مهمترین تجهیزات آشپزخانه اداری + 3 نکته مهم استفاده از آنها

مهمترین تجهیزات آشپزخانه اداری + 3 نکته مهم استفاده از آنها

تجهیزات آشپزخانه اداری


تجهیزات آشپزخانه اداری کدامند؟

آیا برای خرید تجهیزات آشپزخانه اداری اطلاعی دارید؟ آشپزخانه‌های اداری باگذشت زمان نقش بسیار پر رنگی را در هر اداره ایفا می‌کنند؛ زیرا نمی‌توان از هیچ کارمندی توقع داشت که همانند یک رباط به‌صورت مداوم پشت یک میز بنشیند و کار کند.

باتوجه‌به تحقیقات صورت‌گرفته در این باره، به این نتیجه رسیده‌اند که نشستن‌های مکرر و طولانی‌مدت، ‌ منجر به چاقی زیاد می‌شود. همین مسئله اضافه‌وزن که بسیاری از افراد نسبت به آن بی‌اهمیت هستند؛ باعث بیماری‌هایی نظیر مرگ زودرس، چربی خون، ‌ سرطان و دیابت خواهد شد.

مدیران اداره باید از این موضوع آگاه باشند که باید محیطی جذاب و جدید برای کارمندانشان به وجود بیاورند تا آن‌ها را از فضای یکنواخت اداره به بیرون بکشانند. تجهیزات آشپزخانه اداری در یک فضای مناسب همان محیط جذابی بوده که همه کارکنان اداره برای تجدید قوا به آن مراجعه خواهند کرد.

مهم‌ترین وسایل آشپزخانه‌های اداره

درصد زیادی از سخنان ما مربوط به شخص خود شماست! بله شما مدیر یا کارفرمای عزیز. یکی از مهم‌ترین کارهایی که در هنگام ساخت یک دفتر مهندسی باید به آن توجه کنید، طرز طراحی و چیدن وسایل آشپزخانه اداری است. هیچ مدیری آن قدر به کارمندش حقوق نمی‌دهد که آن فرد بخواهد هر وعده‌غذا را از بیرون تهیه کند؛ پس لطفاً تمامی موارد را به ذهنتان بسپارید.

خیلی از افراد اعتقاد دارند که قلب هر جایی، آشپزخانه آن مکان است؛ به همین دلیل چیدمان و دکوراسیون آن‌هم بسیار حائز اهمیت است. تجهیزات آشپزخانه اداری باید کامل باشد؛ اما این جمله به این معنا نیست که هر چیز موجودی در بازار موردنیاز شما نیز خواهد بود.

آیا می‌دانستید که حدود ۳۰ درصد از لوازم بازار موردنیاز هیچ آشپزخانه‌ای نیست؟ پس در گام اول تمام دقت خودتان را به کار بگیرید و به‌صورت هوشمندانه خرید کنید؛ چرا که خرید لوازم غیرضروری، ‌ فقط موجب تبش قلب اداره‌تان می‌شود.

قاشق‌ها و چنگال‌ها

مهم‌ترین وسایل آشپزخانه‌های اداره- قاشق‌ها و چنگال‌ها
تجهیزات آشپزخانه‌ اداری

از مهم‌ترین وسایل هر آشپزخانه‌ای قاشق و چنگال بوده که جزوی از کهن‌ترین دست‌سازهای تاریخ بشریت به شمار می‌روند. امروزه قادر هستید که این مورد از کالاها را در شیک‌ترین نوع خود پیدا کنید. تنوع زیاد در تولید این کالا در برخی از موارد موجب سردرگمی خریدار می‌شود؛ به همین دلیل در هنگام خرید به موارد زیر دقت کنید، ‌ این نکات مهم عبارت‌اند از:

  • توجه به برند و کیفیت
  • تعداد قاشق و چنگال موردنیاز
  • توجه به‌سلامت کالا

ظرف‌های مختلف

هیچ لذتی در هنگام خوردن هر نوع غذایی، به‌اندازه استفاده از یک ظرف باکیفیت و زیبا، جذاب و خستگی در کن نخواهد بود. سرویس‌های غذاخوری را می‌توانید در انواع و اقسام مختلفی در بازار خودش پیدا کنید. از مهم‌ترین مواردی که باید قبل از خرید ظروف به آن توجه کنید، می‌توان به نکته‌های زیر اشاره کرد که این نکات عبارت‌اند از:

  • مواد تشکیل‌دهنده
  • دستور عمل استفاده برای ماکروویو
  • اندازه مناسب
  • رنگ‌بندی
  • تعداد
  • هماهنگی با دیگر وسایل آشپزخانه

وسایل الکترونیکی آشپزخانه

هر کدام از مواردی که برای کامل‌کردن تجهیزات آشپزخانه اداری نام بردیم، نکات اعظمی از مشکلات روزمره هر شخصی را از بین خواهد برد. تمامی این موارد در چیدمان آشپزخانه‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند؛ پس در خرید این کالاها نهایت دقت را به کار ببرید.

  • یخچال‌فریزر: یکی از ضروری‌ترین تجهیزات آشپزخانه اداری، یخچال و فریزر هستند که به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید از خرید آن دست بکشید. این وسایل با ابعادی که دارند در چیدمان آشپزخانه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.
  • در هنگام خرید این محصول به عواملی نظیر بی‌صدا بودن، حجم و اندازه، برند محصول، قدرت موتور، داشتن محافظ و حدود عمر دستگاه دقت کنید.
  • اجاق‌گاز: همه تجهیزات آشپزخانه اداری برای تکمیل‌شدن به یک اجاق گاز اخوان نیاز دارد. خرید این محصول کار بسیار وسواس آوری است به همین دلیل در هنگام انتخاب آن به مواردی نظیر شکل اجاق‌گاز، توکار بودن یا میزی بودن محصول، القایی، الکتریکی یا گازی بودن، میزان مصرف و برند کالا دقت زیادی را به خرج دهید.
  • سینک ظرف‌شویی: یکی از مهم‌ترین مشخصات سینک‌های ظرف‌شویی اخوان، ‌ تنوع بالا در کالاهای تولید شده این برند است که هر شخصی با هر سلیقه‌ای می‌تواند از این محصولات یک نمونه را برای خودش انتخاب و در نهایت خریداری کند.
  • مقاومت بسیار بالا، طراحی بی‌نظیر، ‌ کیفیت بسیار بالا و قیمت سینک اخوان چهارعنصری بوده که تمامی محصولات این مجموعه را نسبت به سایر برندها برتر کرده است. تمامی کاربران قادر هستند که این محصولات را از عمق ۱۳ متری تا ۲۴ متری تهیه و خریداری کنند.
  • هود آشپزخانه: از دیگر وسایل و تجهیزات آشپزخانه اداری که خرید آن برای شیک‌تر شدن و جلوگیری از پخش بوی غذای به آن احتیاج خواهید داشت، هود اخوان است. با داشتن این محصول می‌توانید نظافت و تمیزی آشپزخانه اداره خود را به‌راحتی تضمین کنید.
  • محصولات اخوان در عین حالی که کیفیت بالایی دارند از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار شده‌اند. شما با خرید این محصول قادر هستید که تمامی ذرات موجود در آشپزخانه را به‌راحتی از بین ببرید. برند اخوان هودهای خودش را در چهار نوع هود مخفی، هود مورب، هود شومینه و هود زیر کابینت طراحی و روانه بازار کرده‌ است.
نکات مهم استفاده از آشپرخانه اداری
تجهیزات آشپرخانه اداری

 

نکات مهم استفاده از آشپرخانه اداری

برای استفاده هر چه بهتر از آشپزخانه‌های اداری باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

کم سروصدا بودن اداره

چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید، آشپزخانه اداره یک محیط کاملاً شلوغ و پر صدا بوده که این موضوع یک امر کاملاً عادی به شمار می‌رود. برای جلوگیری از این سروصدا تنها کافی است که از ورود صدا به اتاق‌های دیگر جلوگیری کنید.

پر نور کردن محیط آشپزخانه

هر انسانی که سخن می‌گوید و راه می‌رود از این موضوع آگاه هست که آشپزخانه باید پر نور و روشن باشد. برای پر نور کردن این مکان باید سیستم‌های نوری را در مکان‌های مختلف آشپزخانه نصب کنید؛ حتی در هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه اداری به یاد داشته باشید، وسایلی بخرید که به نوردهی این مکان کمک کند.

برای مثال استفاده از وسایلی نظیر میز، صندلی، ‌ فر برقی و ماکروویو به رنگ سفید یا کرمی یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید وسایل آشپزخانه به شمار می‌رود؛ اما اگر فکر می‌کنید که نور از بیرون پنجره می‌آید و این نکات غیرضروری است؛ پس به روزهای زمستان هم فکر کنید که هوا برای تاریک شدن عجله زیادی خواهد کرد.

ایجاد فضای کافی برای همه

مدیر یا کارفرمای عزیز فضای آشپزخانه را طوری نچینید که جای نشستن برای کارمندانتان باقی نگذارید تا این افراد با خستگی که دارند، مجبور شوند ‌غذاهایشان راهم سرپایی بخورند. علاوه بر این موضوع فضا را طوری نچینید که آشپزخانه همانند غذاخوری‌های مدرسه شود.

برای چیدن و گرفتن تجهیزات آشپزخانه اداری بهتر است که از میزهای فانتزی و مبل‌های راحتی استفاده کنید تا این مکان را به یک جای دنج برای کارمندانتان ایجاد کنید؛ البته اگر از فضای کافی برخوردار بودید.

پنج نکته مهم برای چیدن لوازم آشپزخانه اداره
تجهیزات آشپزخانه اداری

 

در ادامه پنج نکته مهم برای چیدن لوازم آشپزخانه اداره را در اختیار شما قرار خواهیم داد. این نکات مهم عبارت‌اند از:

  • ایجاد یک طرح ایمنی در آشپزخانه اداری یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید آن را انجام دهید. این لوگو را در جایی نصب کنید که جلوی دید همه باشد. دقت کرده و یک دستورالعمل مناسب را تهیه کنید تا در صورت بروز مشکلات متنوع، همگی قادر به انجام‌دادن آن‌ها باشند.
  • سیستم‌های آب‌پاش و اعلام حریق را خودتان به‌صورت مکرر بررسی کنید تا اطمینان داشته باشید همه آن‌ها در سلامت کامل هستند؛ همچنین به یاد داشته باشید که طرز استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی و تمامی موارد مربوط به آن را به کارکنان خودتان آموزش دهید.
  • سیستم‌های نیم فرسوده و فرسوده را در اولین فرصت تعویض کنید؛ همچنین در مرحله اول چک کنید و ببینید که آیا سیستم برقی کشی آشپزخانه و همه پریزهای برق در سلامت کامل هستند یا خیر.
  • دقت کنید که اتصال مستقیم لوازم تجهیزات آشپزخانه اداری را به پریز برق محدود کنید. برای انجام این کار می‌توانید از ترانس برق برای جلوگیری از آسیب رسیدن به وسایل و سیم‌کشی‌ها استفاده کنید.
  • به کارمندان خودتان تأکید کنید که هنگام غذا داغ‌کردن یا درست‌کردن، تمامی نکات ایمنی را رعایت کنند؛ چرا که درصد زیادی از گزارش‌های آتش‌سوزی مربوط به درست‌کردن غذا است. به این افراد هشدار دهید تا آنجایی که امکان دارد از اجاق‌گاز و ماکروویو دوری کنند.

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *