مشخصات نشا کاهو چینی { 0 تا 100 ویژگی ها } + عکس و مشاوره رایگان

مشخصات نشا کاهو چینی

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

مشخصات نشا کاهو چینی _مزایا، نحوه استفاده و مصرف کاهو چینی

در این مقاله به طور مفصل از مشخصات نشا کاهو چینی، فواید آن و شرایط کاشت و نگهداری این محصول صحبت خواهیم کرد. در صورتی که می‌خواهید نسبت به کاشت این نوع کاهو اقدام کنید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود؛ چراکه نکات ارزشمندی در خصوص آبیاری، پرورش و ویژگی‌های آن در این مقاله وجود دارد.

شناخت مشخصات نشا کاهو چینی به شما کمک می‌کند تا بتوانید مراحل کاشت آن را به درستی انجام دهید و اطلاعات درستی در این زمینه کسب کنید که به بهره وری محصول شما کمک می‌کند. پیشاپیش از همراهی شما متشکریم.

مشخصات نشا کاهو چینی _مزایا، نحوه استفاده و مصرف کاهو چینی

 

ویدیو: مشخصات نشاء کاهو چینی

 

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

ویژگی نشا کاهو چینی

یکی از مشخصات نشا کاهو چینی این است که پرورش دادن این گیاه آسان است و زمان زیادی نیز برای پرورش و رشد آن لازم نیست. این گیاه ویژگی‌هایی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • این گیاه در آب و هوای خنک رشد بهتری دارد
  • در خاک اسیدی رشد خوبی ندارد
  • 95 درصد این گیاه را آب تشکیل می‌دهد
  • برگ‌های آن، سبز و بیضی شکل است
  • ساقه‌های آن ضخیم هستند اما تردند و گوشت سفیدی دارند

ویژگی نشا کاهو چینی

 

 

مزایای نشا کاهو چینی

در لیست مشخصات نشا کاهو چینی می‌خوانید که این گیاه مزایای زیادی دارد. در صورتی که مایل باشید، می‌توانید نشا آن را تهیه کنید و در باغچه خود یا زمین کشاورزی آن را بکارید. کاهو چینی سریع رشد می‌کند و به آب و هوای نسبتا سرد مقاوم است. از بین مزایای نشا کاهو چینی به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  • در مدت زمان کمی رشد می‌کنند
  • رشد خوبی دارند
  • کاشت آن‌ها آسان است
  • در برابر گرما و سرما مقاوم هستند
  • بجز زمستان، در سایر فصل‌ها قابل کاشت هستند.

مزایای نشا کاهو چینی

 

 

نحوه مصرف کاهو چینی

یکی از مشخصات نشا کاهو چینی این است که گیاه کاهو یکی از گیاهان پر مصرف است و دلیل این امر فایده کاهو در کاهش وزن است. کاهو را به دو صورت خام و پخته مصرف می‌کنند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

مصرف کاهو چینی به صورت خام

مصرف کاهو به صورت خام امری متداول است و در بسیاری از رستوران‌ها به صورت خام در سالادها سرو می‌شود. افراد نیز برای کاهش وزن به مصرف کاهوی چینی خام روی می‌آورند.

مصرف کاهو چینی پخته

مصرف کاهو چینی به صورت پخته در کشور ما چندان متداول نیست؛ اما در کشورهایی مانند چین آن را بخارپز کرده، سرخ می‌کنند و به صورت سوپ مصرف می‌کنند. کاهو یکی از غذاهای اصلی چینی‌ها برای آراستن سفره در مجالس و جشن‌ها است.

نحوه مصرف کاهو چینی

 

 

 

کاشت نشا کاهو چینی

کاهو چینی را می‌توانید در پاییز و زمستان در داخل خانه و زیر سرپناه یا در بهار مستقیماً در فضای باز بکارید. دمای مناسب برای جوانه‌زنی آن، از 4 درجه سانتیگراد تا 16 درجه سانتیگراد است.

 بذر کاهو چینی با بالا رفتن دما از 27 درجه سانتی گراد جوانه نمی‌زند. آنها را در عمق 6 تا 12 میلی متر بکارید.  انتظار می‌رود طی 7 تا 14 روز جوانه بزنند.

به طور خلاصه تولید نشا کاهو چینی شامل کاشت بذرها در مزرعه یا گلخانه است و پس از اولین یخبندان شروع می‌شود. بذرها را در بستر بذر یا گلدان بکارید و در اتاقی با نور زیاد آفتاب قرار دهید. توصیه می‌شود خاک را مرطوب نگه دارید.

مرطوب نگه داشتن خاک بسیار مهم است، اما آبیاری بیش از حد ضروری نیست؛ زیرا دانه‌ها پوسیده می‌شوند و جوانه نخواهند زد.

کاشت نشا کاهو چینی

 

 

آبیاری نشاء کاهو چینی

گیاهان کاهو دارای سیستم ریشه‌ای کم عمق هستند. آگاهی از مشخصات نشا کاهو چینی در این امر به شما کمک خواهد کرد. برای آبیاری نشا کاهو چینی، بهتر است در دفعات زیاد مقدار کم آب به آنها تزریق شود. در طول ماه‌های گرم تابستان ممکن است نیاز باشد که گیاهان کاهو را هر روز آبیاری کنید و در سایه قرار دهید.

در صورتی که به طور منظم آنها را آبیاری نکنید، بوته های کاهو از گرما می‌پلاسند و گیاه بذری تولید نمی‌کند.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

کود مورد نیاز برای رشد کاهو چینی

انجام آزمایش خاک قبل از تزریق هرگونه کود به خاک کاهو ضروری است. از مشخصات نشا کاهو چینی می‌توانید متوجه شوید که گیاه کاهو به سرعت می‌رسد. بنابراین، بسیاری از کشاورزان فقط یکبار از کود استفاده می‌کنند.

به طور کلی، کود دهی اغلب سه هفته پس از پیوند گیاهان انجام می‌شود. کشاورزان ارگانیک، دو هفته قبل از کاشت، کود دامی را که به خوبی پوسیده شده است با خاک قاطی می‌کنند.

کود مورد نیاز برای رشد کاهو چینی

 

 

کنترل آفات و بیماری‌های کاهو

لازم است تا با مشخصات نشا کاهو چینی آشنایی داشته باشید و دشمنان محصول خود را بشناسید و رویکردی سازگار با محیط زیست برای مقابله با آنها داشته باشید. می‌توانید برای کنترل مناسب آفات و بیماری‌های کاهو با یک متخصص مشورت کنید. در این خصوص به راهکارهای زیر نیز توجه کنید:

  • استفاده از بذر و نهال استاندارد ضروری است.
  • استفاده از گونه‌های مقاوم به بیماری می تواند از شیوع بیماری جلوگیری کند.
  • استفاده از دشمنان طبیعی آفات (مانند کفشدوزک) نیز مفید است.
  • از پوشش ردیف اغلب برای محافظت گیاهان کاهو در برابر حملات آفات استفاده می‌شود.
  • توری‌ها می توانند محصولات شما را از آفات مختلف محافظت کنند.
  • از مصرف زیاد کودها خودداری کنید.
  • روش های کنترل علف های هرز و تناوب زراعی را می توان برای مقابله با برخی بیماری‌ها به کار برد.
  • اقدامات کنترل شیمیایی تنها پس از مشورت با یک متخصص کشاورزی مجاز است.

کنترل آفات و بیماری‌های کاهو

 

 

برداشت کاهو چینی

به طور کلی، بازه زمانی 65 تا 130 روز پس از کاشت، می‌تواند برای برداشت کاهو چینی مناسب باشد. در بیشتر موارد، کاهو را می توان 30-70 روز پس از نشاء برداشت کرد. این موارد در لیست مشخصات نشا کاهو چینی ذکر شده است.

زمان مناسب برای برداشت گیاهان ما نه تنها به انواع مختلف کاهو بلکه به شرایط محلی مانند (آب و هوا، فاصله کاشت، وزن ترجیحی بازار، کوددهی و غیره) بستگی دارد. نکات برداشت کاهو عبارتند از:

  • توصیه می شود از جمع آوری گیاهان بیش از حد رسیده خودداری شود؛ زیرابرگ های آن طعم تلخی دارند. بهتر است زمانی که کاهوها هنوز جوان هستند، یعنی درست قبل از بلوغ برداشت شوند.
  • باید به طور مرتب مزرعه خود را از نظر گیاهانی که آماده برداشت هستند بررسی کنید.
  • زمان ایده آل برای برداشت کاهو صبح خیلی زود قبل از طلوع خورشید است؛ زیرا گیاهان کاهو در معرض نور شدید خورشید قرار نمی گیرند.
  • پس از برداشت، بهتر است کاهو را در مکانی خنک اما نه یخ زده نگهداری کنید.

برداشت کاهو چینی

 

 

میزان رشد نشا کاهو چینی

در مشخصات نشا کاهو چینی آمده است که میزان رشد این گیاه تقریبا سریع است. پس از کاشت بذر کاهو چینی 50 روز طول می‌کشد تا کاهو آماده برداشت شود. جوانه زنی آن سریع است و در عرض یک ماه گیاه جدیدی تولید می‌شود. از این رو، این کاهو در دسته محصولات زود بازده قرار می‌گیرد. رشد اولیه این گیاه سریع است.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

نشا آماده کاهو چینی

از مشخصات نشا کاهو چینی برمی‌آید که کاهو چینی مزایای زیادی دارد و در صورتی که تصمیم به کاشت آن و کسب درآمد از این طریق گرفته‌اید می‌توانید در گلخانه آوین نشا آماده کاهو چینی را تهیه کنید. این نشاها بسیار با کیفیت هستند و آماده کاشت می‌باشند.

شرایط و نحوه کاشت نیز دشواری چندانی ندارد و می‌توانید در این خصوص با کارشناسان صحبت کنید.

نشا آماده کاهو چینی÷

 

 

آدرس گلخانه نشا کاهو چینی

گلخانه آوین، علاوه‌بر تولید محصولات متنوع، دانه و نشای محصولات دیگر را نیز تولید می‌کند و آماده برای فروش دارد. مشخصات کاهو چینی نیز در بروشور راهنما توضیح داده شده است. برای تهیه نشاها می‌توانید به آدرس گلخانه استان کردستان، شهرستان قروه، روستای نارنجک مراجعه نمایید.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

قیمت نشا کاهو چینی

نشا کاهو چینی که در گلخانه آوین است، کیفیت بسیار بالایی دارد و به سرما و گرما مقاوم است. انواع نشاها در گلخانه موجود هستند که نسبت به کیفیت و مقدارشان قیمت مناسبی دارند. بسته به مقدار نشا کاهویی که خریداری می‌کنید، هزینه آن برای شما در نظر گرفته می‌شود.

در گلخانه آوین، انواع مختلفی از نشا کاهو چینی ارزان و در عین حال باکیفیت وجود دارند و مشخصات نشا کاهو چینی برای مشتریان توضیح داده می‌شود. نوع با کیفیت آن که رشد فوق‌العاده‌ایی دارد، قیمت نسبتا بالایی دارد که البته این قیمت در مقایسه با کیفیت زیاد آن معقول به نظر می‌رسد.

نوع دیگری از نشا کاهو چینی موجود است که کیفیت متوسطی دارد و قیمت آن نیز پایین تر می‌باشد تا مشتریان بسته به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

قیمت نشا کاهو چینی

 

 

نشا کاهو چینی با کیفیت

نشا کاهو چینی با کیفیت از برخی ویژگی‌ها برخوردار می‌باشد که باعث تمایز این نوع نشا با انواع دیگر آن شده است. این نوع نشا رشد سریعتری دارد، محصول بیشتر و با کیفیت‌تری می‌دهد و به سرما و گرما نیز مقاوم است. شرایط برای کاشت آن نیز ساده است و کافیست نشاها در عمق کمی از خاک قرار بگیرند.

نشا کاهو چینی با کیفیت

 

 

 

خاصیت نشا کاهو چینی

نشای کاهو یکی از پر کشت ترین دانه‌ها در سراسر جهان است. یکی از مشخصات نشا کاهو چینی خاصیت درمانی آن است. این گیاه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها و سطح پایین چربی و کربوهیدرات، یکی از پرمصرف ترین سبزیجات در سراسر جهان است.

کاهو چینی برای اهداف غذایی کشت می‌شود. این گیاه به داشتن برگ های درشت معروف است و در مناطق نیمه معتدل یعنی در مناطقی که دمای حدود 18 درجه سانتیگراد دارند، کشت می‌شود. در موارد زیر می‌توانید از فواید کاهو چینی بهره ببرید:

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

درمان بی‌خوابی

ثابت شده است که کاهو خاصیت آرام‌بخشی دارد؛ به همین دلیل برای کاهش اضطراب و مبارزه با بی‌خوابی توصیه می‌شود. بهتر است چند شاخه کاهو را در 1 لیتر آب خیس کنید و قبل از خواب این دم کرده را بنوشید تا با آرامش به خواب بروید.

بیماری‌های دستگاه تنفسی

برای درمان افرادی که از بیماری‌های دستگاه تنفسی مانند سرفه یا آسم رنج می‌برند، دم کرده کاهوی پخته شده یا صرفاً نوشیدن یک لیوان آب کاهو ایده‌آل است.

خاصیت نشا کاهو چینی

 

 

کاهش وزن

مصرف این گیاه به دلیل خاصیت سیر کنندگی که دارد، برای افرادی که رژیم لاغری دارند ایده‌آل است. لازم است که این افراد آن را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند؛ زیرا علاوه بر لذت بردن از طعم کاهو چینی قادر خواهند بود غذای کمتری مصرف کنند.

کنترل کلسترول

اگر می خواهید کلسترول خود را کنترل کنید، خوردن کاهو ضروری است؛ زیرا این گیاه با دارا بودن فیبر بالا گزینه مناسبی برای کاهش کلسترول خون است.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

 

سخن پایانی

کاهو چینی گیاهی پر خاصیت و پر مصرف در سراسر جهان است. اغلب در سالادها از آن استفاده می‌کنند. این گیاه در شرایط مطلوبی رشد و پرورش می‌یابد و کاشت آن نیز چندان دشوار نیست. لیست مشخصات نشا کاهو چینی از گلخانه‌ها قابل تهیه است.

برای تهیه نشا کاهو چینی با کیفیت، می‌توانید به گلخانه آوین مراجعه کنید. نشا کاهو چینی در گلخانه آوین در انواع مختلف و با قیمت‌های مناسب موجود است.

سخن پایانی

 

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

 

سایر مقالات:

مشخصات نشا کاهو
انواع روش های تولید نشا کاهو
مشخصات نشا کاهو رسمی
ویژگی‌ های نشا گل کلم زودرس
مشخصات نشا کاهو بیوندا

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا

1 نظر دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *