مشخصات و ویژگی های نشا کاهو رسمی – کاشت، آبیاری و قیمت 1403


مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

مشخصات نشا کاهو رسمی

مشخصات نشا کاهو رسمی موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت. نشا کاهو رسمی طرفداران زیادی دارد و یکی از ارقامی است که در بسیاری از مناطق کشورمان قابل کشت است و به همین دلیل در بین ایرانیان از شهرت زیادی برخوردار است.

از طرفی می‌توان از کاهو در انواع سالاد استفاده کرد که باعث محبوبیت آن در بین مصرف کنندگان شده است. در این مقاله به بررسی مشخصات و خاصیت نشاء کاهو رسمی می‌پردازیم.

مشخصات نشا کاهو رسمی

 

ویدیو: مشخصات نشا کاهو رسمی

 

 

نحوه کاشت نشاء کاهو رسمی

کاهوی رسمی ترد و شیرین یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی برای همبرگرهای کبابی و سالادهای بهاری است. این کاهو به دمای خنک نیاز دارد و در بهار یا پاییز در اکثر مناطق به خوبی رشد می‌کند. در آب و هوای گرم‌تر با دوره‌های سرد کوتاه‌تر، باغبانان ممکن است این کاهو را مشکل‌ساز ببینند.

اگر می‌پرسید چرا کاهوی من سر تشکیل نمی‌دهد، باید تمام مشخصات نشا کاهو رسمی را بدانید. در بیشتر مناطق، مشکلات این کاهو را می‌توان با پیوند یا کاشت نشا کاهو رسمی در پاییز حل نمود. نشاهای کاهو رسمی که توسط گلخانه آوین به فروش می‌رسد در برابر این نوع مشکلات بسیار مقاوم هستند.

کاهو یک محصول فصل خنک است و اگر دمای هوا در روز از 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتیگراد) فراتر رود، می‌تواند پیچ ​​خورده یا سر خود را از دست بدهد. با مشکلات آفت به راحتی مقابله می‌شود، اما تنها شرایط آب و هوایی می‌تواند تشکیل سر را تضمین کند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

اگر قصد دارید این نوع کاهو را با بذر بکارید، حتماً بذرها را در اوایل بهار و تا عمق حداقل 15 سانتی متر (6 اینچ) با لایه‌ای از مواد آلی قبل از کاشت بکارید. بذرها را مستقیماً در خاک آماده شده بکارید، جایی که گیاهان نور غیرمستقیم دریافت می‌کنند و از داغ‌ترین اشعه‌های خورشید محافظت می‌شوند.

یک لایه نازک 3 میلی متری (1/8 اینچی) از خاک گلدان را روی بذرها پخش کنید و آن را کمی مرطوب نگه دارید. گیاهان نازک در فضای باز با فاصله حداقل 10 اینچ (25 سانتی متر) از یکدیگر کاشته می‌شوند. وقتی گیاه نازک می‌شود، فضای کافی برای تشکیل سر مناسب را ندارد.

کاهو به گرما بسیار حساس است و قرار گرفتن در معرض دمای تابستان و گرمای شدید می‌تواند از شکل گیری مناسب کاهو جلوگیری کند. کاهوی سر برای دماهای شمالی مناسب است، اما باغبانان در دماهای گرم‌تر می‌توانند سبزی‌ها را با موفقیت پرورش دهند.

مشکلات کاهوی سر که از رشد برگ‌های سفت جلوگیری می‌کند، نیز وجود دارد. بذرها را به فاصله 10 تا 12 اینچ (25 تا 31 سانتی متر) در ردیف‌هایی با فاصله 31 تا 46 سانتی متر از هم بکارید. نحوه صحیح کاشت نشا کاهو رسمی اصلی‌ترین کار برای پرورش این نوع گیاهان است.

نحوه کاشت نشاء کاهو رسمی

 

 

 

تولید نشاء کاهو رسمی

تولید نشا کاهو رسمی نیاز به تجربه و دانش دارد تا نهال تولید شده کیفیت قابل قبولی داشته باشد و در نتیجه عملکرد آن افزایش یابد. ابتدا باید نهال را آماده کنید و توجه داشته باشید که بذر را از یک منبع معتبر و قابل اعتماد خریداری کنید.

بذرها را به عمق 0.5 سانتی متر در زمین قرار دهید و روی آن‌ها را بپوشانید. سپس بذرها را آبیاری کنید و مراقب شرایط محیطی باشید تا اولین جوانه ظاهر شود. پس از مشاهده اولین جوانه، سینی‌های نهال را به مکانی آفتابی منتقل کنید تا نهال‌ها به خوبی رشد کنند و آماده انتقال به خاک و کشت شوند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

آبیاری نشاء کاهو رسمی

در ادامه مقاله مشخصات نشا کاهو رسمی به بررسی آبیاری نشا کاهو رسمی می‌پردازیم. بذرهای جوانه نزده به رطوبت زیادی نیاز دارند و باید مرتب آبیاری شوند. بخصوص اگر محل رشد آن‌ها در جایی گرم باشد. برای آبیاری نشا کاهو رسمی نباید از این گیاه انتظار ریشه عمیق داشت و نقش ریشه فقط کمک به رشد خوب برگ‌هاست.

بنابراین، مرطوب نگه داشتن خاک ضروری است. آبیاری پس از کاشت کاهو رسمی باید سبک اما منظم باشد و از آبیاری زیاد خودداری شود؛ زیرا باعث پوسیدگی ساقه و بیماری گیاه می‌شود.

آبیاری نشاء کاهو رسمی

 

 

میزان رشد نشاء کاهو رسمی

به طور کلی میزان رشد نشا کاهو رسمی سریع است و به عنوان یک گیاه یک‌ساله به راحتی قابل رشد است، اگرچه برای جلوگیری از رشد سریع و گلدهی به دمای پایین نیاز دارد. گلدهی زودرس می‌تواند به دلیل بسیاری از کمبودهای تغذیه‌ای و همچنین آفات و بیماری‌های قارچی و باکتریایی ایجاد شود.

  1. sativa می‌تواند به راحتی با برخی از گونه‌های دیگر در جنس Lactuca تلاقی کند. اگرچه این مشخصات نشا کاهو رسمی می‌تواند برای باغبان‌های خانگی مشکلاتی ایجاد کند و بذرها را برای نسل‌های آینده ذخیره کنند، دانشمندان از آن برای گسترش بانک ژن انواع کاهو استفاده کرده‌اند.

میزان رشد نشاء کاهو رسمی

 

 

نحوه مصرف کاهو رسمی

کاهو رسمی یک صیفی‌جات تابستانی بی‌نظیر است که باید ظرف چند روز پس از خرید مصرف شود. هر چه برگ‌ها تازه‌تر باشند، مواد مغذی بیشتری خواهند داشت، اگر کاهو بعد از مدتی مصرف نشود، جدا از اینکه برگ‌ها تغییر رنگ می‌دهند، طعم تلخی نیز خواهد داشت.

کاهوی شسته و خشک شده را در یک کیسه پلاستیکی در فریزر بسته بندی کرده و در یخچال قرار دهید. اگر نمی‌خواهید کاهو را هم‌زمان استفاده کنید، از برش دادن آن خودداری کنید. زیرا لبه‌های بریده شده آن قبل از قرار گرفتن در معرض هوا تغییر رنگ می‌دهند.

پژمرده شدن برگ‌های کاهو می‌تواند کاهوی تازه شما را در عرض چند ساعت به کاهوی زرد و غیر قابل خوردن تبدیل کند؛ بنابراین بهتر است آن‌ها را در قسمت‌های پایینی یخچال نگهداری کنید.

نحوه مصرف کاهو رسمی

 

 

ویژگی نشاء کاهو رسمی

قبل از بررسی سایر مشخصات نشا کاهو رسمی، توصیه می‌شود مهم‌ترین ویژگی نشا کاهو رسمی و تفاوت آن را با سایر کاهوها بشناسید. از بین 70 نوع کاهو، کاهوی رسمی یا کاهوی رومی پرطرفدارترین آنهاست. کاهو رسمی محبوب است و از دیگر مشخصات نشا کاهو رسمی می‌توان به استفاده از آن در انواع سالادها به خصوص سالاد سزار اشاره نمود.

از دیگر مشخصات نشا کاهو رسمی می‌توان به این مورد نیز اشاره کرد که وزن مدل کوچک این کاهو از 300 تا 600 گرم و درشت آن از 1200 تا 1500 گرم است. رنگ اصلی این کاهو سبز و گاهی قرمز و بین برگ‌های کاهو رسمی رگه‌های درشت قرار دارد و همین امر باعث رشد زودرس و جدید برگ‌ها می‌شود.

همچنین این کاهو نیز بسیار ترد است و دارای مواد مغذی بالاتر و در نتیجه خواص بیشتری نسبت به بسیاری از کاهوهای دیگر مانند کاهو پیچ است. همچنین طعم بهتری نسبت به کاهو پیچ دارد که امکان استفاده از آن را در انواع سوپ‌ها (به شرطی که در مراحل آخر پخت برای جلوگیری از له شدن به آن اضافه شود) علاوه بر سالاد در ساندویچ نیز قابل استفاده است.

ویژگی نشاء کاهو رسمی

 

 

مزایای نشاء کاهو رسمی

کاهو رسمی معمولاً از طریق نشا کشت می‌شود. دلیل ترجیح این روش بر کشت مستقیم در مزرعه به دلیل مزایای نشا کاهو رسمی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روش نشاکاری، دوره طولانی فصل رشد کاهو رسمی را در خزانه می‌گذراند؛ بنابراین فصل رشد محصول در مزرعه کوتاه شده و کاهو زودتر برداشت می‌شود.
  • یکی دیگر از مشخصات نشا کاهو رسمی این است که استفاده‌ای بهینه از مزرعه خود در زمان تهیه نشا کاهو رسمی می‌کنید.
  • نشا کاهو رسمی در محیط ایده آل رشد می‌کند؛ بنابراین لازم نیست نگران این باشید که آیا همه بذرهایی که در مزرعه می‌کارید رشد می‌کنند یا خیر. در عین حال، محصولات مزرعه شما کاملاً یکسان خواهد بود.
  • با انتخاب نهال‌هایی که به خوبی رشد کرده‌اند می‌توانید مطمئن باشید که در حال کاشت کاهوی سالم و پرنشاط در مزرعه هستید.
  • از دیگر مشخصات نشا کاهو رسمی می‌توان به این مورد هم اشاره کرد که درواقع مقدار کمتری بذر تهیه می‌کنید. بنابراین روش نشاکاری از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.
  • با برداشت زودهنگام محصول می‌توانید کاهو رسمی نوبرانه را در بازار بفروشید. محصولات نوبرانه اقتصادی‌تر هستند.

مزایای نشاء کاهو رسمی

 

 

نشاء آماده کاهو رسمی

کاشت نشا آماده کاهو رسمی روشی است که برای کاشت بسیاری از صیفی‌جات و سایر گیاهان استفاده می‌شود. در این روش، ابتدا بذرهای کاهو رسمی را در ظروف کوچک یا سینی‌های رشد کاشته و در خزانه نگهداری می‌کنند. این روش مزایای زیادی از جمله صرفه جویی در زمان و هزینه دارد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

قیمت نشاء کاهو رسمی

باوجوداینکه نشا انواع کاهو در گلخانه آوین با تجهیزات و علم مدرن کشاورزی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در برابر بسیاری از آفات مقاوم است و حتی پس از خرید نشاء کاهو رسمی ارزان، بذر و یا رزرو هر گونه خدمات دیگری از جمله مشاوره پشتیبانی از آوین، با قیمت مناسب مواجه خواهید شد. قیمت نشا کاهو رسمی در گلخانه آوین نسبت به سایر مراکز فروش و گلخانه‌ها بر اساس قیمت مصوب بسیار منصفانه است.

اگرچه این قیمت‌ها متفاوت است و بسته به بازار روز ممکن است تغییر کند، اما قیمت نشا کاهو رسمی امروز از 200، 250 و 500 تومان متغیر است و در هر زمان می‌تواند تغییر کند. اما مهم کیفیت است که همیشه در گلخانه آوین بالاست.

همچنین آدرس گلخانه نشا کاهو رسمی را می‌توانید در پایین همین صفحه یادداشت کنید و در اسرع وقت برای خرید اقدام نمایید.

قیمت نشاء کاهو رسمی

 

 

مشخصات نشا کاهو رسمی باکیفیت

از مشخصات نشا کاهو رسمی در گلخانه آوین می‌توان به کاشت آن در سینی‌های مخصوص نشاء با بهترین کودها و در بهترین شرایط گلخانه‌ای بر اساس اصول کشاورزی نوین اشاره کرد که باعث مقاومت در برابر آفات و دارای 2-4 سر کوچک گرد (نمونه کوچک) می‌شود.

در انتهای برگ‌ها و روی ساقه کوچک نشا کاهو رسمی، ریشه‌های کوچکی وجود دارد که در هنگام کشت باید در زیر زمین قرار گیرند.

مشخصات نشا کاهو رسمی باکیفیت

 

 

 

کلام پایانی

به طور کلی قبل از تصمیم‌گیری برای کاشت نشا کاهو رسمی باکیفیت باید از سودآوری و مناسب بودن آن برای منطقه خود اطمینان حاصل کنید، همچنین برای تمام مراحل تولید نشا و حتی در هنگام کاشت نهال صرفاً به مطالب مشخصات نشا کاهو رسمی اعتماد نکنید.

فراموش نکنید که کاهو را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید، در این صورت بدن شما تقویت شده و حتی در برابر بسیاری از بیماری‌ها مقاومت می‌کند.

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

سایر مقالات:

خواص گوجه فرنگی
مزیت های نشا گل کلم دیررس
خواص گل کلم
مشخصات نشا کاهو
انواع روش های تولید نشا کاهو

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *