پربارترین بذر بادمجان کدام است؟ آشنایی با 5 نوع بذر بادمجان

 راهنمای انتخاب و خرید پربارترین بذر بادمجان

یکی از مهم‌ترین مسائلی که کشاورزان قبل از اقدام به پرورش بادمجان با آن روبرو می‌شوند، انتخاب پربارترین بذر بادمجان ارگانیک از میان سایر بذرهای موجود در بازار است. آیا شما اطلاعاتی در زمینه کاشت بذر بادمجان دارید؟

بذرهای بادمجان تنوع زیادی دارند و این مسئله باعث می‌شود که کشاورزان هنگام کاشت بادمجان دچار سردرگمی شوند. با ما همراه باشید تا در ادامه پربارترین بذر بادمجان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید کشت خوبی را داشته باشید.

بذر انواع بادمجان

بادمجان به دلیل محبوبیت زیادی که در میان مردم دارد، در مناطق مختلف کشور مخصوصاً در محیط فضای باز و گلخانه‌ای کاشت می‌شود. بادمجان‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام شکل، طعم و اندازه منحصربه‌فرد خود را دارند. در ادامه انواع بادمجان را برای شما بیان کرده‌ایم تا با آنها آشنا شوید.

بذر بادمجان آفریقایی

این بادمجان بسیار تلخ و کوچک بوده و رنگ آن زرد است؛ چون اندازه این نوع بادمجان کوچک است، می‌توان آن را در باغچه‌های کوچک نیز پرورش داد. این نوع بادمجان در آفریقای غربی محبوبیت زیادی دارد. بادمجان آفریقایی کالری زیادی دارد، بسیار مقوی بوده و شامل ویتامین‌های زیادی از جمله ویتامین C است.

بذر بادمجان بیانکا

این نوع بادمجان دارای طعمی شیرین، ابعادی بزرگ، پوستی نازک به رنگ بنفش سفید است. بادمجان بیانکا یک میراث ایتالیایی است و می‌توان از آن به عنوان یکی از گزینه‌های خرید پربارترین بذر بادمجان یاد کرد.

بذر بادمجان پینگ تونگ

رنگ این نوع از بادمجان بنفش تیره بوده، بسیار شیرین و لطیف است و در آسیا محبوبیت فراوانی دارد. بادمجان پینگ تونگ ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که باعث می‌شود از سایر بادمجان‌ها برتری داشته باشد، از جمله اینکه طعم تلخی ندارد و بسیار شیرین است.

این نوع بادمجان نیازی به پوست کندن ندارد، در تمام مناطق ایالات متحده به‌خوبی رشد می‌کند و رنگ آن تیره می‌شود و همچنین طعم بسیار لذیذی در غذاهای مختلف ایجاد می‌کند.

بذر بادمجان تایلندی

این بادمجان شبیه توپ گلف بوده و طعم تلخی دارد و دارای رنگ‌های مختلفی است؛ اما رنگ بیشتر این نوع بادمجان‌ها زرد یا سبز با نوارهای سفید است. به دلیل طعم منحصربه‌فرد این بادمجان‌، اغلب در غذاهایی با طعم تند استفاده می‌شود و یکی از گزینه‌های خرید پربارترین بذر بادمجان است.

بذر بادمجان گرد چینی

اندازه این بادمجان متوسط، رنگ آن بنفش کم‌رنگ و دارای خط‌های باریک ارغوانی در بدنه‌اش است؛ چون پوست بادمجان چینی نرم است نیازی به پوست‌گرفتن آن نیست.

بذر بادمجان گلخانه‌ای

بذر بادمجان گلخانه‌ای به دلیل کشت در شرایط گلخانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کشت بذر بادمجان گلخانه‌ای باید خاک قابلیت نفوذ آب‌وهوا را داشته باشد و با کود اوره و مواد آلی تقویت شود و همچنین باید شرایط گلخانه را مکرراً بررسی و تنظیم کرد تا بادمجان‌ها رشد خوبی داشته باشند.

معمولاً در فضای گلخانه، بادمجان‌های قلمی و لامپی کشت می‌شوند. امروزه به دلیل گسترش صادرات بادمجان، کاشت بادمجان گلخانه‌ای از استقبال زیادی برخوردار بوده است. بذر بادمجان لانگو رکسوان، دارکوفیتو و بذر ملوسینا رکسوان از پربارترین بذر بادمجان گلخانه‌ای هستند.

از پربارترین بذر بادمجان فضای باز نیز می‌توان به بذر بادمجان شادو، پولسار، بذرشانتال و بذر سپهر اشاره کرد. اگر شما در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب‌وهوای آن گرم است، باید بذری را خریداری کنید که در برابر گرما مقاوم باشد. بذر بادمجان هیبرید و کلش نمونه‌ای از بذر بادمجان مقاوم‌به‌گرما هستند که رنگ آنها سیاه است.

بهترین بذر بادمجان برای مناطق گرمسیری است؛ زیرا این مناطق ایده‌آل‌ترین آب‌وهوا را برای کاشت بذر بادمجان دارند و بیشترین میوه را تولید خواهند کرد.

بذر بادمجان زودرس

بذرهایی که میوه آنها سریع‌تر رشد می‌کند و بزرگ می‌شود را بذرهای زودرس می‌گویند؛ البته مدیریت تغذیه نقش بسیار مهمی در میزان زودرسی محصول دارد. بذر بادمجان شانتال نمونه‌ای از پربارترین انواع بذر بادمجان زودرس است که مناسب کشت در فضای باز بوده و رنگ آن مایل به سیاه است.

خرید اینترنتی پربارترین بذر بادمجان ارگانیک از گلخانه آوین

یکی از دغدغه‌های کشاورزان، خرید بهترین بذر بادمجان است که باعث شود بادمجانی باکیفیت تولید کنند. گلخانه آوین همواره در تلاش است که بهترین و پربارترین نوع از بذر محصولاتی مانند بادمجان، هویج، گوجه‌فرنگی را متناسب با آب‌وهوای منطقه و زمان کاشت محصول را به کشاورزان محترم معرفی کند.

بنابراین اگر شما قصد کاشت بذر بادمجان را دارید، می‌توانید به خرید اینترنتی پربارترین بذر بادمجان از گلخانه آوین بپردازید؛ زیرا در این گلخانه قیمت پربارترین نوع بذر بادمجان بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و این گلخانه سعی می‌کند بهترین بذرها را در جهت افزایش عملکرد محصولات در اختیار کشاورزان عزیز قرار دهد.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید پربارترین بذر بادمجان را خریداری کنید تا کشت خوبی داشته باشید، هنگام انتخاب بذر بادمجان باید تحقیق کنید. گلخانه آوین بذرهای ارگانیکی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع بادمجان آشنا کنیم و یک گلخانه معتبر برای خرید بذر ارگانیک بادمجان را به شما معرفی کردیم.

سؤالات متداول

1. بهترین بذر بادمجان فضای باز شامل چه بذرهایی است؟

شادو، پولسار و شانتال

2. بادمجان آفریقایی چه فوایدی دارد؟

بسیار مقوی بوده و کالری زیادی دارد و شامل ویتامین C است.

3. گلخانه باید چه ویژگی‌هایی برای کشت بذر بادمجان داشته باشد؟

خاک آن باید قابلیت نفوذ آب‌وهوا را داشته باشد و با کود اوره و مواد آلی تقویت شود.

محصولات بذر:

بذر
بذر گوجه فرنگی
 بذر گوجه فرنگی گلخانه ای
 بذر گوجه فرنگی آرسین
بذر گوجه فرنگی ساردین
بذر گوجه فرنگی آمینور
بذر گوجه فرنگی رادین
بذر گوجه فرنگی باربد
بذر گوجه فرنگی رایکا
بذر گوجه فرنگی فرین
بذر گوجه فرنگی ماسیس
بذر گوجه فرنگی فضای باز 
بذر گوجه فرنگی بورجن1219
بذر گوجه فرنگی بیتا
بذر خیار
بذر خیار گلخانه ای
بذر خیار پالیز
بذر خیار سوین
بذر خیار صدف
بذر خیار ثمن
بذر خیار فضای باز
بذر خیار دایا
بذر پیاز
بذر پیاز فضای باز
بذر پیاز ساهی
بذر ملون
بذر ملون سوفیا
بذر هویج
بذر هویج فضای باز
بذر هویج تیدا
بذر سبزیجات
بذر گل کلم

 

سایر مقالات:

بهترین بذر گل کلم- آشنایی با 5 نوع بذر برای خرید
خرید بهترین نوع بذر پیاز + راهنمای خرید 3 نوع بذر پیاز
بهترین نوع بذر خیار -3نوع خیار گلخانه‌ای، فضای باز و بوته‌ای

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *