خرید بهترین بذر ملون در گلخانه آوین- معرفی 5 نوع بذر مرغوب

بهترین بذر ملون

بهترین بذر ملون


بهترین بذر ملون کدام است؟

آیا می‌دانید چرا برخی از کشاورزان از کاشت بهترین بذر ملون محصول بیشتری را برداشت می‌کنند؟ اگر شما هم عاشق طعم شیرین و بافت لطیف ملون هستید و قصد دارید در گلخانه خود انواعی از بذرهای ملون را بکارید، باید بدانید که افزایش تولید بذر ملون به حرارت، گرمای زیاد و همچنین فراوانی نور خورشید بستگی دارد.

از این‌ رو قبل از اینکه قصد داشتید به پرورش بذر ملون اقدام کنید، ابتدا باید به شرایط آب‌وهوایی و اقلیمی منطقه خود توجه داشته باشید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را با انواع بذر ملون متنوع آشنا کنیم.

انواع بذر ملون

ملون محصولی جالیزی است که در اکثر مناطق ایران کشت می‌شود. در کشور ما تیپ‌های مختلفی از بذر ملون ارگانیک مانند بذر ملون گالیا، جانا، داکو و همچنین بذر ملون ناسکو کشت می‌شوند که در ادامه انواعی از آنها را برای شما توضیح داده‌ایم.

انواع بذر ملون
انواع بذر ملون

بذر ملون گالیا

بذر ملون گالیا یکی از پرطرفدارترین و بهترین بذر ملون در میان کشاورزان است. این بذر معمولاً زودرس بوده و پس از 70 الی 80 روز باردهی دارد. شکل میوه ملون گالیا بیشتر کروی و گرد، پوست آن زردرنگ و گوشت آن سبز است.

پوست این ملون دارای توربندی منظمی است که هر چقدر این توربندی بیشتر و منظم‌تر باشد، طرفداران بیشتری به خود جذب می‌کند. کیفیت و تعداد ملون به نوع بذر آن و رسیدگی کشاورز بستگی دارد.

بذر ملون جانا

بذر ملون جانا یکی از بهترین بذرهای هیبرید بوده که اغلب در فضای باز کشت می‌شود. از ویژگی‌های مهم این بذر که باعث محبوبیت در میان کشاورزان شده، می‌توان گفت که این نوع از بذر ملون زودرس بوده و عملکرد بالا و مقاومت زیادی در برابر حمل‌ونقل دارد.

رنگ پوست این میوه‌ها، زرد و کرم به همراه خطوط طولی سبز و دارای گوشت نارنجی هستند که طعمی بسیار شیرین و خوش‌عطر دارند. بذر جانا به دلیل قدرت جوانه‌زنی بالا برای کشت مستقیم مناسب بوده؛ اما برای کشت دیم مناسب نیست؛ زیرا قیمت بذر ملون جانا بسیار بالا است و کشت دیم تلفات زیادی را به بار می‌آورد.

بذر ملون جانا

بذر ملون 3641

این نوع بذر یکی از پربارترین و بهترین بذر ملون بوده که از نظر رسیدگی، میان‌رس و گاهی دیررس است و به دلیل وزن بالایی که دارد، عملکرد آن نیز بالا بوده و گوشت این میوه سبزرنگ و پوست آن زرد خوش‌رنگی است. از ویژگی‌های مهم ملون 3641 می توان به ماندگاری زیاد آن بعد از برداشت اشاره کرد.

 این ویژگی باعث آسان‌شدن حمل‌ونقل ملون و ارسال آن به مناطق دوردست می‌شود. بذر ملون 3641 از پوشش برگی مناسب، بوته ای قوی وکیفیت بالایی برخوردار بوده است.

بذر ملون داکو

این بذر مناسب کشت در فضای باز بوده و میوه‌ای گرد با پوست بیرونی بسیار زبر و کرم رنگ، همچنین گوشت سبزرنگ است. قیمت بذر ملون داکو را می‌توانید در سایت گلخانه آوین مشاهده کنید. بذر ملون داکو از ویژگی‌های مهمی برخوردار بوده که در ادامه آنها را برای شما کشاورزان عزیز بیان کرده‌ایم:

  • دارای بوته‌ای قوی با رشد عالی
  • رقمی هیبرید و زودرس
  • قابلیت بالا برای حمل‌ونقل در مسافت‌های طولانی
  • پتانسیل عملکرد و باردهی عالی
  • مقاومت زیاد در برابر بیماری‌های قارچی و سفیدک
  • تحمل بالا در برابر تنش‌های محیطی ازجمله تنش گرمایی و شوری

بذر ملون داکو

بذر ملون آریانا

یکی از محبوب‌ترین و بهترین بذر ملون برای کشاورزان، بذر ملون آریانا است که دارای میوه‌ای گرد می‌باشد و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده که این ویژگی باعث آسان‌تر شدن حمل‌ونقل و صادرات آن به مناطق دور شده است. بذر آریانا بسیار زودرس بوده و بیشتر کشاورزان منطقه جنوب کشور از بذر آریانا خریداری و کشت می‌کنند.

خرید اینترنتی بهترین بذر ملون از گلخانه آوین

کشاورزان عزیز اگر تابه‌حال تجربه‌ای در زمینه کاشت بذر ملون نداشته‌اید و نمی‌دانید چه نوع بذری مناسب آب‌وهوای منطقه شما است، تنها کافی است از متخصصان گلخانه آوین که سال‌ها تجربه در زمینه انواع بذرهای میوه و سبزیجات دارند کمک بگیرید تا شما را در این مورد راهنمایی کنند.

متخصصان این گلخانه آماده هستند تا در همه مراحل از خرید عمده بذر ملون گرفته تا کشت بذر ملون و برداشت آن در کنار شما باشند تا شما بتوانید محصولاتی ارگانیک و سودمند را تولید کنید و قیمت انواع بذر ملون را در اختیار شما قرار می‌دهند.

کلام آخر

میوه ملون به دلیل داشتن طعم و بوی بسیار عالی یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در ایران است؛ بااین‌وجود حساسیت‌های مخصوص خود را نیز دارد و شما کشاورز عزیز باید هنگام انتخاب بذر ملون به پارامترهای مهمی توجه کنید. ما در این مقاله به انواعی از بهترین بذر ملون و معرفی مرکزی مطمئن برای خرید بذر ارگانیک پرداختیم.

سؤالات متداول

  1. بهترین بذر ملون برای کشاورزان چه بذرهایی هستند؟

بذر ملون گالیا، آریانا، 3641

  1. کدام بذر ملون برای کشت دیم مناسب نیست؟

بذر ملون جانا

  1. بذر ملون 3641 چه ویژگی‌هایی دارد؟

ماندگاری زیاد پس از برداشت که باعث آسان‌شدن حمل‌ونقل آن و ارسال آن به مناطق دور می‌شود.

سایر محصولات بذر:

بذر
بذر گوجه فرنگی
 بذر گوجه فرنگی گلخانه ای
 بذر گوجه فرنگی آرسین
بذر گوجه فرنگی ساردین
بذر گوجه فرنگی آمینور
بذر گوجه فرنگی رادین
بذر گوجه فرنگی باربد
بذر گوجه فرنگی رایکا
بذر گوجه فرنگی فرین
بذر گوجه فرنگی ماسیس
بذر گوجه فرنگی فضای باز 
بذر گوجه فرنگی بورجن1219
بذر گوجه فرنگی بیتا
بذر خیار
بذر خیار گلخانه ای
بذر خیار پالیز
بذر خیار سوین
بذر خیار صدف
بذر خیار ثمن
بذر خیار فضای باز
بذر خیار دایا
بذر پیاز
بذر پیاز فضای باز
بذر پیاز ساهی
بذر ملون
بذر ملون سوفیا
بذر هویج
بذر هویج فضای باز
بذر هویج تیدا
بذر سبزیجات
بذر گل کلم

سایر مقالات:

بهترین بذر سبزیجات- 3 نوع بذر سبزیجات -زمان مناسب رشد بذر
بهترین بذر گوجه فرنگی-9 بذر گوجه فرنگی باکیفیت+ مشاوره رایگان
راهنمای خرید بهترین بذر صیفی جات + قیمت 1403

 

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *