاک اطلاع یابید تا با وارد کردن کمبودها در وقت مناسب به خاک از بیماری‌های انواع نشا گل کلم جلوگیری کنید.

برای فهمیدن بیماری و آفات باید بوته و میوه را چک کنید و هر نوع تغییری مثل تغییر رنگ، بو و … را جدی بگیرید و برای فهم بهتر می‌توانید یک بوته سالم و یک بوته آفت زده را با هم مقایسه کنید.

آفات انواع نشا گل کلم

 

خواص گل کلم

قبل از کشت انواع نشا گل کلم خوب است خواص آن را هم بدانید تا به میزان اهمیت آن پی ببرید. از آنجایی که گل کلم را می‌توان به صورت خام، سرخ کرده، در ترشی‌ها، غذاها و … استفاده کرد اهمیت این صیفی‌جات بالا رفته و از آنجایی که مدت زمان زیادی از کشت آن در ایران نمی‌گذرد، می‌تواند تجارت پرسودی هم برایتان باشد.

اما می‌رسیم به موضوع مهم خواص گل کلم که با کاشت انواع نشا گل کلم از آن‌ها بهره‌مند خواهید بود و شامل مقادیر زیر از مواد مغذی در هر 100 گرم است که برای بیماری‌ها و رشد مقوی هستند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

  • انرژی در 24 کیلو کالری در 100 گرم
  • چربی کل 0.3 گرم
  • چربی ترانس صفر
  • چربی اشباع 0.1 گرم
  • کلسترول 0
  • سدیم 30 میلی گرم
  • پتاسیم 299 میلی گرم
  • کربوهیدرات کلی 5 گرم
  • فیبر خوراکی 2 گرم
  • قند 1.9 گرم
  • پروتئین 1.9 گرم
  • ویتامین ث: 42.8 میلی گرم
  • کلسیم: 22 میلی گرم
  • آهن: 0.4 میلی گرم
  • ویتامین ب 6: 0.2 میلی گرم
  • منیزیم 15 میلی گرم

توجه کنید که تمام موارد بالا در 100 گرم این صیفی‌جات بوده و هر کدام از آن‌ها باعث خواص شگفت انگیزی در آن مثل؛ خواص آنتی اکسیدانی، کاهش وزن، جلوگیری از بیماری‌هایی مثل سرطان و حمله قلبی، کاهش فشار خون و … می‌شوند.

خواص گل کلم

 

سخن پایانی

انواع نشا گل کلم در گلخانه آوین با بالاترین کیفیت تولید شده و کشت آن به دلیل تقاضای بالا و تازگی می‌تواند بسیار پرسود باشد. برای کشت آن بهتر است حتماً از مراکز معتبر کمک بگیرید تا بذر یا نشایی که خریداری می‌کنید کیفیت لازم را داشته باشد.

همچنین با توجه به خواص فوق‌العاده آن حتماً گل کلم را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید تا مواد مغذی دریافت کرده و در عین حال از خیلی از بیماری‌ها مصون بمانید یا حتی درمان آن‌ها کنید.

سخن پایانی

 

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

سایر مقالات:

بهترین نوع نشا گوجه فرنگی
مزایای نشا گوجه فرنگی 8320
پرورش نشا گوجه فرنگی

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *