انواع روش های تولید نشا کاهو – بهترین تولیدی نشا کاهو + قیمت 1403

انواع روش های تولید نشا کاهو

شماره تماس خرید نشا

تولید و پخش انواع نشا کاهو

انواع روش های تولید نشا کاهو، موضوع مهم و قابل توجهی برای کشاورزان است. ممکن است شما نیز این اسم به گوش‌تان خورده باشد؛ اما به طور دقیق اطلاعی در مورد آن نداشته باشید.

در این مقاله ما به این سؤال پاسخ داده‌ایم و مطالب جالب دیگری را نیز در این خصوص در مقاله گنجانده‌ایم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تولید و پخش انواع نشا کاهو

 

 

ویدیو : انواع روش های تولید نشا کاهو 

 

نشا چیست؟

منظور از نشا کاهو، گیاهان تازه و اولیه آن هستند که به تازگی جوانه زده‌اند. نشا شامل برگ‌های شکننده، قرمز، سبز روشن و تیره، مجعد و ساده هستند. با توجه به زودرس بودن کاهو، می‌توانید آن را از اردیبهشت تا شهریور به صورت مستمر در زمان‌های مختلف کاشت به عمل بیاورید.

انواع روش های تولید نشا کاهو در خاک سبک و حاصلخیز نتیجه بهتری دارند و منجر به تولید محصولات باکیفیت‌تری می‌شوند.

نشا چیست؟

 

 

انواع نشا کاهو

انواع روش های تولید نشا کاهو در تهیه و برداشت نشا کاهو مؤثر هستند. هر کدام از این نشاها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه انواع نشا کاهو خصوصیات هرکدام بررسی شده‌اند.

انواع نشا کاهو

 

 

نشا کاهو باترهد

همان‌طور که از نام آن مشخص است، این نوع کاهو، بافت و طعمی نرم و کره مانند دارند. برخلاف سایر انواع دیگر کاهو که طعم نسبتاً تلخی دارند، کاهو باترهد مزه تلخی نمی‌دهد و برگ‌های نرم و لطیفی دارد. از این نوع کاهو برای سالاد استفاده می‌کنند. ترکیب آن به همراه میوه‌ها در سالاد فوق‌العاده است.

نشا کاهو چهارفصل

رنگ برگ‌های کاهو چهار فصل، قرمز و سبز کم‌رنگ است و به شکل گل رز زیبایی هستند. این نوع کاهو برگ‌های لطیف و چروکیده‌ای دارد و در فصل‌های گرم سریع‌تر رشد می‌کند. این مدل، با انواع روش های تولید نشا کاهو که در گلخانه انجام شده است، پرورش یافته است. طعم این کاهو نیز شیرین است.

کاهو سزار کوچک

سزار کوچک، دارای برگ‌های بیرونی سبز و ظریف با مرکز طلایی روشن است. کوچک‌تر از برخی دیگر از انواع کاهوهای است و هر عدد از آن، مقدار مناسبی برای تهیه سالاد سزار برای دو نفر است. این گونه، آب و هوای خنک‌تر را ترجیح می‌دهد و تحمل گرما را ندارد.

شماره تماس خرید نشا

 

زبان آهو

زبان آهو، گونه‌ای موروثی با برگ‌های نوک پیکانی است که ظریف و خوشمزه هستند. برگ‌ها به سمت بالا رشد می‌کنند و شکل گل رز را در اطراف دنده میانی مرکزی تشکیل می‌دهند. برگ‌های بیرونی جوان و لطیف‌ هستند.

کاهو برگ بلوطی

برگ بلوط دارای طعمی لطیف است و برگ‌های کوچکی دارد. این نوع را می‌توان به راحتی بدون خرد کردن یا پاره شدن به سالاد تبدیل کرد. کاهو برگ بلوطی برای تهیه سالادی که در آن از میوه، گردو و عسل استفاده شده است، انتخابی فوق‌العاده خواهد بود.

مراحل کاشت نشا کاهو

کاهو یک محصول یک‌ساله است که در آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای و مناطق ساحلی، در ماه‌های سرد بهترین رشد را دارد. انواع روش های تولید نشا کاهو در این مقاله توضیح داده خواهد شد. به طور کلی، کاهو در چهار مرحله رشد می‌کند که به ترتیب شامل موارد زیر می‌شوند.

مراحل کاشت نشا کاهو

 

 

جوانه زنی بذر کاهو

دانه‌های کاهو تا زمانی که ترکیب مناسب دما و رطوبت باعث تحریک جوانه‌زنی شود که اولین مرحله رشد کاهو است، در حالت خواب باقی می‌مانند. جوانه زدن کاهو بین 7 تا 20 روز طول می‌کشد. اولین دسته از برگ‌هایی که از دانه بیرون می‌آیند، برگ دانه نامیده می‌شوند.

رشد نهال در گیاهان کاهو

پس از جوانه زنی، گیاه کاهو وارد مرحله رشد ریشه و برگ بذر می‌شود که به آن لپه می‌گویند و به دنبال آن مرحله است که گیاهان اولین برگ‌های واقعی خود را ایجاد می‌کنند. در این مرحله از رشد، کاهوها باید 4 تا 6 اینچ از هم فاصله داشته‌ باشند.

توسعه سر کاهو

در مرحله سوم از مراحل کاشت نشا کاهو، برگ‌های کاهو شروع به شکل دادن برگ‌های خود به شکل فنجانی کرده و اصطلاحاً سر در می‌آورند. برای رشد مناسب کاهو، به طور منظم آن را آبیاری کنید تا خاک در طول فصل رشد به طور یکنواخت مرطوب بماند.

حلزون‌ها را جدا کنید و قبل از شستشوی شته‌ها با اسپری قوی آب، سطح زیرین برگ‌ها را از نظر آلودگی به شته‌ها بررسی کنید.

برداشت کاهو

بالغ شدن کاهو از زمان جوانه زدن بذر تا زمان برداشت 65 تا 120 روز طول می‌کشد. گیاه قبل از مرحله رشد نهایی خود برداشت می‌شود. زمان برداشت بستگی به نوع کاهویی دارد که در حال رشد است. اگر گیاهان در صبح برداشت شوند طعم بهتری دارند. برای برداشت، سرهای کاهو را در خط خاک با استفاده از یک چاقوی تیز ببرید.

شماره تماس خرید نشا

 

اصول کاشت نشا کاهو باکیفیت

همان طور که می‌دانید، کاهو یکی از سبزیجات پرطرف‌دار و حساس است و برای کاشت آن اصولی لازم است که در صورت رعایت کردن آن‌ها، می‌توانید محصول خوبی برداشت کنید. در این بخش اصول کاشت نشا کاهو با کیفیت توضیح داده شده‌اند تا با ویژگی نشا کاهو باکیفیت آشنا شوید.

  • نشا کاهو را در یک محیط کنترل شده بکارید: به این صورت، نشاها از عوامل بیماری‌زا در امان هستند.
  • خاک حاصلخیزی را انتخاب کنید که در معرض آفتاب باشد: نشا کاهو در سایه نیز رشد می‌کند؛ اما چنانچه محصول از نعمت آفتاب بهره‌مند باشد، کیفیت بالاتری دارد.
  • خاک خود را تقویت کنید: برای این منظور، می‌توانید از کود گاوی کهنه شده یا پیت ماس استفاده کنید. با این روش، کیفیت خاک شما بالاتر می‌رود.
  • آب و هوای خنک: کاهو در هوای خنک رشد بهتری دارد. اوایل بهار و پاییز زمان مناسبی برای کاشت نشا کاهو با کیفیت است. چنانچه در تابستان قصد کاشت کاهو را دارید، از سایه‌بان استفاده کنید تا گرمای روز محصول شما را از بین نبرد. این موارد، از نکات اصلی انواع روش های تولید نشا کاهو هستند.

اصول کاشت نشا کاهو باکیفیت

 

 

 

نکات کاشت نشا کاهو

برای باغبانان که زراعت انجام می‌دهند، نکات زیادی وجود دارد که باید قبل از شروع کار خود، رعایت کنند. در اینجا برخی از نکات مربوط به انواع روش های تولید نشا کاهو را می‌بینید:

  • توصیه می‌شود چند نوع از هریک از گونه‌های کاهو را به صورت تناوب رشد دهید تا در طول هر فصل، محصولی برای برداشت داشته باشید.
  • بذرها را روی سطح خاک با فاصله و در ردیفی منظم بکارید. دانه‌های کاهو برای جوانه زدن نیاز به نور دارند؛ بنابراین آنها را به طور عمیق دفن نکنید.
  • نکته کلیدی در مورد کاشت نشا کاهو این است که خاک را مرطوب نگه‌دارید و آن را از وجود هرگونه مزاحمی مانند شته‌ها، حلزون و…پاک کنید.

نکات کاشت نشا کاهو

 

 

 

نشا آماده کاهو

در صورتی که قصد کاشت کاهو را دارید، در گلخانه آوین، نشا آماده کاهو موجود است که می‌توانید برای تهیه آن مراجعه کنید. این نشاها آماده کاشت هستند و کیفیت بالایی دارند چراکه؛ برای آب و هوای نقاط مختلف ایران سازگار هستند، بدون آفات هستند، آن‌ها را در بهترین گلخانه‌ای کشت کرده‌ایم و با عالی‌ترین کودها نیز تغذیه شده‌اند.

بهترین نوع نشا کاهو

انواع روش های تولید نشا کاهو به تولید انواع مختلفی از کاهو منجر می‌شود. در کل، انواع مختلفی از نشا کاهو وجود دارد و هر کدام ویژگی‌هایی دارند؛ اما بهترین نوع کدام است؟ ویژگی‌های بهترین نوع نشا کاهو عبارت‌اند از:

  • در خاک مرطوب و حاصلخیز پرورش داده شده است.
  • عاری از هرگونه آفت است.
  • رشد خوبی دارد.
  • در سایه نیز قادر به رشد است.
  • در اقلیم‌های مختلف قابلیت رشد دارد.
  • در خاک تقویت شده با کود پرورش یافته است.

بهترین نوع نشا کاهو

 

 

 

آدرس گلخانه نشا کاهو

کاهو، محصولی است که در بهار و پاییز در اکثر مناطق به خوبی رشد می‌کند. این محصول، برای کشاورزان مبتدی عالی است چراکه؛ آن را به راحتی  توسط بذر در خاک می‌کارند. کشاورزان می‌توانند به طور مستقیم از گلخانه آوین نهال کاهو تهیه کنند.

گلخانه نشا کاهو با همکاری پرسنل حرفه‌ای و همچنین در دسترس داشتن تجهیزات پیشرفته و با به‌کارگیری  انواع روش های تولید نشا کاهو، در حال تولید نشا انواع کاهوهای مختلف است. جهت بازدید از گلخانه و یا تهیه نشا کاهو می‌توانید با شماره تلفن‌های این مرکز تماس بگیرید و یا به آدرس سنندج، قروه، روستای نارنجک، گلخانه آوین مراجعه فرمایید.

آدرس گلخانه نشا کاهو

 

 

ویژگی‌های نهال کاهو در گلخانه آوین

نهال کاهو این گلخانه یکی از باکیفیت‌ترین انواع نهال است که وزن مناسبی دارد و می‌توانید در گلخانه و یا حتی آپارتمان خود آن را بکارید. برای پرورش دادن این نهال‌ها، از خاک تقویت شده با کود استفاده شده است و محصول نهایی آن نیز کاهو سالادی است که برگ‌های روشن و ظریفی خواهد داشت.

گلخانه آوین با سال‌ها سابقه مفید در امر تولید نشا کاهو در خدمت کشاورزان عزیز است تا برای خرید نشا کاهو به سایت ما مراجعه کنند. از انواع روش های تولید نشا کاهو در این گلخانه استفاده می‌شود. از طریق تماس با شماره تماس گلخانه نشا کاهو می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین نشاهای کاهو را سفارش بدهید.

شماره تماس خرید نشا

مدل‌های نشا کاهو دو دسته رسمی و سالادی هستند. هر یک از این دو مدل خود دارای انواع دیگری هستند. اطلاع از انواع روش های تولید نشا کاهو به شما کمک می‌کند که بتوانید مدل‌های مختلفی از کاهو را پرورش دهید.

نشا کاهو سالادی از محبوبیت خاصی برخوردار است و طرف‌داران زیادی دارد. نشا کاهو رسمی برگ‌هایی بزرگ و سبزرنگ دارد و برای تهیه سالاد سزار بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

در گلخانه آوین، با استفاده از انواع روش های تولید نشا کاهو سعی شده تا نیاز بازار در این مورد رفع شود. در این مجموعه علاوه بر کاهو، نشا کاهو و نهال کاهو نیز پرورش داده می‌شود. در صورتی که مایل به کاشت کاهو در زمین خود یا باغچه و آپارتمان خود هستید می‌توانید با تلفن‌های گلخانه در تماس باشید یا به صورت حضوری برای خرید مراجعه نمایید.

نشا کاهو گلخانه آوین یکی از انواع باکیفیت است که انواع روش های تولید نشا کاهو در پرورش آن رعایت شده است.

ویژگی‌های نهال کاهو در گلخانه آوین

 

 

شماره تماس خرید نشا

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

 

سایر مقالات:

بیماری برگ گوجه فرنگی
خواص گوجه فرنگی
مزیت های نشا گل کلم دیررس
خواص گل کلم
مشخصات نشا کاهو

شماره تماس خرید نشا

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *