راهنمای خرید بهترین بذر صیفی جات + قیمت 1403

بهترین بذر صیفی جات

بهترین بذر صیفی جات


بهترین بذر صیفی جات کدام است؟

آیا شما نیز به دنبال بهترین بذر صیفی جات هستید؟ اصلاً با انواع بذر صیفی‌جات آشنایی دارید و می‌دانید که هر نوع از این بذرها در چه شرایطی باید نگهداری شوند؟ یا اینکه سؤالِ بذر صیفی‌جات در چه شرایط آب‌وهوایی باید کشت شود باعث شده تا ذهن شما مشغول شود؟ تا پایان این مقاله با ما همراه شوید تا به جواب تمام سؤالات خود برسید.

بذر صیفی‌جات چیست؟

صیفی‌جات به محصولات زراعی گفته می‌شود که پس از گلدهی، میوه آن مصرف می‌شود. توجه کنید که صیفی‌جات با سبزیجات تفاوت دارند. تفاوت آن‌ها در این است که در سبزیجات محصول نهایی میوه نیست؛ بلکه ساقه، ریشه و برگ است.

دقت کنید که استثنا نیز وجود دارد؛ مثل فلفل که سبزیجات است و میوه آن چیده خواهد شد. آیا می‌دانستید که بهترین بذر صیفی جات در فصول گرم به ثمر می‌رسند؟

برای خرید بذر سبزی و صیفی‌جات و انواع بذر صیفی جات متنوع می‌توانید از طریق خرید اینترنتی بذر و مرکز فروش بذر صیفی‌جات در تهران اقدام کنید. قیمت انواع بذر صیفی‌جات در مرکز فروش بسیار به‌صرفه و منصفانه است.

بذر صیفی‌جات چیست؟
بذر صیفی‌جات چیست؟

بذر اصلاح شده صیفی‌جات

بذرهای اصلاح شده از آن دسته بذرها هستند که از تلقیح ارقام مختلف از یک خانواده تهیه شده‌اند. این بذرها در برابر آفات مقاوم و با شرایط اقلیم خاص سازگار و دارای محصولات فراوان نیز هستند. به این‌گونه بذرها بذر صیفی‌جات هیبرید نیز می‌گویند.

این‌گونه از بذرها به دلیل اینکه ارقام اقتصادی و به‌صرفه‌ای دارند، بیشتر در گلخانه‌‌ها کاشت می‌شوند؛ چراکه هزینه گلخانه‌ها بالاست. توجه کنید که بذرهای اصلاح شده محصولی یک‌دست و محصول بیشتر را نیز تولید می‌کنند.

خرید بذر صیفی جات گلدانی

بسیاری از بذرهای صیفی‌جات در گلدان نیز قابل‌کشت هستند. بهترین بذر صیفی جات نظیر بذر گوجه‌فرنگی، بذر کدو، بذر خیار، بذر بادمجان و… به‌راحتی در گلدان رشد خواهند کرد و محصول می‌دهند؛ اما باید توجه کرد که محل نگهداری گلدان در شرایط مناسب باشد و بذر کشت شده روزانه چند ساعت آفتاب دریافت کند و سایز گلدان متناسب با رشد گیاه باشد.

انواع صیفی‌جات برای کاشت گلدانی را می‌توان به‌صورت خرید عمده بذر صیفی‌جات تهیه کرد. فروشندگان بذر صیفی‌جات باید در هنگام فروش عمده بذر صیفی‌جات از سلامت بذر خود اطمینان کامل داشته باشند.

خرید بذر صیفی جات گلدانی

خرید بذر صیفی‌جات ارگانیک

باتوجه‌به اینکه امروزه به دلیل اهمیت ندادن به سالم بودن سبد غذایی خانوار بیماری های زیادی در بین مردم افزایش یافته به کمک کشاورزان کاربلد تصمیم به کاشت بهترین بذر صیفی جات و بذر صیفی جات ارگانیک گرفته‌اند که خوشبختانه بسیار مورد استقبال قرار گرفت چراکه سلامتی مصرف کنندگان را تضمین می‌کند.

بذر صیفی‌جات ارگانیک بذری است که در تهیه آن از کود یا سموم شیمیایی و دست‌کاری ژنتیکی نیز در تولید آن‌ها صورت نگرفته است. در این صورت میوه حاصل از کاشت این بذرها کاملاً ارگانیک و برای مصرف کاملاً سالم و مناسب است.

البته در کنار بذرهای ارگانیک، تولید بذر صیفی‌جات سالم و استاندارد نیز وجود دارد که در پرورش بذر صیفی‌جات از کود و سم به‌صورت کنترل شده استفاده می‌شود. محصول حاصل از این بذرها کاملاً سالم و برای مصرف غذای کاملاً سالم هستند.

خرید بذر کمیاب صیفی‌جات

بذر صیفی‌جات کمیاب از نظر رنگ، شکل ظاهری، مزه و ویژگی با انواع بومی متفاوت است. این‌گونه از تفاوت‌ها برای هرکسی می‌تواند جالب باشد متاسفانه در فروشگاه های کمی می‌توان بذر کمیاب را پیدا کرد.

خرید بذر کمیاب صیفی‌جات

تهیه صیفی‌جات فوق‌العاده

در یک دهه اخیر، بذر سبزی‌جات خاص وارد بازارهای جهانی شد و به‌سرعت مورد استقبال مردم قرار گرفت. فوق‌العاده بودن این بذرها به‌گونه‌ای است که مردم را به شوق می‌آورد که برای دیدن این محصولات یا حتی چشیدن آن برای خرید یا کاشت بهترین بذر صیفی جات خاص اقدام کنند.

در زمان گذشته خوردن سبزیجات کمیاب و خاص فقط برای کسانی بود که از لحاظ موقعیت اجتماعی بالا بودند و ثروت بالایی داشته‌اند.

اما امروزه همه افراد می‌توانند که از آن‌ها استفاده کنند و از آن لذت ببرند. بذر صیفی‌جات خاص نسبت به سایر صیفی‌جات خاص گران‌تر هستند و دلیل آن هم این است که این بذرها سخت به دست می‌آیند و شکل ظاهری منحصربه‌فردی دارند.

خرید بذر صیفی‌جات خارجی

بذر صیفی‌جات خارجی از نظر ظاهری فرقی با بذرهای داخلی ندارند؛ اما این بذرهای صیفی‌جات پربارتر هستند و صورت هیبرید تولید می‌شوند  و معمولاً این بذرها ماندگاری بالاتری دارند.

توجه کنید که بعضی از صیفی‌جات خارجی برای بعضی از اقلیم‌ها و شرایط گلخانه‌ای بسیار مناسب هستند و بسته به فصل و دما در همه‌جا کشت می‌شوند. مهم‌ترین نکته در خرید بهترین بذر صیفی جات تاریخ تولید آنهاست و بهتر است در هنگام خرید از کیفیت آن‌ها اطمینان کامل را داشته باشید.

خرید بذر صیفی‌جات خارجی

تهیه بذر صیفی جات ایرانی

بهترین بذر صیفی جات ایرانی در بین کشاورزان رایج تراست؛ چراکه فضای بازتری دارند. به دو دلیل مهم باعث می‌شود که بذر صیفی‌جات ایرانی بازارپسند باشد. اول طعم اصیل این بذر است. عده‌ای بسیاری از مردم متقعدن که طعم سبزیجات و صیفی‌جات از عطر طعم خاصی برخوردار است.

دومین دلیل، مقاومت و سازگاری صیفی‌جات ایرانی است و این موضوع باعث می‌شود که پس از کاشت خرابی بوته کم شود و رشد آن‌ها بیشتر شود البته دوره برداشت آنها بیشتر نیز است.

خرید بهترین بذر صیفی جات از گلخانه آوین

متخصصان گلخانه آوین، بذر و نشا گیاهان مختلفی را پرورش می‌دهند. این نشاها در شرایط کنترل شده و خاک غنی پرورش داده می‌شوند. برای ادامه روند رشد خود به محیط کشت اصلی منتقل می‌شود نشا در مقایسه با بذر زمان کمتری لازم دارد که بار بنشیند. مراجعه به گلخانه اوین زمان را برای شما کوتاه خواهند کرد.

سخن پایانی

اگر قصد خرید بذر را دارید، به شما توصیه می‌شود که در یک فروشگاه تخصصی این خرید را انجام دهید تا از سالم‌بودن بذر مطمئن شوید و بهترین بذر صیفی جات را تهیه کنید تا کشت شما موفقیت‌آمیز باشد. امیدواریم که با این مقاله به شما عزیزان در کاشتی سالم و برداشتی پربرکت کمک کرده باشیم و هرآنچه که راجع به بذر صیفی‌جات نیاز بود را شرح داده باشیم.

سؤالات متداول          

۱. بذر صیفی‌جات چیست؟

صیفی‌جات دسته‌ای از محصولات زراعی است که میوه به بار آمده آن مصرف می‌شود.

۲. بذر گلدانی صیفی جات چه ویژگی دارد؟

بعضی از بذرهای صیفی‌جات در گلدان قابل‌کشت است. بذر گلدانی ارزش غذایی سالم و بالایی دارد.

۳. بذر ارگانیک صیفی جات چگونه است؟

باتوجه‌به اینکه امروزه بیماری‌های زیادی شیو یافته بذر ارگانیک کشاورزان و مصرف‌کنندگان را آسوده‌خاطر کرده است.

 

بذر
بذر گوجه فرنگی
 بذر گوجه فرنگی گلخانه ای
 بذر گوجه فرنگی آرسین
بذر گوجه فرنگی ساردین
بذر گوجه فرنگی آمینور
بذر گوجه فرنگی رادین
بذر گوجه فرنگی باربد
بذر گوجه فرنگی رایکا
بذر گوجه فرنگی فرین
بذر گوجه فرنگی ماسیس
بذر گوجه فرنگی فضای باز 
بذر گوجه فرنگی بورجن1219
بذر گوجه فرنگی بیتا
بذر خیار
بذر خیار گلخانه ای
بذر خیار پالیز
بذر خیار سوین
بذر خیار صدف
بذر خیار ثمن
بذر خیار فضای باز
بذر خیار دایا
بذر پیاز
بذر پیاز فضای باز
بذر پیاز ساهی
بذر ملون
بذر ملون سوفیا
بذر هویج
بذر هویج فضای باز
بذر هویج تیدا
بذر سبزیجات
بذر گل کلم

 

سایر مقالات:

بهترین بذر سبزیجات- 3 نوع بذر سبزیجات -زمان مناسب رشد بذر
بهترین بذر گوجه فرنگی-9 بذر گوجه فرنگی باکیفیت+ مشاوره رایگان
خرید بهترین بذر ملون در گلخانه آوین- معرفی 5 نوع بذر مرغوب 

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *