مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز { 0تا100 کاشت، آبیاری و کود وسم ها }

مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز – مزایا

اگر می‌خواهید کاهو قرمز فرانسوی بکارید، احتمالاً سؤالات زیادی در مورد مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز دارید. آیا باید آن را مستقیماً در زمین بکارید یا کاشت نشاء کاهو فرانسوی قرمز خوب است؟ چه زمانی و از کجا نشاء آماده کاهو فرانسوی قرمز را خریداری کنیم؟

ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به این سؤالات و بسیاری سؤالات دیگر شما پاسخ دهیم و به شما کمک کنیم تا کاشت کاهو فرانسوی قرمز را یاد بگیرید.

مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز - مزایا، نحوه استفاده و مصرف کاهو فرانسوی قرمز

 

ویدیو: مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز

 

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

کاهو فرانسوی قرمز چه ویژگی‌هایی دارد؟

کاهو فرانسوی قرمز یکی از پرمصرف‌ترین سبزیجات سالاد در دنیاست. طعم این کاهو فرانسوی با ذائقه بسیاری از افراد سازگار بوده و تلخی کمی هم دارد؛ ولی استفاده از آن در تهیه سالاد، طعمی عالی را به وجود می‌آورد.

برگ‌های کاهو فرانسوی قرمز به صورت چین‌دار و مجعد هستند و بریدگی‌های بسیار ریزی روی سطح آن‌ها به چشم می‌خورد. مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز به‌گونه‌ای است که می‌تواند به‌اندازه ۱۵ – ۳۰ سانتیمتر بلند شود.

کاهو فرانسوی قرمز چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

 

مزایای مصرف کاهو فرانسوی قرمز

نحوه مصرف کاهو فرانسوی قرمز بیشتر به‌صورت خام است؛ اما در انواع سالادها از آنها استفاده می‌کنند. کاهو فرانسوی قرمز تعداد زیادی مواد مغذی ضروری دارد؛ از جمله:

  • رطوبت
  • انرژی
  • پروتئین
  • چربی
  • کربوهیدرات
  • فیبر رژیمی
  • قند
  • کلسیم
  • آهن
  • منیزیم
  • فسفر
  • پتاسیم
  • سدیم
  • زینک
  • تیامین
  • ریبوفلاوین

از مزایای مصرف این نوع کاهو می‌توان به بهبود بینایی، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از بیماری قلبی، حفظ سلامت پوست، کاهش خطر سرماخوردگی مکرر و عفونت‌ها، بهبود سلامت استخوان‌ها و کنترل اضطراب اشاره کرد.

مزایای مصرف کاهو فرانسوی قرمز

 

 

 

کاشت نشاء کاهو فرانسوی قرمز، چرا و چگونه؟

پرورش کاهو به صورت نشاء آسان‌تر است به خصوص اگر سرعت رسیدن به محصول یک هدف برای شماست. بهترین زمان برای کاشت نشاء 3 تا 4 هفته قبل از یخ‌بندان است.

کافی است آنها را بکارید مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز به‌گونه‌ای است که به سرعت رشد می‌کنند. این  خصلت بهترین جواب برای آنهایی است که می‌گوید چرا کاهو فرانسوی قرمز بکاریم.

این که مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز چگونه است و دستورالعمل کاشت آنها به چه شیوه‌ای است بسیار مهم است؛ بنابراین به نکات زیر توجه کنید.

  • نشاها را در فاصله ۱۰ سانتی‌متری از همدیگر بکارید و فاصله دو ردیف نشا باید ۳۰ تا ۴۰ سانت باشد.
  • برای کنترل شته‌ها، ردیف‌هایی از پیازچه یا سیر را بین کاهوی خود بکارید. آنها به‌عنوان “گیاهان مانع” برای کاهو عمل می‌کنند همچنین در زمان کاشت نشا یا بذر، با یک نازل کاملاً خاک را آبیاری کنید.
  • کاهو مکانی با ۵ تا ۶ ساعت آفتاب را ترجیح می‌دهد، اما می‌تواند از سایه بعدازظهر در هنگام افزایش دما بهره‌مند شود. خاک باید سست، دارای زهکشی خوب و مرطوب باشد؛ اما خیس نباشد. در هفته‌های قبل از کاشت، برای باروری بیشتر، با کمپوست فراوان خاک را اصلاح کنید.

به‌هرحال نکات زیادی وجود دارد که شما باید حین کاشت نشا به آن توجه کنید که ما تا حد امکان به بررسی بیشتر آنها می‌پردازیم.

  • دمای خاک ۱۷ تا ۱۸ درجه سانتیگراد ایدئال است. مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز به‌گونه‌ای است که در مقابل سرما سازگار است و می‌توانند در دمای بسیار پایین‌تر زنده بمانند.
  • می‌توانید حدود ۷-۸ هفته قبل از آخرین تاریخ یخ‌بندان، کاشت کاهو را شروع کنید. خاصیت نشاء کاهو فرانسوی قرمز به‌گونه‌ای است که در برابر یخ‌زدگی مقاوم است، اما اگر واقعاً سرد باشد، تلفات زیادی خواهید داشت.
  • مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز طوری است که در هوای خنک بهتر رشد می‌کنند؛ بنابراین برای کاشت محصول پاییزی، در اواخر مرداد با مرطوب کردن زمین و پوشاندن آن با یک عدل کاه، خاک خنک ایجاد کنید. یک هفته بعد، خاک زیر عدل حدود ۶ درجه سانتیگراد خنک‌تر است.

کاشت نشاء کاهو فرانسوی قرمز، چرا و چگونه؟

 

 

مزایای کاشت نشاء کاهو فرانسوی قرمز

مزایای نشاء کاهو فرانسوی قرمز نسبت به کاشت آنها به‌صورت بذر قطعاً بیشتر است. در زیر چند تا از مزایای آنها را بیان خواهیم کرد.

سرعت در کار

هر کشاورزی دوست دارد سریع‌تر به محصول برسد؛ بنابراین همان‌طور که می‌دانید میزان رشد نشا فرانسوی قرمز نسبت به بذر آنها بیشتر است و زودتر به محصول می‌رسد.

رسیدن به فاصله ایده آل

مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز به صورتی است که هرچقدر از هم فاصله مناسب داشته باشند رشد بهتری دارند؛ بنابراین اگر کاهو را به‌صورت نشا بکارید راحت‌تر به فاصله ایده آل می‌رسید؛ همچنین راحت‌تر می‌شود.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

کم‌شدن فضای خالی

به‌هرحال تمام بذرها تبدیل به محصول نمی‌شوند! در مقام مقایسه کاشتن نهال ضایعات کمتری نسبت به کاشت بذر دارد، برخی از دانه‌ها جوانه نمی‌زنند یا توسط حیوانات خورده می‌شوند.

اما مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز طوری است که با کاشت آن کمترین میزان تلفات را دارید و در هزینه صرفه‌جویی می‌شود در نتیجه در باغ‌هایمان با تکه‌های خالی مواجه نمی‌شویم.

جلوگیری از کار اضافه

کاشت نشا کاهو این فرصت را به شما می‌دهد تا از قبل خاک را آماده کرده و آن را از علف‌های هرز پاک کنید. این کار مراقبت و نگهداری گیاه را آسان می‌کند. مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز به صورتی است که نیازی به وجین‌کردن ندارد این یکی از ممتازترین ویژگی نشاء کاهو فرانسوی قرمز است.

مزایای کاشت نشاء کاهو فرانسوی قرمز

 

 

 

چه زمانی نشاء کاهو فرانسوی قرمز آماده کاشت است؟

مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز طوری است که شما می‌توانید آنها را تقریباً در هر مرحله‌ای پیوند دهید – حتی زمانی که آنها واقعاً ریز هستند و هنوز برگ واقعی ندارند. اما برای اطمینان از میزان موفقیت، بهتر است نهال‌های کاهو را زمانی که کمی بزرگ‌تر هستند، حداقل یک ماه، تا ۶ هفته پس از جوانه‌زدن بکارید.

بنابراین، کاشت باید بر اساس زمان تولید نشاء کاهو فرانسوی قرمز صورت گیرد.

چه زمانی نشاء کاهو فرانسوی قرمز آماده کاشت است؟

 

 

انتقال نشاء کاهو فرانسوی قرمز از گلخانه به زمین

 نحوه انتقال و برداشت نشا از گلخانه تا سر زمین بسیار مهم است؛ بنابراین چند نکته کوتاه از مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز حین انتقال را بررسی خواهیم کرد.

  • هرگز اجازه ندهید که نشاء کاهو دارای برگ‌های اضافی شود در نتیجه سنگین باشد، بهتر است نهال‌ها را به‌محض جوانه‌زدن – ۷ تا ۱۰ روز پس از جوانه‌زدن – بکارید.
  • هنگام برداشت نشاء از گلخانه کامل دور آن را خالی کنید تا کامل ریشه‌های خود را همراه داشته باشد و به ساقه نازک آن زیاد فشار وارد نکنید. ساقه نشاء کاهو فرانسوی قرمز با کیفیت به‌راحتی نمی‌شکند؛ اما احتیاط کنید.
  • شما بعد از چیدن نشاء، یک ریشه دوکی شکل و ساقه و چند برگ خواهید داشت. حفره‌ای در زمین ایجاد کنید و نشاء را تا ساقه با خاک بپوشانید.

انتقال نشاء کاهو فرانسوی قرمز از گلخانه به زمین

 

 

آماده‌سازی نشاء کاهو فرانسوی قرمز قبل از کاشت

سفت کردن ساقه و ریشه نهال‌ها مرحله مهمی است که بسیاری از باغبانان از آن صرف‌نظر می‌کنند. نشا حتی اگر در برابر سرما مقاوم باشد، باز هم باید سفت شود.

وقتی که نهال‌های کاهو به ۴-۵ هفته رسیدند، شروع به بیرون آوردن آن‌ها به مدت ۱-۲ ساعت در زیر نور کنید، مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز طوری است که پس از گذراندن چند روز در بیرون از خانه، آماده پیوند می‌شود.

آماده‌سازی نشاء کاهو فرانسوی قرمز قبل از کاشت

 

 

برداشت کاهو فرانسوی قرمز

مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز طوری است که بهترین زمان برای برداشت آنها در صبح است. زمانی که‌برگ‌های آن کامل و جوان است. باغ خود را هر روز از نظر برگ‌های آماده برای برداشت بررسی کنید. کاهوی بالغ تلخ و چوبی می‌شود و به‌سرعت خراب می‌شود.

مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز پس از بالغ‌شدن طوری است که تلخ و چوبی می‌شود و به‌سرعت خراب می‌شود؛ بنابراین چند نکته را در زیر بررسی می‌کنیم.

  • قبل از بلوغ، و خشک‌شدن برگ‌ها به‌سادگی با برداشتن برگ‌های بیرونی این فرصت را به برگ‌های مرکزی می‌دهید که بتوانند به رشد خود ادامه دهند.
  • با برداشتن برگ‌های بیرونی، کندن کل گیاه را به‌صورت ۳ سانت بالاتر از سطح خاک، برداشت کنید.
  • کاهوی ترد زمانی چیده می‌شود که مرکز آن سفت باشد.

برداشت کاهو فرانسوی قرمز

 

 

بیماری‌ها و آفات نشاء کاهو فرانسوی قرمز

مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز به‌گونه‌ای است که مانند سایر گیاهان دیگر ممکن است دچار آفات یا بیماری شود. در جدول زیر چند نوع بیماری و آفت را بررسی می‌کنیم.

بیماری‌ها و آفات نوع علایم کنترل/پیشگیری
شته حشره بدشکل شدن/برگ‌های زرد؛

چسبندگی برگ، کپک سیاه

رشد گیاهان همراه؛ ضربه‌زدن با اسپری آب؛ استفاده از صابون حشره‌کش؛ پوست موز یا پرتقال را در اطراف گیاهان قرار دهید. برگ‌ها را با محلول ۱ تا ۲ درصدی صابون ظرف‌شویی (بدون افزودنی) و آب هر ۲ تا ۳ روز به مدت ۲ هفته پاک کنید. گیاهان بومی را برای آوردن حشرات مفید اضافه کنید

 

کرم‌های قطع‌کننده حشره پژمردگی؛ ساقه‌ها و برگه‌ای بریده شده درست در بالای یا زیرخط خاک یا نشا کامل خورده می‌شود.

 

برداشت دستی

در بهار قبل از کاشت، خاک را برای کاهش لارو کشت کنید. یک طوق ۱۰ سانتی از مقوا یا روزنامه را دور هر ساقه بپیچید و ۶ سانت در خاک فرو کنید.

استفاده هدفمند از علف هرز؛ ازبین‌بردن بقایای گیاهان خورده شده.

 

 

گوش‌خیزک

 

حشره مشاهده سوراخ‌های کوچک در برگ‌ها / ساقه‌ها

 

با قراردادن یک قوطی ماهی‌تن که پر از روغن ماهی است و فروبردن آن در خاک طوری که لبه آن کمی بالاتر از سطح زمین باشد، یک تله درست کنید.
ویروس موزاییک کاهو

 

ویروس برگ‌ها ممکن است لکه‌های سبزرنگ یا قهوه‌ای را نشان دهند و می‌توانند منحرف، تاول‌زده یا به سمت عقب‌گرد شوند.

رشد کم گیاهان

سرها ممکن است منحرف شده باشند یا تشکیل نشوند.

 

 

ازبین‌بردن گیاهان آلوده؛ گونه‌های مقاوم را انتخاب کنید.

ضدعفونی‌کردن ابزار باغ؛ ازبین‌بردن علف هرز؛ کنترل شته‌ها.

 

سفیدک سطحی

 

قارچ‌ها

 

پوششی آردمانند روی کل برگ‌ها ایجاد می‌شود.

لکه‌های سفیدروی سطوح بالایی برگ گسترش می‌شود.

شاخ‌وبرگ ممکن است زرد شود یا از بین رود.

انحراف / رشد کوتاه برگ‌ها.

 

ازبین‌بردن برگ‌های آلوده روی گیاهان؛ انواع مقاوم را انتخاب کنید؛ در صورت امکان در آفتاب کامل بکارید. اطمینان از گردش هوای خوب؛ گیاهان را با ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین حل شده در ۱ لیتر آب اسپری کنید.
حلزون‌ها و لیسه‌ها

 

نرم‌تنان

 

مشاهده سوراخ‌های نامنظم در برگ‌ها؛ ترشح لزج روی گیاهان/خاک؛ نهال‌ها ناپدید می‌شوند

 

انتخاب دستی؛

از مالچ ضخیم خودداری کنید.

اجتناب از آبیاری سربار؛ در ظرف عمیقی که با ۶ سانت آب شکر و مخمر پر شده است قرق کنید و به‌طوری‌که لبه بالایی کمی بالاتر از سطح زمین قرار گیرد. از نوار دیاتومه‌ای به عرض ۲ سانت را به‌عنوان مانع استفاده کنید.

 

کپک سفید

 

قارچ‌ها

 

نواحی خاکستری کم‌رنگ، روی برگ‌ها و سایر قسمت‌های گیاه رشد کپک سفید و پنبه‌ای را مشاهده می‌کنید که بعداً با ذرات سیاه جایگزین می‌شود. مناطق سفید شده؛

گیاهان پژمرده / فرومی‌ریزند.

 

ازبین‌بردن گیاهان آلوده؛ اطمینان از گردش هوای خوب؛ آبیاری در صبح؛ چیدن علف هرز؛ ازبین‌بردن بقایای بیماری.

 

سفید بالک‌ها

 

حشره برگ‌های چسبناک

ایجاد کپک سیاه؛ بروز نواحی زرد/نقره‌ای روی برگ‌ها؛

گیاهان پژمرده/کوتاه شده

قسمت‌های خراب شده را حذف کنید

از جاروبرقی دستی برای حذف آفات استفاده کنید. صبح و عصر روی سطح زیرین برگ‌ها آب بپاشید تا آفات را از بین ببرید.

استفاده از اسپری یا صابون حشره‌کش؛ از مالچ استفاده کنید

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

خرید نشاء کاهو قرمز فرانسوی

قیمت نشاء کاهو فرانسوی قرمز در فروشگاه‌های مختلف متغیر است؛ اما اگر می‌خواهید نشاء کاهو فرانسوی قرمز ارزان‌قیمت بخرید می‌توانید با ما مشورت کنیم تا بهترین خدمات و نشا را به شما ارائه دهیم.

 برای گرفتن مشاوره و آگاهی از قیمت‌ها و پشتیبانی مناسب همچنین دریافت آدرس گلخانه نشاء کاهو فرانسوی قرمز می‌توانید از خدمات تخصصی گلخانه آوین استفاده کنید.

خرید نشاء کاهو قرمز فرانسوی

 

 

نتیجه‌گیری

کاهو محصول محبوبی است که استفاده‌های خوراکی زیادی دارد اما کاشت آنها دارای ملاحظاتی است که باید آن را رعایت کنید. اگر مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز را بدانیم و نکات مراقبتی ای که در بالا ذکر شد را رعایت کنیم، کاشت و برداشت این محصول به‌راحتی امکان‌پذیر است.

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

 

سایر مقالات:

مشخصات نشا کاهو رسمی
ویژگی‌ های نشا گل کلم زودرس
مشخصات نشا کاهو بیوندا
مشخصات نشا کاهو چینی
مشخصات نشا کاهو فرانسوی سبز

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

1 نظر دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *