خرید نشا کلم پیچ در گلخانه آوین – عکس + قیمت 1403


شماره تماس خرید نشا

نشا کلم پیچ

نشا کلم پیچ به عنوان یکی از پرطرفدارترین نشاها در فصل‌های بهار و پاییز قابل کشت است. سبزی کلم پیچ بسیار خوشمزه، مفید و دارای برگ‌های محکم و پر است. بسیاری از علاقه‌مندان به سبزی کلم پیچ، آن را به صورت خام، بخار پز و حتی ترشی مصرف می‌کنند.

علاقه‌مندان در زمان تولید نشا کلم پیچ، باید به وجود نور بسیار در محیط توجه ویژه‌ای نشان دهند. بدون تردید در این صورت محصولات بسیار با کیفیتی را می‌توانند از انواع نشاء کلم پیچ برداشت کنند. در صورت علاقه به پرورش نشا کلم پیچ، تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

نشا کلم پیچ

 

ویدیو : نشا کلم پیچ

کشت انواع نشا کلم پیچ در گلدان

گیاه و نشاهای کلم پیچ برای رشد، به فضا زیادی نیاز ندارد؛ بنابراین امکان کاشت آن در گلدان، وجود داشته و در این بین انجام مراقبت‌های لازم برای رشد مانند کوددهی یا آبیاری، بسیار بااهمیت خواهد بود. البته برخی از افراد اقدام به خرید نشا کلم پیچ، کرده و عده‌ای دیگر بذر این سبزی را خریداری خواهند کرد.

سپس خود با پرورش بذر گیاه کلم پیچ، نشاهای را به دست آورده و بعد به گلدان مورد نظر، انتقال خواهند داد. اما مراحل پرورش نشا کلم پیچ و برداشت محصولات با کیفیت در گلدان، شامل موارد زیر خواهند بود:

 

شماره تماس خرید نشا

  • در مرحله اول از یک فرد یا گلخانه معتبر نشاهای کلم پیچ را خریداری کنند.
  • مرحله دوم انتخاب گلدان بوده و گلدان خریداری شده آن‌ها، باید از حداقل قطر ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌متر برخوردار باشد. در صورت بزرگ‌تر بودن گلدان، امکان کشت ۲ یا ۳ نشا کلم پیچ با فاصله ۳۰ سانتی‌متری از یکدیگر وجود دارد.
  • اکنون گلدان مورد نظر را، پر از خاکی با PH بین ۶ تا ۷ کنند. البته خاک مورد نظر باید حاصلخیز و زهکشی شده باشد.
  • اکنون افراد نشاهای کلم پیچ را در مرکز گلدان با قطر ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌متر خود، بکارند.
  • گلدان حاوی نشاهای کلم پیچ را در مکانی که نور فراوان دارد، قرار دهند. این گیاه به طور روزانه حداقل به ۶ ساعت نور مستقیم خورشید نیاز‌مند است.

کشت انواع نشا کلم پیچ در گلدان

 

 

کلیدی‌ترین نکات مراقبت از نشا کلم پیچ

افرادی که اقدام به کشت نشا کلم پیچ در گلدان کرده‌اند، برای اینکه محصولات با کیفیت و مرغوبی را برداشت کنند؛ باید مراقبت‌های لازم را، از گیاه انجام دهند. بخشی از اصلی‌ترین مراقبت‌های لازم جهت برداشت محصولات مرغوب از نشا‌های کلم پیچ، شامل موارد زیر می‌شوند.

میزان نور

در مشخصات نشا کلم پیچ اشاره شده است که این گیاه، بسیار علاقه‌مند به نور خورشید است. البته در صورتی که دمای محیط و محل پرورش آن، بیشتر از حد استاندارد باشد؛ مطمئناً گیاه پلاسیده یا خشک خواهد شد.

بنابراین برای حفظ رطوبت خاک گیاه کلم پیچ بهتر است که در اطراف آن با استفاده از کاه، کمپوست مالچ ایجاد کنند. با این روش، رطوبت خاک حفظ شده و همچنین ریشه‌ها خنگ نگه داشته خواهند شد.

شماره تماس خرید نشا

 

آبیاری

گلدان حاوی گیاه کلم پیچ را، هفته‌ای یک بار باید آبیاری کرد تا جایی که آب به اندازه ۳ سانتی‌متر در خاک گلدان، نفوذ کند. البته به دلیل اینکه گیاهان کاشته شده در گلدان، رطوبت خود را زود‌تر از دست خواهند داد؛ به آبیاری بیشتر در روز‌های گرم سال و محیط‌های خشک نیاز‌مند خواهند بود.

کوددهی

استفاده از کود برای رشد بهتر گیاه کلم پیچ، لازم است؛ بنابراین افراد ۱۵ میلی‌متر از کود NPK را در ظرفی که دارای ۴ لیتر آب است، ترکیب کرده و در فواصل زمانی ۷ تا ۱۰ روز یکبار، به گلدان اضافه کنند.

حشره کش

گیاه کلم پیچ، بهترین محل جهت رشد انواع حشره‌ها مانند کنه یا شته است؛ بنابراین افراد در صورت مشاهده کنه دو نقطه‌ای یا شته روی محصولات گلدان خود، حتماً از حشره کش گیاهی بهره ببرند.

در صورتی که به دلیل محل زندگی خود، امکان حضور راب یا حلزون روی گیاه کلم پیچ را دارند؛ حتماً به واسطه یک توری دور کلم را بپوشانند تا از گیاه خود در برابر این حیوانات، محافظت کنند.

شیوه برداشت

هنگام برداشت محصولات، بهتر است که کلم‌های که در قسمت‌های نزدیک به خاک هستند، برداشت شوند. زیرا این بخش از کلم، کیفیت بهتر داشته و بسیار لذیذ‌تر خواهند بود.

کلیدی‌ترین نکات مراقبت از نشا کلم پیچ

 

 

 

کشت نشا کلم پیچ در زمین کشاورزی

کشاورزانی که به دنبال کشت نشا کلم پیچ در زمین کشاورزی وسیع هستند، باید مراحل زیر را با دقت انجام دهند. در صورت عدم توجه به  هر یک از این مراحل، نشاهای کلم پیچ آن‌ها به درستی رشد نخواهند کرد. البته آن‌ها می‌توانند با تولید نشا یا محصولات کلم پیچ، درآمد کسب کنند.

بنابراین با توجه به توانایی خود، اقدام به تولید نشاء کلم پیچ یا پرورش این گیاه و برداشت محصول از آن بپردازند. مراحل تولید نشا‌های کلم پیچ در زمین‌های کشاورزی وسیع، عبارت هستند از:

  • ابتدا بذر‌های کلم پیچ خریداری شده را، در سینی مخصوص کاشت بکارند. برای انجام این مرحله به اندازه ۳/۱ سانتی‌متر در مرکز سینی سوراخ ایجاد کرده و سپس دو یا سه بذر را در درون آن قرار دهند.
  • اکنون روی بذر‌های سینی کمی خاک حاصلخیز بریزند. البته خاک انتخابی، کاملاً زهکشی شده باید باشد.
  • آبیاری بذر‌های کلم پیچ تا زمانی که به مرحله جوانه زنی برسد، باید به شکل منظم باشد. خاک محل پرورش نشاهای کلم پیچ تا زمان رشد، باید مرطوب باشد. البته در صورت خشک شدن زمین، مراحل آبیاری را بیشتر کنند.
  • بهترین دما جهت رشد بذر‌ها و تبدیل آن‌ها به نشا کلم پیچ، ۶۵ تا ۷۵ درجه فارنهایت یا ۱۸ الی ۲۴ درجه سانتی گراد است. برای اینکه این میزان دما به نشاها برسد، بهتر است که گیاه را در محیط سایه نگهداری شود. پس از جوانه زدن بذر، آن‌ها را به محیط پر نور انتقال دهند.
  • هنگامی که جوانه‌های گیاه کلم پیچ حدود ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر شدند یا به عبارتی دارای ۴ تا ۵ برگ شدند، می‌توان از سینی به زمین اصلی انتقال داد.

شماره تماس خرید نشا

البته مراحل کاشت نشا کلم پیچ معمولاً در اوایل فصل بهار بوده و جوانه‌های بذر این گیاه برای تبدیل برای رشد، حدود ۶ تا ۸ هفته زمان نیاز دارند. بهترین زمان جهت انتقال جوانه یا نشاهای کلم پیچ از سینی به زمین اصلی کشاورزی، ۲ تا ۳ هفته قبل از آخرین یخ‌بندان خواهد بود.

بنابراین کشاورزان قبل از انتقال نشاها از خزانه به زمین اصلی باید شرایط آب و هوایی منطقه را، به خوبی مورد ارزیابی قرار دهند. اکنون با توجه به بررسی‌های شرایط اقلیمی، دو هفته قبل از شروع آخرین یخ‌بندان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

از جمله مسائلی که باید کشاورز هنگام انتقال نشاهای این گیاه از خزانه به زمین اصلی در نظر بگیرد، نور است. محل کاشت انتخابی باید مکانی باشد که حداقل، روزانه ۶ ساعت نور مستقیم خورشید به شکل کامل بر آن منطقه تابیده شود.

از دیگر نکات مورد توجه عدم کاشت نشا کلم پیچ، محیطی است که قبلاً در آن محل کلم بروکلی، گل کلم یا توت فرنگی کشت شده است. البته این گیاه به خوبی در کنار بوته خیار یا لوبیا، رشد خواهد کرد. همچنین کشاورزان باید در رابطه با خاک محل کشت این گیاه، همه چیز را آماده کنند.

اولین مورد در رابطه با خاک، PH  استاندارد ۵/۶ تا ۵/۷ بوده و برای انجام آزمایش استاندارد بودن PH خاک، می‌توانند از نوار‌های آزمایشی بهره ببرند. این نوار آزمایش PH خاک، در بسیاری از گلخانه‌ها قابل خرید است. همچنین قبل از کاشتن نشاهای کلم پیچ، خاک را خوب آبیاری کنند.

در زمان انتقال جوانه‌های بذر کلم پیچ یا نشا آن، خاک را به عمق ۵/۱ سانتی‌متر سوراخ کرده و سپس نشاها را با فاصله ۳۰ سانتی‌متر تا ۶۱ سانتی‌متر از هم، بکارند. البته کاشت نشاهای کلم پیچ به شکل ردیفی و منظم، در کنار زیبا ساختن زمین کشاورزی امکان برداشت را راحت‌تر خواهد کرد.

یک نکته بسیار مهم دیگر در زمان انتقال نشاها از خزانه به زمین اصلی، انتخاب یک روز ابری است. در صورت انتخاب چنین روزی، از ایجاد شوک به گیاهان جلوگیری خواهد شد. کشاورزان حتماً خاک محل کاشت نشاها را مالچ پاشی کنند.

این‌گونه رطوبت حاصل از آبیاری، حفظ شده و همچنین از ایجاد انواع بیماری یا آفات در کلم پیچ نیز محافظت خواهد کرد. مرحله آبیاری کلم پیچ‌ها باید تا به بلوغ رسیدن محصول، ادامه داشته باشد. آبیاری در مرحله بلوغ کلم پیچ‌ها، باید متوقف شود؛ زیرا ادامه فرایند آبیاری در این مرحله، سبب ایجاد شکاف سر کلم پیچ خواهد شد.

کوددهی به نشاهای انتقال یافته به زمین کشاورزی، حدود سه هفته بعد باید شروع شود. به عبارتی دیگر پس از آن که کلم پیچ، شروع به زدن برگ‌های جدید کرد؛ کوددهی را شروع کنند. بهترین کود برای این زمان از رشد کلم پیچ باید شامل امولسیون ماهی، کود‌های مایع، پودر خون و کنجاله دانه پنبه باشد.

کشت نشا کلم پیچ در زمین کشاورزی

 

 

شیوه برداشت کلم پیچ از زمین کشاورزی

زمان برداشت محصول گیاه کلم پیچ، کاملاً به نوع یا رقم آن بستگی دارد. به طور معمول محصول یک گیاه کلم پیچ، می‌توان حدود ۸۰ تا ۱۸۰ روز پس از کاشت بذر برداشت کرد. البته از زمان انتقال نشاهای کلم پیچ از خزانه به زمین کشاورزی، حدود ۶۰ تا ۱۰۵ روز را باید در نظر داشت.

یکی از راه‌های تشخیص امکان برداشت محصول کلم پیچ، تست فشار روی سر آن است. در حالت کلی عرض سر بسته انواع کلم پیچ‌ها، باید بین ۱۰ الی ۲۵ سانتی‌متر باشد. برای انجام این آزمایش، سر کلم پیچ را با دست فشار دهند. در صورت سفت بودن، امکان برداشت محصول وجود دارد.

در غیر این صورت محصولات گیاه کلم پیچ، به زمان بیشتری برای بالغ شدن نیاز‌مند هستند. هنگام برداشت محصول، کشاورزان با یک چاقوی تیز سر کلم پیچ را از ساقه جدا کرده و سپس آن را در سایه یا یخچال قرار دهند. البته به ساقه کلم پیچ دست نزنند.

احتمالاً روی این ساقه‌ها، دوباره سر جدید و کوچک‌تری از کلم پیچ رشد خواهد کرد؛ بنابراین کشاورزان در طی چند هفته آینده، امکان برداشت محصولات جدیدی را خواهند داشت. در نتیجه بر میزان درآمد این عزیزان، افزوده خواهد شد.

شیوه برداشت کلم پیچ از زمین کشاورزی

 

شماره تماس خرید نشا

 

نحوه مصرف کلم پیچ

محصول برداشت شده از نشا گیاه کلم پیچ را، می‌توان به شکل تازه و ‌تر مصرف کرد. البته در صورت زیاد بودن محصول، امکان فروش آن برای تولید‌کننده این سبزی وجود دارد. برای مصرف تازه، باید خوب آن را شست تا محصول از وجود هرگونه خاک و حشره، پاک شود.

پس از تمیز کردن کلم پیچ، روی حوله خشک قرار دهند تا آب اضافه آن، به واسطه حوله گرفته شود. این گیاه را می‌توان در سالاد به شکل خرد شده، مصرف کرد. البته در صورت علاقه به ترشی، آن‌ها را کمی خورد کرده و سپس آن‌ها را در ظرف حاوی سرکه، بریزند.

همچنین امکان نگهداری کلم پیچ‌ها، به شکل خشک یا منجمد برای مدت سه ماه در انبار خنک و سرد وجود دارد. البته در صورت کم بودن کلم پیچ، می‌توان آن را در سلفون پیچید. سپس آن را برای حدود ۳ هفته در یخچال نگهداری کرد.

نحوه مصرف کلم پیچ

 

 

برای خرید اینترنتی نشا کلم پیچ به کجا مراجعه کنیم؟

در صورتی که به دنبال خرید عمده نشا کلم پیچ به شکل اینترنتی یا حضوری هستید، حتما به گلخانه آوین مراجعه کنید. این گلخانه به شما گیاه کلم پیچ و دیگر سبزیجات را، با بهترین کیفیت به شما ارائه خواهد داد. شما می‌توانید با شماره تماس گلخانه نشا کلم پیچ صحبت کنید.

مشاوران حاضر در این مجموعه معتبر، می‌توانند فرایند تولید نشاهای کلم پیچ در گلدان یا زمین کشاورزی به شما ارائه دهند. همچنین با وجود آدرس گلخانه نشاء کلم پیچ، امکان خرید انواع کود یا سموم نیز در آوین را دارید. شما کافی است که به افراد متخصص این مجموعه صحبت کنید که قصد تولید چه نوع گیاهی را دارید.

متخصصان این مجموعه با توجه به نوع محصول و سطح زیر کشت، میزان کود یا سموم دفع آفات را به شما خواهند گفت. همچنین به شما بیان خواهند داشت که در چه مرحله‌ای از تولید، کود یا سم را برای برداشت بهتر اضافه کنید.

برای خرید اینترنتی نشا کلم پیچ به کجا مراجعه کنیم؟

 

 

 

سخن پایانی

کلم پیچ یکی از خوش‌طعم‌ترین سبزی‌ها بوده و بسیاری از افراد این نوع سبزی را به شکل ترشی یا اضافه کردن در سالاد، مصرف خواهند کرد. افرادی که به دنبال مصرف تازه این سبزی هستند، سعی خواهند کرد تا با خرید نشا کلم پیچ و پرورش آن در گلدان، محصول با کیفیتی را برداشت کنند.

البته برخی از کشاورزان با خرید بذر کلم پیچ، نشاهای از این گیاه تولید کرده و سپس با فروش آن به خریداران واقعی، درآمد کسب خواهند کرد. البته این عزیزان می‌توانند با پرورش گیاه کلم پیچ و برداشت محصولات مرغوب، سود بسیاری را نصیب خود کنند.

 

شماره تماس خرید نشا

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

 

سایر مقالات:

پرورش نشا کرفس
مشخصات نشا کاهو سالادی

 

 

 

 

شماره تماس خرید نشا

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *