شرایط، مدارک و مراحل اخذ وام احداث گلخانه در سال 1403

راهنمای دریافت وام احداث گلخانه

آیا شما هم می‌خواهید از نحوه دریافت وام احداث گلخانه مطلع شوید؟ طی سال‌های اخیر به دلیل کاهش بارندگی، احداث و راه‌اندازی گلخانه به یک امر ضروری برای کشاورزان، جهت افزایش محصول درآمدزایی تبدیل شده است.

البته باید دانست که این کار به سرمایه‌ای برای ساخت گلخانه نیازمند است؛ پس با ما همراه باشید تا با نحوه دریافت وام گلخانه آشنا شوید.

شرایط گرفتن وام گلخانه

برای دریافت وام احداث گلخانه ابتدا باید الزامات و شرایط آن را فراهم کنید که یکی از مهم‌ترین مراحل این کار، تهیه وثیقه برای ارائه به بانک است. پس از انجام بررسی‌ها توسط بانک، حتماً باید ضامن موردنظر تأیید شود تا تسهیلات مربوط به وام به شما تعلق گیرد.

البته باید گفت که شرایط بانک‌های مختلف برای دریافت تسهیلات گلخانه با هم متفاوت است. مثلاً برخی از بانک‌ها تنها وام ساخت گلخانه را برای زمین‌های بالای ۲۰۰۰ متر در اختیار افراد قرار می‌دهند. برخی دیگر از آن‌ها هم برای زمین‌های زیر ۱۰۰۰ متر نیز وام ساخت گلخانه را در نظر می‌گیرند.

خود فرد متقاضی باید مدارک لازم را احراز کند و با دردست‌داشتن مدارک لازم و تقاضانامه خود به یکی از شعب بانک کشاورزی شهر محل زندگی خود مراجعه کرده و درخواست خود را اعلام کند.

سایر خدمات:

مشاوره گلخانه
مشاوره کشاورزی
مشاوره ساخت گلخانه
مشاوره کشت گلخانه
مشاوره کشت گوجه فرنگی 

مدارک موردنیاز برای دریافت وام احداث گلخانه

اگر شما هم متقاضی دریافت وام گلخانه هستید، باید مدارکی را در اختیار بانک قرار دهید. به‌طورکلی مدارک لازم جهت پرداخت تسهیلات برای احداث گلخانه شامل موارد زیر هستند:

  • مدارک شناسایی کشاورز مثل کارت ملی و شناسنامه و…
  • مدارک مرتبط با وثیقه
  • مدارک مربوط به محل احداث گلخانه
  • مجوزهای اخذ شده از سوی مراجع قانونی

مراحل دریافت وام بانکی گلخانه

نحوه گرفتن وام برای احداث گلخانه نیازمند مدارک و مراحل مختلفی است که باید توسط ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف تأیید شود؛ سپس برای گرفتن تسهیلات و وام به بانک ارجاع داده می‌شود.

برای دریافت وام احداث گلخانه باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا شما باید به مدیریت جهاد کشاورزی منطقه و شهر زندگی خود مراجعه کرده و نامه درخواست ساخت و احداث گلخانه خود را همراه با شرح درخواست ارائه کنید.
  • سپس در سامانه سیتا، مربوط به جهاد کشاورزی ثبت‌نام کرده و کد رهگیری را دریافت کنید.
  • در مرحله بعد دوباره به اداره جهاد کشاورزی مراجعه کرده تا طرح احداث گلخانه از طرف کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.
  • سپس طرح شما برای ساخت گلخانه به بخش اجرایی استان ارجاع داده می‌شود و فرایند تأیید آن در سامانه شهرستان انجام می‌شود.
  • این طرح از سوی معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی هم بررسی شده و به بخش مدیریت امور سرمایه‌گذاری فرستاده می‌شود.
  • در مرحله بعد، جهت دریافت وام احداث گلخانه باید همه جوانب طرح ساخت و احداث گلخانه به‌وسیله کارشناس امور سرمایه‌گذاری بررسی و آنالیز ‌شود.
  • سپس طرح ساخت گلخانه از سوی مدیر کارشناسان بررسی و دوباره در بخش کارگروه اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری مورد سنجش و بررسی قرار ‌گیرد.
  • در مرحله بعد، طرح ساخت گلخانه به بانک معرفی می‌شود و شخص متقاضی جهت دریافت وام ساخت و احداث گلخانه باید به بانک مراجعه کرده و پرونده تسهیلاتی را تشکیل دهد.
  • در مرحله آخر طرح راه‌اندازی و ساخت گلخانه به‌وسیله عامل ارائه‌دهنده وام در بانک بررسی شده و در صورت تأیید همه موارد بررسی شده، تسهیلات بانکی را در اختیار متقاضی وام قرار می‌دهد.

مبلغ دریافت وام برای احداث گلخانه چقدر است؟

جهت دریافت تسهیلات و وام احداث گلخانه باید اعتبار بین بانک و مالک زمین مشخص شود. این اعتبارسنجی مربوط به نداشتن بدهی قبلی به بانک، کارت پایان خدمت و حق آبه است. در صورت تأیید اعتبار بین‌بانکی، بسته به میزان مبلغ، درخواست وام شما تأیید می‌شود.

برای دریافت وام بیش از ۱۰ میلیارد تومان، باید این مبلغ توسط کارگروه ملی و وزارتخانه تأیید شود. پس از تأیید نهایی، وام ساخت و احداث گلخانه با کارمزد ۱۴.۵ درصد به مالک زمین، بعد از ساخته‌شدن بیش از ۲۰% از پروژه تعلق می‌گیرد.

مشاوره دریافت وام احداث گلخانه با آوین گرین

گلخانه آوین با داشتن سابقه خود و با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های دنیا به شما کمک می‌کند تا گلخانه خود را تأسیس و گسترش دهید؛ همچنین جهت دریافت مشاوره تخصصی و دریافت مشاوره وام ساخت و احداث گلخانه خود می‌توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید.

سخن پایانی

وام‌های جهاد کشاورزی یک ابزار حمایتی دولت برای رونق و توسعه گلخانه و کشاورزی است. تنوع این وام‌ها، شرایط و فرایند دریافت آن‌ها، این امکان را فراهم کرده تا بسیاری از فعالان این حوزه از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

ما در این مقاله به بررسی شرایط، مدارک، مراحل و مبلغ دریافتی وام احداث گلخانه پرداختیم تا با روند دریافت این تسهیلات آشنا شوید.

سؤالات متداول

۱. مدارک موردنیاز برای دریافت وام احداث و ساخت گلخانه چیست؟

مدارک شناسایی کشاورز مثل کارت ملی و شناسنامه و…، مدارک مرتبط با وثیقه، مدارک مربوط به محل احداث گلخانه، مجوزهای اخذ شده از سوی مراجع قانونی

۲. وام مربوط به احداث گلخانه برای زمین‌هایی با چه مساحتی است؟

برخی از بانک‌ها تنها وام ساخت گلخانه را برای زمین‌های بالای ۲۰۰۰ متر و برخی نیز به زمین‌های زیر ۱۰۰۰ متر نیز وام می‌دهند.

۳. مبلغ وام برای احداث گلخانه چقدر است؟

بسته به مبلغ وام برای دریافت وام بیش از ۱۰ میلیارد تومان، باید این مبلغ توسط کارگروه ملی و وزارتخانه تأیید شود. پس از تأیید نهایی وام با کارمزد ۱۴.۵ درصد به مالک زمین و بعد از ساخته‌شدن بیش از ۲۰% از پروژه تعلق می‌گیرد.

سایر مقالات:

آشنایی با شرایط دریافت مجوز احداث گلخانه + مدارک 1403
جزئیات هزینه ساخت گلخانه در سال ۱۴۰۳ + مشاوره تخصصی
آشنایی با شرایط دریافت مجوز احداث گلخانه + مدارک 1403

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *