سودآورترین محصول گلخانه ای چیست؟ 6 محصول پرسود +شرایط کشت

سودآورترین محصول گلخانه ای

ارتقای دانش و مهارت کشاورزان و شناسایی سودآورترین محصول گلخانه ای باعث شده که دیگر در تولید محصولات غذایی با مشکلی مواجه نشویم. آیا تا به حال برای شما پیش آمده که برخی میوه‌ها یا محصولات غذایی را در فصلی که مختص آن محصول نیست، در بازار دیده باشید؟

آیا در ارتباط با بهترین محصولات گلخانه‌ای برای صادرات چیزی می‌دانید؟ در ادامه مقاله به طور دقیق به ارائه توضیحات لازم جهت یاری شما در انتخاب سودآورترین محصول گلخانه ای خواهیم پرداخت؛ پس همراه ما باشید.

کشت گلخانه‌ای چیست؟

کشت گلخانه‌ای نوعی کشت است که به‌وسیله آن می‌توان محصولی را در خارج از فصل مربوط به خودش در گلخانه پرورش داد. مهم‌ترین مزیت کشت گلخانه‌ای، تولید بیشتر به همراه افزایش کیفیت محصولات است.

همچنین اگر اتفاق جوی نامساعد و غیرمنتظره‌ای در یک ناحیه رخ دهد، گیاهان کشت گلخانه‌ای به دلیل پرورش در داخل محیط گلخانه، در امان خواهند ماند.

مزایای محصولات گلخانه ای

سالانه پرسودترین محصولات گلخانه‌ای در تنوع بسیار زیادی تولید و روانه بازار می‌شوند که از میان آن‌ها می‌توان به میوه‌های مختلف، سبزیجات و حتی گل و گیاهان آپارتمانی اشاره کرد.

به طور کلی این محصولات با استفاده از تکنولوژی مخصوصی کشت می‌شوند و معمولاً بهترین شرایط را برای رشدونمو دارند.  برخی از مزایای مهم تولید به روش گلخانه‌ای شامل موارد زیر می‌شوند.

کیفیت بالا

این محصولات همچنان که به عنوان  سودآورترین محصول گلخانه ای شناخته می‌شوند، به دلیل اینکه با کنترل بسیار بالا و شرایط محیطی دقیق مانند دما، رطوبت و نور مناسب نگهداری می‌شوند، معمولاً از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

مصرف بهینه منابع

در گلخانه‌ها به طور دقیق‌تری از آب، کود و انرژی استفاده می‌شود که این امر سبب صرفه‌جویی هرچه بیشتر در منابع خواهد شد.

سایر خدمات:

مشاوره گلخانه
مشاوره کشاورزی
مشاوره ساخت گلخانه
مشاوره کشت گلخانه
مشاوره کشت گوجه فرنگی

کاهش آلودگی

با کشت محصولات درون گلخانه، می‌توانید کنترل بهتری بر آلودگی محیط زیست که امروز تبدیل به یک ضرورت جهانی شده است، داشته باشید. همچنین با استفاده از این روش میزان استفاده از محصولات کشاورزی تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

افزایش تولید

به دلیل ایجاد شرایط محیطی مطلوب، محصولات گلخانه‌ای بازدهی و تولید بیشتری دارند. این امر علاوه بر افزایش تولید، افزایش بازارپذیری سودآورترین محصول گلخانه ای را در بر خواهد داشت.

شرایط و مراحل اجرای کشت گلخانه‌ای

کشت گلخانه‌ای یک روش نوین کشت است که در آن سودآورترین محصول گلخانه ای در یک محیط کنترل‌شده،‌ تولید می‌شود تا بهترین شرایط برای رشد و توسعه گیاهان فراهم شود. برخی از شرایط لازم برای انجام این نوع کشت شامل موارد زیر هستند.

انتخاب نوع محصول

در ابتدا، باید نوع محصولی که قصد پرورش آن را دارید، انتخاب کنید. انتخاب پرفروش‌ترین محصولات گلخانه‌ای که همزمان با شرایط دردسترس سازگار باشد، سبب موفقیت در این کار خواهد شد.

آماده‌سازی گلخانه

گلخانه‌ای که برای پرورش میوه‌های گران‌قیمت گلخانه‌ای استفاده می‌کنید، باید شرایط ایده‌آلی داشته باشد. در تعادل بودن دما، رطوبت، نور، خاک و مواد آلی مناسب از مراحل اصلی موفقیت است.

نور و حرارت

تأمین نور و میزان حرارت مناسب برای گیاهان در گلخانه از اهمیت بسیاری برخوردار است. امروزه برای مهیا ساختن این شرایط از فناوری‌های نورپردازی و گرمایشی مناسب، که در رشد گیاهان تأثیر بسزایی دارند، استفاده می‌شود.

انواع محصولات سودآور گلخانه‌ای

اگر به تازگی تصمیم گرفتید پا به عرصه کشاورزی بگذارید و به دنبال تولید محصولاتی با دامنه فروش و سود بالا هستید، حتماً به دنبال پاسخ این سؤال هستید که کدام محصولات جز  سودآورترین محصول گلخانه ای هستند؟

سودآورترین محصول گلخانه ای به محصولی گفته می‌شود که شما بتوانید از طریق فروش آن، مقدار زیادی سود به دست آورید و بیشتر از هزینه پرورش آن محصول درآمد کسب کنید. در ادامه به معرفی برخی از این محصولات و همچنین به معرفی گیاهان گلخانه‌ای کم آب خواهیم پرداخت.

تولید شاخه‌های گل زینتی

یکی از سودآورترین محصول گلخانه ای، گل است. در واقع گل‌های زینتی، از بهترین محصولات گلخانه و از سودآورترین محصولات هستند که طرفداران مخصوص به خود را دارند.

برخی از این گل‌های زینتی طرفداران بین المللی دارند و این موضوع سبب تبدیل این محصولات، به بهترین گزینه جهت صادارت و فروش به سایر نقاط دنیا شده است.

برخی از محصولات گلخانه‌ای صادراتی که بر درآمد گلخانه شما تأثیرات مثبتی می‌گذارند، عبارت‌اند از:

  • جعفر
  • مریم گلی
  • مارگاریت
  • گازانیا
  • داوودی
  • انواع رز
  • ساناز هفت رنگ

کشت توت فرنگی

یکی دیگر از سودآورترین محصولات گلخانه‌ای، توت‌فرنگی است که علاوه بر تقاضای زیاد در بازار، قیمت بالایی هم دارد و چنانچه به عنوان محصولی جهت کشت گلخانه‌ای انتخاب شود، حاشیه سود آن بسیار بالا است.

امروزه بر خلاف زمان گذشته امکان تقاضای محصولی در خارج از فصل برای برخی میوه‌ها وجود دارد. طبیعتاً تنها راه برای تولید چنین محصولاتی، کشت گلخانه‌ای است.

کشت زعفران در گلخانه

زعفران گیاهی بسیار با‌ارزش، با خاصیت‌های فراوان و کاربردهای متعدد است. جالب است بدانید که کشور ما در قرن 21 یکی از بزرگترین صادرکننده‌های زعفران بوده است. از آن زمان تاکنون این محصول به عنوان سودآورترین محصول گلخانه ای شناخته شده است.

تولید این محصول در گلخانه بسیار مقرون به صرفه است؛ چراکه این محصول به تنها به 6 بار آبیاری در سال نیاز دارد و  برخلاف توت فرنگی، نیاز به زمین‌های چند هکتاری ندارد.

کشت خیار

میزان تقاضای این محصول هم به عنوان یک میوه مجلسی و هم در مصارف دیگر مثل سالاد و پخت‌وپز بسیار زیاد است. این امر باعث تبدیل آن به یک محصول پر سود برای پرورش در گلخانه، شده است.

درآمد گلخانه خیار به قدری بالا است که همیشه از آن به عنوان پررنگ‌ترین قلم در لیست سودآورترین محصول گلخانه ای یاد می‌شود.

کشت سبزیجات و گیاهان دارویی

کشت سبزیجات و گیاهان دارویی نیز می‌توانند جزء سودآورترین محصول گلخانه باشند و درآمد خوبی را برای شما به ارمغان آورند. این محصولات در کلیه فصل‌ها طرفداران مخصوص به خود را دارند. نحوه و شرایط کشت آن‌ها بسیار آسان است و محدودیتی در نوع نگهداری آن‌ها وجود ندارند.

بادمجان گلخانه‌ای

یکی دیگر از بهترین محصولات گلخانه در زمستان که کشاورزان به دلیل حاشیه سود بالا، به سراغ آن می‌روند، بادمجان گلخانه‌ای است. این صیفی‌جات یکی از مواد غذایی پرمصرف در غذاهای ایرانی است و به طور معمول در هر 4 فصل سال مصرف می‌شود.

سودآورترین محصولات گلخانه‌ای را از آوین بخواهید!

گلخانه آوین، با بهره‌گیری از تکنولوژی و علوم روز دنیا، بهترین مشاوره را توسط افراد متخصص و با تجربه به منظور ساخت، تاسیس و توسعه گلخانه در اختیار کشاورزان و گلخانه‌داران عزیز قرار می‌دهد.

اگر شما نیز قصد دارید بدانید محصولات گلخانه‌ای از کجا تهیه می‌شوند یا به دنبال بهترین محصولات گلخانه در زمستان هستید، از این مجموعه کمک بگیرید.

گلخانه آوین جهت پاسخگویی به سؤالاتی مانند درآمد گلخانه‌ای 1000 متری چقدر است یا چه محصولاتی برای کشت گلخانه‌ای‌سود بیشتری دارند، به شما یاری می‌رساند.

سخن پایانی

کشت گلخانه‌ای، فرایند کشت گیاهان در داخل ساختمان‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی است که شرایط محیطی مانند رطوبت، دما، نور، هوا و کیفیت خاک را به صورت کنترل شده تغییر می‌دهد. پرورش‌دهندگان معمولاً برای این کار از سودآورترین محصول گلخانه ای که دامنه سود وسیعی دارند، استفاده می‌کنند.

این نوع کشت به شما این امکان را می‌دهد که درتمام طول سال، محصولات با کیفیت را تولید کنید و ضمن ایجاد این محصولات در حجم بالا، در بسیاری از منابع انرژی مانند آب و خاک صرفه‌جویی به عمل آورید.

سوالات متداول

  1. مهم‌ترین مزیت کشت گخانه‌ای چیست؟

افزایش کیفیت محصولات

  1. چگونه با کشت گلخانه‌ای در مصرف منابع صرفه‌جویی می‌شود؟

در گلخانه‌ها به طور دقیق‌تری از آب، کود و انرژی استفاده می‌شود که این امر سبب صرفه‌جویی هرچه بیشتر در منابع خواهد شد.

  1. پرسودترین گل‌ها برای پرورش در گلخانه کدام‌اند؟

جعفر، مریم گلی، مارگاریت، گازانیا

 

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *