بهترین بذر گوجه فرنگی-9 بذر گوجه فرنگی باکیفیت+ مشاوره رایگان

هترین بذر گوجه فرنگی

هترین بذر گوجه فرنگی


راهنمای خرید بهترین بذر گوجه فرنگی

 آیا می‌دانستید که انتخاب صحیح بهترین بذر گوجه فرنگی، تأثیر قابل‌توجهی در عملکرد نهایی گیاه خواهد داشت؟ بذر باکیفیت، قوی و سالم، می‌تواند شروعی موفق برای رشد گیاه فراهم کند و در نتیجه محصولی با عملکرد بالا و ویژگی‌های برتر را به ارمغان آورد؛ بنابراین همراه ما باشید تا انواع بذر گوجه‌فرنگی را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین بذر گوجه فرنگی فضای باز

بذر گوجه‌فرنگی در فضای باز معمولاً از رقم‌های معین یا نامعین گوجه‌فرنگی تهیه می‌شوند که می‌توانند در دماهای متفاوت و با آبیاری کم‌رشد کنند. بذرهای گوجه‌فرنگی در فضای باز، باید دارای مقاومت بالایی در برابر آفات و بیماری‌ها باشند و میوه‌هایی با کیفیت و اندازه مناسب تولید کنند.

برای انتخاب بهترین بذر گوجه فرنگی در فضای باز، باید به عوامل مختلفی مانند نوع خاک، شوری، اسیدیته، زمان کشت، میزان باروری، بازارپسندی و قیمت توجه کرد. برخی از بهترین بذر گوجه فرنگی فضای باز شامل موارد زیر هستند.

بهترین بذر گوجه فرنگی فضای باز
هترین بذر گوجه فرنگی

بذر گوجه‌فرنگی ۸۳۲۰

بذر گوجه‌فرنگی ۸۳۲۰ یک رقم هیبرید میان‌رس است که توسط شرکت سمینیس آمریکا تولید می‌شود. این رقم مناسب کشت در فضای باز، کشت بهاره و کشت میان کار و پس‌کار در جنوب ایران است. میوه‌های این بذر گرد و قرمز درخشان هستند و وزن متوسط آن‌ها ۱۴۰ تا ۱۶۰ گرم است.

 این بذر مقاومت بالایی نسبت به برخی از بیماری‌های قارچی و ویروسی گوجه‌فرنگی دارد و همچنین دارای پوشش برگی خوب، عملکرد بالا است.

بذر گوجه‌فرنگی ۸۳۲۰ در قوطی‌های ۱۰۰۰۰ عددی به فروش می‌رسد و قیمت بذر گوجه‌فرنگی ۸۳۲۰ بسیار مناسب است؛ بنابراین شما می‌توانید برای خرید اینترنتی بذر از فروشگاه‌های مختلف استفاده کنید.

بذر گوجه‌فرنگی بریویو

بذر بریویو یک نوع بذر گوجه‌فرنگی متنوع است که توسط شرکت سمینیس آمریکا تولید شده است. رقم بریویو، بهترین بذر گوجه برای مناطق گرمسیری است که میوه‌های گرد و بلوکی، سفت و مقاوم، قرمز و بازارپسند دارد.

 وزن متوسط میوه گوجه‌فرنگی بریویو حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ گرم است. همچنین این بذر به برخی از بیماری‌های ویروسی و قارچی گوجه‌فرنگی مقاوم است و حدود ۸۰ روز پس از کاشت نشا بار می‌دهد.

بذر گوجه‌فرنگی بریویو
هترین بذر گوجه فرنگی

بذر گوجه‌فرنگی سانسید ۶۱۸۹

بذر گوجه‌فرنگی سانسید ۶۱۸۹ یکی از انواع بذر گوجه‌فرنگی هیبرید است که توسط شرکت نانهمز هلند تولید می‌شود. سانسید ۶۱۸۹ یکی از بهترین بذر گوجه فرنگی برای کشت در فضای باز و در مناطق گرمسیری است.

 میوه این بذر شکل تخم‌مرغی کشیده است و رنگ آن قرمز، وزن آن ۱۳۰ تا ۱۴۰ گرم است. این بذر مقاوم به بیماری‌های پژمردگی ورتیسیلیومی، بوته میری فوزاریومی، لکه‌برگی خاکستری و ویروس موزائیک گوجه‌فرنگی است. این بذر نسبتاً زودرس است و حدود ۸۰ روز پس از کاشت نشا بار می‌دهد.

بذر گوجه‌فرنگی RFT

بذر RFT یک نوع بذر گوجه‌فرنگی ارگانیک است که توسط شرکت سینجنتا سوئیس تولید می‌شود. تولید بذر گوجه‌فرنگی RFT  در مناطق گرمسیری مانند خراسان ممکن است. میوه این بذر شکل بلوکی، رنگ قرمز، وزن ۱۲۰ تا ۱۳۰ گرماست.

بذر گوجه‌فرنگی RFT
هترین بذر گوجه فرنگی

بذر گوجه‌فرنگی ریو گراند

رقم ریو گراند یکی از انواع بهترین بذر گوجه فرنگی است که دارای میوه تخم‌مرغی شکل با سایز متوسط و وزن حدود ۱۲۰ تا ۱۴۰ گرم است. این بذر، مناسب کشت فضای باز است و مقاومت نسبی به بیماری‌های رایج مزرعه دارد.

 بذر ریو گراند توسط شرکت هد آمریکا تولید شده است و در ایران توسط شرکت گلپاد وارد می‌شود. برای کاشت این بذر، باید خاک غنی و زهکشی شده را انتخاب کنید و بذر را در فصل بهار یا پاییز بکارید.

بذر گوجه‌فرنگی سرین

رقم سرین یکی از انواع پربارترین بذر گوجه‌فرنگی است که توسط کشور سوئیس تولید شده است. این بذر مناسب کشت فضای باز است و دارای میوه‌های بلوکی با وزن حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ گرم است.

 سرین بذر از مقاومت خوبی نسبت به بیماری‌های قارچی، باکتریایی و ویروسی برخوردار است و در مناطق گرمسیری عملکرد بالایی دارد. بذر سرین در پاکت‌های ۲۵۰۰ عددی به بازار عرضه و در ایران توسط شرکت گل سم گرگان وارد می‌شود.

بذر گوجه‌فرنگی سرین
هترین بذر گوجه فرنگی

بهترین بذر گوجه فرنگی گلخانه‌ای

آیا می‌دانستید که بهترین بذر گوجه فرنگی گلخانه‌ای، نوعی بذر است که در محیط‌های کنترل شده گلخانه‌ها کشت می‌شود؟ برخی از مزایای کشت بذر گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای عبارت‌اند از:

  • افزایش مدت‌زمان برداشت و تولید محصول
  • کاهش خطر آلودگی محصول به آفات و بیماری‌ها
  • افزایش کیفیت و بازارپسندی محصول
  • کاهش هزینه‌های کشت و نگهداری محصول
  • افزایش سودآوری و درآمد گلخانه‌داران

برخی از جدیدترین بذر گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای شامل موارد زیر می‌شوند.

بذر گوجه‌فرنگی نیوتن

بذر نیوتن یکی از بهترین بذر گوجه فرنگی برای کشت در گلخانه و فضای داربستی است. این بذر از شرکت سینجنتا سوئیس تولید شده و در پاکت‌های ۵۰۰ عددی عرضه می‌شود. برخی از ویژگی‌های بذر نیوتن عبارت‌اند از:

  • متحمل به سرما
  • میوه گرد با رنگ قرمز بازارپسند و وزن متوسط ۱۶۰ تا ۱۸۰ گرم
  • بوته قوی با رشد نامحدود و فاصله کم میان‌گره
  • پرباری بالا و تشکیل ۵ تا ۶ میوه در هر خوشه

بذر گوجه‌فرنگی چری سیتا

بذر چری سیتا یکی از بهترین بذر گوجه فرنگی هیبریدی است که میوه‌های کوچک و گرد به رنگ قرمز روشن دارد. این بذر مناسب برای کشت در گلخانه است و میوه‌های آن به‌صورت خوشه‌ای تولید می‌شوند.

 این بذر مقاوم به بیماری‌های گیاهی مانند ویروس موزائیک توتون، نماتود ریشه، ویلت و سفیدک پودری است. این رقم از شرکت کالتِس تولید شده و در پاکت‌های ۱۰۰۰ عددی عرضه می‌شود. برخی از ویژگی‌های بذر چری سیتا عبارت‌اند از:

  • زودرسی بالا و باردهی زیاد
  • میوه‌های شیرین و خوشمزه با وزن متوسط ۱۵ تا ۲۰ گرم
  • بوته قوی با رشد متوسط و فاصله کم میان‌گره
  • پرباری بالا و تشکیل ۶ تا ۸ میوه در هر خوشه
  • مقاومت نسبی به تنش‌های دمایی و شوری آب

همچنین شما می‌توانید برای خرید عمده بذر گوجه‌فرنگی چری سیتا به فروشگاه‌های محلی و سایت‌ها مراجعه کنید.

بذر گوجه‌فرنگی دافینیس

بذر دافینیس یک رقم گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای است که توسط شرکت سینجنتا تولید شده است. این بذر دارای میوه‌های گرد، درشت، سفت و قرمزرنگ است که با کاسبرگ برداشت می‌شوند. وزن متوسط میوه‌ها ۲۲۰ تا ۲۴۰ گرم است و دوره رسیدگی آن نسبتاً کوتاه (۸۰ روزه) است.

 این رقم یکی از پربارترین انواع بذر گوجه‌فرنگی زودرس است که برای پرورش بذر گوجه‌فرنگی دافینیس کشاورزان باید خاک را با PH  ، کمی اسیدی (۶ تا ۶.۵) و شرایط گلخانه‌ای مناسب را فراهم کنند.

بذر گوجه‌فرنگی دافینیس
هترین بذر گوجه فرنگی

بهترین بذر گوجه فرنگی را از کجا تهیه کنیم؟

گلخانه آوین یکی از تولیدکنندگان معروف نشا و بذر گیاهان گلخانه‌ای و فضای باز در کشور است که با بهره‌گیری از دانش فنی و تجربه کاری، محصولات با کیفیت و بازدهی بالا را به بازار عرضه می‌کند.

گلخانه آوین انواع بذر گوجه‌فرنگی، خیار، هویج، بادمجان، فلفل‌دلمه‌ای، فیسالیس و… را با قیمت مناسب و رقابتی به فروش می‌رساند. برای مشاهده قیمت‌ها و خرید بذرها می‌توانید از طریق تلفن با کارشناسان و متخصصان گلخانه آوین تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 گلخانه آوین با ارائه خدمات پس از فروش، از رضایت مشتریان خود اطمینان حاصل می‌کند؛ بنابراین اگر به دنبال بذرهای با کیفیت و پربار هستید، گلخانه آوین را انتخاب کنید.

سخن پایانی

انتخاب بهترین بذر گوجه فرنگی از اهمیت بسیاری برخوردار است. انتخاب بهترین بذر، نه تنها باعث موفقیت و افزایش بهره‌وری در کاشت گوجه‌فرنگی خواهد شد؛ بلکه به حفظ تنوع ژنتیکی و ارزش غذایی این محصول نیز کمک خواهد کرد؛ بنابراین با انتخاب بهترین بذر، شما باکیفیت‌ترین محصول را خواهید داشت.

سؤالات متداول

۱. چه بذر گوجه‌فرنگی در جنوب ایران کشت می‌شود؟

بذر گوجه‌فرنگی ۸۳۲۰

۲. کدام بذر گوجه‌فرنگی در فصل بهار یا پاییز کشت می‌شود؟

ریو گراند

۳. کدام بذر گوجه‌فرنگی در خراسان کشت می‌شود؟

 بذر گوجه‌فرنگی RFT  

 

محصولات بذر:

بذر
بذر گوجه فرنگی
 بذر گوجه فرنگی گلخانه ای
 بذر گوجه فرنگی آرسین
بذر گوجه فرنگی ساردین
بذر گوجه فرنگی آمینور
بذر گوجه فرنگی رادین
بذر گوجه فرنگی باربد
بذر گوجه فرنگی رایکا
بذر گوجه فرنگی فرین
بذر گوجه فرنگی ماسیس
بذر گوجه فرنگی فضای باز 
بذر گوجه فرنگی بورجن1219
بذر گوجه فرنگی بیتا
بذر خیار
بذر خیار گلخانه ای
بذر خیار پالیز
بذر خیار سوین
بذر خیار صدف
بذر خیار ثمن
بذر خیار فضای باز
بذر خیار دایا
بذر پیاز
بذر پیاز فضای باز
بذر پیاز ساهی
بذر ملون
بذر ملون سوفیا
بذر هویج
بذر هویج فضای باز
بذر هویج تیدا
بذر سبزیجات
بذر گل کلم

سایر مقالات:

راهنمای خرید بهترین بذر صیفی جات + قیمت 1403
خرید بهترین بذر ملون در گلخانه آوین- معرفی 5 نوع بذر مرغوب 
بهترین بذر هویج در گلخانه آوین- 5 نوع بذر هویج برای خرید 
بهترین بذر سبزیجات- 3 نوع بذر سبزیجات -زمان مناسب رشد بذر

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *