پربارترین بذر گوجه فرنگی-معرفی 7نوع بذر گوجه‌فرنگی برای خرید

آشنایی با پربارترین بذر گوجه فرنگی

کشاورزان عزیز! آیا قصد خرید پربارترین بذر گوجه فرنگی را دارید تا بتوانید کاشت خوبی داشته باشید؛ اما انواع بذرها را نمی‌شناسید؟ برای خرید پربارترین بذر گوجه فرنگی ارگانیک باید دقت داشت که با توجه به شرایط آب‌وهوایی و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید بهترین بذر را خریداری کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع گوجه‌فرنگی و پربارترین بذرهای آن آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب درستی در زمان کاشت بذر گوجه‌فرنگی داشته باشید.

انواع بذر گوجه‌فرنگی هیبریدی

پربارترین بذر گوجه فرنگی هیبرید بذرهای بریویو، باسیمو، 8320، سانسید 6189، مارول، متین و گلسار هستند که به دلیل ویژگی‌هایی مانند: مقاومت بالا در برابر بیماری، قابلیت کشت در اکثر نقاط ایران، زودرس‌بودن و کیفیت بالای آنها بسیار پرطرفدار هستند. در ادامه هرکدام از این ویژگی‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم.

بذر گوجه‌فرنگی مارول

بذر گوجه‌فرنگی مارول به دلیل مقاومت بالا در برابر بیماری‌ها در بین کشاورزان محبوبیت فراوانی دارد. فرم میوه آن بیضی کشیده با رنگ قرمز است. این نوع گوجه مناسب کشت بهار و تابستان بوده و 90 روز پس از انتقال بذر به زمین اصلی، به بار می نشیند.

 بذر گوجه‌فرنگی گلسار

این بذر یکی از پربارترین بذر گوجه فرنگی است که نسبتاً زودرس بوده و شکلی مانند تخم‌مرغ دارد. بذر گلسار به دلیل ویژگی‌هایی مانند یک‌شکل بودن و یکنواختی میوه‌ها، عملکرد بالای آنها، مقاومت در برابر بیماری‌هایی مانند پژمردگی، محبوبیت زیادی در میان کشاورزان دارد.

بذر گوجه‌فرنگی سانسید

این میوه تخم‌مرغی شکل، دارای رنگ قرمز، بسیار سفت و در برابر سرما و گرما، تنش‌های محیطی، شوری خاک نیز مقاوم است. بذر گوجه‌فرنگی سانسید به دلیل یکنواخت بودن و یک‌شکل بودن میوه‌های آن از بذرهای محبوب در میان کشاورزان بوده و یکی از پربارترین بذرهای گوجه‌فرنگی است.

بذر گوجه‌فرنگی 8320

این نوع از بذر گوجه‌فرنگی یک نمونه از پربارترین بذر گوجه فرنگی فضای باز بوده و به دلیل بافت سفتی که دارد از ماندگاری زیادی برخوردارمی باشد و قدرت انبارداری بسیار بالایی دارد. میزان باردهی تناژ گوجه 8320 درهکتار 240 تا 300 تن می باشد.

این نوع بذر با داشتن میوه هایی بلوکی شکل به رنگ قرمز درخشان، بافت سفت، حمل و نقل سالم و انبارداری بالا در میان کشاورزان محبوبیت دارد.

بذر گوجه‌فرنگی متین

کاشت بذر گوجه‌فرنگی متین در فضای باز انجام می‌شود. این بذر هیبرید بسیار پربار و در تمام نقاط ایران از جمله مناطقی که دارای آب‌وهوای معتدل و آب‌وخاک شیرین هستند، قابل‌کشت می باشند. بذر گوجه‌فرنگی متین نمونه‌ای از بذر گوجه‌فرنگی مقاوم‌به‌گرما است.

 بذر گوجه‌فرنگی بریویو

این بذر مناسب کشت در فضای باز می‌باشد و به دلیل مقاومت بالایی که نسبت به گرما دارد از بهترین بذر گوجه برای مناطق گرمسیری است و در بین کشاورزانی که در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنند از محبوبیت بالایی برخوردار است. بذر گوجه بریویو نسبتاً زودرس می‌باشد و بذر آن 80 تا 85 روز پس از انتقال به زمین اصلی به بار می‌نشیند.

بذر گوجه‌فرنگی لئوناردو

لئوناردو پربارترین بذر گوجه فرنگی فضای باز می‌باشد. حجم بوته و پوشش برگ آن بسیار مناسب بوده و از میوه در برابر آفتاب‌سوختگی محافظت می‌کند. یکی از ویژگی‌های این بذر سفتی زیاد است که باعث می‌شود ماندگاری و حمل‌ونقل محصول افزایش یابد.

شاید برای کشاورزان این سؤال پیش بیاید که پربارترین انواع بذر گوجه‌فرنگی زودرس کدام‌اند؟ بذر گوجه فرنگی 8380 یک نمونه بذرگوجه زودرس است که 75 روز پس از انتقال بذر در زمین به بار می نشیند و میوه می دهد.

این بذر دارای پوشش برگی مناسبی بوده که این پوشش باعث کاهش خسارت آفتاب سوختگی می شود و در برابر بیماری های قارچی مقاوم است.

پربارترین بذر گوجه فرنگی گلخانه‌ای

گوجه‌فرنگی در برابر سرما مقاومت ندارد و همچنین بارندگی باعث ایجاد لکه روی پوست گوجه‌فرنگی می‌شود؛ بنابراین کشت گلخانه‌ای گوجه در مقایسه با کشت در فضای باز برتری دارد؛ زیرا ریسک کشت گوجه‌فرنگی در فضای باز بسیار بالا است.

بذر هیراد یکی از بهترین بذرهای گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای است که محصولی دارای قابلیت انبارداری بالا و بافتی سفت تولید می‌کند و قابلیت کشت در اکثر شهرها را دارد.

بهترین بذر گوجه‌فرنگی برای رب

مهم‌ترین فاکتور در گوجه ربی، بذر آن است. بافت گوجه ربی نسبت به گوجه‌های دیگر گوشتی‌تر، دارای دانه‌های کمتر و همچنین آب کمتری است. در حال حاضر بذرهای خارجی به دلیل استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها در ایجاد بذر، دارای کیفیت و محصول دهی بالایی هستند. بذرهای مارول، لئوناردو و مارکونیا از بهترین بذر گوجه‌فرنگی برای رب می باشند.

خرید اینترنتی پربارترین بذر گوجه فرنگی از گلخانه آوین

اگر می‌خواهید از بذرهای مرغوب و باکیفیت برای کشت گوجه‌فرنگی استفاده کنید، باید دقت کنید که این بذرها را از مراکز باسابقه و معتبر خریداری نمایید. گلخانه آوین با ارائه انواع بذرهای سالم آماده است تا محصولاتی باکیفیت که سود بالایی نصیب شما کشاورزان می‌کنند را ارائه دهد.

قیمت پربارترین نوع بذر گوجه‌فرنگی در این گلخانه بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و شما می‌توانید انواع بذر ونشا گیاهان، کود و سموم آفت‌کش را از این گلخانه تهیه کنید و خیالتان بابت مرغوبیت محصولات کاملاً آسوده باشد.

کلام آخر

انتخاب نوع مناسب گوجه‌فرنگی تأثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت قلب و بهبود سلامتی افراد دارد. شما کشاورزان محترم برای برداشت گوجه‌فرنگی‌های باکیفیت باید در خرید پربارترین بذر گوجه فرنگی دقت فراوانی داشته باشید و متناسب با شرایط کشت منطقه خود، بذر موردنظرتان را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

  1. 1. پربارترین بذر گوجه فرنگی کدام است؟

سانسید، لئوناردو و گلسار

  1. بذر گوجه‌فرنگی متین در چه مناطقی قابل‌کشت است؟

مناطقی که دارای آب‌وهوای معتدل و آب‌وخاک شیرین هستند.

  1. گوجه‌های ربی چه تفاوتی با گوجه‌های دیگر دارند؟

بافت این گوجه‌ها نسبت به گوجه‌های دیگر گوشتی‌تر بوده و دارای دانه‌های کمتر و همچنین آب کمتری هستند.

محصولات بذر:

بذر
بذر گوجه فرنگی
 بذر گوجه فرنگی گلخانه ای
 بذر گوجه فرنگی آرسین
بذر گوجه فرنگی ساردین
بذر گوجه فرنگی آمینور
بذر گوجه فرنگی رادین
بذر گوجه فرنگی باربد
بذر گوجه فرنگی رایکا
بذر گوجه فرنگی فرین
بذر گوجه فرنگی ماسیس
بذر گوجه فرنگی فضای باز 
بذر گوجه فرنگی بورجن1219
بذر گوجه فرنگی بیتا
بذر خیار
بذر خیار گلخانه ای
بذر خیار پالیز
بذر خیار سوین
بذر خیار صدف
بذر خیار ثمن
بذر خیار فضای باز
بذر خیار دایا
بذر پیاز
بذر پیاز فضای باز
بذر پیاز ساهی
بذر ملون
بذر ملون سوفیا
بذر هویج
بذر هویج فضای باز
بذر هویج تیدا
بذر سبزیجات
بذر گل کلم

سایر مقالات:

خرید بهترین نوع بذر پیاز + راهنمای خرید 3 نوع بذر پیاز
بهترین نوع بذر خیار -3نوع خیار گلخانه‌ای، فضای باز و بوته‌ای
پربارترین بذر بادمجان کدام است؟ آشنایی با 5 نوع بذر بادمجان

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *