10ویژگی مهم شیلنگ کشاورزی مرغوب!قیمت انواع شیلنگ کشاورزی1403

10ویژگی مهم تشخیص شیلنگ کشاورزی مرغوب! قیمت انواع شیلنگ 1402

شیلنگ کشاورزی مرغوب!


از کجا شیلنگ کشاورزی مرغوب و قیمت مناسب بخریم؟

آیا انواع شیلنگ کشاورزی مرغوب را می‌شناسید؟ یا اینکه می‌دانید چند درصد از شیلنگ‌های کشاورزی دوام بالایی دارند؟ کشاورزان در زمان‌های قدیم، آب را از طریق جوب‌ها و مسیرهایی که درست می‌کردند به داخل زمین‌های کشاورزی هدایت می‌نمودند؛ اما در برخی موارد امکان جابه‌جاکردن آب به این طریق وجود نداشت.

اینجا بود که بشر به فکر ساختن وسیله‌ای افتاد تا بتواند آب موردنیاز زمین کشاورزی خود را از منبع اصلی به زمین خود هدایت کند، ازاین‌رو شیلنگ اختراع شد. امروزه بدون شیلنگ‌های کشاورزی، هیچ کاری با سرعتی که جهان از ما انتظار دارد، انجام نمی‌شود!

مزیت‌های شیلنگ کشاورزی مرغوب

شیلنگ‌های مخصوص کشاورزی نیازمند ویژگی‌های خاصی هستند تا بتوان آن‌ها را در حوزه آبیاری و زمین‌های کشاورزی استفاده کرد؛ تولید این شیلنگ‌ها باتوجه‌به نوع ویژگی و کاربردها تولید می‌شود.

شیلنگ‌های کشاورزی که وظیفه انتقال آب از منبع اصلی به نقاط مختلف زمین‌های کشاورزی را دارند در متراژها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و شامل یکسری ویژگی‌های رایجی هستند که عبارت‌اند از:

  • مقاوم در برابر ضربات و اصطکاک‌های بیرونی
  • بادوام در برابر فشارهای درونی
  • مقاوم در برابر گرما و سرما
  • باکیفیت بودن متریال به‌کاررفته در ساخت آن
  • داشتن قیمت مناسب نسبت به کیفیت شیلنگ
  • و…
مزیت‌های شیلنگ کشاورزی مرغوب
شیلنگ کشاورزی مرغوب

 

انواع شیلنگ کشاورزی مرغوب

شیلنگ‌های کشاورزی یکی از ابزارهای ضروری در زمینه آبیاری است که برای انتقال آب، مواد شیمیایی، گاز و دیگر موارد به کار می‌روند. باتوجه‌به اینکه بیشتر مردم کشورمان، کشاورز هستند نیاز مردم به شیلنگ برای مزارع و زمین‌های کشاورزی خود، بسیار مهم است.

با تنوعی که در انواع شیلنگ‌های کشاورزی وجود دارد، می‌توانید برای هر نیازی از آن‌ها استفاده کنید. شیلنگ‌های کشاورزی نامبرده می‌توانند بهترین گزینه برای نیاز شما باشند.

شیلنگ سیاه

شلنگ سیاه متداول‌ترین شیلنگ‌ کشاورزی مرغوب است که از جنس پلاستیک تولید می‌شود. این نوع شیلنگ خاکستری و سیاه‌رنگ است و اهمیت زیادی در کشاورزی دارد. این شلنگ معمولاً در باغ‌ها، مزارع و مناطق دیگری که به منابع آبی مانند آب‌های جاری، چاه و آبیاری محلی نیاز دارند، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

شلنگ لاستیکی

شلنگ‌ لاستیکی پراستفاده‌ترین نوع شیلنگ کشاورزی است. این نوع شیلنگ از لاستیک ساخته شده‌ و در اندازه‌ها و اشکال مختلفی تولید می‌شود. شلنگ‌ لاستیکی معمولاً قیمت پایینی دارد و نگهداری از آن آسان بوده؛ اما در برابر مواد شیمیایی و اشعه ماورای‌بنفش بسیار آسیب‌پذیر است.

شیلنگ سیلیکون

شیلنگ‌ سیلیکون برای آبیاری به علت قابلیت دسترسی و کشش زیاد آن‌ به طور گسترده‌ای در باغبانی بسیار استفاده می‌شود. کیفیت به تمام معنای این شیلنگ برای آبیاری باغ و کشت باغ، توانایی دیواره‌های شلنگ در گسترش خورشید است. شیلنگ سیلیکون را می‌توان در دمای 20- تا 40+ درجه سانتیگراد استفاده کرد.

شلنگ پلاستیکی

شلنگ‌ پلاستیکی از پلاستیک ساخته شده‌ و معمولاً بادوام‌تر از شلنگ‌های لاستیکی است. این شیلنگ در برابر مواد شیمیایی و اشعه ماورای‌بنفش مقاومت بالایی دارد. همچنین از قیمت به‌صرفه‌ای برخوردار بوده و طرفداران زیادی هم به خود اختصاص داده است.

خرید شیلنگ کشاورزی مرغوب از تولیدی
خرید شیلنگ کشاورزی مرغوب از تولیدی

 

شلنگ کویل

شلنگ‌ کویل شلنگی است که به‌صورت مارپیچ در یک جعبه ذخیره می‌شود. این شیلنگ‌ برای نگهداری آسان و حمل‌ونقل راحت طراحی شده‌ است. شلنگ‌ کویل معمولاً از لاستیک یا پلاستیک ساخته شده و از ضروری‌ترین شیلنگ‌های کشاورزی محسوب می‌شود.

شلنگ بادی

بهترین شیلنگ کشاورزی مرغوب، شلنگ‌ بادی است که از یک‌لایه لاستیک نازک و یک‌لایه پارچه تقویت‌کننده ساخته شده‌ است. این شیلنگ‌ انعطاف‌پذیری بالایی نسبت به شلنگ‌های لاستیکی یا پلاستیکی دارد و در برابر پارگی مقاوم‌ بوده و بسیار گران‌ هم هست.

شلنگ با روکش 

نوع دیگری از شیلنگ‌های کشاورزی که به‌عنوان یک شیلنگ‌ قوی شناخته می‌شود، شیلنگ روکش‌دار است. روکش این شلنگ را ماده‌ای پلاستیکی تشکیل داده که از آن به‌خوبی محافظت می‌کند. این نوع شلنگ باتوجه‌به مناسب‌بودن برای انتقال انواع مختلفی از مواد، به‌عنوان یک گزینه مناسب محسوب می‌شود.

شلنگ لوله‌ای

شلنگ لوله‌ای نوع دیگری از بهترین شیلنگ‌ کشاورزی مرغوب است. این شلنگ از جنس پلی‌اتیلن ساخته شده و با روکش پلی‌اتیلن که در بالای آن نصب شده است، محافظت می‌شود.

شلنگ لوله‌ای خروجی عالی و راندمان بالایی را برای آب فراهم می‌کند. همچنین باتوجه‌به قابلیت انعطاف‌پذیری بالای آن به‌عنوان یکی از انتخاب‌های محبوب در کشاورزی محسوب می‌شود.

شیلنگ آبی

آخرین نوع شیلنگ کشاورزی، شلنگ آبی بوده که از جنس پلی‌اتیلن تولید می‌شود و به دلیل رنگ آبی آن شناخته می‌شود. این شلنگ به دلیل قابلیت انطباق بالای آن با بسیاری از محیط‌های کشاورزی، علاقه‌مندی بسیاری از کشاورزان را به خود جلب کرده است.

چگونگی انتخاب شیلنگ کشاورزی مرغوب؟

شیلنگ‌های کشاورزی یکی از اصلی‌ترین ابزارهای مورداستفاده در کشاورزی و محیط‌زیست هستند. این ابزارها در انتقال آب از منابع طبیعی به محل‌های موردنیاز قابل‌استفاده هستند. فاکتورهای مهمی در انتخاب شیلنگ‌های کشاورزی وجود دارند که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

شیلنگ‌های کشاورزی مخصوص آبیاری
شیلنگ‌های کشاورزی مخصوص آبیاری

 

مقاومت شیلنگ کشاورزی

در هنگام خریدن شیلنگ‌های کشاورزی، باید به مقاومت شیلنگ توجه کنید. این مورد بسیار مهم است؛ زیرا شیلنگ‌هایی که مقاومت کمتری دارند به‌سرعت خراب می‌شوند و شما باید هزینه‌های بالایی برای تعمیر یا تعویض آن‌ها بپردازید.

قطر شیلنگ کشاورزی

در انتخاب شیلنگ‌ها، قطر شیلنگ نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. قطر شیلنگ باتوجه‌به مسافتی که باید آب در آن منتقل شود، نوع خاک و نوع محصول کشت شده باید متناسب باشد. هر چه قطر بزرگتر، حجم آب منتقل شده بیشتر و فشار آب کمتر است. بزرگتر بودن قطر شیلنگ باعث افزایش هزینه و کاهش انعطاف‌پذیری آن می‌شود.

مثلاً درصورتی‌که شیلنگ را برای آبیاری باغ‌های بزرگ مورداستفاده قرار می‌دهید، بهتر است قطر بزرگتری را انتخاب کنید؛ اما چنانچه شیلنگ را برای آبیاری گلدان‌ها یا گیاهان خانگی مورداستفاده قرار ‌دهید، باید قطر کوچکتری را انتخاب کنید.

طول شیلنگ کشاورزی مرغوب

طول شیلنگ‌ها بسیار مهم و حیاتی است و باید متناسب با محیط انتخاب شود. در نظر داشته باشید که وقتی شیلنگ طولانی باشد، فشار آب در انتهای شیلنگ کاهش پیدا می‌کند. برای مثال، زمانی که شیلنگ را برای آبیاری مزرعه استفاده می‌کنید، بهتر است یک شیلنگ بلندتر و با طول بیشتر انتخاب کنید.

تحمل دمای شیلنگ کشاورزی

تحمل دما نیز یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی است که باید در زمان خریدن شیلنگ‌های کشاورزی در نظر گرفته شود. شیلنگ‌هایی با تحمل دمای بالا مناسب برای مناطقی مناسب هستند که در تابستان دمای بالایی دارند. درحالی‌که شیلنگ‌هایی با تحمل دمای کمتر برای مناطق سرد با دمای پایین مناسب هستند.

قابلیت انعطاف‌پذیری شیلنگ

اگر می‌خواهید شیلنگ را برای استفاده در مناطق کوهستانی یا مناطقی با مسیرهای پیچیده استفاده کنید، بهتر است شیلنگی با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا انتخاب کنید. انعطاف‌پذیری شیلنگ به میزان انعطاف و توانایی آن برای پیوستگی به سایر اجسام بستگی فراوانی دارد.

مقاومت در برابر خوردگی

شیلنگ کشاورزی مرغوب به‌شدت تماس زیادی با آب دارد؛ بنابراین مقاومت در برابر خوردگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شیلنگ است. این شیلنگ‌ها می‌توانند در برابر عوامل محیطی نظیر نور خورشید و مواد شیمیایی مقاومت بالایی از خود نشان دهند.

این ویژگی از شیلنگ موجب شده که استفاده از آن در آبیاری باغ‌های بزرگ و کشاورزی گزینه بسیار حیاتی و ایده‌آلی باشد.

قیمت شیلنگ کشاورزی مرغوب

قیمت همواره یکی دیگر از مهم‌ترین استانداردها در خرید انواع مختلفی از شیلنگ‌ها است. بااین‌حال، قیمت بالا به‌تنهایی نشانگر کیفیت بالای شیلنگ نبوده و قیمت پایین نیز به همین دلیل نشانگر کیفیت پایین این کالا نیست.

بهتر است قیمت را با دیگر عواملی مانند مقاومت در برابر خوردگی، طول عمر، قطر، طول، قابلیت انعطاف‌پذیری و موارد دیگر مقایسه کنید.

قیمت شیلنگ کشاورزی مرغوب
انواع شیلنگ کشاورزی مرغوب

 

چگونه مرغوب‌ترین شیلنگ کشاورزی را بخریم؟

شیلنگ‌های کشاورزی را در کدام مرکز فروش باکیفیت خوب و عالی خریداری کنیم؟ راحت‌ترین روش خرید شیلنگ کشاورزی را با تهران شیلنگ تجربه کنید.

این مرکز تولیدی شیلنگ به طراحی و تولید باکیفیت‌ترین و مقاوم‌ترین شیلنگ‌هایی چون شیلنگ کشاورزی، آبیاری، صنعتی و… می‌پردازد. شیلنگ‌هایی که در این مرکز خرید به شما عرضه می‌گردد از بهترین مواد اولیه تهیه و تولید شده است تا بتوانید بهترین کارایی و بیشتر استفاده را از آن ببرید.

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *