بهترین نوع بذر خیار -3نوع خیار گلخانه‌ای، فضای باز و بوته‌ای

بهترین نوع بذر خیار کدام است؟

همواره خرید و عرضه بهترین نوع بذر خیار دغدغه اصلی کشاورزان و تولیدکنندگان این محصول است؛ زیرا به ‌واسطه یک بذر باکیفیت می‌توان بهترین محصول را برداشت کرد. کشت بهترین بذر خیار به دو روش گلخانه‌ای و فضای باز انجام می‌شود که در ادامه انواع روش کاشت بذر خیار را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین نوع بذر خیار گلخانه‌ای

بذر خیارهای گلخانه‌ای از نوع بکر بار و ماده گل هستند که بدون نیاز به تلقیح، میوه می‌دهند. برای کشت خیار گلخانه‌ای باید به موارد زیر توجه کرد:

  • انتخاب بذر مناسب برای منطقه و فصل کشت
  • آماده‌سازی بستر کشت با خاک سبک، قابل تهویه و غنی از مواد غذایی
  • رعایت دمای مناسب برای جوانه‌زنی بذر و رشد گیاه
  • انجام هرس و جوان نمودن بوته برای افزایش عمر گیاه و محصول
  • کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی با روش‌های بیولوژیک، شیمیایی و فیزیکی

برخی از بهترین نوع بذر خیار گلخانه‌ای شامل موارد زیر می‌شوند. آشنایی با این بذرها به شما کمک می‌کند تا بذر مناسبی را برای کشت انتخاب کنید.

بذر خیار بالستیک

بذر خیار بالستیک یک رقم پرمحصول از بهترین بذر خیار ارگانیک است که توسط شرکت کلوز فرانسه تولید می‌شود. این رقم از بهترین ارقام این شرکت به شمار می‌رود و به دلیل کیفیت برتر برای کشت در گلخانه بسیار مناسب است.

میوه‌های خیار بالستیک شکل همسانی دارند و طول آن‌ها حدوداً ۱۴ تا ۱۶ سانتی‌متر است. گل‌های خیار بالستیک به‌ صورت پارتنوکارپ و میوه‌های آن بسیار بازارپسندتر هستند.

بهترین نوع بذر خیار بالستیک مقاومت بالای در برابر بیماری‌های ویروسی مانند ویروس لکه‌ای رگبرگ پاپایا (PRSV) و ویروس موزائیک زرد کدوئیان (ZYMV) و نیز برخی قارچ‌ها مانند سفیدک پودری و دروغی دارد.

زمان برداشت محصول این بذر خیار زودرس حدود ۴۰ روز پس از کاشت محصول است. این رقم قابلیت برداشت در حدود ۳۰ تا ۴۰ را دارد و تا آخرین لحظه کیفیت خود را حفظ می‌کند. رشد رویشی بالا نیز یکی از ویژگی‌های این بذر است؛ در نتیجه کشاورزان باید در استفاده از کودهایی مانند نیتروژن که به رشد رویشی کمک می‌کند، دقت کنند.

بذر خیار نگین

بذر خیار گلخانه‌ای نگین یک رقم هیبریدی که توسط شرکت انزازادن هلند تولید شده است. این رقم دارای میوه‌هایی با طول ۱۶ تا ۱۸ سانتی‌متر، قطر ۳.۵ سانتی‌متر، رنگ سبز تیره و شکل سیلندری شیاردار است. این بذر میان گل است و در هر بند ۲ تا ۳ گل تولید می‌کند.

بهترین نوع بذر خیار نگین دارای سیستم ریشه‌ای قوی، مقاومت نسبی به بیماری‌های قارچی، ویروسی و دوره رسیدگی کوتاه است که در مناطق مختلف کشور مانند: یزد، خراسان جنوبی و رضوی کشت می‌شود و بیشتر محصول آن برای صادرات به کشورهای همسایه است.

برای خرید بهترین بذر خیار گلخانه‌ای می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و با قیمت مناسب آنها را تهیه کنید. این بذر که توسط شرکت انزا زادن هلند تولید می‌شود از بهترین نوع بذر خیار گلخانه‌ای است که در فصل‌های بهاره و پاییزه قابل‌کشت است.

این بذر خیار دارای ویژگی‌هایی مانند ماده بودن همه گل‌ها عملکرد بالا با حفظ کیفیت میوه در طول دوره رشد، تیپ میوه با بافت نرم و چگال و طعم خوب است. قیمت بهترین نوع بذر خیار ناگین بسیار مناسب است و این بذر در دمای بین ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد رشد می‌کند و حدود ۴۵ روز پس از انتقال نشا به زمین اصلی قابل‌برداشت است.

 بهترین نوع بذر خیار بوته‌ای

آیا می‌دانستید که بذر خیار بوته‌ای پربار، به ‌صورت رونده و با شاخه‌های فرعی محدود رشد می‌کند؟ در بذرهای فضای باز، بوته‌ها روی زمین رشد می‌کنند؛ اما در بذرهای گلخانه‌ای، آن‌ها با طناب بسته می‌شوند و به‌صورت عمودی رشد می‌کنند.

واریته‌های پارتنوکارپ و نیمه پارتنوکارپ از جمله خیارهای پرباری هستند که به دلیل باردهی بسیار بالا، جزء پرطرف‌دارترین محصولات در این زمینه هستند.

بهترین نوع بذر خیار فضای باز

برای کشت بهترین بذر خیار بوته‌ای در فضای باز، انتخاب بذر خیار باید به منطقه و فصل کشت وابسته باشد تا محصول با بازده مطلوب و سودآوری بالا تولید شود.

به‌عنوان‌مثال، بذرهای خیار دلتا و بومبای، مناسب برای کشت در فضای باز هستند؛ زیرا ویژگی‌های پارتنوکارپیک، تطابق با اقلیم‌های گوناگون و مقاومت در برابر بیماری‌ها، گرما و سرما را دارند. برخی از بهترین نوع بذر خیار فضای باز شامل موارد زیر می‌شوند.

بذر خیار فضای باز 2N نادا

بذر خیار 2N نادا یکی از بهترین نوع خیار برای خیارشور در فضای باز است. این بذر زودرس و پرمحصول، دارای میوه‌های قلمی کوچک به طول ۸ الی ۱۰ سانتی‌متر است که برای تولید خیارشورهای باکیفیت بسیار مناسب هستند.

این خیار مقاومت نسبی در برابر بیماری‌های قارچی دارد؛ بنابراین بهترین بذر خیار برای خیارشور است و ازآنجاکه دارای سفتی بالا و تلخی ملایم است، بعد از فراوری، خیارشور حاصل از آن ماندگاری بالایی دارد. اگر به دنبال بذر خیار مخصوص خیارشور هستید، خیار 2N  مناسب‌ترین انتخاب برای شما است.

بذر خیار فضای باز ویکتور

کمپانی سمینیس آمریکا بذر خیار ویکتور را با بوته‌ای قوی، میوه‌ی قلمی و بدون شیار با بافت متراکم و طعم و کیفیت بسیار عالی را به بازار عرضه می‌کند که امروزه طرفداران زیادی را در سراسر جهان دارد. این بذر در برابر بیماری‌های ویروسی و قارچی و همچنین گرمای هوا مقاوم و در همه نقاط ایران قابل‌کشت است.

از دیگر مزایای بهترین نوع بذر خیار ویکتور، می‌توان به تبدیل ‌شدن اکثر گل‌ها به میوه تأکید کرد. با این‌ حال باید در نظر داشت که این بذر بسیار رطوبت پسند است و میزان تشکیل میوه، کیفیت و طعم در این خیار به نوع مدیریت آبیاری، تغذیه‌ای شرایط آب‌وهوایی منطقه بستگی دارد.

بذر خیار فضای باز امپراتور

بذر خیار امپراتور از شرکت سمینیس آمریکا است که این بذر بسیار زودرس، دارای بوته قوی و پرباری است. میوه‌های آن قلمی و شیاردار با بافت متراکم و رنگ سبز تیره و اغلب گل‌ها در این بذر، ماده هستند.

 بذر خیار امپراتور دارای مقاومت بسیار بالای نسبت به بیماری‌های ویروسی و قارچی مانند موزائیک خیار، ویروس زردی بین رگبرگی، ویروس موزائیک هندوانه، لکه حلقوی پاپایا، سفیدک دروغی و سفیدک سطحی دارد.

خرید بهترین نوع بذر خیار از گلخانه آوین

گلخانه آوین یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین گلخانه‌های منطقه در عرضه بذر و نشا است. این گلخانه با استفاده از فناوری‌های نوین و کادر متخصص، تولید بذر و نشا باکیفیت را انجام می‌دهد.

فعالیت‌های این گلخانه شامل تولید بذر گیاهان مختلف، نگهداری و پرورش نشا و همچنین تحقیقات و آزمایشات بر روی گیاهان است. شما می‌توانید با اعتماد به این گلخانه انواعی از بذرهای باکیفیت بالا را با قیمت مناسب خریداری کنید و بهترین کشت و برداشت را از محصول خود داشته باشید.

سخن پایانی

بهترین نوع بذر خیار باید بر اساس نیازهای منطقه‌ی شما، شرایط آب‌وهوایی و خاک، مقدار نور و دما و نیز سلیقه شما انتخاب شود؛ اما بهترین بذر برای شما، بذری است که با شرایط محیطی شما همخوانی داشته و توانایی رشد و تولید محصول باکیفیت را داشته باشد.

سؤالات متداول

۱. بذر خیار نگین در چه استانی کشت می‌شود؟

یزد، خراسان جنوبی و رضوی

۲. بهترین بذر خیار برای خیارشور چیست؟

بذر خیار 2N نادا 

۳. بهترین بذر خیار ارگانیک کدام است؟

بذر خیار بالستیک

بذر
بذر گوجه فرنگی
 بذر گوجه فرنگی گلخانه ای
 بذر گوجه فرنگی آرسین
بذر گوجه فرنگی ساردین
بذر گوجه فرنگی آمینور
بذر گوجه فرنگی رادین
بذر گوجه فرنگی باربد
بذر گوجه فرنگی رایکا
بذر گوجه فرنگی فرین
بذر گوجه فرنگی ماسیس
بذر گوجه فرنگی فضای باز 
بذر گوجه فرنگی بورجن1219
بذر گوجه فرنگی بیتا
بذر خیار
بذر خیار گلخانه ای
بذر خیار پالیز
بذر خیار سوین
بذر خیار صدف
بذر خیار ثمن
بذر خیار فضای باز
بذر خیار دایا
بذر پیاز
بذر پیاز فضای باز
بذر پیاز ساهی
بذر ملون
بذر ملون سوفیا
بذر هویج
بذر هویج فضای باز
بذر هویج تیدا
بذر سبزیجات
بذر گل کلم

 

سایر مقالات:

بهترین بذر هویج در گلخانه آوین- 5 نوع بذر هویج برای خرید 
بهترین بذر گل کلم- آشنایی با 5 نوع بذر برای خرید
خرید بهترین نوع بذر پیاز + راهنمای خرید 3 نوع بذر پیاز

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *