بهترین نوع نشا گوجه فرنگی در گلخانه آوین – مشاوره + قیمت 1403


مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

بهترین ارقام بذر گوجه فرنگی گلخانه‌ای

بهترین نوع نشا گوجه فرنگی را می‌توانید از گلخانه‌های متعددی خریداری کنید. گوجه فرنگی از محصولات پرفروش در گلخانه است. این محصول توسط گلخانه داران بسیاری مورد استقبال قرار گرفته است.

از آنجایی که گوجه فرنگی، محصولی است که در طول سال مورد استفاده همه افراد و صنایع قرار می‌گیرد، کاشت آن به طور گسترده انجام می‌شود. چون کشت مستقیم گوجه فرنگی فقط در بهار انجام می‌شود برای سایر فصل‌ها کشت را در گلخانه انجام می‌دهند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین نوع نشا گوجه فرنگی آشنا شوید.

بهترین ارقام بذر گوجه فرنگی گلخانه‌ای

 

 

ویدیو : بهترین نوع نشا گوجه فرنگی

 

 

نشا باکیفیت‌ گوجه فرنگی

نشا گوجه فرنگی یکی از روش‌های تولید گوجه فرنگی است. در واقع این گیاه به نشاکاری عکس‌العمل مثبت نشان داده و از معروف‌ترین گیاهانی است که نشاکاری می‌شود. بهترین نوع نشا گوجه فرنگی، باید از ویژگی‌های بارزی نسبت به سایر گوجه فرنگی‌ها برخوردار باشد.

یک نشا باکیفیت‌، باعث می‌شود محصولی باکیفیت‌ تولید شود، در نتیجه فروش بیشتری اتفاق بیفتد. برای اینکه نشا باکیفیت‌ تولید شود، باید شرایطی فراهم آورید که نشا بتواند به بهترین نحو رشد کند و شما بتوانید بهترین نوع نشا گوجه فرنگی را تحویل بگیرید. منظور از این شرایط، شرایط زیر است:

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

  • جنس سینی نشا گوجه فرنگی: جنس سینی نشا باید استیروفوم باشد، ترک یا آسیب‌دیدگی نداشته باشد، عمق و گنجایش سینی متناسب با میزان و نوع نشا یعنی نشا گوجه فرنگی باشد‌.
  • کیفیت بذر و خاک نشا گوجه فرنگی: بذر مورد استفاده برای کاشت گوجه فرنگی باید دارای گواهی‌های معتبر کنترل کیفیت باشد. خاک نیز باید غنی، حاصلخیز و از بهترین انواع خاک باشد تا در نهایت بهترین نوع نشا گوجه فرنگی کسب شود.
  • شرایط محیطی رشد و پرورش نشا گوجه فرنگی: منظور از شرایط محیطی، میزان نوردهی، میزان هوادهی، میزان آبیاری، میزان رطوبت و شرایط آب‌وهوایی است. در صورتی که این موارد در حد استاندارد خود باشند، یک گوجه فرنگی باکیفیت‌ تولید شده و در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر، بهترین نوع نشا گوجه فرنگی باید ریشه‌های یکدست، سفید و بدون پوسیدگی داشته باشد. یک نشا گوجه فرنگی خوب باید از ریشه‌ای با طول پنج سانتی‌متر و ساقه‌ای با اندازه سه برابر طول ریشه تشکیل شود.

یعنی طول ساقه 15 سانتی‌متر و ضخامت آن زیاد باشد. وجود چهار تا پنج برگ سبز و بدون پوسیدگی برای یک نشا باکیفیت‌، ضروری است.

نشا باکیفیت‌ گوجه فرنگی

 

رایج‌ترین نشا گوجه فرنگی

نشا گوجه فرنگی در انواع مختلفی وجود دارد. از جمله این نشا‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • نشا گوجه فرنگی کانیون تخم‌مرغی
  • نشا گوجه فرنگی کانیون گرد
  • نشا گوجه فرنگی سوپر چف
  • نشا گوجه فرنگی سوپر لونا
  • نشا گوجه فرنگی سوپر استون
  • نشا گوجه فرنگی ژیوان
  • نشا گوجه فرنگی کارون
  • نشا گوجه فرنگی زمان
  • نشا گوجه فرنگی زیتونی
  • نشا گوجه فرنگی گیلاسی
  • نشا گوجه فرنگی برنتا
  • نشا گوجه فرنگی بریویو

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

  • نشا گوجه فرنگی هیبریدی نیوتن
  • نشا گوجه فرنگی جگوار
  • نشا گوجه فرنگی فسا
  • نشا گوجه فرنگی گلدی
  • نشا گوجه فرنگی چری سیتا
  • نشا گوجه فرنگی روبی
  • نشا گوجه فرنگی 8320
  • نشا گوجه فرنگی باسیمو
  • نشا گوجه فرنگی سانسید 6189
  • نشا گوجه فرنگی متین
  • نشا گوجه فرنگی گلسار
  • نشا گوجه فرنگی الیسا
  • نشا گوجه فرنگی مارول
  • نشا گوجه فرنگی گارنت

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

بهترین و رایج‌ترین نشا گوجه فرنگی، نشا گوجه فرنگی 8320 است. این نوع نشا بافت سفتی داشته و به همین دلیل ماندگاری بالایی دارد. به دلیل ماندگاری بالا، قدرت انبارداری بالایی را نیز شامل می‌شود. به دلیل قدرت انبارداری بالا، حمل‌ونقل آن هم آسان صورت می‌گیرد.

این گوجه فرنگی‌ها ظاهری گرد دارند و وزن آن‌ها حدود 140 تا 160 گرم است. پوشش برگی در این نوع نشا گوجه فرنگی، مناسب بوده و میوه‌ای بلوکی شکل با رنگ قرمز درخشان دارد‌. نشا گوجه 8320، به دلیل مقاوم‌بودن به گرما، پرسودترین نوع نشا گوجه فرنگی محسوب می‌شود.

در واقع بیشترین رشد نشا مربوط به دمای 23 درجه سانتی‌گراد تا 30 درجه سانتی‌گراد است. توجه داشته باشید که دمای بالاتر از 37 درجه سانتی‌گراد، رشد گیاه را متوقف می‌کند‌. گوجه فرنگی 8320، رقمی‌ میان‌رس محسوب می‌شود.

رایج‌ترین نشا گوجه فرنگی

 

نشا پر بار گوجه فرنگی

نشایی پر بار است که بتواند در برابر بیماری‌ها مقاومت کند. رقم گوجه فرنگی 8320، در برابر بیماری‌هایی چون قارچ­‌های فوزاریوم، پیتیوم و ورتیسیلیو که نتیجه بوته میری و ضعف بوته در اوایل رشد هستند، مقاومت بالایی دارد. از سمتی چون در برابر کمبود کلسیم از خود مقاومت نشان می‌دهد، دچار پوسیدگی کلگاه و سیاه‌شدگی نخواهد شد.

مقاومت در برابر سوختگی از دیگر عوامل پربار بودن این رقم نشا گوجه فرنگی است. بذر، عامل مؤثر دیگری است که موجب پربار شدن نشا می‌شود. بذر بهترین نوع نشا گوجه فرنگی یعنی گوجه فرنگی 8320، با قارچ‌کش سیستمیک تیرام که هم اثر حفاظتی و هم اثر سیستمیک دارد تیمار شده است.

نشا پر بار گوجه فرنگی

 

برنامه تغذیه نشا گوجه فرنگی

هر کشاورز، باغدار یا گل‌خانه داری بعد از فصل کاشت، به مقدار برداشت خاصی دست می‌یابد. یعنی این گونه نیست که همه کشاورزان یک مقدار مشخص گوجه فرنگی برداشت کنند. اما شما می‌توانید با داشتن یک برنامه غذایی سالم، بهترین نوع نشا گوجه فرنگی را تولید و میزان آن را دو برابر کنید.

در کاشت گوجه فرنگی برای گلخانه‌های مختلف، هزینه‌های اجاره، سم، بذر، کارگر، آب و… یکی است، اما هزینه تغذیه در آن‌ها متفاوت است. هر چقدر هوشمندانه‌تر عمل کنید و برنامه تغذیه مناسب‌تری داشته باشید، میزان برداشت شما بیشتر خواهد بود.

همچنین محصولاتتان جزء بهترین نوع نشا گوجه فرنگی قرار می‌گیرد. تغذیه گیاه در هر مرحله از رشد آن متفاوت است و شما با دانستن آن می‌توانید برداشتتان را افزایش دهید. برنامه غذایی نشا گوجه فرنگی در هفت مرحله باید مورد توجه قرار گیرد.

برنامه تغذیه نشا گوجه فرنگی

 

برنامه غذایی بهترین نوع نشا گوجه فرنگی قبل از کاشت

اینکه غذای مورد نیاز از طریق خاک به گیاه برسد، از اهمیت بالایی برخوردار است. تغذیه‌ای که از خاک به گیاه می‌رسد، کودهایی است که به خاک اضافه می‌شود. این کودها عبارت‌اند از: کودهای اوره با پوشش گوگردی، فسفات، پتاسیم، گوگرد جامد، کودهای دامی‌ پوسیده، پلریت، ماسه و یا کود مرغی.

برای اینکه میزان کود را مشخص کنید، ابتدا باید یک آزمون از خاک بگیرید. با توجه به این آزمون متوجه می‌شوید که عنصر مورد نیاز خاک کدام است و به چه میزان باید اضافه شود. در این صورت، در قیمت بهترین نشا گوجه فرنگی نیز صرفه جویی کرده‌اید.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

برنامه غذایی بهترین نوع نشا گوجه فرنگی در زمان کاشت

قبل از پاشیدن بذر، باید زمین یا گلدان را با کودهای محرک رشد نظیر هیومیک اسیدها و جلبک‌ها، کود اکتیواتور یا اکتیو فول به مقدار 2 گرم برای 100 گرم بذر بپوشانید.

برنامه غذایی بهترین نوع نشا گوجه فرنگی در زمان کاشت

 

برنامه غذایی بهترین نوع نشا گوجه فرنگی بعد از کاشت

اگر گیاه ریشه قوی و سالم داشته باشد، مسلماً رشد بهتری خواهد داشت. برای داشتن یک ریشه قوی و سالم نیاز به استفاده از کود‌هایی است که ریشه‌زایی را تحریک می‌کنند. کودهای هیومیک اسید، اوریکس هیوم یونان یا هیومات استرالیایی از جمله این کود‌ها هستند که توصیه می‌شود در آبیاری اول به گوجه فرنگی‌ها داده شود.

 

 

“در مورد دریچه داکت اسپلیت بیشتر بخوانید”

 

 

برنامه غذایی بهترین نوع نشا گوجه فرنگی در مرحله اولیه رشد برگی

تغذیه مناسب در این مرحله برای بهترین نوع نشا گوجه فرنگی، ازت، فسفر و پتاسیم است. این عناصر به ترتیب سبزینگی گیاه، ریشه‌زایی و تقویت گیاه را بیشتر می‌کنند. بهترین کود‌ها در این مرحله، کود‌های آن پی کی 20 20 20، کود 0 44 18، کود 10 52 10 یا کود 18 25 25 هستند که به صورت آبیاری و محلول‌پاشی قابل مصرف هستند.

برنامه غذایی بهترین نوع نشا گوجه فرنگی در مرحله اولیه رشد برگی

 

برنامه غذایی بهترین نوع نشا گوجه فرنگی در زمان گلدهی

در این مرحله بهترین تغذیه برای گلدهی و تشکیل میوه، فسفر، کودهای ریزمغذی به همراه آمینواسیدها هستند. کودهای ریزمغذی، فسفر بالا بدون ازت مثل هایپر فوس، آراسول، پی کی مثل نوتریکا یا فوسکا، فول ترک و یا میکرو فول به همراه آمینو اسید ماکسی از بهترین کود‌ها هستند.

برنامه غذایی بهترین نوع نشا گوجه فرنگی در زمان تشکیل میوه

کود‌های شامل کلسیم در این مرحله، از پوسیدگی گلگاه جلوگیری می‌کنند و مقاومت گیاه را بالا می‌برند. کود کلسیم بر مایع کابور، کود کلسیزن و کود کلسیم مایع 27 درصد ماکسی بهترین کود‌ها برای اضافه‌کردن کلسیم به گیاه هستند که بهتر است به صورت محلول‌پاشی و در سه نوبت (زمان تشکیل میوه، گردویی شدن و 20 روز قبل از برداشت) استفاده شوند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

برنامه غذایی بهترین نوع نشا گوجه فرنگی در دوره رشد میوه

در این مرحله، گوجه فرنگی باید درشت شود. برای درشت شدن میوه نیاز به کلسیم و پتاسیم است. کود پتاس بالا پروتوگرین ایتالیا و یا 43-5-8 ایدورپلنت، مکس گرو اسپانیا، پتاس بالا بیولکم و انواع کود سولو پتاس بهترین کود‌ها در این مرحله از رشد گیاه هستند.

اما توجه داشته باشید که کود‌ها را به صورت محلول‌پاشی مصرف کنید. اول کود کلسیم و سپس پتاسیم را مورد استفاده قرار دهید.

تفاوت کشت نشایی با کشت مستقیم گوجه فرنگی

شاید برای شما سؤال ایجاد شود که تفاوت کشت نشایی با کشت مستقیم چیست؟ اول از همه باید بدانید که منظور از کشت مستقیم، کشت بذر به طور مستقیم در زمین است. اما منظور از کشت نشایی، کشتی است که بذر ابتدا در سینی قرار می‌گیرد، به گیاهچه‌ای قوی تبدیل می‌شود و سپس به زمین اصلی منتقل می‌شود.

در کاشت نشایی، هزینه بذر نسبت به کاشت مستقیم کاهش پیدا می‌کند. چرا که در کشت مستقیم، تعداد بذر بیشتری جهت حصول تعداد گیاهچه مورد نیاز کاشته می‌شود.

زمان برداشت محصول در کشت نشایی، کمتر از زمان برداشت محصول در کشت مستقیم است. یعنی در کشت نشایی به زمان کمتری برای به ثمر رسیدن میوه نیاز دارید.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

در کشت نشایی، مصرف آب و هزینه‌های تأمین آب نسبت به کشت مستقیم بسیار کمتر است. در واقع نشا، دو تا سه نوبت صرفه‌جویی آب نسبت به کشت مستقیم را شامل می‌شود.

در زمان کشت نشا، بوته‌های قوی به مزرعه منتقل می‌شوند و شما مزرعه‌ای یک‌دست‌تر با میوه‌های قوی‌تر خواهید داشت.

نشا، آسان‌تر با علف‌های هرز و بیماری‌ها مبارزه می‌کند و مقاومت بالایی دارد. در حالی که اگر علف‌های هرز در تماس با گوجه‌ای با کشت مستقیم قرار گیرد، سریعاً گوجه فرنگی را خراب می‌کند.

تفاوت کشت نشایی با کشت مستقیم گوجه فرنگی

 

تولید نشا گوجه فرنگی باکیفیت‌

گلخانه آوین، از بهترین گلخانه‌هایی است که در زمینه تولید بهترین نوع نشا گوجه فرنگی فعالیت می‌کند. این گلخانه با سال‌ها سابقه کار، مشتریان بسیاری دارد. گلخانه آوین، با استفاده از تخصصی‌ترین تجهیزات، انواع نشا گوجه فرنگی، نشا گل کلم، نشا کاهو، نشا بادمجان و … را با بالاترین کیفیت تولید و به طور مستقیم عرضه می‌کند.

از آنجایی که فروش محصولات به صورت مستقیم و بدون واسطه است، شما می‌توانید خرید را بسیار سریع و مقرون‌به‌صرفه انجام دهید. اضافه‌شدن فروش آنلاین در حیطه کاری این گلخانه، مخاطبان را برای خرید بیشتر ترغیب کرده است. چرا که در این عصر نوین، خرید اینترنتی بهتر و به‌صرفه‌تر است. چون در هزینه، زمان و انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

وجود نمایندگی‌های مختلف این مجموعه در سراسر کشور، دسترسی حضوری به این مجموعه را آسان‌تر کرده است‌ تا افرادی که قصد خرید آنلاین را ندارند، بتوانند آسان و سریع به گلخانه آوین دسترسی پیدا کنند.

این گلخانه همچنین یک مشاور تأسیس گلخانه است. یعنی با همکاری با این مجموعه می‌توانید یک گلخانه عالی و کامل تأسیس کنید و فعالیت‌های مختلف کشاورزی را با مشاوره و راهنمایی صحیح انجام دهید.

از آنجایی که از تجهیزات، تکنولوژی و علوم روز دنیا در این مجموعه استفاده می‌شود، کیفیت محصولات نیز عالی است و شما می‌توانید بهترین نوع نشا گوجه فرنگی را از این مجموعه خریداری کنید. برای اطلاع از قیمت بهترین نشا گوجه فرنگی 8320 می‌توانید با کارشناسان و مشاوران این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

تولید نشا گوجه فرنگی باکیفیت‌

 

سخن پایانی

در این مقاله با انواع نشا گوجه فرنگی و بهترین نوع آن آشنا شدید. برای مثال، تولید نشا گوجه فرنگی 8320 یک فرایند دشوار است که اگر صحیح انجام نشود، دسترسی به بهترین نوع نشا گوجه فرنگی سخت می‌شود. بهترین نوع نشا گوجه فرنگی نیز، نشایی است که یک گوجه فرنگی سالم را به خریدار ارائه دهد.

سخن پایانی

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

سایر مقالات:

انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای
پیوند نشا گوجه فرنگی
بیماری نشا گوجه فرنگی
آموزش کاشت انواع نشا گوجه فرنگی

2 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *