مشخصات نشا کاهو بیوندا { 0 تا 100 ویژگی ها و مشخصات } + عکس

مشخصات نشا کاهو بیوندا

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

مشخصات نشا کاهو بیوندا – مزایا، نحوه استفاده و مصرف کاهو بیوندا

مشخصات نشا کاهو بیوندا چیست؟ نشا دانه‌های کوچک، قوی و عاری از میکروب هستند، معمولاً 4 تا 6 برگ دارند و با بهبود شرایط جوی و یا جابه‌جایی فوری گلخانه‌ها در محیطی مناسب کاشته می‌شوند و آماده تبدیل هستند. این بذرها می‌توانند تحولی در کشاورزی ایجاد کنند که ما به راحتی نمی‌توانیم آن را تصور کنیم.

سبزیجاتی که از نشا رشد می‌کنند کوتاه‌تر از سبزی‌هایی هستند که از بذر در مزرعه رشد می‌کنند. در این مقاله قصد داریم درباره مشخصات نشا کاهو بیوندا، نحوه مصرف این کاهو و… صحبت کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

مشخصات نشا کاهو بیوندا - مزایا، نحوه استفاده و مصرف کاهو بیوندا

 

 

ویدیو: مشخصات نشاء کاهو بیوندا

 

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

ویژگی نشا کاهو بیوندا

کاهو برای چند هفته در بهار و پاییز رشد می‌کند. کاهو برگ به راحتی در میان سبزیجات بلند قرار می‌گیرد و مکمل غذایی است. با توجه به مشخصات نشا کاهو بیوندا، این نوع نشا یک انتخاب عالی برای باغبانی در بستر و زمین باغ است.

کاشت نشاء کاهو بیوندا را با فاصله 6 تا 18 اینچ از هم در آفتاب کامل و خاک حاصلخیز و با زهکشی خوب با PH بین 6 تا 7 انجام می‌دهند. خاک بومی را با مخلوط کردن چند اینچ کمپوست یا سایر مواد آلی غنی اصلاح می‌کنند.

کاهوهایی که به خوبی زهکشی شده باشند، برگ‌های نرمی خواهند داشت؛ بنابراین هر زمان که خاک خشک شد، آنها را با آبیاری مرطوب نگه می‌دارند. مهم‌ترین مشخصات نشا کاهو بیوندا را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

ویژگی نشا کاهو بیوندا

 

 

 

نوع بذر هیبریدی هلندی
وزن میوه 100 تا 200 گرم
آفتاب مناسب حداقل 6 ساعت
قالب میوه فر
بستر کشت پرلیت
کشور کشور

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

تولید نشاء کاهو بیوندا

نشاها را می‌توان به راحتی پیوند داد، اما باید بدانید که کامل نیستند. نشا کاهو بیوندا یک کاهوی ایتالیایی محبوب است که برگ‌های آن قرمز روشن و چروکیده است. افزودنی عالی به سالادهای تابستانی و طعمی با طراوت دارد.

از مشخصات نشا کاهو بیوندا این است که رشد آن آسان است و می‌توان آن را به عنوان کاهو برش خورده وارد کرد یا آن را رها کرد تا کامل رشد کند و برداشت شود.

برای تولید نشا کاهو بیوندا با کیفیت، این نوع کاهو را در آب گرم، اما با زهکشی خوب پرورش دهید. از گیاهان جوان کاهو در برابر حلزون‌ها محافظت کنید. بذرها را به طور متوالی در تابستان بکارید و مرتباً برداشت کنید تا از پیچ و مهره جلوگیری شود.

نشاها و برگ‌های کاهو بیوندا به مقداری آفتاب نیاز دارند و سایه جزئی را می‌پذیرند (البته این اغلب می‌تواند به خنک شدن آن‌ها و جلوگیری از چروک شدن آنها کمک کند) و به زمین مرطوب نیاز دارند. آبیاری منظم، مالچ پاشی و پرورش آنها در سایه می‌تواند به میزان رشد نشا کاهو بیوندا کمک کننده باشد.

اگر هوا خیلی گرم شود، پژمرده می‌شوند و تولید برگ را متوقف می‌کنند و به جای آن شروع به تولید گل یا سر دانه می‌کنند. شناخت این مشخصات نشا کاهو بیوندا در تولید آن بسیار مهم هستند.

تولید نشاء کاهو بیوندا

 

 

مراقبت از نشا کاهو بیوندا

بعد از شناخت مشخصات نشا کاهو بیوندا و نحوه کشت آن، نوبت به شیوه مراقبت از آن می‌رسد. حلزون‌ها و خرگوش‌ها از جانورانی هستند که در زمان مراقبت از این نشا باید مورد توجه قرار دهید. تله حلزون سربی ارزان به خوبی کار می‌کند و یک حصار 1 تا 2 فوتی در اطراف تخت که از نیشکر بامبو و سیم مرغ ساخته شده است؛ این حصار اغلب به دور نگه داشتن خرگوش‌ها کمک می‌کند.

مقدار زیادی کاهو با برگ را می‌توان به صورت قلمه آورد؛ کافی است برگ‌های بیرونی کاهو بیوندا را جدا کنید و چند برگ کوچک در وسط آن بگذارید. نشاهای کاهو بیوندا معمولاً به صورت سر کامل فروخته می‌شوند، اما اگر به‌صورت هیدروپونیک رشد کنند، ممکن است برخی از آنها همچنان ریشه داشته باشند.

هر برگ بیرونی قدیمی را جدا کنید، ساقه‌ها و ریشه‌ها را کوتاه کنید و برگ‌ها را خوب بشویید. همچنین تا جایی که می‌توانید برگ را بردارید و بقیه را دست نخورده ذخیره کنید. برگ‌ها را داخل سالاد چرخان بریزید یا در یک حوله بپیچید تا آب اضافی آن گرفته شود. از کل برگ‌ها در بسته بندی و ساندویچ استفاده کنید یا برگ‌ها را به اندازه لقمه خرد کنید و در صورت نیاز استفاده کنید.

مراقبت از نشا کاهو بیوندا

 

 

پرورش نشاء کاهو بیوندا

از جمله مشخصات نشا کاهو بیوندا می‌توان به این اشاره کرد که در دمای ایده آل 16 تا 18 درجه سانتیگراد رشد می‌کند. برای پرورش نشا کاهو بیوندا، نقطه‌ای را پیدا کنید که حداقل 6 تا 8 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید باشد.

کاهو بیوندا را می‌توان در سایه جزئی (سه تا چهار ساعت آفتاب) پرورش داد. اگر دوست دارید، می‌توانید در این زمان مقدار کمی کمپوست نیز پیدا کنید.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

کاشت نشاء کاهو بیوندا

با دانستن نحوه رشد نشاها، می‌توانیم به راحتی محصولاتی را پرورش دهیم که برداشت‌های متنوع و پرباری در پایان فصل کاشت دارند. هر یک از نشاها انواع مختلفی دارند، اما ویژگی منحصر به فرد آنها زودرسی و کشت سریع است.

هر کسی می‌تواند گیاهان مناسبی را پرورش دهد، اما باید بهترین زمان و بهترین خاک‌ها را برای کاشت این نشاها آماده کند. این نکته از مهم‌ترین مشخصات نشا کاهو بیوندا به شمار می‌رود. نحوه کاشت نشا کاهو بیوندا تا پایان فصل رشد به ما کمک می‌کند.

زمانی که نشا کاهو بیوندا را در بستر خاک یا گلدان‌های باغچه خود پیوند می‌زنید، معمولاً باید به صورت شبکه‌ای کاشته شوند و هر نشا کاهو را حدود 4 اینچ از هم فاصله دهید. در صورت پیوند به صورت ردیفی، بسته به اندازه بالغ واریته، بین نشاهای کاهو بین 10 تا 12 اینچ و ردیف‌ها 12 تا 18 اینچ فاصله بگذارید.

کاهو بیوندا یکی از پرطرفدارترین انواع کاهو و پرورش آن بسیار آسان است. می‌توانید نشا کاهوی بیوندا را به عنوان محصول پرورش دهید و برگ‌های جوان را برای هفته‌ها برداشت کنید یا می‌توانید اجازه دهید که نشاها به صورت سرهای بزرگ بالغ شوند.

برای بهترین طعم، کاهو بیوندا باید رطوبت ثابت، آفتاب زیاد و دمای خنک را دریافت کند. بهتر است 1 یا 2 هفته قبل از آخرین یخ‌بندان بهاری، نشا کاهوی بیوندا را به تخت‌های مرتفع خود پیوند بزنید. برای سرهای بزرگ کاهوی رومی، آنها را ده اینچ از هم فاصله دهید.

هنگامی که نشاهای کاهوی بیوندا شما به خوبی ایجاد شد، می‌توانید آن‌ها را نازک کنید تا فضای کافی برای رشد و تبدیل شدن به سرهای بزرگ به آن‌ها بدهید. فاصله 10 تا 12 اینچ از هم بهترین است. برای سر بچه کاهو، می‌توانید گیاهان را کمی نزدیک‌تر و 6 تا 8 اینچ از هم فاصله دهید.

این روش برای کاهوی بیوندا به خوبی کار می‌کند که سپس سرهای فشرده‌ای با ارتفاع 6 تا 8 اینچ تشکیل می‌دهد. اکنون که نحوه کاشت نشاء کاهو بیوندا را می‌دانید، باید تکنیک‌های مهم رشد و مشخصات نشا کاهو بیوندا را هم یاد بگیرید.

کاشت نشاء کاهو بیوندا

 

 

 

نکات مهم درباره نشاء کاهو بیوندا

اگر نشاهای کاهو در معرض گرما یا خشکی قرار بگیرند، برگ‌ها تلخ می‌شوند و گیاهان پیچ می‌خورند. پیچ و مهره زمانی اتفاق می‌افتد که گیاهان از برگ‌های تولیدکننده به تولید گل تغییر کنند و ساقه‌های گل ظاهر شوند. این نکات از مهم‌ترین مشخصات نشا کاهو بیوندا هستند که در کاشت آن نیز تأثیر زیادی دارند.

پوشش‌های ردیف را برای محافظت از گیاهان کاهو در برابر یخ زدگی یا دمای سرد غیرمنتظره در دسترس نگه دارید. آنها را می‌توان مستقیماً روی بوته‌های کاهو قرار داد یا روی حلقه‌ها شناور کرد. اگر آب و هوای بهاری شما سریع‌تر از حد انتظار از سرد به گرم تغییر می‌کند، چند پارچه سایه دار در دسترس داشته باشید تا بتوانید یک منطقه سایه ایجاد کنید.

حلقه‌ها به راحتی از لوله PVC نیم اینچی، سیم یا مواد دیگر ساخته می‌شوند. یک تکه پارچه 40% روی حلقه‌ها قرار دهید و با گیره محکم کنید. پارچه سایه‌بان گرما و نور را در اطراف گیاهان کاهو کاهش می‌دهد و می‌تواند پیچ و مهره را برای یک یا دو هفته به تأخیر بیندازد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

 اگر قبل از کاشت، مواد آلی و کود آلی آهسته رهش را وارد خاک کرده‌اید، نیازی به کود دادن به گیاهان کاهوی سریع‌الرشد خود نیست. بزرگ‌ترین تهدید برای نشا کاهو بیوندا راب است. به نظر می‌رسد خاک دیاتومه روی راب‌ها مؤثر باشد. توجه به مشخصات نشا کاهو بیوندا در این زمینه به شما کمک زیادی می‌کند.

استفاده مجدد بعد از باران همچنین می‌توانید از سیم مرغ یا زنگ فلش برای دور نگه داشتن حیواناتی مانند آهو یا خرگوش از کاهو استفاده کنید. یا یک تونل حلقه کوچک بالای تخت خود نصب کنید و روی آن را با توری پرنده، توری مرغ یا دافع حشرات بپوشانید.

نکات مهم درباره نشاء کاهو بیوندا

 

 

 

مزایای نشا کاهو بیوندا

اکنون که با مشخصات نشا کاهو بیوندا آشنا شدید، بهتر است تا با مزایای این نوع نشا آشنا شوید؛ این مزایا عبارت‌اند از:

  • خوش طعم است.
  • نسبت به سایر نشاها، زودرس است.
  • مقاومت بالایی در برابر سرما دارد.
  • در بیشتر خاک‌ها قابل کشت است.
  • جزو پرطرفدارترین نشاها است.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

بهترین نشا کاهو بیوندا را از کجا تهیه کنیم؟

خرید نشا کاهو بیوندا از گلخانه‌های مناسب تا حد امکان آسان است و می‌توانید نشا کاهو بیوندا ارزان را از گلخانه‌های معتبر خریداری کنید.  قیمت نشا کاهو بیوندا از ۳۹ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان متغیر است. گلخانه آوین بهترین و باکیفیت‌ترین نشاها را دارد و شما می‌توانید در این سایت به راحتی ثبت سفارش کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مشخصات نشا کاهو بیوندا، شیوه کاشت و نکات مربوط به آن پرداختیم. با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد، شما می‌توانید گلخانه‌های نشا کاهو بیوندا که قیمت مناسب و کیفیت خوبی دارند را شناسایی کرده و بهترین نوع نشا کاهو بیوندا را خریداری و کشت نمایید.

بهترین نشا کاهو بیوندا را از کجا تهیه کنیم؟

 

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

 

 

سایر مقالات:

خواص گل کلم
مشخصات نشا کاهو
انواع روش های تولید نشا کاهو
مشخصات نشا کاهو رسمی
ویژگی‌ های نشا گل کلم زودرس

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

1 نظر دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *