بهترین بذر هویج در گلخانه آوین- 5 نوع بذر هویج برای خرید

راهنمای خرید بهترین بذر هویج

کشاورزان محترم! آیا قصد خرید بهترین بذر هویج را دارید تا کشت خوبی داشته باشید؟ بذر هویج تنوع زیادی در میان بذر سبزیجات دارد. هویج گلخانه‌ای یک سبزی ریشه‌دار است که بسیار مغذی بوده و سرشار از ویتامین‌های فراوانی است که از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند.

بذر هویج ارگانیک انواع مختلفی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم و بهترین بذر هویج را به شما معرفی کنیم.

انواع بذر هویج

هویج‌های متنوع و گوناگونی در دنیا وجود دارند و کشت می‌شوند که مهم‌ترین و اصلی‌ترین گونه‌های آن را در ادامه برای شما بیان کرده‌ایم.

بذرهویج گرد اطلس

هر چه بستر کشت بذر هویج گرد اطلس سبک‌تر و حاوی سنگ‌های درشت باشد، بهتر است؛ زیرا باعث می‌شود ریشه آن سطحی رشد کرده و دیگر عمیق نشود. هویج گرد اطلس بسیار شیرین است. بهترین زمان برای کاشت بذر هویج، بهار است که این نوع هویج را از اوایل فروردین تا اوایل آبان کشت می‌کنند.

دمای بهینه کاشت بهترین بذر هویج از نوع گرد اطلس 24 درجه سانتی‌گراد است. این نوع هویج را میتوان در گلدان‌های کم عمق هم کاشت؛ زیرا نسبت به هویج های دیگر ریشه کوتاه‌تری دارد.

بذرهویج زرد

طعم هویج زرد نسبت به بقیه هویج‌ها شیرین‌تر است و حاوی پتاسیم، فولیک‌اسید، آنتی‌اکسیدان و ویتامین B هست و دارای خاصیت‌های زیادی مانند خاصیت ضدسرطان، کاهش کلسترول و کاهش وزن است. هویج زرد را در زمستان برداشت می‌کنند؛ زیرا سرما به شیرین‌تر شدن این نوع هویج کمک زیادی می‌کند.

بذرهویج نانتس

این نوع از بذر هویج، گونه زمستانی بوده و نسبت به هویج‌های معمولی بسیار مفید و مغذی‌تر هست و ظاهر آن استوانه‌ای است. یکی از فواید هویج نانتس، میزان ارزش غذایی آن است؛ زیرا مواد غذایی آن نسبت به هویج‌های محلی چهار برابر بیشتر است.

بذرهویج نانتس کوتاه

یکی از جذاب‌ترین و بهترین بذر هویج در میان مردم، نانتس کوتاه است. شکل این نوع از هویج سیلندری بوده و پوست و مغز آن نارنجی است. هویج نانتس کوتاه را به دلیل هم اندازه بودن و همگونی رشد ریشه‌های آن، به صورت مکانیکی برداشت می‌کنند.

بذرهویج بنفش

رنگ این نوع هویج به دلیل وجود آنتوسیانین باعث شده بنفش شود؛ ولی رنگ مغز آن نارنجی است و از فواید آن می‌توان به ضدالتهاب بودن، ضدسرطان، کاهش درد در بیماری واریس، تنظیم قند خون و کلسترول اشاره کرد. هویج بنفش فیبر زیادی دارد که این ویژگی باعث می‌شود سلامت دستگاه گوارش را تضمین کند.

بهترین بذرهای هویج زودرس کدام‌اند؟

اولین قدم برای کاشت هویج، انتخاب بذر هویج مناسب است که بذر هویج متنوع بسیاری مانند زودرس و دیررس وجود دارد. در مورد بذر هویج، زودرس‌بودن فاکتور مهمی است که برای کشاورزان دارای اهمیت بالایی است.

یکی از مزیت‌های زودرس‌بودن این است که در مناطق نامساعد محیطی چون با محدودیت برداشت هویج روبرو هستیم، بهتر است از بذر هویج زودرس استفاده کنیم. از بهترین بذر هویج زودرس می‌توان به بذر هویج نانتس، کریستو و فورتو اشاره کرد.

بذر هویج زودرس ویلمورین رقمی هیبرید است که این رقم دارای بوته قوی، حجم شاخ‌وبرگ مناسب، رویش خوب، قابلیت دسته‌بندی انبوه می‌باشد و شکل ریشه آن سیلندری است.  نمونه‌ای دیگر از بذر هویج زودرس می‌توان به بذر هویج بیجو اشاره کرد. این نوع هویج ریشه بلندی دارد و در برابر سایر بیماری‌ها مقاوم است.

قیمت انواع بذر هویج با توجه به عواملی مانند شرکت تولیدکننده، حجم خرید بذر، نوع بذر و نوع بسته‌بندی آن متفاوت است. شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که بذر هویج را چگونه بکاریم؟ تولید بذر هویج طی چند مرحله انجام می‌شود که این مراحل شامل انتخاب بذر، پرورش بذر هویج، برداشت محصول، فراوری و انبارداری می‌شود.

بذر هویج را می‌توان به دو صورت ردیفی و دست پاش کاشت. در روش دست پاش مقدار بذر هویج در هکتار از روش کاشت ردیفی بیشتر است.

بذرهای ارگانیک را از گلخانه آوین سفارش دهید!

اگر از بذرهای بی‌کیفیت خسته شده‌اید و تقاضای بذرهایی با فن آوری جدید دارید، با انتخاب گلخانه آوین می‌توانید شانس موفقیت خود را در پرورش بذر هویج افزایش دهید. این گلخانه با سال‌ها تجربه در زمینه فروش انواع بذر، کود و سم فعالیت دارد.

اگر شما قصد کاشت بذر هویج در زمین‌های کشاورزی با متراژ زیاد دارید، پیشنهاد ما این است که از گلخانه آوین خرید عمده بذر هویج انجام دهید و همچنین می‌توانید به خرید اینترنتی بذر هویج اقدام کنید. قیمت بذر هویج زودرس از جمله قیمت بذر هویج نانکو در این مجموعه بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

سخن پایانی

انتخاب بهترین بذر هویج یکی از عوامل مهم در تولید محصول باکیفیت است و نقش بسیار مهمی در موفقیت شما در تولید هویج دارد. در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع بذر هویج و هویج‌های زودرس آشنا کنیم و یک گلخانه قابل‌اعتماد برای خرید بذرهای مرغوب و باکیفیت را به شما معرفی کنیم.

سؤالات متداول

  1. بهترین بذر هویج از نظر کشاورزان چه بذری است؟

بذر هویج نانتس کوتاه

  1. کاشت بذر هویج به چند روش انجام می شود؟

دو روش ردیفی و دست پاش

  1. قیمت بذر هویج برچه اساسی تعیین می‌شود؟

شرکت تولید کننده، حجم خرید و نوع بذر

 

بذر
بذر گوجه فرنگی
 بذر گوجه فرنگی گلخانه ای
 بذر گوجه فرنگی آرسین
بذر گوجه فرنگی ساردین
بذر گوجه فرنگی آمینور
بذر گوجه فرنگی رادین
بذر گوجه فرنگی باربد
بذر گوجه فرنگی رایکا
بذر گوجه فرنگی فرین
بذر گوجه فرنگی ماسیس
بذر گوجه فرنگی فضای باز 
بذر گوجه فرنگی بورجن1219
بذر گوجه فرنگی بیتا
بذر خیار
بذر خیار گلخانه ای
بذر خیار پالیز
بذر خیار سوین
بذر خیار صدف
بذر خیار ثمن
بذر خیار فضای باز
بذر خیار دایا
بذر پیاز
بذر پیاز فضای باز
بذر پیاز ساهی
بذر ملون
بذر ملون سوفیا
بذر هویج
بذر هویج فضای باز
بذر هویج تیدا
بذر سبزیجات
بذر گل کلم

سایر مقالات:

بهترین بذر گوجه فرنگی-9 بذر گوجه فرنگی باکیفیت+ مشاوره رایگان
راهنمای خرید بهترین بذر صیفی جات + قیمت 1403
خرید بهترین بذر ملون در گلخانه آوین- معرفی 5 نوع بذر مرغوب 

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *