خرید نشا گل کلم دیررس – بررسی مزایا – مشاوره رایگان+ قیمت 1403

نشا گل کلم دیررس

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

نشا گل کلم دیررس

نشا گل کلم دیررس، برای مناطقی مناسب‌تر بوده و در آن‌ها امکان کشت گل کلم‌های زودرس به دلایل اقلیمی و آب و هوایی وجود ندارد. از طرف دیگر بعضی از گل کلم‌های دیررس کیفیت بالاتری داشته و از نظر اقتصادی سود بیشتری را برایتان خواهد داشت، چرا که قیمتشان بالاتر است و حتی امکان صادرات مدل‌هایی از گل کلم دیررس وجود دارد.

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دچار سرما زدگی زودهنگام یا گرمای بیش از حد خواهید شد، توصیه گلخانه آوین کاشت نوع دیررس گل کلم‌ها است که معمولاٌ مقاومت بیشتری نسبت به بقیه انواع زودرس دارند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

همچنین به لحاظ مالی صرفه اقتصادی بیشتری برای شما کشاورزان عزیز خواهد داشت، گلخانه آوین از طریق مشاوره و مقاله‌هایش کنار شما است تا بهترین نوع آن‌ها را برای زمین کشاورزی یا گلخانه خود انتخاب کنید.

نشا گل کلم دیررس

 

 

ویدیو : نشا گل کلم دیررس

 

انواع نشا گل کلم دیررس

گل کلم‌های دیررس برای مناطق معتدل بسیار مناسب بوده و عموماٌ وزن بیشتری هم دارند که انواعشان به شرح زیر هستند.

  • گل کلم اویندولی
  • گل کلم اسپیس
  • گل کلم سنتروم

انواع نشا گل کلم دیررس

 

اویندولی

نشا این نوع گل کلم خوب است در اوایل یا اواخر تابستان کشت شود تا در فصل پاییز بعد از 90 تا 95 روز از کشت نشا در زمین قابل برداشت شود. این نوع گل کلم از نظر ظاهر هدی سفید رنگ، با تراکم بالا و شلغمی شکل داشته که آن را برای صادرات مناسب می‌کند.

اویندولی

 

اسپیس

نشا گل کلم دیررس اسپیس، گل کلم‌هایی با وزن 2.5 تا 3 کیلوگرم برای کشت بهاره و 3 تا 4 کیلوگرم در کشت پاییزه با رعایت اصول کاشت و داشت ایجاد می‌کند. این نوع گل کلم برای مصرف تازه خوری و فراوری مناسب بوده و بوته‌ای قوی با برگ‌هایی کشیده و قوی دارد که دور میوه پیچ می‌خورند و از آن محافظت می‌کنند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

بوته این گل کلم تحمل پذیری فوق‌العاده بالایی در مقابل گرما داشته و از نظر ظاهری سری کاملاٌ گرد، کاملاٌ سفید و سفت دارد که آن را بازار پسند می‌کند.

اسپیس

 

سنتروم

نشا گل کلم دیررس سنتروم، گل کلم‌هایی با وزن 1.5 تا 2 کیلوگرم تولید می‌کند و باید 90 روز بعد از نشا کاری برداشت شود تا ظاهرش سری گنبدی شکل با رنگ سفید برفی شود. برگ‌های این گل کلم دور آن پیچ می‌خورند و از آن محافظت می‌کنند. این نوع نشا بهتر است در فضای باز کشت شود.

اگر منطقه کشاورزی شما سردسیر و کوهستانی نیست کشت گل کلم دیررس بیشتر توصیه می‌شود.

سنتروم

 

خرید نشا گل کلم دیررس

اگر قصد خرید نشاهای گل کلم دیررس را دارید که کیفیت بالایی داشته باشند و نشاها در مقابل بسیاری از بیماری‌ها مقاوم باشند و در نتیجه نیاز شما به انواع سم‌ها و کود کشاورزی از بین ببرند یا کمتر ‌کنند؛ آن‌ها را از مراکز فروش و گلخانه‌های معتبری مثل آوین تهیه کنید. خرید از آوین از چند حیث کیفیت، قیمت، مقاوم بودن و … برایتان به‌صرفه‌تر و بهتر خواهد بود.

در گلخانه آوین امکان خرید اینترنتی نشا گل کلم دیررس هم وجود دارد تا هر جای ایران که باشید با هر تعدادی به دستتان برسد و در کنار کیفیت بالا بدون وقت اضافی با بهترین قیمت به دستتان می‌رسد و شما خیالتان از کیفیت هم راحت است.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

همین‌طور تیم آوین مشاوران و متخصصانی مجرب دارد که برای تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت کنار شما کشاورزان عزیز خواهند بود و بر اساس نوع خاک، نوع نشا، محل کشت، آب و هوا و … توصیه‌هایی کاربردی را برایتان خواهند داشت تا بالاترین بهره برداری را از کشاورزی‌تان داشته باشید.

خرید نشا گل کلم دیررس

 

فروش نشا گل کلم دیررس

اگر شما خودتان قصد دارید فروش انواع نشا را انجام دهید با خرید بذر از مراکز و گلخانه‌های اعلام شده آوین می‌توانید اقدام به تولید و در نتیجه فروش آن کنید. اما تولید اصولی و حتی معمولی نشا فوت و فن‌های خاصی دارد که همه افراد آن‌ها را بلد نیستند.

برای مثال می‌توان از همان ابتدا آن‌ها را طوری پرورش داد که در مقابل بسیاری از بیماری‌ها و آفات مقاوم باشند که برای یادگیری این اصول باید از کمک یک متخصص کمک بگیرید.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

ممکن است شما به دلیل این که نیاز به خرید عمده نشا گل کلم دیررس دارید، به فکر این بیفتید که خودتان نشا تولید کنید، هرچند آوین فروش عمده و ارسال نشاها را به سراسر ایران دارد؛ اما تولید آن هم می‌تواند کاری هوشمندانه و حتی سودآور باشد که از فروش آن به بقیه به دست خواهید آورد.

فروش نشا گل کلم دیررس

 

مشخصات نشا گل کلم دیررس

نشاهای گل کلم دیررس از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر و سایر نشاهای دیگر ندارند و همگی در انتهای خود ریشه‌ای به ارتفاع 1.5 الی 2.5 سانتی متر و عرض 0.5 تا 1 سانتی متر دارند که همین قسمت باید در خاک قرار گیرد تا مواد مغذی را به بوته و میوه برساند. برگ‌ نشاها نمونه‌هایی کوچک‌تر از برگ‌های اصلی بوته هستند که تعدادشان هم نسبت به بوته کم‌تر بوده و فقط بین 1 الی 3 عدد برگ دارند.

برای تشخیص سلامت نشاها هم دقت کنید که روی ساقه کوچک و برگ‌های آن لکه‌های سیاه، زرد یا قهوه‌ای وجود نداشته باشد. نشاهایی که در گلخانه آوین تولید می‌شوند در قسمت خاک ریشه خود مقداری پودر سفید رنگ به نام کمپوست دارند که همین ماده آن را پرورش داده و در مقابل بعضی از آفات مقاوم می‌کند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

قیمت نشا گل کلم دیررس

نشاهای گل کلم با توجه به کیفیت، مقاومت، نوع گل کلم تولیدی و … قیمت گذاری می‌شوند. اما در گلخانه آوین با این که بهترین بذر برای نشا به کار رفته است و آن‌ها را در مقابل بسیاری از قارچ‌ها و آفات مقاوم کرده‌اند.

اما قیمت گذاری بسیار منصفانه و بر اساس قیمت‌های مصوب تعیین شده تا این نگرانی شما کشاورزان عزیز را هم برطرف کنیم که نشاها در کنار بالاترین کیفیت پایین‌ترین قیمت را بین 1000 تومان، 1500 و 2500 تومان خواهند داشت.

قیمت نشا گل کلم دیررس

 

تولید نشا گل کلم دیررس

برای تولید نشا کلم گل دیر رس باید اول بذرهایی با کیفیت بر اساس نوع گل کلمی که می‌خواهید تولید کنید خریداری کنید و با ایجاد خزانه حتی در محیطی بسیار کوچک در اندازه 1 الی 2 متر مربع بین 1000 تا 2000 نشا برداشت کنید. برای بالا بردن کیفیت بذرها و مقاوم کردنشان، راهکارهایی وجود دارد که با وارد کردن نوعی از ضد قارچ‌ها، کود، کمپوست یا … ایجاد می‌شوند.

باید در حد 8 گرم بذر را در دو متر مربع خزینه در عمق 0.5 تا 1.5 سانتی متری خاک بریزید و رویش را بپوشانید. همچنین حواستان باشد باید همیشه خاک آن را مرطوب نگه دارید؛ اما به هر حال برای تولید این نشاها فقط به مطالب مقاله‌ها اکتفا نکنید و از مشاور گلخانه کمک بگیرید تا کیفیت را حتی‌الامکان بالاتر ببرید.

تولید نشا گل کلم دیررس

 

 

کشت نشا گل کلم دیررس

بعد از این که بذر نشا تبدیل به خود نشا شد آن را به زمین کشاورزی یا گلخانه انتقال دهید تا در خاک اصلی‌شان کاشته شوند. بعد از کشت هم سریعاٌ باید نشاها را آبیاری کنید و حتی بعد از آن روز هم مدام حواستان باشد تا خاک اطراف نشا نم داشته باشد.

کشت نشا گل کلم دیررس

 

پرورش نشا گل کلم دیررس

تقویت و پرورش نشاها اصولی خاص دارد که باعث بهره وری بیشتر کشاورزی شما خواهد شد. اگر می‌خواهید کشاورزی اصولی مطابق با علم روز دنیا انجام دهید باید دو کار را قبل از کشت انجام دهید که یکی از آن‌ها آزمایش خاک است که در آزمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی انجام می‌شود و مورد دوم کمک گرفتن از یک متخصص است.

آزمایش خاک باعث می‌شود شما مقدار مواد مغذی و مورد نیاز خاک را متوجه شوید و با کمک مورد دوم زمان وارد کردن انواع کود و سم به خاک را متوجه شوید.

دقت کنید که باید هر ماده پیشنهاد شده برای تقویت میوه و باروری بیشتر را در مراحل خاصی و سر موقع مشخص به خاک وارد کنید. مثلاً برای تقویت میوه نشا گل کلم دیررس باید در مرحله گل دهی بر اساس نیاز خاک به آن کود پتاسیم دار تزریق کنید که باعث بالا رفتن وزن میوه‌ها و حتی خوشمزه‌تر شدنشان می‌شود.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

خواص گل کلم

بررسی خواص گل کلم در کنار نشا گل کلم دیررس نیز ضروری به نظر می‌رسد تا شما به اهمیت این صیفی‌جات پرطرف‌دار پی ببرید. از آنجایی که این صیفی‌جات به حالات مختلف خام، پخته شده، سرخ شده، نمک سود و سرکه‌ای شده و … کاربرد دارد و از طرف دیگر نوعی کشت نوین و جدیدتر در ایران به حساب می‌آید می‌تواند تا حد زیادی برای کشاورز سودآور باشد.

در کنار کاربردهای زیاد خواص فراوان و مواد مغذی و معدنی موجود در آن مثل فیبر و بعضی از ویتامین‌ها باعث جلوگیری از بسیاری از بیماری‌های خطرناک مثل سرطان، و بهبود مواردی مثل چاقی می‌شود.

خواص گل کلم

 

سخن پایانی

برای کشت نشا گل کلم دیررس، حتماً از کمک یک متخصص و آزمایش خاک غافل نشوید و نشاها را از مراکز معتبری مثل آوین تهیه کنید تا باروری و کیفیت را افزایش دهید. قبل از کشت نوع گل کلم از مشاوره‌های معتبر غافل نشوید تا متوجه شوید چه نوع گل کلمی برای منطقه و زمین شما مناسب‌تر است تا همان را کشت کنید.

در زمان کشت مراقبت‌های گل کلم را کامل انجام دهید و حواستان به هر گونه تغییری در چهره نشا، بوته و میوه‌های تولیدی باشد تا در آن‌ها تغییری ایجاد نشود و از طرف دیگر از خواص این صیفی پر خاصیت غافل نشوید و آن را در برنامه خود بگنجانید.

سخن پایانی

 

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

سایر مقالات:

مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی
بیماری برگ گوجه فرنگی
خواص گوجه فرنگی

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *