مشخصات انواع نشا کاهو – 0 تا 100 ویژگی های کاهو در گلخانه آوین


مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

مشخصات انواع نشا کاهو و نحوه کشت آن‌ها + تفاوت هر یک

مشخصات انواع نشا کاهو چیست؟ کاهو یکی از ساده ‌ترین گیاهان برای کاشت است و حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند از عهده کاشت و برداشت این گیاه بر بیایند. در این مقاله، مشخصات انواع نشا کاهو را بررسی کرده‌ایم؛ در این خصوص جزئیات مفیدی در این مقاله گنجانده شده است.

در صورتی که قصد دارید در مورد مشخصات انواع نشا کاهو اطلاعات کسب کنید یا شروع به کاشت کاهو کنید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود. گیاه کاهو، عموما به صورت عمودی رشد می‌کند و بعد از تقریباً 3 ماه شروع به گل دادن می‌کند.

این مدت زمان بسته به آب و هوا و گونه کاهویی که می‌کارید متفاوت است. زمانی که کاهو شرایط نامناسبی داشته باشد، تحت گرمای بیش از حد قرار بگیرد یا مواد مغذی کمی دریافت کند، زودتر گل می‌دهد.

مشخصات انواع نشا کاهو و نحوه کشت آن‌ها + تفاوت هر یک

 

ویدیو: مشخصات انواع نشا کاهو

 

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

 مشخصات نشا کاهو رسمی

یکی از معروف ترین انواع کاهو که در طول سال قابل مصرف است، کاهو رسمی است. به دلیل پر مصرف بودن این نوع کاهو، در بهار، تابستان، پاییز و زمستان کشت می‌شود و به کاهو چهار فصل شهرت یافته است. برگ های این نوع کاهو یک جوانه نسبتا متراکم را تشکیل می‌دهند. شکل کلی این سبزی ضخیم، درشت، مجعد و به رنگ سبز است.

 رنگ کاهو رسمی، زمانی که در نهایت مایل به قرمز می‎‌شود، تیره‌تر خواهد شد. رنگ این کاهو یکی از انواع ویژگی‌هایی است که با آن می توان این نوع کاهو را از انواع دیگر آن تشخیص داد و مشخصه اصلی آن به شمارمی‌رود. از این نظر، مشخصات انواع نشا کاهو را دارد.

این نوع از کاهو، خواص متعددی دارد و حاوی مقدار زیادی فیبر، مواد معدنی، ویتامین و فیتون است. ویتامین‌های موجود در آن شامل ویتامین A و K است. ویتامین برای بهبود سلامت چشم‌ها، رشد سلولی، جلوگیری از پیری پوست و تقویت سیستم ایمنی مهم است.

از این کاهو در تهیه انواع سالاد بسیار زیاد استفاده می‌شود، دارای رنگ سبز کمرنگ است و برگهای نسبتا پهنی دارد. کاهو رسمی باید در هوای خنک نگه‌داری شود. حتی الامکان آن را در کیسه کاغذی نگه‌دارید تا جریان هوا پلاسیده شدن آن را به تاخیر بیندازد. مشخصات انواع نشا کاهو مانند کاهو رسمی را در ادامه بخوانید.

 مشخصات نشا کاهو رسمی

 

 

مشخصات نشا کاهو سالادی

همان‌طور که از اسم این نوع از کاهو برمی‌آید، این گیاه، منحصرا برای استفاده در سالادها کشت و پرورش داده می‌شود. نشا این کاهو که در گلخانه آوین به فروش می‌رسد، برای انواع آب و هوا و اقلیم‌های مختلف سازگار خواهد بود؛ بنابراین، هر کجای ایران که اقدام به کاشت آن کنید، محصول خوبی برداشت خواهید کرد.

این نوع نشا هیچ‌گونه آفاتی ندارد و عاری از هرگونه موجود مزاحم است. برای تهیه آن از بهترین کودها استفاده شده است تا محصولی تقویت شده و پربار به شما بدهد. نیروهای گلخانه آوین، نشا کاهو سالادی را در بهترین شرایط گلخانه‌ای کشت داده‌اند و طی این پروسه مراقبت فوق‌العاده‌ایی از آن‌ها به عمل آورده‌اند.

از مشخصات انواع نشا کاهو سالادی به موارد زیر توجه کنید: این نشا، سرعت رشد متوسطی دارد و در خاک سبک مانند باغچه و آب و هوای معتدل ( نه خیلی گرم و نه خیلی سرد) بهتر پروش می‌یابد. توصیه می‌شود آن را در فصل بهار بکارید که شرایط آب و هوایی برای رشد این گیاه مناسب‌تر است.

نشاهایی که تازه و مرغوب‌تر هستند، کاهوهای با کیفیت‌تری به شما می‌دهند. هنگام خرید نشا کاهو سالادی، دقت کنید که نشاها یکدست و یکرنگ باشند؛ همچنین عدم شکستگی نشاها، از کیفیت بالای آن‌ها حکایت می‌کند. مشخصات انواع نشا کاهو را بخوانید.

مشخصات نشا کاهو سالادی

 

 

مشخصات نشا کاهو چینی

کاهو چینی، یکی از انواع کاهو است که عمدتاً به شکل یک سبزی برگدار رشد می‌کند و تا حدودی شبیه گیاه کلم است. از این گیاه بیشتر برای سالاد استفاده می‌شود و در سراسر جهان کشت و مصرف می‌شود. همان‌طور که از اسم آن مشخص است، خاستگاه آن به کشور چین برمی‌گردد. کشت این نوع از کاهو در سایر کشورها نیز انجام می‌شود.

این گیاه خواص زیاد و کاربردهای فراوانی دارد؛ می‌توانید در تهیه سالاد، ترشی و غذاهای مخصوص از آن استفاده کنید. نشا کاهو چینی در گلخانه آوین موجود است که می‌توانید برای خرید و دریافت مراحل کاشت آن به گلخانه مراجعه کنید. مشخصات انواع نشا کاهو نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

مشخصات نشا کاهو چینی، مانند برخی از انواع دیگر نشاها است؛ از این لحاظ که دارای کیفیت بالا می‌باشد، عاری از آفات و بیماری‌ها است و با کود تقویت شده است تا رشد مطلوبی داشته باشد و محصول مرغوبی برداشت کنید. در نظر داشته باشید که دوره رشد این نوع کاهو نسبتا طولانی بوده و 75 الی 85 روز برای آن زمان لازم است.

توصیه می‌شود دمای محیط کشت کاهو چینی بالا نباشد؛ چراکه این گیاه در هوای خیلی گرم یا سرد رشد مطلوبی ندارد. به طور کلی، هوای نیمه خشک بهترین شرایط را برای رشد این محصول دارد. خاکی که برای کاشت این محصول در نظر می‌گیرید باید رطوبت نسبتا بالایی داشته باشد و با نیتروژن و کلسیم تقویت شده باشد.

کاشت، پرورش و برداشت کاهو چینی بسیار ساده است و دانش تخصصی زیادی لازم ندارد. کافیست نشاها را درون خاک آماده قرار دهید. برگ‌های کاهو چینی، سریعتر از ساقه آن می‌رسند و می‌توانید پیش از چیدن ساقه‌ها، آن‌ها را برداشت کنید. مشخصات انواع نشا کاهو را مطالعه کنید.

مشخصات نشا کاهو چینی

 

 

 

مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز

کاهو فرانسوی قرمز در اصل، یکی از انواع کاهوی فرانسوی بود که در گذشته مشخصه این کشور به شمار می‌رفت، اما در طول قرن‌ها محبوبیت آن باعث شد که در سراسر زمین گسترش یابد. این گیاه با عطر و طعم شدیدتر نسبت به سایر انواع کاهو و داشتن برگهای نامنظم و بسیار لطیف به رنگ سبز از سایر انواع آن تشخیص داده می‌شود.

کاهو فرانسوی قرمز، یکی از سالم‌ترین و کامل‌ترین انواع کاهو از نظر تغذیه‌ای به حساب می‌آید که به ویژه سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. برای تهیه نشا کاهو فرانسوی قرمز به گلخانه آوین مراجعه کنید. مراحل کاشت و برداشت این گیاه به همراه سایر نکات در بروشوری برای مشتریان آماده شده است.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

مشخصات انواع نشا کاهو فرانسوی قرمز به این صورت است: به کاهو قرمز فرانسوی 40 تا 70 فرصت بدهید و سپس آن را بچینید. لازم است که فاصله هر نشا روی هر ردیف 20 سانتی‌متر باشد؛ اما به ردیف‌های کشت با یکدیگر 40 سانتی‌متر فاصله بدهید.

نشا کاهو فرانسوی قرمز موجود در گلخانه آوین مرغوبیت بالایی دارد و به انواع بیماری‌ها همچون قارچ مقاوم است. کارگران این گلخانه، نشاها را با کود تقویت کرده‌اند و مراحل کاشت و نکات اصلی آن را برای شما توضیح می‌دهند. می‌توانید این محصول را در بهار، تابستان و پاییز بکارید.

به طور کلی دقت کنید که کاهو فرانسوی قرمز به سرما و گرما زیاد حساس است. بهتر است محیطی فراهم کنید که مناسب رشد آن باشد و بتواند در زمان مناسب گل‌دهی را آغاز کند. برای رشد بهتر، خاک را با مواد آلی غنی کنید و به طور منظم آبیاری نمایید.

مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز

 

 

 

مشخصات نشا کاهو فرانسوی سبز

در میان انواع کاهو، نام کاهوی فرانسوی سبز خودنمایی می‌کند. کاهو فرانسوی سبز، یک گیاه یک ساله است و مختص مناطق نیمه معتدل بوده و دارای برگهای سبز رنگ و نرم است که به ساقه کوتاه و سفید رنگی چسبیده اند، طعم کمی تلخ و تند دارد و برای مصارف غذایی کشت می‌شود. از برگ آن برای تهیه سالاد و انواع غذا و پیش‌غذا بهره می‌برند.

کاهو فرانسوی سبز، دارای برگهای نازک، سبز و دراز است که به شکل قلب گرد است. بافت آن کره‌ای است و طعمی لطیف اما نسبتا تلخ دارد. این گیاه، به خاطر برگ‌های لطیفش ارزشمند است و برای تهیه سالادهای شرقی یا گرمسیری ایده‌آل است. فصل مناسب برای کشت آن بهار است. گیاه کاهو فرانسوی سبز کالری زیادی ندارد.

کاهو فرانسوی سبز، از 90 درصد آب، حدود 1.2 درصد پروتئین، 2.4 درصد کربوهیدرات و 0.2 درصد چربی تشکیل شده است. از جمله مواد معدنی موجود در آن، می‌توان به سدیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، کلسیم و آهن و ویتامین هایی مانند A، B1، B2  و C اشاره کرد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

کاهو فرانسوی سبز، منبع بسیار خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و به رشد کودکان کمک می‌کند. عناصر کمیاب متعدد آن مانند آهن، مس و روی در صورت ترکیب با سایر سبزیجات که دارای این مواد مغذی هستند می تواند داروی خوبی برای درمان کم‌خونی باشد.

مشخصات انواع نشا کاهو فرانسوی سبز را مطالعه کردید. از جمله خواص این گیاه، خاصیت آن برای افزایش اشتها است و می تواند به سیستم گوارش کمک کند. اگر از درد معده رنج می برید می‌تواند درمان موثری باشد.مصرف کاهو فرانسوی سبز، می‌تواند به شما در تنظیم روال خواب کمک کند.

مشخصات نشا کاهو فرانسوی سبز

 

 

مشخصات نشا کاهو بیوندا

کاهو بیوندا جذاب و زیبا به نظر می‌رسد و به همان اندازه نیز طعم خوبی دارد. مطمئن باشیدکه هرگز کاهوی سبزتر از این مدل نخواهید دید. این نوع کاهو، چیز جدیدی هم نیست؛ ایتالیایی‌ها سال‌هاست که از این زیبایی و طعم فوق‌العاده لذت می‌برند؛ اما به همان نسبت نیز قیمت بالاتری دارد.

با این حال، رشد و پرورش دادن کاهو بیوندا به اندازه کاهوهای دیگر آسان است و نکات تخصصی زیادی ندارد. می‌توانید با خرید نشا کاهو بیوندا و فراهم کردن باغچه‌ایی کوچک آن را پرورش دهید و از طعم آن لذت ببرید. نکات کاشت و برداشت این کاهو در بروشورهایی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

از آنجایی که نشاهای کوچک کاهو بیوندا باید کاملاً سطحی کاشته شوند، توصیه می‌شود آن را در سینی بکارید. با این روش، مرطوب نگه داشتن بذرها در طول جوانه زنی آسان‌تر خواهد بود. کمی خاک سبک روی دانه‌ها بپاشید تا دیگر دیده نشوند و مرطوب بمانند.

به محض اینکه برگها به اندازه کافی بزرگ شدند شروع به چیدن آن‌ها کنید. اگر بتوانید هنگام برداشت مقداری از ساقه را باقی بگذارید، ممکن است دوباره جوانه بزنند. می‌توانید برگ‌های جداگانه را در صورت لزوم بچینید یا کل گیاه را به یکباره قطع کنید. ارتفاع آن 15 سانتی‌متر و پهنا آن 25 سانتی‌متر است.

مشخصات نشا کاهو بیوندا

 

 

 

مشخصات نشا کاهو باتاویا

در توضیح مشخصات انواع نشا کاهو باتاویا به این موارد دقت کنید که انواع کاهو باتاویا در برابر گرما مقاوم هستند. به آنها کاهوی فرانسوی نیز می‌گویند. انواع مختلفی از گیاهان کاهوی باتاوی وجود دارد که با رنگ‌ها، اندازه‌ها و طعم‌های مختلف مناسب برای تهیه انواع سالاد هستند. کاهو باتاویا در واقع یک سبزیجات تابستانی است که در دمای گرم جوانه می‌زند.

انواع سر باز و بسته آن در رنگ‌های سبز، شرابی، قرمز، سرخابی و رنگ های مخلوط وجود دارد. گیاهان کاهو باتاوی در روزهای خنک مانند بسیاری از انواع دیگر کاهو به زیبایی تولید مثل می‌کنند ، اما پس از رسیدن گرما نیز پابرجا می‌مانند. نشا کاهو باتاویا حتی در دمایی که برای اکثر بذرهای کاهو خیلی گرم است، جوانه می‌زند.

اکثر کاهوهای ترد تابستانی دارای سرهای شل و مواج هستند، اما برخی از آنها فشرده‌تر بوده و تقریباً شبیه کوه یخ هستند. به دلیل تحمل خوب باتاویان به گرما، نشا می‌تواند در دمای 27 درجه سانتی گراد جوانه بزند. این گیاه، آفتاب تابستان را در خاکی که برای رشد آن فراهم شده است، دوست دارد.

از جمله مشخصات انواع نشا کاهو باتاویا این است که باید مقدار زیادی کود را به خاک آن اضافه کنید و مطمئن شوید که زهکشی خوبی دارد. برای جلوگیری از بیماری های قارچی کاهو باید از زیر برگ‌ها آبیاری شود. توصیه می‌شود کاهوی باتاویان را نسبتاً مرطوب اما نه خیس نگه دارید.

مشخصات نشا کاهو باتاویا

 

 

مشخصات نشا کاهو اوکلیف

کاهو اوکلیف یکی از انواع مشتری پسند کاهو می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. با خرید نشا آن و کاشت این نوع گیاه می‌توانید به لحاظ مالی درآمدزایی داشته باشید. جهت تهیه نشا کاهو اوکلیف، با گلخانه آوین تماس بگیرید و یا در روزهای کاری هفته به اینجا سر بزنید.

نشا کاهو اوکلیف موجود در گلخانه آوین، کیفیت مناسبی دارد و عاری از هرگونه آفات و قارچ و شته است. در صورت تمایل، مراحل کاشت، نکات رشد و برداشت آن نیز در اخیتار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید به طور مستقل اقدام به تولید آن کنید. مشخصات انواع نشا کاهو اوکلیف را در سایت مطالعه کنید.

مشخصات نشا کاهو اوکلیف

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

سخن پایانی

در این مطلب، به بررسی مشخصات انواع نشا کاهو و نحوه کشت آن‌ها پرداختیم. کاهوها انواع مختلفی دارند که هرکدام دارای جزئیات و نکات منحصر به خود است. کشاورزان می‌توانند با مطالعه این مطلب و سایر نکات، به شناخت خوبی برسند و در امر رشد انواع کاهو به نتایج موفقیت آمیزی برسند.

برای تهیه نشا انواع کاهو، به گلخانه آوین مراجعه کنید و نشاهای با کیفیت و مرغوب را با قیمت‌های مناسب تهیه کنید.

سخن پایانی

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

سایر مقالات:

مشخصات نشا کاهو چینی
مشخصات نشا کاهو فرانسوی سبز
مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز
آموزش کاشت انواع نشا کاهو
پرورش نشا بادمجان

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *