صنعت کشاورزی در امارات2024+اقامت در دبی با راه‌اندازی گلخانه

کشاورزی در امارات2024

کشاورزی در امارات2024


بررسی صنعت کشاورزی در امارات 2024

کشاورزی در امارات پیشرفت‌های چشمگیری را در سال‌های اخیر تجربه کرده است؛ برای مثال در سال 2019، ارزش تولید بخش کشاورزی در کشور امارات به 4.115 میلیارد درهم رسید و بعد از آن هر سال به این آمار 10 تا 20 درصد اضافه شد.

این آمار خیره‌کننده نشان می‌دهد که امارات متحده عربی می‌تواند بستر مناسبی برای مهندسان کشاورزی و کشاورزان باتجربه باشد و تأسیس گلخانه هم یکی از روش‌های سودآور برای فعالیت در این زمینه خواهد بود.

خبر خوب دیگری که در زمینه کشاورزی در امارات منتشر شده این است که دبی در سال 2030 میزبان بزرگ‌ترین گردشگری کشاورزی با بیش از 10 هزار شغل خواهد بود. پس اگر در حوزه کشاورزی فعالیت دارید و می‌خواهید به یک کشور توسعه یافته مهاجرت کنید، این فرصت را از دست ندهید!

تحلیل بازار کشاورزی در امارات متحده عربی

انتظار می‌رود بازار کشاورزی امارات متحده عربی از 11.643 میلیارد درهم در سال 2023 به 14.398 میلیارد درهم تا سال 2028 افزایش یابد و این افزایش به معنای ایجاد فرصت های شغلی زیادی برای مهاجران بخصوص ایرانیان و افزایش تقاضا برای دریافت اقامت دبی است.

امارات متحده عربی با مصرف بالای سرانه غذا، امیدوارکننده‌ترین بازار کشاورزی در منطقه شورای همکاری خلیج‌فارس را دارد. تولید غلات امارات متحده نسبتاً بالا است؛ اما این کشور از نظر تولید کشاورزی کاملاً خودکفا نیست. امارات متحده عربی همچنان به واردات غلات وابسته است.

بر اساس گزارش فائو، تولید غلات در سال 2020 معادل 15978 تن متریک بود که بسیار کم بود. به همین ترتیب، تولید میوه به 361471 متریک تن و تولید سبزیجات به 233009 متریک تن در سال 2020 رسید. در کنار این، سطح کشاورزی ارگانیک در کشور 15 درصد افزایش یافته است.

این موضوع به دلیل حمایت دولت و افزایش تقاضا برای محصولات ارگانیک است که یکی از دلایل توسعه بخش کشاورزی در امارات محسوب می‌شود. هیدروپونیک در این منطقه در حال ظهور است؛ زیرا این فرایند به مقدار کمتر آب نیاز دارد و زمین یا خاک هم لازم ندارد؛ همه این‌ها منجر به توسعه کشاورزی در این کشور شده‌اند.

بازار کشاورزی در امارات متحده عربی

 

کدام محصولات در امارات کشت می‌شوند؟

یکی از محصولات عمده کشت شده در امارات متحده عربی که ممکن است قبلاً با آن آشنا باشید، نخل خرما یا Phoenix dactylifera است. میلیون‌ها نخل خرما در امارات متحده عربی وجود دارند و این کشور مسئول 6 درصد از تولید خرما در جهان است.

گیاهان دیگری مانند: بوگنویل، درخت شعله (delonix regia)، فرانگی‌پانی (plumeria) و هیبیسکوس گرمسیری (hibiscus rosa-sinensis) نیز می‌توانند در آب و هوای امارات رشد کنند. این گیاهان محبوبیت زیادی در حوزه کشاورزی در امارات دارند.

در میان محصولات مختلف کشت شده در امارات، می‌توانید سبزیجات زیادی نیز پیدا کنید؛ از جمله: گوجه‌فرنگی، کلم، بادمجان، گل کلم و کدو. به غیر از این، می‌توانید محصولات میوه‌ای مانند مرکبات و انبه را نیز پیدا کنید. البته برای راه‌اندازی گلخانه می‌توانید طیف وسیعی از محصولات را انتخاب کنید.

سودآورترین محصولات گلخانه‌ای دبی

چندین محصول گلخانه‌ای برای کشاورزی در امارات وجود دارند که سودآوری شما را تضمین می‌کنند. گلخانه به شما کمک می‌کند تا محصولات را در برابر آفات مختلف و شرایط نامساعد آب‌وهوایی بیشتر با کمک سیستم نظارت هوشمند محافظت کنید و راهی برای کار در دبی و دریافت اقامت امارات است.

محصولات زراعی سودآور در دبی شامل گوجه‌فرنگی، سبزی، توت‌فرنگی، خیار، فلفل، قارچ، رازک، کاهو و اسفناج و… هستند.

توت‌فرنگی؛ خوشمزه و سودآور

وقتی به دنبال محصولی سودآور برای کاشت در گلخانه خود هستید، توت‌فرنگی را به عنوان یک خوراکی پرطرفدار و سودآور در نظر بگیرید. ممکن است به دلیل قیمت پایین توت‌فرنگی در فصل از آن متعجب شوید. با این حال، قیمت‌های خرید خارج از فصل بسیار بالا هستند.

گلخانه شما این امکان را می‌دهد تا توت‌فرنگی را در یک محیط کنترل شده کشت کنید. آبیاری مؤثر یکی از شرایط لازم برای رشد خوب این محصول است. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، توت‌فرنگی سریع فروخته می‌شود و سود خوبی برای شما به ارمغان می‌آورد.

گوجه‌فرنگی؛ پرکاربرد و پرفروش

گوجه‌فرنگی زمانی محصولی پرسود محسوب می‌شود که شرایط مناسبی برای کشت آن فراهم باشد. تا زمانی که کشت آن را به روش صحیح انجام دهید، می‌توانید سود زیادی به دست آورید. بیفتک قرمز، بیفت سبز و گوجه گیلاسی چند مورد از محبوب‌ترین انواع گوجه‌فرنگی هستند.

اسفناج؛ پرخاصیت و خوش طعم

اسفناج در دسته سبزی‌های برگ‌دار طبقه‌بندی می‌شود و در صورت فراهم شدن شرایط ایده‌آل به سرعت رشد می‌کند. شما می‌توانید از فروش اسفناج تازه درآمد زیادی در بخش کشاورزی در امارات کسب کنید.

فلفل؛ تند و دلپذیر

همیشه تقاضای زیادی برای ادویه‌جات وجود دارد و فلفل‌ها ادویه‌هایی هستند که باید کاشت آنها را در نظر گرفت. تا زمانی که بتوانید بر چالش‌های رو به رشد آن غلبه کنید، می‌توانید درآمد زیادی کسب کنید. شما می‌توانید برای کشت، فلفل‌دلمه‌ای کوچک، فلفل کوبانی،  فلفل‌های گیلاس، پوبلانو، هالاپینو و فرزنو را در نظر بگیرید.

کاهو؛ خوش رنگ و مفید

کاهو یک جزء اصلی سالاد یا ماده غذایی مهم است که برای رشد در گلخانه مفید است. کاهو در انواع مختلفی با ظاهرهای متفاوت موجود است. کاهوها زمانی بهترین هستند که به صورت تازه در فروش محلی فروخته شوند و سود خوبی برای شما به ارمغان بیاورند.

قارچ؛ لذیذ و پرخاصیت

در یک گلخانه می‌توانید قارچ‌های مختلف را در یک محیط کنترل شده پرورش دهید. کاربردهای دارویی قارچ، آن را به یکی از سودآورترین محصولات برای رشد تبدیل کرده‌اند. قارچ‌های لذیذ زمانی به فروش پرسود می‌رسند که آگاهی لازم را برای پرورش قارچ‌های باکیفیت داشته باشید.

سودآورترین محصولات گلخانه‌ای دبی

 

آیا مهاجران می‌توانند در امارات گلخانه تأسیس کنند؟

آیا شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه یک گلخانه را در امارات راه‌اندازی کنید؟ بسیاری از شرکت‌ها در طراحی و ساخت گلخانه‌ها تخصص دارند. هنگامی که در مورد بودجه، زمین و مکان گلخانه تصمیم گرفتید، می‌توانید به راحتی نوع گلخانه‌ای را که می‌خواهید بسازید، انتخاب کنید.

گلخانه به باغبانان اجازه می‌دهد تا گیاهان را در یک محیط کنترل شده رشد دهند و کشاورزی در امارات را با کاشت محصولات متنوع توسعه می‌دهد. لامپ‌های خورشیدی، پدهای گرمایشی، میسترهای آب، سیستم‌های گردش هوا و موارد دیگر از مهم‌ترین تجهیزات در راه‌اندازی گلخانه هستند.

تأسیس گلخانه در دبی چه مزایایی دارد؟

گلخانه‌ها چندین مزیت دارند؛ به ویژه هنگامی که جمعیت رو به رشد در دبی و نیاز بیشتر به مواد غذایی برای تضمین امنیت غذایی را در نظر بگیرید. گلخانه‌ها تأثیرات بیرونی و در نتیجه خطرات را کاهش می‌دهند و یکی از راه‌های کار و زندگی در امارات برای متخصصان این حوزه محسوب می‌شوند.

گلخانه‌ها همچنین با فراهم کردن محصولات با بهترین شرایط برای رشد، بدون توجه به آب‌وهوا و فصل و در تمام طول سال تولید محصول را بهینه می‌کنند. علاوه بر این، گلخانه‌ها مواد غذایی را قادر می‌سازند تا به روش‌های ایمن‌تر، تمیزتر و تازه‌تر به شهرها ارائه شوند.

انواع گلخانه برای راه‌اندازی در دبی

مسلماً دبی محبوب‌ترین و ایده‌آل‌ترین شهر امارات برای شروع فعالیت گلخانه‌ای شما و سرمایه گذاری در امارات است. در درجه اول باید بدانید که انواع مختلفی از گلخانه‌ها وجود دارند که باید آن‌ها را بشناسید و نوع مناسب را بر اساس شرایط، بودجه و تخصص خود انتخاب کنید.

گلخانه قاب سرد

قاب‌های سرد ساده‌ترین و کوچک‌ترین گلخانه‌ها هستند که معمولاً به صورت جعبه‌های کوچک ساخته می‌شوند. آنها دارای درپوش‌های لولایی هستند که کشاورزان می‌توانند گیاهان را داخل آن قرار دهند. گلخانه‌های قاب سرد در دبی معمولاً برای ساخت یا خرید ارزان هستند.

دلیل ارزان بودن این گلخانه‌ها این است که مانند سایر گلخانه‌ها به منبع حرارتی نیاز ندارند. باغبان‌های خانگی از قاب‌های سرد برای محافظت از گیاهان خود استفاده می‌کنند؛ به ویژه در برابر عناصر در طول فرایند زمستان گذرانی. در چنین آب‌وهوایی، گیاهان مقاوم به سرما در زمین رها می‌شوند تا در زمستان رشد کنند.

گلخانه پیوست

گلخانه‌های پیوست در مقابل یک دیوار محکم ساخته شده‌اند و معمولاً دیوار یک خانه لنگر سازه است. آنها می‌توانند به اندازه یک جعبه پنجره کوچک یا به اندازه ساختمانی که به آن متصل شده‌اند، بزرگ باشند. در هر صورت این گلخانه در توسعه کشاورزی در امارات مؤثر هستند.

گلخانه مستقل

گلخانه‌های مستقل ساختمان‌های کاملی هستند؛ زیرا مستقل و معمولاً به اندازه کافی بزرگ هستند که باغبانان وارد آن شوند. از آنجایی که این سازه‌ها به اندازه کافی محکم هستند که به تنهایی بایستند، گلخانه‌های مستقل به طور معمول گران‌تر هستند؛ در عین حال، ساخت آنها پیچیده‌تر است.

گلخانه‌ در امارات

 

مراحل راه‌اندازی گلخانه در دبی

بعد از آشنایی با بازار کشاورزی در امارات و انواع گلخانه‌ها، نوبت به شناخت مراحل تأسیس گلخانه می‌رسد است. بسته به بودجه در دسترس و فضای رشد خود می‌توانید به روش‌های مختلفی گلخانه بسازید. این مراحل را دنبال کنید تا یک گلخانه برای باغ خود راه‌اندازی کرده و از مزایای رشد در طول سال بهره‌مند شوید.

این روزها می‌توانید تعداد زیادی طرح رایگان برای کمک در ساخت و راه‌اندازی گلخانه پیدا کنید. این گلخانه‌ها می‌توانند از گلخانه‌های کوچک گرفته تا قاب‌های A و گلخانه‌های انباری باشند. قبل از شروع کار، برنامه‌ریزی کنید تا روی ساخت یک گلخانه اماراتی پرسود کار کنید.

مرحله 1: نوع گلخانه را انتخاب کنید

اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی از سازه‌های گلخانه‌ای برای رفع نیازهای شما وجود دارند. این مرحله یکی از حیاتی‌ترین مراحل در ساخت گلخانه است. طراحی مناسب، اثربخشی و عملکرد کل عملیات گلخانه شما را تعیین می‌کند.

توجه داشته باشید که هر سازه گلخانه‌ای برای کاربردهای خاصی طراحی شده است. اگر سؤالی در این رابطه دارید یا برای تصمیم‌گیری در مورد نوع ساختاری که می‌خواهید به کمک نیاز دارید، در حین برنامه‌ریزی پروژه گلخانه خود با متخصصان مربوطه صحبت کنید.

مرحله 2: دربها و سخت افزار گلخانه را طراحی کنید

وقتی به ساخت گلخانه فکر می‌کنید، سازه آن باید دارای راه‌های ورود و خروج باشد و لازم است تا کاربردی و متناسب با ظاهر خاصی باشند که باید سعی کنید به آن برسید. همچنین می‌توانید طرحی را با گزینه‌های درب زیادی در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف انتخاب کنید.

شما باید درب‌های باکیفیتی را انتخاب کنید که طول عمر بالایی داشته و به خوبی عایق‌بندی‌شده باشند؛ بنابراین گرما نمی‌تواند از گلخانه خارج شود. این درها باید دقیقاً همان چیزی باشند که برای دسترسی آسان به گلخانه در همه زمان‌ها نیاز دارید.

شما باید به درستی سخت‌افزاری را انتخاب کنید که ساختار گلخانه شما را برای کشاورزی در امارات کنار هم نگه می‌دارد. این یکی دیگر از مراحل مهم در ساخت گلخانه شما است. همچنین باید مطمئن باشید که طرح‌های گلخانه شما شامل پیچ، مهره و براکت‌های مناسب است تا ساختار شما کاملاً مستحکم شود.

حتی در سخت‌ترین شرایط آب‌وهوایی سعی کنید گلخانه خود را با انواع سخت‌افزارهای مورد نیاز پشتیبانی کنید تا هیچ مشکلی برای محصولاتتان به وجود نیاید.

مرحله 3: پوشش گلخانه را انتخاب کنید

انتخاب پوشش مناسب برای گلخانه شما یک گام مهم در ایجاد یک محیط مؤثر در حال رشد در ساختار شما است. شما می‌توانید انواع پوشش‌ها را در مواد و ضخامت‌های مختلف پیدا کنید. همه این مواد تضمین می‌کنند که شما می‌توانید پوشش مناسبی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز و بودجه شما باشد.

این پوشش‌ها بادوام و مستحکم هستند و به ویژه در شرایط آب‌وهوایی سخت مانند باد و برف پاره نمی‌شوند. به دنبال محصولاتی باشید که برای شما ماندگاری طولانی داشته باشند. هنگامی که پوشش مورد نظر خود را انتخاب کردید، آنها را به درستی نصب کنید.

مرحله 4: تهویه گلخانه را در نظر بگیرید

یک سؤال رایج این است که چگونه یک گلخانه و سیستم تهویه آن را طراحی کنیم؟ شما باید راهی برای خنک کردن ساختار گلخانه خود در نظر بگیرید تا گیاهان از گرمای بیش از حد در امان بمانند. این موضوع برای کشاورزی در امارات از اهمیت بالایی برخوردار است.

امروزه می‌توانید انواع مختلفی از سیستم‌های خنک‌کننده از جمله گزینه‌هایی برای تهویه طبیعی، تهویه مکانیکی و… را پیدا کنید. همچنین راه‌هایی برای خنک کردن گلخانه شما وجود دارند. شما می‌توانید چندین محصول باکیفیت را بیابید که دقیقاً همان کاری را که نیاز دارید به طور مؤثر و کارآمد انجام می‌دهند.

به گزینه‌های ساختمان گلخانه برای سرمایش و تهویه نگاهی بیندازید. سپس تصمیم بگیرید که آیا سیستم برای شما بهترین است یا خیر. برای انتخاب اندازه سیستم خنک‌کننده برای ساختار گلخانه خود باید ایده خوبی در مورد اندازه فن و کرکره داشته باشید.

کشاورزی در امارات

 

مرحله 5: سیستم گرمایش گلخانه را انتخاب کنید

به یاد داشته باشید که برنامه‌های گلخانه شما باید شامل گرمایش مناسب نیز باشند. یک سیستم گرمایشی به گیاهان شما محیط مناسبی برای رشد می‌دهد. شما می‌توانید گزینه‌های گرمایشی را برای هر نوع پرورش دریافت کنید. این سیستم‌ها شامل بخاری‌های نفتی، لوله‌های کانوکشن و آبگرمکن هستند.

شرکت‌های ساخت و ساز گلخانه می‌توانند مواد لازم را برای هر کاربرد گرمایش گلخانه‌ای که مایل هستید در اختیار شما قرار دهند. ابتدا باید تصمیم بگیرید که کدام واحد گرمایشی برای ساختار گلخانه شما مناسب است. سپس می‌توانید انتخاب کنید که چه اندازه سیستم گرمایشی برای پروژه خود نیاز دارید.

مرحله 6: کنترل های محیطی را تنظیم کنید

برای ایجاد یک ساختار گلخانه‌ای کاربردی و کم مصرف، باید کنترل کاملی بر سیستم سرمایش و گرمایش داشته باشید. از سیستم‌های ترموستات ساده گرفته تا ماژول‌های کامپیوتری پیشرفته‌تر، این شرکت‌ها طیف گسترده‌ای از گزینه‌های کنترل env را برای هر نوع محصول ارائه می‌کنند.

این سیستم‌های کنترلی مؤثر برای کشاورزی در امارات به راحتی قابل درک هستند و در عین حال بسیار کاربرپسند هستند؛ در نتیجه شما همیشه احساس رضایت می‌کنید. شما می‌توانید برای ارائه خدمات مورد نیاز جهت ایجاد یک محیط رشد مناسب در گلخانه خود به سیستم‌های آنها وابسته باشید.

مرحله 7: سیستم‌های دیگر را بررسی کنید

شما باید در مورد تمام سیستم‌هایی که برای ایجاد ساختار گلخانه‌ای کاملاً کاربردی شما استفاده می‌شوند، تحقیق کنید. توجه داشته باشید که یک مولد CO2 می‌تواند رشد گیاهان را در گلخانه شما بهبود ببخشد. اگر یک سیستم آبیاری ساده نصب کنید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که گیاهان شما به اندازه کافی آبیاری می‌شوند.

امروزه می‌توانید طرح‌های زیادی را بیابید که به شما کمک می‌کنند تا در یک محیط کنترل‌شده، یک محیط رشد پررونق و کارآمد را برای فعالیت خود ایجاد کنید.

مرحله 8: گلخانه خود را بسازید

در نهایت باید پس از انتخاب تمامی تجهیزات گلخانه خود، سازه را بسازید. در حالی که این مرحله ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد، کارشناسان می‌توانند به شما کمک کنند گلخانه خود را بدون مشکل بسازید. قبل از شروع پروژه خود، حتماً از دولت محلی خود مجوز ساخت و ساز دریافت کنید.

چگونه تأسیس گلخانه در دبی را شروع کنیم؟

برای اینکه مهاجرتی بی‌دردسر داشته باشید و برای راه‌اندازی گلخانه خود در دبی بی‌گدار به آب نزنید، باید اطلاعات دقیق و جدید داشته باشید. مؤسسه مهاجرتی افدل بهترین انتخاب برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه مهاجرت به دبی و راه‌اندازی کسب و کار است.

کارشناسان این شرکت مهاجرتی معتبر به شما کمک می‌کنند تا هدف خود را از مهاجرت به شهر فرصت‌ها محقق کنید؛ از راه‌اندازی یک گلخانه گرفته تا خرید ملک در دبی یا ثبت شرکت در دبی همگی از خدمات افدل گروپ هستند.

همچنین می‌توانید در صورت مواجه شدن با سؤالات مختلف در رابطه با نحوه دریافت پاسپورت دومینیکا یا ویزای طلایی امارات با این کارشناسان تماس بگیرید.

تأسیس گلخانه در دبی

 

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *