مشخصات و خرید نشا گل کلم زودرس + قیمت 1403 + مشاوره رایگان

نشا گل کلم زود رس

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

نشا گل کلم زودرس

نشا گل کلم زودرس به دلیل این که نسبت به نشاهای دیگر گل کلم که چیزی حدود 90 روز تا 110 روز برای به بار نشستن زمان نیاز دارند به زمان کمتری نیاز دارد طرف‌داران بیَشتری داشته و تقاضای کشاورزان برای کشت آن‌ها نسبتاٌ بیشتر است تا قبل از سرمای شدید مخصوصاً در مناطق سردسیر بار را برداشت کنند تا از خراب شدنشان جلوگیری کنند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

نشایی که در گلخانه آوین تولید می‌شود با بهترین کود کشاورزی تقویت شده تا در مقابل آفات و بیماری‌های مختلف مقاوم باشد و در نتیجه نیاز شما به خیلی از سموم کشاورزی را از بین ببرد. در ادامه این مقاله هم کنار شما هستیم تا به سؤالات و ابهاماتتان پاسخ بدهیم تا کشتی با بالاترین سود را داشته باشید.

نشا گل کلم زودرس

 

انواع نشا گل کلم زودرس

در بین انواع گل کلم بعضی از آن‌ها زودتر از بقیه مدل‌های آن به بار نشسته و امکان برداشتشان وجود دارد؛ این گل کلم‌ها برای مناطقی با شرایط آب و هوایی خاص مثل آب و هوای سردسیر کوهستانی که سرما زودتر به سراغشان می‌آید پیشنهاد می‌شود؛ چون اکثر گل کلم‌ها تا هوای -6 درجه را می‌توانند تحمل کنند. گل کلم‌های زودرس شامل موارد زیر هستند:

  • گل کلم صدف
  • گل کلم استدی
  • گل کلم آریزونا

انواع نشا گل کلم زودرس

 

گل کلم صدف

صدف نوعی گل کلم زودرس با شکل ظاهری سفید رنگ و سری نیمه تخت است که وزن آن به حدود 2 الی 2.5 کیلوگرم می‌رسد. این گل کلم با پوشش برگی مناسب خودش که اطرافش پیچ می‌خورند محافظت می‌شود و بعد از کشت نشا گل کلم زودرس صدف 70 تا 75 روز طول می‌کشد که بار بنشیند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

گل کلم استدی

این نوع گل کلم معمولاً طرف‌داران زیادی بین کشاورزان و حتی مردم عادی دارد و جز پرفروش‌ترین نشاهای گلخانه‌ها به شمار می‌رود؛ گل کلم استدی برای کشت در فضای باز مناسب بوده و برای موارد تازه خوری و فراوری استفاده می‌شود. زمان مناسب کشت برای این گل کلم بهار و پاییز است که وزن نوبت بهاره آن بین 2 تا 2.5 کیلوگرم و پاییزه آن 3 تا 4 کیلوگرم است.

از نظر ظاهری هدی نیمه تخت، بسیار سفید، سفت و فشرده دارد. گل کلم استدی، تحمل بالایی نسبت به گرما و سرما دارد و 70 تا 75 روز بعد از انتقال نشا به زمین کشاورزی با تغذیه و آب و هوای مناسب می‌توان آن را برداشت نمود.

گل کلم استدی

 

گل کلم آریزونا

کلم گل آریزونا، واریته‌ای سازگار و مقاوم به شرایط محیطی است که توسط برگ‌های بزرگ خود که ارتفاعشان 45 سانتی متر و عرضشان 70 سانتی متر است و در اطرافش پیچ و تاب خورده محافظت می‌شوند. از لحاظ ظاهری هدی بیضی شکل و بسیار سفید دارد و در اوایل بهار تا اوایل تابستان کاشته شده و 75 الی 80 روز بعد برداشت می‌شود.

اگر قصد کشت نوعی از گل کلم‌های زودرس را دارید، باید قبل از آن با یک متخصص مشورت کنید تا ببینید کدام یک از آن‌ها برای منطقه شما مناسب‌تر است و باید کاشته شود یا اصلاً امکان کشت گل کلم را دارد یا ندارد.

گل کلم آریزونا

 

 

خرید نشا گل کلم زودرس

برای خرید نشا گل کلم زودرس از گلخانه آوین کافی است تا با کارشناسان و نمایندگی‌های آوین ارتباط بگیرید و ثبت سفارش خرید اینترنتی نشا گل کلم زودرس کنید. حتی می‌توانید با مراجعه به نمایندگی‌های اعلام شده از سمت آوین نشاها را به صورت حضوری هم دریافت کنید و در هر دو حالت مشاوره پشتیبانی تیم آوین برای شما انجام می‌شود تا کشاورزی موفقی داشته باشید.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

همچنین گلخانه آوین در کنار بهترین کیفیت، به‌صرفه‌ترین قیمت را برای انواع نشاها و بقیه محصولاتش در نظر گرفته است تا کشاورزان و گلخانه داران عزیز نگرانی بابت این موضوع مهم نداشته باشند و بتوانند کیفیت عالی را با بهترین قیمت داشته باشند تا محصولاتشان پربار و فوق‌العاده باشد.

خرید نشا گل کلم زودرس

 

 

فروش نشا گل کلم زودرس

اگر می‌خواهید خودتان تولید کننده نشا باشید و برای مزرعه یا گلخانه خود خرید عمده نشا گل کلم زودرس انجام ندهید؛ می‌توانید با گذاشتن خزانه و کاشت بذر گل کلم زودرس اقدام به پرورش نشا کنید تا خودتان یا حتی بازار تقاضای اطرافتان را پوشش دهید و نیازی به نشای آماده خریداری شده نداشته باشید.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

دقت کنید برای گذاشتن خزانه و کشت بذر باید تخصص مورد نیاز را داشته باشید تا نشاهایتان در مقابل بسیاری از آفات و بیماری مقاوم شوند. برای این اتفاق باید اصولی را برای کشت بذر انجام دهید که فقط متخصصان از آن‌ها اطلاع دارند و به این منظور به شما مشورت خواهند داد. اگر این اصول رعایت شود، نیاز شما به خرید سم صفر شده یا به حداقل می‌رسد.

فروش نشا گل کلم زودرس

 

 

مشخصات نشا گل کلم زودرس

همان‌طور که گفتیم گل کلم‌های زودرس صدف، استدی و آریزونا هستند که نسبت به سایر مدل‌های گل کلم امکان برداشت و باروری سریع‌تری بین 70 تا 85 روز دارند که برای مناطقی با شرایط آب و هوایی خاص بسیار مناسب هستند. هر سه مدل این نشا بعد از کشت بذر جوانه‌هایی میزنند و بعد در حد 2 الی 3 برگ کوچک تشکیل می‌دهند که بعد از انتقال به زمین و کاشت آن‌ها همین برگ‌ها در تعداد و اندازه افزایش پیدا کرده و اطراف میوه می‌پیچند تا از آن محافظت کنند.

در زمان نشا بودن باید در زیر برگ‌ها و ساقه کوچکشان ریشه‌ای کوچک با عرض 0.5 الی 1 سانتی متر و قد 1 تا 2 سانتی متر وجود دارد که هنگام کشت باید زیر خاک قرار بگیرد تا قوت پیدا کرده و مواد مغذی و مورد نیاز میوه را از خاک بگیرد و باعث رشد گل کلم شود.

مشخصات نشا گل کلم زودرس

 

 

قیمت نشا گل کلم زودرس

با این که بذر نشا کشت شده در آوین بالاترین کیفیت را دارد و در تمام مراحل کاشت و داشت، تا مرحله نشا شدن از بهترین خاک، کود، کمپوست و هر مواد مغذی مورد نیاز دیگری استفاده شده است تا نشاها بالاترین کیفیت را داشته باشند اما قیمت‌ها خیلی منصفانه و بر اساس نرخ مصوب تعیین شده‌اند. قیمت این نشاها امروز چیزی حدود 1000 تا 1500 و 2500 تومان است.

اگر در کنار قیمت مناسب کیفیت هم برایتان اهمیت دارد به هیچ عنوان نشا گل کلم زودرس را از مراکز و گلخانه‌های نامعتبر خریداری نکنید.

قیمت نشا گل کلم زودرس

 

 

تولید نشا گل کلم زودرس

برای نشا گل کلم زودرس، کافی است بذر زودرس نشا را تهیه کرده و اگر تخصص و تجربه‌ای در این زمینه ندارید از یک مشاور گلخانه کمک بگیرید تا نشاهای تولیدی کیفیت مورد نیاز را داشته باشد و حتی در مقابل بسیاری از بیماری‌ها مقاوم بار آیند.

نشایی که برای تولیدش از کمپوست، کود، سم یا … استفاده شود کیفیتی قابل توجه خواهد داشت که حتی می‌تواند باعث بالا رفتن کیفیت خود میوه‌ها نیز بشود.

تولید نشا گل کلم زودرس

 

 

کشت نشا گل کلم زودرس

برای کاشت گل کلم، ابتدا ردیف‌هایی با فاصله 70 الی 90 سانتی متر ایجاد کنید تا هنگام رشد گل کلم‌ها با هم برخورد نداشته و جلوی بزرگ شدن یکدیگر را نگیرند و بعد نشاهای انتقال یافته به زمین را با فاصله در حدود 40 تا 60 سانتی متر در ردیف‌ها قرار دهید. همچنین عمقی که ریشه نشا باید در آن قرار گیرد 3 الی 4 سانتی متر است. دقت کنید که بعد از کشت نشاها فوراٌ باید آن‌ها را آبیاری کنید و همیشه حواستان باشد که خاک زیر گل کلم‌ها رطوبت داشته باشند؛ اما نه تا حدی که خیس باشند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

برای پرورش نشا گل کلم زودرس، باید با نظر کارشناس در زمان‌های مشخص کود یا مواد مغذی خاصی مثل نیتروژن بر اساس نیاز خاک به آن وارد کنید؛ برای فهمیدن مواد مغذی و موجود در خاک باید آن را به آزمایشگاه‌های کشاورزی ببرید. دقت کنید که هیچ تقویت‌کننده‌ای نباید خارج از زمان مشخص به خاک وارد شود؛ مثلاً پتاسیم که باعث رشد بیشتر میوه می‌شود فقط باید در زمان میوه دهی به خاک وارد شود.

کشت نشا گل کلم زودرس

 

 

کاربردها و خواص گل کلم

به این دلیل درخواست کاشت و پرورش نشا گل کلم زودرس خیلی زیاد است که این صیفی‌جات کاربردهای فراوانی داشته و به صورت خام، سرخ شده، در ترشی، پلویی و … استفاده می‌کنند. همچنین در کنار این استفاده‌های فراوان خواصی فوق‌العاده دارد که باعث بهبود خیلی از مشکلات بدن مثل چاقی شده و همچنین از خیلی از آن‌ها مثل سرطان و حمله قلبی و … جلوگیری می‌کند. گنجاندن گل کلم در برنامه غذایی می‌تواند بسیار برایتان مفید باشد و سلامتی شما را تضمین کند.

این خواص از وجود مواد مغذی خاصی مثل سدیم، پتاسیم، فیبر خوراکی، پروتئین، آهن، ویتامین ث، دی، ب 12، ب 6، منیزیم و … نشئت می‌گیرند.

کاربردها و خواص گل کلم

 

 

سخن پایانی

نشا گل کلم زودرس را باید بر اساس مدل گل کلمی که می‌خواهید بکارید انتخاب کنید و در زمین خود بکارید و تمام مراقبت‌های آن را با مشورت یک مشاور کشاورزی انجام دهید تا بهترین کشاورزی را با بالاترین باروری و سود داشته باشید خرید نشا هم باید حتماً از مراکز معتبر مثل گلخانه آوین تهیه شود تا در مقابل بسیاری از بیماری‌ها مقاوم باشد.

قبل از کاشتن هر محصولی در زمین یا گلخانه خود حتماً خاک را برای آزمایش ببرید تا مقدار مواد معدنی و مغذی را بفهمید و مراقبت‌ها را بر اساس همین موارد انجام دهید. برای نحوه تزریق هر سم و کودی به خاک یا بوته حتماً از نحوه استفاده آن مطلع شوید تا این کار را درست انجام دهید.

سخن پایانی

 

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

 

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

سایر مقالات:

پرورش نشا گوجه فرنگی
مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی
بیماری برگ گوجه فرنگی

 

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

4 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *