مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی – 5 ویژگی و برتری نشاء گوجه فرنگی

مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

نشا گوجه فرنگی گیلاسی و مزیت‌های این نوع نشا نسبت به سایر

مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی بسیار زیاد است؛ در واقع هم نحوه تولید نشاء گوجه فرنگی گیلاسی نسبت به سایر نشا‌ها آسان‌تر، بهتر است و هم گوجه فرنگی حاصل از نشا آن، ویژگی‌های بارزی دارد که آن را از سایر گوجه فرنگی‌ها متمایز نموده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی به طور کامل آشنا شوید.

نشا گوجه فرنگی گیلاسی و مزیت‌های این نوع نشا نسبت به سایر

 

ویدیو : نشا گوجه فرنگی گیلاسی

نشا گوجه فرنگی گیلاسی چیست؟

یکی از سؤالات رایج کاربران این است که نشاء گوجه فرنگی گیلاسی چیست؟ ریشه این پرسش به اطلاع نداشتن از نشا بر می‌گردد. زمانی که شما بذر را در محیط خزانه می‌کارید، پس از مدتی گیاهچه کوچک حاصل از آن را مشاهده می‌کنید. این گیاهچه کوچک چند برگی را نشا می‌نامند.

اگر شما از همان ابتدا بذر را در زمین اصلی بکارید، بذر، مقاومتی که باید را پیدا نمی‌کند. در کشاورزی مدرن، ابتدا بذر‌ها را در محیطی با نور و دمای کنترل‌شده پرورش می‌دهند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

سپس زمانی که گیاهچه مقاومت کافی به دست آورد و آب‌وهوا نیز مساعد شد، آن را به زمین اصلی منتقل می‌کنند. در این محیط، بذر به صورت قوی جوانه می‌زند. این موضوع یکی از مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی محسوب می‌شود.

حال منظور از نشا گوجه فرنگی، این است که بذر‌های گوجه فرنگی را که به صورت آماده فروخته می‌شوند، در این محیط می‌کارند. گوجه فرنگی هم در انواع مختلفی وجود دارد و نوع گیلاسی از پرطرف‌دارترین انواع آن است.

چرا این نوع به یکی از انواع پرطرف‌دار گوجه فرنگی تبدیل شده است؟ برای پاسخ به این سؤال باید با خواص نشا گوجه گیلاسی آشنا شوید.

نشا گوجه فرنگی گیلاسی چیست؟

 

 

خواص نشا گوجه فرنگی گیلاسی

نشا گوجه فرنگی گیلاسی، هم دارای ویژگی‌هایی در میوه خود و هم دارای ویژگی‌هایی در نحوه تولید خود است. در ادامه با مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی در دوره تولید نشا آشنا می‌شوید.

  • چون گوجه فرنگی گیلاسی به صورت نشاکاری کاشت می‌شود، معایب کاشت مستقیم را ندارد. مثلاً دوره رشد نشاء گوجه فرنگی گیلاسی، نسبت به دوره رشد گوجه فرنگی کاشت مستقیم بسیار کوتاه‌تر است. چرا که در نشاکاری رسیدگی‌های لازم و به موقع گوجه فرنگی انجام شده و شرایط محیطی نیز مساعد بوده است.
  • کاشت مستقیم، گوجه فرنگی نیاز به آب‌وهوای گرم ‌و نسبتاً مرطوب دارد. از آنجایی که در تمام طول سال این شرایط آب‌وهوایی فراهم نیست، نمی‌توان هر زمان که اراده کردید، کاشت را انجام دهید.
  • درحالی که در گلخانه می‌توانید شرایط آب‌و‌هوایی را آن گونه که مدنظر است، تنظیم و کاشت را انجام دهید. این یکی از مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی محسوب می‌شود.
  • بیشترین کاربرد آب در کشاورزی است. کاشت مستقیم گوجه فرنگی نیز آب زیادی لازم دارد. در حالی که کشت نشایی به مقدار کمتری از آب، نیازمند خواهد بود. با اینکه مقدار آب مصرفی در کشت نشایی کمتر است، مقاومت بیشتری نسبت به کشت مستقیم دارد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

  • گوجه فرنگی‌های گیلاسی در کشت نشایی به صورت پیش‌رس تولید می‌شوند. منظور از پیش‌رس بودن، تولید آن زودتر از زمان موعد است. یعنی شما می‌توانید با بهره‌گیری از این مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی، گوجه‌های باکیفیت را با قیمت نوبرانه زودتر از موعد، وارد بازار کنید.
  • برای تولید گوجه فرنگی‌های باکیفیت و مشتری‌پسند، تولید باید به روش صحیح انجام شود. در کشت نشایی با نظارت دقیق بر روی کشت می‌توانید گوجه‌ فرنگی‌های باکیفیتی را به بازار عرضه نمایید.
  • فاصله بذر‌ها و بوته‌ها در کاشت اهمیت زیادی دارد. در کشت نشایی بوته‌ها روی خطوط کاشت، یکنواخت و یکدست رشد می‌کنند.
  • یکی از مزایای نشا گلخانه‌ای گوجه فرنگی گیلاسی، تقویت ریشه آن است. یک گیاه با ریشه مقاوم، محصولی پربارتر دارد.
  • یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان، تنک کردن و یا واکاری محصولات کشاورزی است. تنک کردن و یا واکاری، تایم زیاد و در عین حال دقت زیادی لازم دارد. خوشبختانه انجام این مراحل برای کاشت نشایی لزومی‌ ندارد.

خواص نشا گوجه فرنگی گیلاسی

 

 

مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی پیوندی

به گوجه‌ فرنگی گیلاسی، گوجه گیلاسی، گوجه چری یا گوجه مینیاتوری (Cherry tomato) نیز می‌گویند. این گونه گوجه فرنگی در راسته بادنجان‌سانان، تیره بادنجانیان و سرده بادنجان قرار می‌گیرد. در ادامه با مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی آشنا می‌شوید.

  • شکل ظاهری، یکی از ویژگی‌های نشا گوجه فرنگی گیلاسی محسوب می‌شود. این گوجه در واقع میوه‌ای کوچک و گرد است. شکل این گوجه فرنگی‌ها، کروی بوده و در انواعی از آن اندکی متمایل به مستطیل می‌شود.
  • گوجه فرنگی‌های گیلاسی که مستطیلی‌تر هستند با گوجه فرنگی‌های آلویی ویژگی‌های مشترکی دارند و با نام گوجه فرنگی انگوری شناخته می‌شود.
  • ترکیب ژنتیکی گوجه فرنگی گیلاسی، از دیگر ویژگی‌های آن بوده که مورد توجه قرار گرفته است. در واقع ترکیب ژنتیکی آن، از گوجه‌ فرنگی انگورکی و گوجه‌ فرنگی اهلی تشکیل می‌شود.
  • تنوع در سایز و اندازه از جمله مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی است. اندازه این گوجه فرنگی‌ها از یک بند انگشت تا یک توپ گلف تغییر می‌کند.
  • تنوع رنگی این گوجه، موجب پرطرف‌دار شدن آن شده و کاربرد آن را گسترده‌تر کرده است. رنگ این گوجه فرنگی معمولاً قرمز است، اما در رنگ‌های دیگری مانند زرد، سبز و سیاه نیز وجود دارد.

نشا گوجه گیلاسی پیوندی و مزایای آن

 

 

کاربردهای نشا گوجه‌ فرنگی گیلاسی

از بارزترین مزایای نشا گوجه فرنگی، کاربرد آن است. از این گوجه فرنگی به روش‌های متفاوتی استفاده می‌شود. یکی از عمده‌ترین استفاده‌های نشا گوجه فرنگی گیلاسی، به دلیل اندازه کوچک و شکل زیبا و گیلاسی، استفاده از آن برای تزئین انواع دسر‌ها، پیش غذاها، سالاد‌ها و غذا‌ها است.

از دیگر مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی، استفاده از آن در فرآورده‌های بهداشتی است. منظور از فرآورده‌های بهداشتی، خلال گوجه خشک است. خلال گوجه خشک، همان گوجه تازه بوده که اسلایس و خلالی شده و با روش‌های بهداشتی خشک شده است. از خلال گوجه خشک نیز برای تزئین سالاد‌ها، طعم دادن به انواع غذاها و انواع سالاد‌ها استفاده می‌شود.

برخی از افراد با گوجه چه تازه و چه خشک شده مشکل دارند. حال این مشکل یا از علاقه و یا از بیماری نشئت می‌گیرد. این افراد می‌توانند از پودر گوجه فرنگی گیلاسی را استفاده کنند. این پودر تمام خواص گوجه فرنگی تازه را دارا است و لعاب و غلظت مناسبی به غذا می‌دهد. به دلیل طعم مناسبی که دارد، برای تولید رب و سس نیز استفاده می‌شود.

کاربردهای نشا گوجه‌ فرنگی گیلاسی

 

معایب نشا گوجه فرنگی گلخانه‌ای گیلاسی

با اینکه مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی زیاد است، اما معایبی را نیز شامل می‌شود. هر چند معایب نشا گوجه فرنگی گیلاسی کم است، اما نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

  • اولین و مهم‌ترین عیب نشاء گوجه فرنگی گیلاسی، بیماری‌هایی است که نشا به آن دچار می‌شود. برای جلوگیری از بروز این بیماری‌ها باید در مراقبت از گیاه حداکثر توان و دقت خود را بگذارید.

این بیماری‌ها باعث پژمردگی، زردشدن برگ‌ها و یا گوجه فرنگی، لکه بینی در برگ‌ها و یا گوجه فرنگی، سوراخ‌شدن برگ‌ها، پوسیده‌شدن گوجه فرنگی و یا ریشه، کپک‌زدن گوجه فرنگی، به موقع نرسیدن، کاهش گلدهی، ایجاد ترک بر روی گوجه فرنگی و در نهایت باعث مرگ گیاه می‌شوند.

  • یکی دیگر از معایب نشا گوجه فرنگی گیلاسی، مراحل سخت نگهداری از آن است. از آنجایی که این گیاه در گلخانه رشد می‌کند، باید دما، رطوبت و نور گلخانه بسته به دوره رشد گیاه، مدام تنظیم شود. در حالی که آب‌وهوا در کشت مستقیم به طور طبیعی تنظیم شده و نیاز به دخالت فرد نیست.

معایب نشا گوجه فرنگی گلخانه‌ای گیلاسی

 

 

تفاوت کشت نشایی با کشت مستقیم گوجه فرنگی گیلاسی

کشت نشایی یک روش کاملاً متفاوت از کشت مستقیم است. مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی می‌تواند علت این تفاوت باشد‌. وجود تفاوت‌های بارز این دو روش، توجه مخاطبان را به اطلاعات موجود بیشتر کرده است. در ادامه اطلاعاتی را در مورد کشت نشایی و کشت مستقیم دریافت و با تفاوت آنها آشنا می‌شوید.

  • در کشت نشایی، هزینه بذر مصرفی کاهش پیدا می‌کند. این موضوع از مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی محسوب می‌شود. چرا که در کشت مستقیم کشاورزان از تعداد بذر بیشتری استفاده می‌کنند.
  • اگر برای برداشت گوجه فرنگی‌ها عجله دارید، کشت مستقیم پاسخگوی شما نیست. بلکه باید از کشت نشایی استفاده کنید تا بتوانید از تک‌تک ثانیه‌ها برای کاشت و برداشت استفاده کنید.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

  • در کشت مستقیم، بیشتر بوته‌ها ضعیف و نامنظم هستند. در حالی که در کشت نشایی، بوته قوی را به زمین انتقال داده و مزرعه‌ای یکدست خواهید داشت.
  • میزان مصرف آب در کشت مستقیم نشا گوجه فرنگی گیلاسی، سه برابر مصرف آب در کشت نشایی گوجه فرنگی گیلاسی است. این موضوع از مهم‌ترین مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی محسوب می‌شود.
  • به دلیل مقاومت بالای نشا، آلوده‌شدن نشا گوجه فرنگی گیلاسی به بیماری درصد کمتری نسبت به آلوده‌شدن گوجه فرنگی زمینی به بیماری دارد.
  • در کشت نشایی، زمین از قبل آماده شده و شرایط لازم برای مبارزه با بیماری‌ها وجود دارد. در واقع در کشت نشایی، کشاورز کنترل بیشتری به شرایط رشد و محافظت از گیاه دارد.
  • به طور کلی محصول کشت نشایی نسبت به محصول کشت مستقیم بیشتر و باکیفیت‌تر بوده، چرا که مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی بیشتر است.

تفاوت کشت نشایی با کشت مستقیم گوجه فرنگی گیلاسی

 

 

تولید نشا گوجه فرنگی گیلاسی

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که تولید نشا گوجه فرنگی باید چگونه انجام شود تا نهایتاً محصولی باکیفیت‌ برداشت شود که بتوان در آن مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی را مشاهده کرد؟

  • اولین ملاک، وجود یک گلخانه با استاندارد‌های لازم است. در صورتی که گلخانه استاندارد و بهداشتی نباشد، رشد گیاه نیز به خوبی انجام نمی‌گیرد. آوین گرین از معتبرترین و بهداشتی‌ترین گلخانه‌ها در سراسر کشور شناخته می‌شود.
  • دومین ملاک، وجود پرسنل‌های حرفه‌ای و کارکنان مجرب است. پرسنل‌های آوین گرین، در استفاده از تمام دستگاه‌ها و تجهیزات تولید نشا، ماهر هستند. حتی در صورت لزوم به صورت دستی نشا‌ها را می‌کارند و به آن رسیدگی می‌کنند.
  • سومین ملاک، تجهیزات مورد استفاده برای کاشت است. اگر از تجهیزات پیشرفته و تکنولوژی بهره گرفته شده و کاشت انجام شود، مسلماً نشایی باکیفیت تولید می‌شود.

همچنین استفاده از تجهیزات پیشرفته، مرحله کاشت را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. چرا که با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته چون بذر کار می‌توانید در مدت زمان کوتاه، چندین بذر را در زمین بکارید.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

آوین با بهره‌گیری از مجهزترین دستگاه‌ها و تکنولوژی روز دنیا می‌تواند کاشت را به صورت پیشرفته، سریع و آسان انجام دهد و شما می‌توانید به طور واضح مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی را مشاهده کنید.

  • چهارمین ملاک، فراهم‌کردن شرایط برای رشد گیاه است. منظور از فراهم‌کردن شرایط، تنظیم دما، رطوبت، نوردهی، آبیاری، کوددهی و … است که بسته به دوره رشد گیاه باید تنظیم شود.

مثلاً مقدار نور مورد نیاز پس از کاشت بذر، کم است. اما زمانی که گیاه جوانه زد، مقدار نور مورد نیاز برای آن تغییر می‌کند. آوین گرین با مدیریت صحیح و کامل گلخانه با برنامه‌ای منظم توانسته گوجه فرنگی‌های گیلاسی باکیفیتی را تولید کند.

تولید نشا گوجه فرنگی گیلاسی

 

 

آوین گرین، بهترین مرکز برای خرید نشاء گوجه فرنگی گیلاسی

گلخانه آوین یک گلخانه کامل است که در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند. منظور از این زمینه‌ها، فروش انواع نشا، انواع کود، انواع بذر، انواع سم، مشاوره کاشت و برداشت، مدیریت گلخانه، تأسیس گلخانه، سم‌پاشی با پهپاد، مشاوره حضوری و اینترنتی و … است.

مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی را در محصولات این گلخانه به طور کامل مشاهده می‌کنید؛ لذا می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد‌.

سخن پایانی

حتماً تا به الان کلمه گوجه گیلاسی را شنیده‌اید. این نوع از گوجه فرنگی، ظاهر مشابهی با گیلاس دارد و به همین علت، گوجه گیلاسی نامیده می‌شود. مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی، به قدری بوده که آن را به معروف‌ترین نوع نشا تبدیل نموده است.

آوین گرین، بهترین مرکز برای خرید نشاء گوجه فرنگی گیلاسی

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

سایر مقالات:

بیماری نشا گوجه فرنگی
آموزش کاشت انواع نشا گوجه فرنگی
بهترین نوع نشا گوجه فرنگی
مزایای نشا گوجه فرنگی 8320
پرورش نشا گوجه فرنگی

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *