مزایای نشا گوجه فرنگی 8320 و بررسی مشخصات _ عکس + قیمت جدید

نشا گوجه فرنگی

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

مزایای نشا گوجه فرنگی 8320

مزایای نشا گوجه فرنگی 8320 به قدری است که آن را از سایر نشا‌ها متمایز می‌کند. در حال حاضر بیش از سی رقم گوجه فرنگی در ایران کشت می‌شود. هر کدام از این رقم‌های گوجه فرنگی ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند، اما برخی از آن‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص، بیشتر مورد پسند کشاورزان قرار گرفته‌اند.

این گوجه فرنگی‌ها همچنین مورد توجه خریداران و مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند. یکی از پرطرف‌دارترین نوع گوجه فرنگی‌ها، گوجه فرنگی‌های رقم 8320 هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مزایای نشا گوجه فرنگی 8320 آشنا شوید.

 

 

ویدیو : مزایای نشا گوجه فرنگی 8320

نشا گوجه 8320 پیوندی و مزایای آن

طی ده سال گذشته، گوجه فرنگی‌های رقم 8320 پرفروش‌ترین رقم‌های گوجه فرنگی بوده‌اند‌. حتی بیشترین رقم زیر کشت در کشور نیز، رقم 8320 بوده است.

ویژگی‌های فوق‌العاده این رقم موجب شده طرف‌داران مخصوص به خود را داشته باشد و بتواند در اولویت انتخاب کشاورزان قرار گیرد. در ادامه با خواص نشا گوجه فرنگی 8320 به طور مفصل آشنا می‌شوید.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

  • سیستم ریشه‌ای قوی را می‌توان از اولین ویژگی‌های نشا گوجه‌ فرنگی 8320 دانست.
  • این نوع گوجه فرنگی هم در فضای باز و هم در گلخانه قابلیت کشت دارد و بسیار پرمحصول است.
  • این رقم گوجه فرنگی نسبت به تنش‌های زیستی و محیطی مقاومت بالایی دارد. منظور از تنش‌های محیطی، آب‌وهوا، نور، گرما و سرما و منظور از تنش‌های زیستی، شوری، خاک و آبیاری است.
  • پوشش برگی این گیاه زیاد است و همین موضوع موجب شده آفتاب سوختگی گیاه کم‌ باشد. در واقع پوشش برگی از گیاه در برابر آفتاب محافظت می‌کند.
  • میان‌رس بودن از دیگر مزایای نشا گوجه فرنگی 8320 محسوب می‌شود. بدین صورت که اگر تنشی وجود نداشته باشد، در شرایط عادی این گوجه فرنگی طی 95 روز پس از انتقال نشا بار می‌دهد. اما اگر تنش مداوم باشد، بار دادن گوجه فرنگی 10 روز به تعویق می‌افتد. یعنی 105 روز طول می‌کشد تا گوجه فرنگی بار دهد.
  • عملکرد یک گیاه با توجه به شرایط و محیط آن بررسی می‌شود. اما با این حال طی گزارش‌ها و تحقیقات انجام‌شده، نشا گوجه فرنگی 8320 یک رقم سازگار است.
  • کیفیت میوه‌های این رقم بسیار بالا بوده و مورد توجه قرار گرفته است. این موضوع باعث شده برای صادرات بهترین گزینه باشد. از سمتی ماندگاری این رقم نیز بالا است و دلیلی دیگر برای صادراتی بودن آن محسوب می‌شود.
  • میوه‌های رقم 8320 گوجه فرنگی، گرد بوده و وزن متوسطی برابر با 140 گرم ‌تا 160 گرم دارند.
  • بیمارگرهایی مثل قارچ‌های فوزاریوم یا Fusarium Oxysporum، ورتیسیلیوم یا Verticilliurn albo-atrum و پیتیوم باعث می‌شوند گیاه دچار بوته میری و یا ضعف بوته شود. از مزایای نشا گوجه فرنگی 8320، مقاومت نسبی در مقابل این بیمارگر‌ها و سایر بیمارگر‌ها است.
  • ویروس سرجمک گوجه فرنگی یا (TYLCV) باعث می‌شود برگ گیاه زرد و دچار پیچیدگی شود‌. رقم 8320 گوجه فرنگی در مقابل این ویروس مقاومت بالایی دارد.

نشا گوجه 8320 پیوندی و مزایای آن

 

 

  • ویروس موزاییک Tomato mosaic virus ویروسی است که به گل، میوه و برگ گیاه آسیب می‌رساند و باعث کوتولگی در کل گیاه می‌شود. همچنین باعث می‌شود که فرم گیاه بد شود و لکه‌های سبز و زرد روی برگ‌ها جا خوش کند. از مزایای نشا گوجه فرنگی 8320، مقاوم‌بودن در برابر این ویروس است.
  • پژمردگی لکه‌ای یا Tswv که مسبب ایجاد پژمردگی در قسمت‌هایی از گیاه است، در گوجه فرنگی‌های ضعیف ایجاد می‌شود. از آنجایی که رقم 8320 گوجه‌ فرنگی، مقاومت بالایی دارد، دچار این بیماری نمی‌شود.
  • از مزایای نشا گوجه فرنگی 8320 می‌توان به مقاومت در برابر بیماری شانکر ساقه آلترناریایی Aal و لکه موجی As نیز اشاره کرد. این بیماری‌ها سایر رقم‌های گوجه فرنگی را از پای در می‌آورند.
  • بیماری لکه برگی خاکستری یا کپک برگی گوجه فرنگی که از قارچ cladosporium نشأت می‌گیرد، از دیگر بیماری‌هایی است که گوجه فرنگی‌های زیادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما نشا گوجه فرنگی 8320 در برابر این بیماری مقاومت نسبی دارد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

  • مقاومت مثال‌نزدنی در برابر سایر بیماری‌های ویروسی، باکتریایی و قارچی از دیگر مزایای نشا گوجه فرنگی 8320 است.
  • جالب است بدانید که این رقم کمتر از سایر رقم‌ها در برابر حمله حشرات مکنده قرار می‌گیرد. علت این موضوع غلظت فیتوتوکسین‌های موجود در برگ و ساختار برگی گیاه است.
  • این رقم همچنین قدرت گلدهی مجدد دارد. مثلاً در شهر قزوین به دلیل آب‌وهوای خوب، تا زمانی که گوجه بتواند رشد کند و بار داشته باشد، بار می‌دهد.
  • برداشت این رقم تا 11 چین در سال امکان‌پذیر است.
  • به دلیل قابلیت ریکاوری بالایی که دارد، پس از بیماری سریعاً بازیابی می‌شود.
  • تا 70 درصد این گوجه فرنگی با کاسبرگ برداشت می‌شود.
  • به دلیل طعم فوق‌‌العاده و ظاهر زیبا، مناسب تازه‌خوری است.

نشا گوجه 8320 پیوندی و مزایای آن

 

 

کاربردهای نشا گوجه‌ فرنگی 8320

نشا گوجه فرنگی 8320 از بهترین رقم‌هایی است که کاربرد‌ متنوع نیز دارد. مهم‌ترین کاربرد گوجه فرنگی 8320 به دلیل سفتی متوسط، ظاهر گرد و زیبا، تازه‌خوری آن است. یعنی می‌توان این نوع گوجه فرنگی را به غذا افزود. در ادامه با سایر کاربردها آشنا می‌شوید.

چون سفتی قابل قبولی دارد برای تزئین غذا و سالاد نیز استفاده می‌شود. طعم خوشایند رقم 8320 گوجه فرنگی، استفاده از آن را برای عصاره‌گیری و اسانس در طبخ غذاها مناسب کرده است.

از استفاده‌های نشا گوجه فرنگی 8320، می‌توان به رب نیز اشاره نمود. علاوه بر مصارف غذایی، از گوجه فرنگی 8320 برای تهیه فرآورده‌های بهداشتی، سس‌ها و ترشیجات بهره می‌گیرند.

کاربردهای نشا گوجه‌ فرنگی 8320

 

مزایای نشا گلخانه‌ای گوجه فرنگی 8320

مزایای نشا گوجه فرنگی 8320 بسیار زیاد است. ‌ توجه داشته باشید؛ چون این رقم در برابر گرما مقاومت بالایی دارد، در مناطق جنوبی و مناطقی مثل کرج، قزوین، مرودشت، اصفهان، نهاوند، کرمانشاه و تهران بهترین جواب‌دهی و تناژ را دارد.

در دمای 23 درجه سانتی‌گراد تا 30 درجه سانتی‌گراد، بیشترین رشد این گوجه فرنگی اتفاق می‌افتد. قابل ذکر است که در دمای بالای 37 درجه سانتی‌گراد، رشد این گیاه متوقف می‌شود. در ادامه با مزایای نشا گوجه فرنگی 8320 آشنا می‌شوید.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

  • این رقم گوجه فرنگی بوته‌ای حجیم دارد. کاشت این رقم‌ها به صورت دو ردیف انجام می‌شود. به گونه‌ای که فاصله بین دو ردیف 35 سانتی‌متر و فاصله بین ردیف‌ها دو متر است. اما برخی از افراد آن را به صورت تک ردیف نیز می‌کارند. در این صورت فواصل بین ردیف‌ها 180 سانتی‌متر است.
  • چون گوجه فرنگی 8320 رقمی‌ گرد است و کشور‌های عربی مثل عراق به رقم گرد علاقه بیشتری دارند، صادرات این محصول به طور گسترده انجام می‌شود. علاقه‌مند نبودن مردم ایران به نوع گرد گوجه فرنگی، میزان صادرات را افزایش داده است.
  • کمبود کلسیم در گوجه فرنگی سبب پوسیدگی گلگاه و سیاه‌شدگی میوه می‌شود‌. از مزایای نشا گوجه فرنگی 8320 این است که در مقاله کمبود کلسیم مقاومت می‌کند.
  • طبق گزارش‌ها و تحقیقات در چین دوم در کرج، این گیاه مورد حمله کنه‌ها قرار گرفته است. اما به دلیل ساختار ویژه‌ای که دارد، به راحتی با کنه‌کش‌های معمولی چون آبامکتین، کنه‌ها از بین رفتند و گیاه شروع به بازسازی کرد.
  • از دیگر مزایای نشا گوجه فرنگی 8320، نوع بسته‌بندی آن است. این نوع گوجه فرنگی به دو صورت پاکتی و قوطی بسته‌بندی می‌شود. باوجوداینکه بسته‌بندی قوطی قیمت بیشتری دارد، فروش بیشتری نسبت به نوع پاکتی آن داشته است.
  • زیبایی، از دیگر مزایای نشا گوجه فرنگی 8320 است که باعث شده برای تزئین غذا‌ها به طور عمده استفاده شود.
  • مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

مزایای نشا گوجه فرنگی 8320 به مزایای نشا و میوه آن خلاصه نمی‌شود. بلکه نحوه تولید و رشد این رقم گوجه فرنگی قابل توجه است. در ادامه با این مزایا آشنا می‌شوید.

  • عرضه محصول نشایی به بازار، زودتر از موعد انجام می‌شود که به نفع فروشنده و خریدار است.
  • با کشت نشایی، از فضای زمین به صورت بهینه استفاده می‌شود.
  • در کشت نشایی، بیماری و آفات بهتر کنترل شده و در واقع گیاه، کمتر در معرض بیماری قرار می‌گیرد.

مزایای نشا گلخانه‌ای گوجه فرنگی 8320

 

 

معایب نشا گوجه فرنگی گلخانه‌ای 8320

هر چند مزایای نشا گوجه فرنگی 8320 زیاد است، اما نمی‌توان از معایب آن چشم‌پوشی کرد. البته معایب، به خود نشا و گوجه فرنگی ربطی ندارد، بلکه مربوط به روند تولید و رشد آن است‌. در ادامه با برخی از این معایب آشنا می‌شوید.

روند نشاکاری به راه‌اندازی و احداث سیستم تولید نیاز دارد. هزینه راه‌اندازی و احداث سیستم تولید نیز بسیار زیاد است. برای نشاکاری در سیستم‌های تولید نشا، دقت و تمرکز زیادی نیاز است. این دقت و تمرکز بالای کارگر‌ها، حقوق و دستمزد بالایی را نیز می‌طلبد.

معایب نشا گوجه فرنگی گلخانه‌ای 8320

 

 

تفاوت کشت نشایی با کشت مستقیم گوجه فرنگی 8320

شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که چرا با اینکه کشت مستقیم با هزینه کمتری صورت می‌گیرد، کشت نشایی انجام می‌شود؟ کشت نشایی در واقع یکی از مزایای نشا گوجه فرنگی 8320 است. چرا که برخی از میوه‌ها و محصولات به صورت نشایی کشت نمی‌شوند.

از سمتی گوجه فرنگی تنها در فصل بهار می‌تواند به صورت مستقیم کشت گردد و تولید بهار، یا تا زمستان دوام نمی‌آورد و یا اگر دوام آورد، کهنه می‌شود. این در حالی است که گوجه فرنگی در گلخانه در هر فصلی قابلیت رشد دارد. در ادامه با عوامل دیگری که تفاوت این دو روش را بیان می‌کنند، آشنا می‌شوید.

در کشت مستقیم، بوته‌ها و گوجه فرنگی‌ها یکنواخت و خوب رشد نمی‌کنند. علت این موضوع ریز بودن بذر و شرایط نامناسب بستر کشت است. در این گونه مواقع بذر‌ها نمی‌توانند پس از جوانه‌زدن به خوبی رشد کنند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

این در حالی این که مرحله جوانه‌زنی و کاشت، در گلخانه به صورت جداگانه انجام می‌شود. مزایای نشا گوجه فرنگی 8320 در این قسمت، یکنواختی بوته‌ها و گوجه‌ فرنگی‌ها است.

در کشت مستقیم، کشاورز برای اینکه بتواند تراکم مناسب را ایجاد کند، چندین بذر را در یک چاله می‌کارد. بوته‌ها برای رشد به آب، مواد غذایی و نور، با یکدیگر رقابت کرده و این موجب می‌شود که هیچ کدام نتوانند به خوبی رشد کنند. در این صورت بوته‌ها معمولاً باریک می‌شوند.

در کشت مستقیم چون تهویه مناسبی برای بذرها وجود ندارد، زودتر بیمار می‌شوند‌. در صورتی که برای کاشت نشایی در هر چاله سینی، تنها یک بذر کاشته می‌شود و بین بذر‌ها نیز فاصله است. در واقع خاک، مواد غذایی و آب آن‌ها با یکدیگر اشتراکی ندارد و این موضوع باعث می‌شود بذر به خوبی جوانه بزند.

همان قدر که در کشت مستقیم از سم، کود، آب و … به مقدار کم استفاده می‌شود، بازدهی نیز کمتر است. اما در کشت نشایی؛ چون میزان آب مصرفی، سم، کود و … زیاد است، بازدهی نیز بیشتر است که از مزایای نشا گوجه فرنگی 8320 محسوب می‌شود.

تفاوت کشت نشایی با کشت مستقیم گوجه فرنگی 8320

 

 

تولیدکننده انواع نشا گوجه فرنگی 8320

امروزه گلخانه‌های متعددی در سراسر کشور احداث شده‌اند. همچنین فروشندگان بسیاری وجود دارند که محصولات این گلخانه‌ها را به فروش می‌رسانند و هزینه واسطه‌گری خود را به علاوه سود خود دریافت می‌کنند.

اما اگر مجموعه‌ای هم کاشت در گلخانه را انجام دهد و هم محصول را به فروش برساند، نتیجه چیست؟ این مجموعه چون مستقیماً با مشتری در ارتباط است، هزینه واسطه‌ای از مشتری دریافت نمی‌کند. از سمتی کیفیت محصولات را در اولویت قرار می‌دهد و بهترین گوجه فرنگی را تولید می‌کند.

گلخانه آوین، گلخانه‌ای است که علاوه بر تولید انواع نشاها، فروش آن‌ها را به دو صورت حضوری و آنلاین انجام می‌دهد. در خرید آنلاین می‌توانید از مشاوره مشاوران تخصصی و در خرید حضوری از مشاوره کارشناسان مجرب بهره‌مند شوید. این مشاوران و کارشناسان در زمینه کشاورزی (کشت و برداشت) و تأسیس گلخانه همراه شما هستند.

تولیدکننده انواع نشا گوجه فرنگی 8320

 

سخن پایانی

گوجه فرنگی نشایی در انواع مختلفی تولید می‌شود. بهترین نوع این گوجه فرنگی‌ها، گوجه فرنگی رقم 8320 است. مزایای نشا گوجه فرنگی 8320 موجب شده، طرف‌داران بسیاری بین مردم داشته باشد.

همچنین این مزایای، کاربرد گسترده از آن را در صنایع مختلف امکان‌پذیر کرده است. البته توجه داشته باشید این مزیت‌ها برای نوعی از گوجه فرنگی است که از ویژگی‌های ظاهری و درونی نیز برخوردار باشد.

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

سایر مقالات:

انواع نشا گوجه فرنگی گلخانه ای
پیوند نشا گوجه فرنگی
بیماری نشا گوجه فرنگی
آموزش کاشت انواع نشا گوجه فرنگی
بهترین نوع نشا گوجه فرنگی

 

 

ویدیو : قیمت نشا گوجه فرنگی 8320

 

 

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

2 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *