انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای – معرفی بهترین نشاء گوجه + قیمت 1403

انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای

انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای در گلخانه تولید و برای فروش وارد بازار می‌شوند. گلخانه یک چهار دیواری محصور با سری پوشیده است که توسط مواد شفاف یا نیمه شفاف ساخته می‌شود. در این مکان که به گلخانه معروف است، انواع مدل‌های نشا گوجه تولید می‌شود.

فرقی ندارد که شرایط آب و هوا چگونه باشد، در هر نوع شرایط آب و هوایی، آب و هوای درون گلخانه را بر اساس رشد گوجه فرنگی تنظیم می‌کنند و کاشت را انجام می‌دهند. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای در اختیارتان قرار دهیم.

انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای

 

 

 

ویدیو : انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای 

 

 

 

مراحل کاشت گوجه فرنگی

برای تولید انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای، ابتدا باید اصول کاشت نشا گوجه فرنگی را رعایت کنید، یعنی شرایط و مواد لازم را فراهم نمایید. پس از آن می‌توانید برای کاشت اقدام فرمایید.

مراحل کاشت گوجه فرنگی

 

میزان دما برای رشد گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به طور کلی میوه فصل گرما است. یعنی مکانی که می‌خواهید در آن انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای بکارید، باید حداقل 4 ماه هوای گرم داشته باشد. دمای روزانه برای رشد گوجه باید 25 – 30 درجه سانتی‌گراد و دمای شبانه برای رشد گوجه باید 16 – 20 درجه سانتی‌گراد باشد. دمای کمتر از 15 و بیشتر از 30 درجه سانتی‌گراد سبب آسیب به گوجه فرنگی می‌شود.

میزان دما برای رشد گوجه فرنگی

 

میزان نور برای رشد گوجه فرنگی

نور مورد نیاز برای رشد انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای برابر با 400 – 500 میکرو مول بر مترمربع بر ثانیه یا 22000 – 27000 لوکس یا 89 – 111 وات بر مترمربع یا 2 – 30 مول بر مترمربع است.

میزان کربن دی اکسید برای رشد گوجه فرنگی

کربن دی اکسید مورد نیاز برای گیاه گوجه فرنگی 1000 پی‌پی‌ام است. در صورتی که بیشتر از این مقدار به گیاه کربن دی اکسید داده شود، خراب می‌شود.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

میزان آب برای رشد گوجه فرنگی

میزان آبی که برای رشد انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای نیاز است، در دوره‌های مختلف آن متفاوت است. به ترتیب زمانی که گوجه زیر کشت است، در طول دوره رشد بوده و سپس بالغ شده برابر با 300 – 440 لیتر، 65 لیتر و 1 لیتر است.

میزان پی اچ برای رشد گوجه فرنگی

میزان پی اچ مناسب برای تولید گوجه فرنگی، 5/6 تا 6 است. در صورتی که پی اچ کمتر از 5/5 شود، منیزیم کاهش و منگنز و آلومینیوم افزایش می‌یابد. همچنین مقدار کلسیم کم شده و گیاه از بین می‌رود. میزان روی، آهن و منگنز برای پی‌اچ‌های بالای 6/8 به شدت کاهش می‌یابد.

کاشت گوجه فرنگی

پس از فراهم‌کردن این شرایط در گلخانه، بذر‌ها را با فاصله معینی در جعبه پلاستیکی می‌کارند. برای این کار سوراخ‌هایی به قطر 7 میلی‌متر ایجاد و بذر‌ها را درون آن می‌کارند. طی دو هفته از این جعبه‌ها با مرطوب نگه‌داشتن و قراردادن در مقابل نور خورشید، مراقبت و سپس آن را به گلدان منتقل می‌کنند.

گلدان‌ها به گلخانه منتقل شده و طی 50 روز الی 2 ماه، طول آن را به 12 تا 16 سانتی‌متر می‌رسانند. پس از گذشت این مدت، گوجه‌ها یا به گلدان‌های بزرگ‌تر یا به کیسه‌های پلاستیکی انتقال داده می‌شوند تا فرایند رشد مختل نشود.

نکات کاشت نشا گوجه فرنگی

اگر می‌خواهید انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای را به بهترین نحو ممکن بکارید و یک نهال گوجه فرنگی خوب برداشت کنید، باید به برخی از نکات دقت داشته باشید. عمل‌کردن به این نکات باعث می‌شود گوجه فرنگی رسیده‌تر شود و با کیفیت بالاتری در اختیار افراد قرار گیرد.

نکات کاشت نشا گوجه فرنگی

 

مقاوم کردن بذر

مقاوم کردن بذر یکی از بهترین موضوعاتی است که می‌تواند در روند کاشت انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای تأثیرگذار باشد. برای انجام این کار، تا قبل از خروج ریشه‌چه، بذر گوجه فرنگی گلخانه ای در آب خیس می‌شود.

پس از خیس شدن، در هوای آزاد خشک شده و سپس سریعاً کاشته می‌شود. با انجام این کار، بذر مقاوم‌تر و یکنواخت‌تر جوانه می‌زند، دان نهال سریع‌تر رشد می‌کند، ریشه، شاخه و بقای آن بهتر می‌شود.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

آب باکیفیت برای آبیاری گوجه فرنگی

کیفیت آب یکی از نکات مهم و عوامل تأثیرگذار در گیاه، ریشه و ترکیب خاک است. آب‌های آشامیدنی، آب‌های سطحی و زیرزمینی مورد نیاز بخش کشاورزی با حضور علف‌کش‌ها، حشره‌کش‌ها کیفیت خود را از دست می‌دهند.

در صورتی که از علف‌کش‌هایی مانند آترازین، متاکلر، پرومتون و سیمازین در آب‌هایی که برای آبیاری انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای استفاده می‌شود، بهره بگیرید، گوجه فرنگی‌ها از بین می‌روند. حتی اگر غلظت این مواد کم‌ باشد.

همچنین در صورتی که مواد معلق یا حل‌شده چون فلور، سدیم، کبر، گاز کلر، برم، کربنات، بی‌کربنات و … در آب باشد، یا باید حذف شوند و یا آب به حدی رقیق شود که این عناصر تأثیر چندانی نداشته باشند. یون‌های نیترات و فسفات نیز از جمله یون‌هایی هستند که آب را آلوده می‌کنند.

مواد آلی در آب مانند حشره‌کش‌های شیمیایی، نفتی و مواد آلی معلق از دیگر مواردی هستند که باعث خراب‌شدن گوجه‌ها می‌شوند. مواد شیمیایی آلی معلق از طریق فیلتر کربنی و یون‌های معدنی از طریق تعویض یونی و اسمز معکوس حذف می‌شوند.

وجود کلسیم و منیزیم در آب سبب باکیفیت شدن آب شده و رشد انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای را چند برابر می‌کند. در صورتی که محلول غذایی کاملی به گیاه می‌دهید، نیاز به کلسیم و منیزیم ندارید، می‌توانید آن را حذف و یا خیلی کم کنید‌. اما به طور کلی باید به صورت متعادل به گوجه فرنگی‌ها برسد.

در صورتی که از کلسیم در آب با غلظت بالایی استفاده کنید (بیش از 30 میلی‌گرم کلسیم در یک لیتر آب) پی اچ محیط کشت گوجه فرنگی افزایش یافته و خاک قلیایی می‌شود. در صورتی که این مقدار به 50 تا 80 میلی‌گرم در لیتر برسد، خاک بسیار قلیایی شده، کربنات کلسیم و سولفات کلسیم تشکیل شده و در نتیجه باید عوض شود.

آب باکیفیت برای آبیاری گوجه فرنگی

 

تغذیه انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای

هر چقدر تغذیه انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای بیشتر باشد، سریع‌تر رشد می‌کند. منظور از تغذیه، کلسیم، آهن، پتاسیم، نیتروژن، فسفر، گوگرد، منیزیم، برم، منگنز و روی است. نیاز گیاه به سه مورد اول، زیاد و به هفت مورد آخر، متوسط است.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

تربیت و هرس بوته

منظور از هرس، ازبین‌بردن شاخه‌های فرعی گیاه است به طوری که گیاه تا زمان رسیدن و برداشت، تنها یک ساقه داشته باشد. برای انجام این کار، از یک سیم گالوانیزه دو متری استفاده می‌کنند و بوته را به دور آن می‌بندند. هدایت بوته‌ها روی این سیم به دو روش انجام می‌شود:

  1. بوته به طرف پایین هدایت می‌شود.
  2. قسمت‌هایی که محصول خود را تولید کرده‌اند، مثل قسمت‌های اولیه ساقه، به هم پیچانده می‌شوند، سپس ساقه اصلی در امتداد قیم به طرف بالا هدایت می‌شود.

با این کار اندازه میوه‌ها یکسان می‌شود و میوه‌های باکیفیت‌ به بازار عرضه می‌گردد.

تغذیه انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای

 

انواع رقم گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از پرطرف‌دارترین محصولات کشاورزی است. این محصول علاوه بر اینکه به صورت تازه استفاده می‌شود، به صورت رب و سس نیز فرآورده می‌شود. این محصول بیشتر از 7500 رقم دارد.

انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای، از نظر اندازه، شکل، طعم و رنگ با یکدیگر متفاوت هستند. کشاورزان برای اینکه بتوانند بهترین گوجه‌ فرنگی را کشت کنند و نتیجه زحمات و هزینه‌هایی که خرج کرده‌اند را ببینند، باید بهترین رقم گوجه فرنگی را انتخاب کنند. در ادامه با این ارقام آشنا می‌شوید.

رقم گوجه فرنگی 8320

انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای 8320 امروزه از پرطرف‌دارترین نشا‌ها هستند. این رقم میان‌رس و بسیار پر بار بوده و به همین سبب از انواع نشا‌های صادراتی محسوب می‌شود. گوجه فرنگی 8320 کاملاً گرد و بسیار مقاوم به افت و بیماری است. نمره سفتی این میوه از 8، 5 است.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

رقم گوجه فرنگی برنتا

گوجه فرنگی‌های برنتا نسبتاً زودرس و از مقاومت خوبی در برابر شوری، بیماری و آفت برخوردار هستند. رقم برنتا میوه‌ای بلوکی شکل دارد.

رقم گوجه فرنگی بریویو

رقم بریویو از ارقام بازارپسند انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای است. این رقم با وجود زودرس بودن، بازدهی بسیار بالایی دارد. مقاومت بسیار خوب در برابر بیماری‌های ویروسی و همچنین سفتی خوب از ویژگی‌های این رقم محسوب می‌شوند. اما نکته مهم این است که در مقابل شوری حساس است.

انواع رقم گوجه فرنگی

 

رقم گوجه فرنگی هیبریدی نیوتن

این گوجه فرنگی با ظاهر گرد و خوش‌رنگ، بهترین گوجه برای تازه‌خوری است. مقاومت در برابر سرما، پژمردگی، فوزاریومی، ورتیسلیومی‌ و بوته‌های قوی برای تولید طولانی مدت، از ویژگی‌های این نوع گوجه فرنگی محسوب می‌شود. رقم هیبریدی نیوتن از رقم‌های زودرس است.

رقم گوجه فرنگی جگوار

رقم جگوار، میوه‌های تخم‌مرغی شکل زودرس دارد. خوشه‌بندی منظم، میوه‌های سفت با اندازه 10 – 12 گرم و طعم شیرین آن، جگوار را برای تازه‌خوری متناسب کرده است. مقاومت در برابر ترک‌خوردگی، از بارزترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

رقم گوجه فرنگی فسا

خوشه‌بندی خوب و اندازه 180 تا 200 گرم فسا، سبب عملکرد بالای آن شده است. رقم فسا میوه‌های گرد و مقاوم به بیماری، پژمردگی، نماتد، فوزاریومی‌ و ورتیسلیومی ‌دارد.

رقم گوجه فرنگی چری سیتا

رقم چری سیتا به نشا گوجه گیلاسی نیز معروف است. این میوه‌ها، گرد گیلاسی هستند و 10 تا 15 گرم وزن دارند. این رقم با خوشه‌بندی منظم، نسبت به بیماری‌های گیاهی مقاومت بالایی دارد.

رقم گوجه فرنگی گلدی

وزن میوه‌های گرد گلدی، 180 تا 220 گرم است. از آنجایی که این رقم مقاومت بسیار بالایی در برابر فوزاریومی، ورتیسلیومی، ‌ نماتد، پژمردگی و انواع ویروس‌ها دارد، برای تازه‌خوری مناسب است.

رقم گوجه فرنگی روبی

رقم‌های روبی گوجه فرنگی، گرد، صادراتی و مناسب برای انبارداری‌های طولانی مدت هستند. به دلیل وزن 80 تا 100 گرمی‌ و سفتی خوب، مقاومت بالایی در برابر بیماری‌های گاهی نیز دارند.

انواع رقم گوجه فرنگی

 

ویژگی نشا گوجه فرنگی باکیفیت‌

آشنایی با ویژگی انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای، نکته‌ای ضروری برای کشاورزان است. زمانی که کشاورزان با ویژگی نشای خوب آشنایی داشته باشند می‌توانند راندمان و بازدهی بیشتری از مزرعه دریافت کنند.

  • یک نشا گوجه فرنگی آماده و خوب، در مدت زمان مناسب به خوبی رشد می‌کند و از آنجایی که ریشه و ساقه مقاوم دارد، مورد هجوم حیوانات زمینی و حشرات قرار نمی‌گیرد.
  • انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای باکیفیت‌، ریشه‌های سفید، یکدست و بدون پوسیدگی دارند.
  • نشا تکامل‌یافته و خوب گوجه فرنگی، باید 5 سانتی‌متر ریشه داشته باشد.
  • در صورتی یک نشا گوجه فرنگی خوب است که ساقه ضخیم با ضخامت سه برابر ریشه را دارا باشد. طول ساقه باید حدود 15 سانتی‌متر باشد.
  • وجود 4 تا 5 برگ برای بهترین نوع نشا گوجه ضروری است. همچنین برگ‌ها باید بدون پوسیدگی و سبز باشند.

ویژگی نشا گوجه فرنگی باکیفیت‌

 

آوین، بهترین گلخانه کشور

گلخانه آوین، از برترین شرکت‌هایی است که با بهره‌گیری از علوم روز دنیا، گلخانه و مزارع را مدیریت می‌کند. مهندسان حوزه ساخت، پرسنل‌های حرفه‌ای، کارشناسان و مشاوران مجرب در زمینه کشاورزی، تأسیس مدیریت گلخانه، خرید نشا، کشت و برداشت، موجب محبوبیت هر چه بیشتر این شرکت شده‌اند.

وجود گواهینامه، 6 سال سابقه فعالیت، استفاده از تکنولوژی نوین و مدیریت آسان، آوین گرین را اولویت افراد قرار داده است. این شرکت آبیاری با تجهیزات پیشرفته و سم‌پاشی با پهباد را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد. با مراجعه به سایت آوین گرین می‌توانید آدرس گلخانه انواع نشا را دریافت و یا با شماره تماس گلخانه انواع نشا تماس بگیرید.

آوین، بهترین گلخانه کشور

 

سخن پایانی

گوجه فرنگی به روش‌های متفاوتی چون کاشتن مستقیم دانه یا کاشت نشا، قابلیت تولید دارد. روش تولید با کاشت نشا، از روش‌های پرطرف‌دار است که امروزه حرف اول را می‌زند.

امروزه تولید و پخش انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای در گلخانه و بازار به طور گسترده انجام می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران و پشتیبانان آوین گرین در ارتباط باشید.

سخن پایانی

 

سایر مقالات:

پیوند نشا گوجه فرنگی
بیماری نشا گوجه فرنگی
آموزش کاشت انواع نشا گوجه فرنگی
بهترین نوع نشا گوجه فرنگی
مزایای نشا گوجه فرنگی 8320

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *