خرید نشا کلم پیچ سفید – { ویژگی ها + سایز نشا } عکس و قیمت 1403

نشا کلم پیچ سفید

شماره تماس خرید نشا

نشا کلم پیچ سفید

بسیاری از افراد به ویژه خانم‌ها با کاشت نشا کلم پیچ سفید، به دنبال برداشت محصول با کیفیت از این گیاه هستند. امروزه استفاده از کلم پیچ سفید در بسیاری از غذا‌ها به ویژه سالاد، بسیار مرسوم است. این سبزی دارای ویتامین‌های متعددی مانند C و A خواهد بود.

البته متخصصان تغذیه مصرف این نوع از انواع کلم را به دلیل خواص درمانی مانند ملین، کاهش کلسترول و ضد سرطان پیشنهاد کرده‌اند. طی این مقاله به بیان مطالبی در رابطه با نشا کلم پیچ سفید و خواص درمانی آن، خواهیم پرداخت.

در صورت علاقه به تولید نشا کلم پیچ سفید و بهره‌برداری از مزایای آن، تا انتها مطلب همراه باشید.

نشا کلم پیچ سفید

 

 

ویدیو : کلم پیچ سفید

مشخصات نشا کلم پیچ سفید

سبزی کلم پیچ با نام علمی B. oleraceae. var capitata، دارای سه نوع کلم سفید، میلان و قرمز خواهد بود. در مشخصات نشا کلم پیچ سفید، بیان شده است که خاستگاه این گیاه خوش طعم یونان، دانمارک و بخش‌های ساحلی کشور انگلستان است.

نشا کلم پیچ سفید، علاقه‌مند به آب و هوای مطبوع و خنک است. همچنین این گیاه در برابر یخ‌بندان و سرما، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان خواهد داد. البته کشاورزان عزیز در برابر سرما، باید شرایط لازم را نیز فراهم بیاورند تا گیاه تحمل هوای سرد را داشته باشد.

یک نکته جالب در رابطه با کلم پیچ سفید، حساسیت آن به گرما است. زیرا در صورت قرار‌گیری در برابر گرما بسیار، مطمئناً برگ‌های آن زبر و تلخ خواهد شد. در نتیجه این فرایند، محصولات را در بازار با استقبال مواجه نخواهد شد.

شماره تماس خرید نشا

امروزه بیشتر نشاهای کلم پیچ سفید در خزانه‌ها، شکل گرفته و در نهایت پس از رسیدن به ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر، آن را به زمین اصلی یا گلدان انتقال داده خواهد شد. البته با توجه به نوع مقاوم‌سازی نشا کلم پیچ سفید در خزانه‌ها در دمای ۳- الی ۱۰- سانتی گراد است.

بنابراین در صورت انتقال آن به زمین اصلی جهت رشد نشا کلم پیچ سفید و برداشت محصولات با کیفیت، احتمالاً این گیاه دچار آسیب خواهد شد. بنابراین کشاورزان باید نشاء‌های کلم پیچ سفید را، کم‌کم در برابر هوای بیرون مقاوم کنند تا جایی که این گیاه در سرما ۲۰- نیز، به رشد خود ادامه دهد.

به طور معمول انواع نشا کلم پیچ سفید زودرس، پس از حدود ۳ تا ۴ هفته پس از انجام مراحل بذرپاشی دارای ۳ تا ۵ برگ خواهند بود که در برابر سرما، بسیار مقاوم هستند.

مشخصات نشا کلم پیچ سفید

 

 

 

پرورش نشاء کلم پیچ سفید

کشاورزان عزیز می‌توانند با خرید عمده نشا کلم پیچ سفید و کاشت آن در زمین‌های کشاورزی وسیع، سود قابل توجهی را کسب کنند. البته آن‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز فروش نشا کلم پیچ سفید، برای خرید این گیاه اقدام کنند.

البته مناسب بودن قیمت نشا کلم پیچ سفید و آماده بودن آن برای کاشت، کشاورزان را برای خرید ترغیب خواهد کرد. همچنین در صورت تمایل کشاورزان، آن‌ها می‌توانند بذر کلم پیچ سفید را تهیه کرده و سپس با انجام مراحلی آن را تبدیل به نشاء کنند.

در صورت خرید بذر از سوی کشاورزان جهت تولید نشا کلم پیچ سفید، می‌توانند از سه روش بهره ببرند.

پرورش نشاء کلم پیچ سفید

 

 

کاشت مستقیم بذر‌های کلم در مزرعه

در روش مستقیم بذر کلم پیچ سفید، باید ردیفی و با فاصله ۹۰ سانت از یکدیگر باشد. البته پس از انجام مرحله تنک کردن، بوته‌ها باید در فاصله ۴۵ تا ۶۵ سانتی‌متر قرار بگیرند. البته مدت زمان رشد نشا کلم پیچ سفید و برداشت محصول از آن، حدود ۵۵ تا ۱۵۰ روز طول خواهد کشید. البته این روش کشت در ایران، طرف‌دار ندارد.

تولید نشاء کلم پیچ سفید در شاسی سرد

در صورت استفاده از شاسی سرد، دوره رشد گیاه کلم پیچ سفید کوتاه خواهد شد. البته این روش ارزان‌ترین و در عین حال ساده‌ترین روش برای مراقبت از گیاه در برابر سرما است. البته این شاسی‌های سرد از انرژی خورشید، برای دریافت گرما لازم گیاه بهره خواهند برد.

پرورش نشا کلم پیچ سفید در خزانه

در این روش که کاملاً از اسم آن مشخص است، بذر‌ها در خزانه در تبدیل به نشا کلم پیچ سفید شده و سپس آن‌ها را به زمین اصلی کشاورزی انتقال داده خواهد شد. مدت زمان پرورش نشا کلم پیچ سفید در خزانه، چیزی بین ۷ تا ۸ هفته طول کشیده و البته این روش کاشت در ایران بسیار مرسوم است.

شماره تماس خرید نشا

 

نگهداری از گیاه کلم پیچ سفید

در مرحله برداشت یا نگهداری از نشاهای کلم پیچ سفید، حتماً باید زمین کشاورزی وجین شود تا از رشد علف‌های هرز جلوگیری شود. همچنین استفاده از آبیاری منظم و مرتب، باید در دستور کار کشاورزان قرار بگیرد تا محصولات برداشت شده، از کیفیت مطلوبی برخوردار شوند.

نکته بسیار مهم در این زمان، اضافه کردن کود سرک است که باید به اندازه و سر وقت تعیین شده، به خاک محل کاشت نشاهای کلم پیچ سفید اضافه شود. البته کلم پیچ‌های سفید جهت رشد بهتر به پتاسیم و نیتروژن نیز، نیاز‌مند هستند.

همچنین در زمان اضافه کردن کود‌های شیمیایی، بهتر است که از روش نواری کمک گرفته شود. در این روش در حاشیه هر بوته و به فاصله ۴ الی ۸ سانتی متر از ریشه گیاه کلم پیچ سفید، کود‌ها اضافه خواهند شد.

نگهداری از گیاه کلم پیچ سفید

 

 

مراحل برداشت محصولات از بوته کلم پیچ سفید

زمان برداشت محصول از بوته‌های کلم پیچ، کاملاً بستگی به نوع گیاه کاشته شده دارد. همچنین زمانی که محصول به حالت گرد و کروی درآمد، در اطراف آن برگ‌های محکم و سفت قرار گرفت یا به عبارتی مطابق با اندازه طبیعی رشد کرد؛ می‌توان آن‌ها را از ساقه جدا کرد.

ابتدا در چنین موقعیتی، یک چاقو یا قیچی تیز انتخاب شده و سپس محصول را از نزدیک‌ترین بخش به زمین، جدا باید کرد. کشاورزان در صورت انجام مراقبت‌های لازم، می‌توانند در هر هکتار زمین کشاورزی حدوداً ۳۰ الی ۶۰ تن کلم پیچ سفید برداشت کنند.

اکنون افراد می‌توانند برای نگهداری کلم پیچ‌ها، آن‌ها را در انباری با دما ۵ درجه سانتی گراد قرار دهند. البته در صورتی که رطوبت نسبی محیط حدود ۹۸ تا ۹۰ درصد باشد، امکان نگهداری یا انبار کردن کلم پیچ‌های سفید برای مدت زمان ۵ ماه وجود دارد.

مراحل برداشت محصولات از بوته کلم پیچ سفید

 

 

 

ارزش غذایی کلم پیج سفید

یکی از مهم‌ترین سبزیجات که باید در برنامه غذایی افراد قرار بگیرد، کلم پیچ سفید است. این گیاه خوش طعم و مزه، حاوی انواع آنتی اکسیدان‌های قوی و ویتامین‌های مؤثر برای بدن خواهد بود. در صورت قرار دادن آن در برنامه غذایی هفتگی یا روزانه، مطمئناً بدن از وجود این ویتامین‌ها بهره خواهد برد.

اصلی‌ترین ویتامین‌‌های موجود در کلم پیچ سفید، شامل لیست زیر است:

  • لوتئین
  • مس
  • تیو سینا‌ها
  • سولفورفان
  • فیبر
  • پتاسیم
  • زیازانتین
  • آهن
  • اسید فولیک

مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت استفاده از کلم پیچ سفید در برنامه غذایی شامل موارد زیر می‌شوند.

ارزش غذایی کلم پیج سفید

 

 

 

ضد التهاب بودن

وجود ماده گلوتأمین در برگ‌های کلم پیچ سفید، باعث خواهد شد که این گیاه یک ماده غذایی ضد التهاب معرفی شود. در صورت استفاده از کلم پیچ سفید بسیاری از مشکلات مانند تب، آلرژی، اختلالات پوستی و سوزش برطرف خواهند شد.

محافظت در برابر تشعشعات

در کلم پیچ سفید ترکیبی وجود دارد که بر طبق تحقیقات پژوهشگران، در برابر تأثیرات منفی پرتو درمانی بسیار مؤثر است. در نتیجه افرادی که از بیماری سرطان رنج برده و در معرض پرتو درمانی قرار دارند، کلم پیچ را در برنامه غذایی خود بگنجانند تا از مزیت‌های مهم آن، بهره ببرند.

سلامت مغز

وجود دو ماده ویتامین K و آنتوسیانین در کلم پیچ سفید، باعث محافظت از مغز یا بهبود عملکرد آن خواهد شد. وجود ویتامین K در کلم‌های پیچ سفید به تنهایی از ایجاد بیماری‌های مانند آلزایمر در افراد، جلوگیری خواهد کرد.

شماره تماس خرید نشا

 

مزیت کلم پیچ سفید برای استخوان‌ها

کلم پیچ سفید یکی از مهم‌ترین منابع منیزیم، کلسیم و پتاسیم است که تمام این مواد مغذی، در محافظت از استخوان‌ها تأثیر‌گذار هستند. در صورت استفاده از کلم پیچ سفید در برنامه غذایی، مطمئناً شخص از بیماری‌های مانند پوکی استخوان یا ضعف استخوان عمومی در‌ امان خواهد ماند.

تسکین درد‌های زانو

یک روش خانگی و سنتی جهت کاهش درد‌های زانو، استفاده از کلم پیچ سفید است. در این روش برگ‌ها پس از شستشو، خشک کرده و بعد روی زانو‌ها قرار دهند. سپس آن را با یک پارچه بسته و یک شب صبر کنند. استفاده مداوم از این روش، باعث کم شدن درد در زانو‌ها خواهد شد.

تنظیم فشار خون

کلم پیچ باعث تنظیم فشار خون شده و در نهایت از ایجاد انواع سکته یا حمله‌های قلبی، جلوگیری خواهد کرد. همچنین پتاسیم موجود در این سبزی مقوی، در باز کردن رگ‌های خونی مؤثر بوده و نهایتاً امکان جریان راحت خون در رگ‌ها، فراهم خواهد شد.

مراقبت از مو

وجود ویتامین A در کلم پیچ سفید، مانند یک آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و در نتیجه، منجر به رشد مو‌ها خواهد شد. همچنین وجود گوگرد و سیلیسیم در کلم پیچ سفید، از خشک شدن مو‌ها جلوگیری خواهد کرد.

سرطان پروستات

کلم پیچ‌های سفید، حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن هستند. بر اساس تحقیقات دانشمندان، این ماده در کاهش ابتلا به امراضی مانند سرطان پروستات در آقایان مؤثر است؛ بنابراین پزشکان استفاده از این ماده در برنامه غذایی را به آقایان، پیشنهاد کرده‌اند.

کاهش بیماری قلبی

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اشاره شده برای کلم پیچ سفید، کاهش بیماری‌های قلبی است؛ بنابراین پزشکان توصیه کرده‌اند که این سبزیجات را، جایگزین کاهو در برنامه غذایی روزانه کرده و با مصرف آن، از شر بیماری‌های قلبی در ‌امان باشند. البته افراد می‌توانند آب کلم پیچ سفید یا شکل پخته آن را، مصرف کنند.

دیابت نوع ۲

افرادی که بیماری دیابت نوع ۲ دارند، حتماً کلم پیچ سفید را در برنامه غذایی خود به صورت روزانه قرار دهند. آن‌ها می‌توانند از کلم پیچ‌های سفید به عنوان دورچین غذا، جوشاندن آب کلم با آبلیمو یا نوشیدن آب کلم خام برای ۳ تا ۴ بار در طول یک هفته استفاده کنند.

افزایش روند سریع درمان

یکی از مهم‌ترین منابع موجود در کلم پیچ سفید، گوگرد است. این ماده غذایی از بدن در برابر عفونت‌ها، محافظت کرده و همچنین شدت زخم ناشی از این عفونت‌ها را کاهش خواهد داد.

شماره تماس خرید نشا

 

عوارض جانبی کلم پیچ سفید

با وجود تمام مزیت‌های که برای کلم پیچ سفید در نظر گرفته شده است، این ماده با خود عوارضی به همراه دارد. به طور مثال استفاده از کلم پیچ در رژیم غذایی جهت کم کردن وزن، انتخاب بسیاری از افراد به ویژه خانم‌ها است.

افراد باید از انتخاب فقط این ماده غذایی برای کاهش وزن، خودداری کنند؛ زیرا خیلی زود به وزن اولیه برخواهند گشت. همچنین افرادی که مشکل رقیق بودن خون دارند، از مصرف کلم پیچ سفید باید خودداری کنند؛ زیرا این ماده غذایی، حاوی ویتامین K  است که نقش محوری در ایجاد لختگی خون را ایفا خواهد کرد.

اما اصلی‌ترین عوارض کلم پیچ سفید، شمال موارد زیر خواهند بود.

  • نفخ و باد شکم
  • بیماری آلودگی میکروبی
  • گواتر
  • اسهال
  • کاهش سطح قند خون
  • کولیک

عوارض جانبی کلم پیچ سفید

 

 

گلخانه آوین؛ بهترین مرکز جهت خرید انواع نشاء سبزیجات

در صورتی که به دنبال خرید نشاء و بذر گیاهان مختلف جهت کشت در باغچه خانه یا زمین‌های وسیع کشاورزی هستید، حتماً به گلخانه آوین مراجعه کنید. در این گلخانه معتبر امکان خرید اینترنتی نشا کلم پیچ سفید برای شما، فراهم شده است.

همچنین در صورت تمایل می‌توانید بر طبق آدرس این گلخانه، مراجعه کرده و خرید نشاء گیاه کلم پیچ سفید خود را، به شیوه حضوری انجام دهید. این مجموعه خوشنام دارای افراد متخصص و کاربلدی به عنوان مشاور است که اطلاعات لازم در هر زمینه‌ای را به شما ارائه خواهند داد.

این افراد در رابطه با میزان آبیاری بوته‌های کلم پیچ سفید، شما را راهنمایی خواهند کرد. همچنین اطلاعاتی در رابطه با PH خاک استاندارد یا میزان و زمان دقیق کوددهی این نشاهای کلم پیچ سفید، به شما ارائه خواهند داد تا محصولات با کیفیت و مرغوب از بوته‌های گیاه خود برداشت کنید.

گلخانه آوین؛ بهترین مرکز جهت خرید انواع نشاء سبزیجات

 

 

شماره تماس خرید نشا

سخن پایانی

کشاورزان با انتخاب نشا کلم پیچ سفید و تولید محصولات با کیفیت از آن، به دنبال کسب درآمد هستند. البته این عزیزان در زمان خرید نشاء‌های این گیاه، شرایط لازم برای پرورش آن را فراهم خواهند کرد. به طور مثال زمین سطح کشت را زهکشی کرده و همچنین دو هفته قبل از انتقال نشاء کلم به زمین، کود لازم را اضافه خواهند کرد..

البته با توجه به فواید بسیار این سبزی خوش طعم، پزشکان مصرف آن را به همگان توصیه کرده‌اند. به همین دلیل برخی از خانم‌ها خانه به دنبال کاشت گیاه کلم پیچ سفید در باغچه یا گلدان خانه خود هستند. از مهم‌ترین فواید این سبزی، تنظیم فشار خون است.

سخن پایانی

 

آفات و بیماری‌های کلم پیچ

اصلی‌ترین مشکلاتی که پرورش‌دهنده محصول تا زمان برداشت می‌تواند داشته باشد و موجبات خسارات اقتصادی را برای کشاورز فراهم می‌کند وجود بیماری‌هایی هستند که بنا بر عوامل گوناگون به جان گیاه می‌افتند. اکنون نوبت کسب اطلاعات برای کنترل و پیشگیری از بیماری در نشا کلم پیچ رسیده است.

بیماری پوسیدگی سیاه

عامل باکتریایی که انواع زیادی از خانواده‌های کلم را در بر می‌گیرد و در آب‌وهوای گرم، روزهای بارانی و دمای بین 25 تا 30 درجه فعالیت خود را شروع کرده بیماری پوسیدگی سیاه را به جان کلم پیچ می‌اندازد. بذر آلوده، رطوبت بالا، باران، زخم روی گیاه، وسایل کشاورزی و حشرات راه ورود این باکتری هستند.

در مراحل اولیه شروع بیماری روی لبه‌های برگ لکه‌هایی زردرنگ و v شکل دیده می‌شود و با پیشرفت بیماری سطح برگ سیاه و قهوه‌ای خواهد شد. استفاده از نشا کلم پیچ مقاوم، ازبین‌بردن بقایای گیاهی پس از هر دوره، استفاده از ترکیبات مس برای پیشگیری، رعایت فاصله کاشت بوته کلم راه‌های مقابله با این بیماری هستند.

بیماری ریشه گرزی

نوعی انگل خاکی در کلم پیچ عامل بیماری ریشه گرزی است. این انگل درصورتی‌که گیاهی نباشد آن را به‌عنوان میزبان در نظر بگیرد و از آن تغذیه کند به‌صورت هاگ در خاک باقی می‌ماند تا زمانی که شرایط مساعد شده و از طریق ریشه به گیاه حمله خواهد کرد.

پژمردگی برگ، اختلال در رشد گیاه، پیری زودرس برگ، ساقه و تاج کلم، زردی کلی کلم، مشاهده گال‌های بزرگ روی ریشه، ناقص بودن گل و میوه کلم، بوی بد ناشی از فساد کلم علائمی که بیماری ریشه گرزی روی نشا کلم پیچ در هر مرحله‌ای از رشد می‌گذارد.

بیماری لکه برگی آلترناریایی

منشأ لکه‌های آلترناریایی نوعی قارچ است که علاقه زیادی به خانواده کلم‌ها دارد. بارندگی در تابستان، دمای بین 18 تا 24 درجه، بذرهای آلوده، سوسک‌های کک، تهویه نادرست میان بوته‌ها از شرایط مساعد برای رشد و انتقال لکه برگی آلترناریایی در کلم هستند.

علائم این بیماری به لکه‌های سیاه روی سطح برگ‌ها، لکه‌های روشن زیر برگ‌ها، ترک‌خوردگی، پوسیدگی و سوراخ‌شدن برگ‌ها می‌توان اشاره کرد. برای مدیریت این بیماری از بذرهای سالم و نشا کلم پیچ مقاوم استفاده کنید.

بیماری ساق سیاه

بیماری ساق سیاه توسط قارچ در کلم پیچ ایجاد می‌شود. این بیماری به‌قدری جدی است که نجات محصول آلوده تقریباً غیرممکن است. بذرهای آلوده، علف‌های هرز چلیپایی، رطوبت هوا، وزش باد، آبیاری بارانی و ابزار کشاورزی محیط را برای رشد بیماری مساعد می‌کند.

با ضدعفونی‌کردن بذرها، ضدعفونی‌کردن خاک، کاشت بافاصله بوته‌ها، کنترل رطوبت هوا، ضدعفونی‌کردن ابزار کشاورزی، دفن کردن بقایای گیاهان آلوده تا حدودی می‌توان بیماری ساق سیاه را کنترل کرد. در این بیماری باید به این مثل اکتفا کرد که پیشگیری بهتر از درمان است.

بیماری زردی کلم

نوعی قارچ مقاوم که توانایی سال‌ها زیستن در خاک را دارد تا میزبان خود را پیدا کند. این قارچ سیستم عروقی گیاه را مورد حمله قرار می‌دهد و به همین منظور نام دیگر آن پژمردگی آوندی است. دو هفته بعد از کاشت نشا کلم پیچ نشانه‌های این بیماری از برگ‌های پایینی شروع می‌شوند.

با گسترش بیماری لکه زردی برگ‌های زرد به رنگ قهوه‌ای در آمده و کم‌کم سطوح برگ خشکیده می‌شود. روش خاصی برای درمان این بیماری وجود ندارد فقط انتخاب نوع مقاوم نشا کلم پیچ  و نگهداری در دمای 20درجه می‌تواند در کنترل این بیماری نقش مهمی را ایفا کنند.

بیماری پوسیدگی اسکلروتینیایی

از دسته بیماری‌های قارچی بوده که علف‌های هرز و خانواده کلم را برای میزبانی می‌پسندد. پیدایش ضایعاتی سفید‌رنگ به نام میسلیوم و اسکلروتیوم در مزرعه و انبارهای کلم شروع آلودگی در این بیماری است. زردی برگ، لکه‌های آب‌سوخته، ضایعات تیره روی بافت از علائم پوسیدگی اسکلروتینیایی هستند.

با رعایت فاصله بوته‌ها، تهویه مناسب بین بوته‌ها، عدم آبیاری تا زمان گلدهی، ازبین‌بردن علف‌های هرز، پرهیز از استفاده کود‌های ازت‌دار، پاکسازی خاک قبل از کاشت می‌توان این بیماری را در نشا کلم پیچ کنترل کرد.

 

 

شماره تماس خرید نشا

 

تمامی محصولات آوین:

انواع نشاء: 
  انواع نشاء گوجه فرنگی :
نشاء گوجه فرنگی 8320
نشاء گوجه فرنگی گیلاسی
✅  انواع نشا گل کلم:
نشا گل کلم زودرس
نشا گل کلم دیررس
✅  انواع نشا کاهو:
نشا کاهو رسمی
نشا کاهو سالادی
نشا کاهو چینی
نشا کاهو فرانسوی قرمز
نشا کاهو فرانسوی سبز
نشا کاهو بیوندا
نشا کاهو باتاویا
نشا کاهو اوکلیف
✅  نشاء هندوانه
✅  نشاء کرفس
✅  نشاء بادمجان
✅  نشاء بامیه
✅  نشاء توت فرنگی
✅  نشاء کیل سبز
✅  نشاء جعفری فر
✅  نشاء سورل قرمز
✅  نشاء سوئیس چارد رنگی و خونی
✅  نشاء فیسالیس
✅  انواع نشاء فلفل:
نشاء فلفل دلمه
نشاء فلفل قلمی تند و شیرین
✅  انواع نشاء کلم پیچ:
نشاء کلم پیچ قرمز
نشاء کلم پیچ سفید

سایر مقالات:

ویژگی‌ های نشا گل کلم زودرس
مشخصات نشا کاهو بیوندا
مشخصات نشا کاهو چینی
مشخصات نشا کاهو فرانسوی سبز
مشخصات نشا کاهو فرانسوی قرمز
آموزش کاشت انواع نشا کاهو

 

 

شماره تماس خرید نشا

2 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *