بررسی 5 مورد مزیت های نشا گل کلم دیررس – سفارش در گلخانه آوین


شماره تماس خرید نشا

مشخصات، قیمت و خرید نشا گل کلم دیررس

مزیت های نشا گل کلم دیررس باعث شده تا یکی از با ارزش­ترین محصولات کشاورزی باشد. به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی، نشا گل کلم دیررس بیشتر برای مناطقی که نمی‌توان کلم زودرس کشت کرد، مناسب است.

از طرفی برخی از گل کلم‌های دیررس دارای کیفیت بالایی هستند و به دلیل ارزش بالایی که دارند، برای شما مناسب خواهند بود. در این مقاله به بررسی مزیت های نشا گل کلم دیررس می‌پردازیم. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

مزیت های نشا گل کلم دیررس

 

خواص گل کلم

علاوه بر مزیت های نشا گل کلم دیررس، بررسی خواص گل کلم ضروری به نظر می‌رسد تا به اهمیت این صیفی‌جات محبوب پی ببرید. از آنجایی که این سبزی‌ها به اشکال مختلف خام، پخته، سرخ شده، شور، سرکه‌ای و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از خواص گل کلم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرشار از فیبر
  • دارای مواد مغذی فراوان
  • کمک به کاهش وزن
  • سرشار از سولفورفان
  • دارای خاصیت آنتی اکسیدان
  • سرشار از کولین

 

ویدیو : مشخصات نشا گل کلم دیررس

 

 

مشخصات نشا گل کلم دیررس

ابتدا لازم است تا مشخصات نشا گل کلم دیررس را بررسی کنیم. این نشا بسیار شبیه به نهال‌های دیگر است و همگی آن‌ها دارای ریشه‌هایی به ارتفاع 1.5 تا 2.5 سانتی متر و عرض 0.5 تا 1 سانتی متر در انتهای آن هستند که باید داخل خاک کاشته شوند؛ خاکی که مواد مغذی را جذب کند و برای گیاهان و میوه‌ها مناسب باشد.

برگ‌های نشا نمونه کوچک‌تری نسبت به برگ‌های اصلی گیاه هستند که تعداد آن‌ها کم است و تنها 1 تا 3 برگ دارند. برای بررسی سلامت نهال‌ها دقت کنید که روی ساقه‌ها و برگ‌های کوچک لکه‌های سیاه، زرد یا قهوه‌ای وجود نداشته باشد.

شماره تماس خرید نشا

 

معنی رنگ‌های مختلف گل کلم چیست؟

سرهای قهوه‌ای نشان دهنده کمبود بور در خاک است. 1 قاشق غذاخوری بوراکس را در 1 گالن آب خیس کنید یا عصاره مایع جلبک دریایی درست کنید. هر 2 هفته یکبار این کار را تکرار نمایید تا علائم ناپدید شوند. خاک به کمپوست بیشتری نیاز دارد.

رنگ صورتی نشان دهنده قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید یا نوسانات دما است و بنفش می‌تواند به دلیل استرس یا حاصلخیزی پایین خاک باشد. مزیت های نشا گل کلم دیررس با توجه به نوع و رنگ آن متفاوت است.

مزیت های نشا گل کلم دیررس

 

 

انواع نشا گل کلم دیررس

به دلیل مزیت های نشا گل کلم دیررس، این نوع نشاء برای مناطق معتدل مناسب است و عموماً وزن زیادی دارد. انواع گل کلم دیررس عبارت‌اند از:

  • گل کلم اویندولی
  • گل کلم اسپیس
  • گل کلم سنتروم

اویندولی

این نوع گل کلم بهتر است در اوایل یا اواخر تابستان کاشته شود و پس از 90 تا 95 روز در پاییز آماده برداشت می‌شود. از نظر ظاهری دارای سر سفید، شکلی متراکم و شلغم مانند و برای صادرات مناسب است.

اسپیس

نشا گل کلم دیررس اسپیس طبق اصول کاشت و رویش، در فصل بهار 3 تا 2.5 کیلوگرم و در فصل پاییز 3 تا 4 کیلوگرم محصول تولید می‌کند. این نوع گل کلم برای مصرف تازه و فراوری مناسب است و دارای بوته‌های قوی با برگ‌های بلند و قوی است که میوه را پیچیده و محافظت می‌کند.

سنتروم

نشا گل کلم دیررس سنتروم، گل کلم با وزن 1.5 تا 2 کیلوگرم تولید می‌کند و باید 90 روز پس از کاشت برداشت شود تا زمانی که سری گنبدی شکل سفید برفی ظاهر شود. برگ‌های گل کلم دور آن می‌پیچند و از آن محافظت می‌کنند.

بهتر است این نوع نهال را در فضای باز پرورش دهید. اگر منطقه کشاورزی شما سرد و کوهستانی نیست، کاشت گل کلم دیررس توصیه می‌شود.

شماره تماس خرید نشا

 

پرورش نشا گل کلم دیررس

تقویت و پرورش نشا دارای اصول خاصی است که منجر به بهره وری بیشتر کشاورزی می‌شود. اگر می‌خواهید کشاورزی پایه را طبق علم امروزی انجام دهید، باید دو کار را قبل از کاشت انجام دهید: یکی آزمایش خاک در آزمایشگاه تخصصی کشاورزی و دوم کمک گرفتن از یک متخصص.

توجه داشته باشید که لازم است مواد پیشنهادی برای تقویت میوه و افزایش حاصلخیزی آن در مراحل و زمان‌های معین به خاک اضافه شود و برای تقویت در دوره گلدهی بسته به نیاز باید کود پتاسیم دار تزریق شود. برای بهره بردن از مزیت های نشا گل کلم دیررس باید کاشت آن به درستی انجام شود.

برای کاشت بهترین بذر گل کلم دیررس ابتدا باید خزانه‌ای تهیه کنید و برای برداشت 1000 بذر کافی است تا 8 گرم بذر را در 2 متر اندازه‌گیری نمایید تا 1000 بذر برداشت شود. سعی کنید دمای محیط بذر را بین 13 درجه سانتیگراد نگه دارید؛ اگرچه دمای ایده آل برای آن‌ها 15 تا 19 درجه سانتیگراد است.

برای جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها در آینده، بهتر است بذرها را در خاک هوموس و PH مناسب بکارید. بعد از کاشت بذر و مراقبت از آن‌ها، پس از 6 الی 8 هفته می‌توان نهال‌ها را به مزرعه انتقال داد. به دلیل مزیت های نشا گل کلم دیررس، می‌توان گفت که تولید نشا گل کلم دیررس بسیار مفید است.

پرورش نشا گل کلم دیررس

 

 

زمان کاشت گل کلم

مزیت های نشا گل کلم دیررس سبب شده تا این صیفی‌جات یک محصول مناسب برای فصول خنک باشد و گرمای تابستان را تحمل نمی‌کند و معمولاً در پاییز کاشته می‌شود؛ اما برخی از کشاورزان حرفه‌ای آن را در بهار نیز می‌کارند.

پس از کاهش دمای روز به زیر 80 درجه فارنهایت (23 درجه سانتیگراد)، گل کلم پاییزی باید 6 تا 8 هفته قبل از اولین یخ‌بندان پاییزی کاشته شود و در صورت لزوم گیاهان را دور از حرارت نگه دارید.

برداشت نشا گل کلم دیررس

یکی از مزیت های نشا گل کلم دیررس برای داشتن گل کلم سفید کامل، بلانچ است. پس از بیرون آمدن ساقه کلم به طول 10 سانتی متر، برگ‌های بیرونی آن را جمع آوری کنید و با نخ یا کش به دور سر ببندید. این فرایند، گل‌ها را سفید یا به اصطلاح «بلانچ» می‌کند؛ زیرا در سایه رشد کرده و از پوسیدگی آن‌ها در تماس با آب جلوگیری می‌کند که این امر طعم گل کلم را نیز بهبود می‌بخشد.

میزان برداشت نشا گل کلم در هکتار به نوع نشاء بستگی دارد. نوع نشا قوی به درختچه اجازه می‌دهد تا برگ‌های پیچ خورده بزرگ تولید و از میوه محافظت کند. به لطف فرایند تولید مهندسی شده و دقیق نشاها، می‌توانید از هر هکتار کاشت تا 50 تن یا بیشتر برداشت کنید؛ اما پرورش این نشاها نیاز به مهارت و تجربه دارد.

برداشت نشا گل کلم دیررس

 

 

خرید نشا گل کلم دیررس

برای بهبود و توسعه کشاورزی ایران می‌توانید نشا گل کلم مرغوب را از یک گلخانه معتبر خریداری کنید تا شما کشاورزان عزیز از کیفیت آن راضی باشید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، خرید اینترنتی نشا گل کلم از گلخانه آوین است.

در این صورت با خرید آنلاین شما در پول و زمان خود صرفه جویی کرده و آن را هدر نخواهید داد. موضوع دیگری که احتمالاً برای بسیاری از شما مهم است، امکان خرید نشا گل کلم زودرس به صورت عمده است که در این سایت امکان‌پذیر است.

شماره تماس خرید نشا

 

قیمت نشا گل کلم دیررس

قیمت نشا گل کلم دیررس بر اساس کیفیت، ماندگاری، نوع گل کلم تولید شده و … تعیین می‌شود. در گلخانه آوین از بهترین بذرها برای کاشت استفاده می‌شود و آن‌ها را در برابر بسیاری از قارچ‌ها و آفات مقاوم می‌کند.

قیمت گذاری در این سایت مقطوع و بر اساس قیمت‌های تعیین شده است تا نگرانی شما کشاورزان عزیز را برطرف کنیم که نشا‌ها علاوه بر بالاترین کیفیت، با مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما قرار می‌گیرند.

قیمت نشا گل کلم دیررس

 

 

آبیاری گل کلم

یکی دیگر از مزیت های نشا گل کلم دیررس این است که آبیاری آن زیاد گیاه را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. در واقع برای بافت و طعم خوب نیاز به رطوبت خوب خاک دارد و نباید تحت تنش آبی قرار گیرد.

اگر در محل رشد گل کلم باران نبارد، لازم است حداقل هفته‌ای یک بار خاک را کاملاً مرطوب کنید. همچنین اگر خاک شنی است، نیاز آبیاری بیش از یک بار در هفته دارد.

دمای محیط رشد گل کلم دیررس

در دمای حدود 16 تا 18 درجه سانتیگراد نشا گل کلم دیررس رشد می‌کند. از بین تمام محصولات کلم، گل کلم حساس‌ترین نشا به گرما است. هنگامی که دما از 25 درجه بیشتر شود، گیاهان آسیب می‌بینند.

شماره تماس خرید نشا

 

کنترل علف های هرز گل کلم دیررس

یکی از مزیت های نشا گل کلم دیررس این است که این نوع سبزیجات زیاد درگیر آفات نمی­شود. همچنین روش‌های کنترل علف‌های هرز، خاک ورزی عمیق است که علف‌های هرز زیر سطح خاک را از بین می‌برد.

مالچ پاشی تا عمق 10 سانتی متر با بریده‌های علف کش، کاه بدون علف‌های هرز یا سایر مواد آلی نیز به جلوگیری از رشد علف‌های هرز و کاهش نیاز به کشت مکرر کمک می‌کند.

کنترل علف های هرز گل کلم دیررس

 

 

فروش نشا گل کلم دیررس

در صورتی که قصد فروش نشا گل کلم دیررس را دارید با خرید بذر از مراکز و گلخانه‌های اعلام شده از سوی وب سایت آوین می‌توانید آن‌ها را تولید و بعداً به فروش برسانید. اما  با توجه به مزیت های نشا گل کلم دیررس، تولید اولیه، تکنیک‌هایی دارد که همه آن‌ها را نمی‌شناسند.

از آنجایی که خرید نشا گل کلم دیررس را باید به صورت عمده انجام داد، ممکن است بخواهید خودتان نشا را تولید کنید و همچنین تولید آن می‌تواند به اندازه فروش آن به دیگران هوشمندانه و حتی سودآور باشد.

فروش نشا گل کلم دیررس

 

 

کلام آخر

با توجه به مزیت های نشا گل کلم دیررس، برای کاشت این نوع نشا از کمک متخصص و آزمایش خاک غافل نشوید و برای افزایش باروری و کیفیت نهال را از مراکز معتبری مانند گلخانه آوین تهیه کنید. قبل از کاشت انواع گل کلم، توصیه‌های قابل اعتماد را نادیده نگیرید تا متوجه شوید کدام نوع گل کلم برای رشد در منطقه و محل شما مناسب است.

 

شماره تماس خرید نشا

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

 

سایر مقالات:

مزایای نشا گوجه فرنگی 8320
پرورش نشا گوجه فرنگی
مزایای نشا گوجه فرنگی گیلاسی
بیماری برگ گوجه فرنگی
خواص گوجه فرنگی

شماره تماس خرید نشا

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *