چالش های حمل بار کشاورزان در 1403- حمل بار کمتر از 12 ساعت

چالش های حمل بار کشاورزان در 1402- حمل بار کمتر از 12 ساعت

چالش های حمل بار کشاورزان به سراسر کشور

آیا تابه‌حال نسبت به چالش های حمل بار کشاورزان کنجکاو شده‌اید؟ یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های افراد کشاورز و صادرکنندگان محصولات غذایی کشاورزی، انتخاب بهترین روش برای حمل همین محصولات کشاورزی است. یک مرکز باربری باکیفیت باید قادر باشد که به بهترین نحو تمامی محصولات غذایی را بسته‌بندی و از آن‌ها تا رسیدن به مقصد مراقبت کند.

دفاتر باربری باید تمامی محصولات را بیمه کنند و به صاحب بار ضمانت بدهند که با بهترین شرایط محصولات را به مقصد برسانند. در پروسه شرکت‌های باربری بسته‌بندی محصولات کشاورزی جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به آن‌ها یک امر بسیار مهم و حیاتی است. دقت داشته باشید که در هنگام تحویل بارها حتماً ضمانت‌ها و بیمه‌نامه را دریافت کنید.

اگر شما هم قصد انتقال هر نوع بار غذایی را دارید؛ ولی نمی‌دانید که باید در ابتدا چه‌کارهایی را انجام دهید؛ پس این مطلب کلید طلایی شما برای برطرف‌کردن سؤال‌هایتان است؛ چرا که در ادامه مهم‌ترین نکات را با شما در میان خواهیم گذاشت.

حمل‌ونقل‌های مواد غذایی و دردسرهای آن

یکی از بزرگ‌ترین مسائل همین چالش های حمل بار کشاورزان است. درصد زیادی از مواد غذایی نسبت به سایر محصولات بیشتر در معرض خرابی و فاسد شدن قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل برای سالم نگه‌داشتن آن‌ها باید قوانین و استانداردهای مختلف را همواره رعایت کرد.

آمار تجارت تمامی محصولات برگرفته از زمین‌های کشاورزی با افزایش جمعیت در حال بالارفتن است؛ زیرا کشورهایی که از آب‌وهوای خوبی برخوردار نشده‌اند، مجبور هستند که محصولات کشاورزی را از کشورهای دیگر وارد کنند.

صادرات این مدل از محصولات با چالش‌های بسیار زیادی نظیر سرقت، فساد و دیر رسیدن محصول روبه‌رو می‌شود؛ اما با پیشرفت علم و تکنولوژی درصد بسیار زیادی از این چالش‌ها همواره از بین رفته است.

چالش های حمل بار کشاورزان به سراسر کشور
چالش های حمل بار کشاورزان

محصولات کشاورزی که می‌توان آن‌ها را به‌وسیله ماشین حمل کرد شامل موارد زیر می‌شوند:

ü     فرآورده‌های لبنی

ü     محصولات کشاورزی

ü     غذاهای کنسرو شده

ü     غذاهای دریایی

ü     گوش و فرآورده‌های گوشتی

ü     تخم‌مرغ، لوبیا و آجیل

محصولات غذایی به دلیل اینکه با سلامت بشریت ارتباط مستقیم دارد؛ به همین دلیل اطمینان از سلامت این محصولات بسیار حائز اهمیت است. برای مطمئن شدن از سلامتی کالاها نیاز به‌کارگیری کالاهای متفاوت و رعایت استانداردها دارید.

اگر جزوی از تولیدکنندگان یا صادرکنندگان محصولات غذایی هستید؛ باید تمامی شرایط ایمن را دررابطه‌با یک حمل‌ونقل و بسته‌بندی انجام دهید. در ادامه مشکلات و چالش های حمل بار کشاورزان را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دما و رطوبت

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های شرکت‌های باربری حمل مواد غذایی، ارائه بار به‌صورت کاملاً سالم و بدون هیچ عیب و نقصی است؛ زیرا محصولات کشاورزی خیلی سریع فاسد می‌شوند و کیفیت خودشان را در اولین فرصت تقدیم می‌کنند و به‌اصطلاح جان به جان‌آفرین تسلیم بازی روزگار خواهند شد.

همان‌طور که آگاه هستید عواملی نظیر فساد و آفت از بدو تولد محصولات غذایی همچون یک قاتل به دنبال آن‌ها افتاده‌اند و هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهند تا خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به شرکت حمل‌ونقل و مابقی وارد کنند.

مسیرهای طولانی

از دیگر مواردی که می‌توان آن را جزوی از چالش های حمل بار کشاورزان دانست، حمل‌ونقل مواد غذایی به‌وسیله نیسان بار بین دو شهر است. هنگام انتقال مواد غذایی ازیک‌طرف باید نگران فاسدشدن غذا بود و از طرف دیگر باید نگران سرقت آن‌ها باشیم. علاوه بر تمامی این موضوعات شرایط آب‌وهوایی در برخی موارد راننده را از مسیر تعیین شده خارج و منحرف می‌کند.

بسته‌بندی مواد غذایی

بسته‌بندی استاندارد مواد غذایی یکی از راه‌های سالم نگه‌داشتن این محصولات است. از فواید بسته‌بندی درست و اصولی می‌توان به افزایش عمر مفید، کاهش هدررفت، حفاظت از آفات و حفظ سلامت افراد اشاره کرد؛ زیرا مواد غذایی که به‌درستی بسته‌بندی شوند، کمتر در معرض خراب‌شدن، جریان جابه‌جای قرار می‌گیرند و در نهایت خوراکی‌های شما با بهترین کیفیت به دست خریدار می‌رسد.

شرایط موردنیاز برای حمل‌ونقل مواد غذایی
حمل بار کشاورزان

در تمامی راه‌های جابه‌جایی مواد غذایی توسط اتوبار، ‌ نظارت مستقیم بر روند جابه‌جایی محصولات یک موضوع غیرقابل‌انکار و بسیار مهم است؛ زیرا محصولات غذایی به بررسی آنلاین و دقیق نیاز اساسی دارند. غذا و میوه را در بیشتر مواقع به‌وسیله کانتینر‌های ترانزیت یخچال‌دار و کامیون‌های یخچال‌دار از یک منطقه به منطقه دیگر جابه‌جا می‌کنند.

در هنگام انتقال حتماً دما را زودبه‌زود بررسی کنید؛ چرا که دیده شده در بعضی از مواقع با ایجاد مشکل در سیستم فنی ماشین یخچال‌دار با مشکل کاهش یا افزایش دما روبه‌رو می‌‌شود که نتیجه این کار فاسدشدن یا کم‌شدن کیفیت غذا خواهد بود.

آیا می‌دانستید که برای نظارت دقیق روی این روند تنها می‌توانید از دستگاهی به نام دیتالاگر ویراترکر استفاده کنید؟ این کالا یک نمونه فوق پیشرفته است که قادر بوده با استفاده از جی‌پی‌اس و حسگرهای دقیق رطوبت محیط کانتر و دما را زودبه‌زود چک کند و در هر لحظه تمامی گزارش‌ها را به خدمت مدیر یا همان راننده برساند.

نظارت بر شرایط وسایل نقلیه

از دیگر چالش های حمل بار کشاورزان می‌توان به نظارت بر شرایط وسایل نقلیه اشاره کرد. خیلی از مراکز ترانزیت کالا و ناوگان‌های حمل نقل در طول سفر نگران به سرقت رفتن وسیله نقلیه یا محموله صادراتی هستند و به همین با تمام حواس پنج‌گانه مراقب وسیله‌های خودشان هستند.

حتی با استفاده از تمام حواس نیز نمی‌شود امنیت را در طول سفر به‌صورت ۱۰۰ درصد تضمین کرد؛ همچنین باید این مورد را هر لحظه به‌خاطر داشته باشید که محموله غذای باارزش را باید کاملاً بدون هیچ عیب و نقصی به دست مشتری برسانید.

از عوامل مهم و پرتکراری که موجب آسیب رسیدن به غذا می‌شوند، ‌ عبارت‌اند از: توفق غیرضروری در طول مسیر و باز شدن ناگهانی در کانتینر است؛ به همین دلیل برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی تنها کافی است که از دستگاهی به نام ردیاب استفاده کنید.

یک موضوع بسیار جالب در مورد ردیاب‌ها آن هم این است که این کالای دوست‌داشتنی و پرکاربرد با سیستم جی‌پی‌اس یک رفاقت طولانی دارد که با وصل‌شدن به ماهواره قادر است که وسیله نقلیه و محموله را به بهترین روش ممکن ردیابی یا موقعیت‌یابی کند.

صادرکنندگان و مدیران قادر هستند تمامی مسیرها را برنامه‌ریزی کنند و مقدار توقف‌ها، ‌ باز شدن درب کانتینر، سلامت موتور، شرایط مسیر و مقدار مسیر طی شده را با استفاده از  این کوچولوی همه‌کاره بررسی و در نهایت مدیریت کنند. حمل‌ونقل جاده‌ای مواد غذایی را می‌توان در دسته‌های مختلفی نظیر دسته‌های زیر قرارداد.

دسته اول غذاهایی هستند که نسبت به شرایط آب‌وهوایی و تابش مستقیم نور آفتاب هیچ نوع واکنشی نشان نمی‌دهند. در این موارد با چالش حمل‌ونقل روبه‌رو نخواهد شد؛ اما اگر زمانی با فساد مواد غذایی روبه‌رو شدید به‌احتمال خیلی زیاد نتوانستید که به‌خوبی مواد غذایی را بسته‌بندی کنید. برای حمل این وسایل بهتر است که از کامیون‌های مسقف دار استفاده کنید.

دسته دوم مواد غذایی هستند که نسبت به تغییرات دما بسیار واکنش نشان می‌دهند که این مورد یکی از چالش های حمل بار کشاورزان به شمار می‌رود. انتقال این مدل از محصولات به روش‌های رایج اصلاً توصیه نمی‌شود؛ زیرا با تغییر ریزترین دمای محیط با فساد مواد غذایی روبه‌رو خواهید شد. در این مواقع است که سردخانه‌های سیار و سیستم‌های بسته‌بندی پیشرفته خودی نشان ‌دهند.

چرا که برخی از محصولات غذایی را باید در دمایی نظیر ۴ الی ۱۵ درجه تا مسیر از آن‌ها نگهداری شود؛ زیرا با رسیدن با دمای ۲۵ درجه آن‌ها را از دست خواهیم داد. محصولات کشاورزی، میوه، مرکبات و… از جمله همین محصولات سرما زی هستند که باید همیشه آن‌ها را خنک نگه داشت.

برخی دیگر از مواد غذایی که باید برای نجات آن‌ها از مهلکه فساد، ‌ همواره در دمایی میان منفی ۲۰ الی منفی ۳۰ قرار بگیرند. بستنی، گوشت برخی از محصولات کشاورزی هستند که باید با بالاترین کیفیت به دست خریدار برسانید. برای جابه‌جایی این مورد از مواد غذایی؛ باید دقت بسیار زیادی را خرج کنید؛ چرا که نگه‌داشتن آن‌ها در چنین شرایطی کار بسیار سخت و ظریفی است.

حمل‌ونقل مواد غذایی و بسته‌بندی مواد غذایی
نظارت بر شرایط وسایل نقلیه از چالش های حمل بار کشاورزان

باوجوداینکه محصولات غذایی را با استفاده از ماشین‌های یخچال‌دار جابه‌جا می‌کنند؛ اما بازهم مدیریت چنین چیزی کار بسیار سخت و پرچالشی است. اگر بسته‌بندی محصولات را به‌درستی انجام داده باشید؛ بدانید که نیمه‌ای از راه را رفته‌اید.

به همین علت شرکت‌های باربری  یک پروتکل دارند که به‌وسیله آن تمامی موارد را بررسی می‌کنند تا محصولات این فرصت را داشته باشند به‌صورت کاملاً تازه و خوشمزه به دست مصرف‌کننده، برسند.

 

 

 

نظری داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *